جانشین Xbox one و PS4 کنسول خواهند بود یا یک سرویس ؟

  • Thread starter Thread starter 19Rodar
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

19Rodar

کاربر سایت
xbox-one_ps4.jpg


در حالی که نزدیک به دو سال از منتشر شدن PS4 و Xbox One می گذرد استفاده از بازیهای دیجیتالی به جای تهیه دیسک فیزیکی به شدت رو به افزایش است.سرعت اینترنت جهانی نیز بسیار بیشتر شده است.کمپانی سونی در حال حاضر با استفاده از سیستم PS Now بازیهای نسل قبلی خود را بر روی PS4 استریم می کند و مایکروسافت نیز با استفاده از سیستم cloud قدرت Xbox One را افزایش می دهد.به عبارت بهتر همه چیز کم کم به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود و این یک سوال را به وجود می آورد... آیا برای نسل بعد PS5 و جایگزین Xbox One به صورت کنسول معرفی می شوند و یا اینکه بازیهای نسل بعدی به قدرتی فراتر از یک جعبه محدود نیازمند هستند؟!

در صحبتی که Julia Inzsol از استدیو Neocore Games با GamingBolt داشته است دلایل منطقی ارائه میدهد که در نسل بعد بازیهای کنسولی فقط به یک سخت افزار خوب منتهی نمی شود!
ما تازه وارد نسل جدید شدیم و هنوز خیلی زود است که در مورد اینکه چه اتفاقی برای آینده بازیهای کنسولی می افتد حرفی بزنیم.صنعت بازی نسبت به گذشته با سرعت خیلی بیشتر در حال رشد است و ما در تلاش هستیم خودمان را با آن وقف دهیم.آزمون و خطاها و تجارب جالبی در ادامه همراه این نسل خواهد بود و من فکر میکنم زمان زیادی لازم است تا قدرت عالی تکنولوژی این نسل را ببینیم.

تا چند سال پیش تحلیلگران صنعت بازی معتقد بودند PS4 و Xbox One آخرین کنسولهای ارائه شده خواهند بود اما معلوم شد هیچکدام از آن تحلیل ها درست نیست چونکه سازندگان کنسول های بازی از همین شروع نسل جدید به فکر طراحی ساختاری جدید برای آینده هستند.

Julia Inzsol اینطور ادامه میدهد که:
همه ما به خوبی به یاد داریم که تا همین چند مدت قبل چه تعداد از تحلیلگران از پایان عمرها کنسول ها حرف می زدند چیزی که نشان میداد ممکن است این نسل پایان کار باشد اما تحلیلگران فعلی به این تئوری باور ندارند .این تا حدودی به تجارب خود ما شباهت دارد.حدود 10 سال پیش از کاهش اجتناب ناپذیر PC gaming هشدار داده شد ولی هنوز به نظر می رسد بازی با PC برای ما جذاب است ، ما فکر می کنیم کاهش استفاده از کنسول بازی و PC gaming در حال حاضر بعید به نظر می رسد و این موضوع را گیمرها تعیین می کنند نه تحلیل گران! بنابراین ما اماده ساخت بازی بر روی پلتفرم ها هستیم و خودمان را برای هر نوع تغییری در ساخت بازی آماده می کنیم.

Julia Inzsol در ادامه همچنین می گوید:
اینکه در صنعت بازی سازی به این نقطه رسیده ایم که بازیها دیگر به سخت افزار محدود نیستند عالی است اما به نظر نمی رسد این اتفاق به زودی رخ دهد.عقل سلیم می گوید تا وقتی که سازندگان کنسول در تولید و انتشار کنسولهای خود بدین صورت با موفقیت رو به رو هستند هیچ چیز آنها را از ادامه همین روند برای نسل بعد متوقف نخواهد کرد.آنها تصمیم خود را بر اساس فروش و نمودار مالی خود خواهند گرفت و چیزی که ما از تعداد فروش کنسولها تا به حال دیده ایم این است که گیمرها عاشق خریدن کنسول هستند!

در حال حاضر بسیار سخت است که در مورد شکل و شمایل آینده کنسولها برای نسل بعد حدس بزنیم اما با نگاه به فروش عالی هر دو کنسول PS4 و Xbox one به نظر می رسد سونی و مایکروسافت به مانند این نسل برای نسل بعد نیز ایده کنسول های خود را در ذهن دارند.

شما چه فکر میکنید ؟ نظر خود را با ما در میان بذارید

gamingbolt
 
آخرین ویرایش:
کیفیت اینترنت اینجا عالی
آشغال
, سرعت اینترنت عالی
آشغال
, قیمت اینترنت مفت
به شدت گران
, پس باتوجه به وضع موجود در اینجا , کلا اگر سمت cloud gaming برند , ما که مشکلی نداریم ؟ داریم ؟ :-/
کلا کنسول گیمینگ برامون نابود میشه دیگه :((

Untitled-13.jpg
 
فرم عرضه هر محصولی رو نیاز بازار تعیین میکنه نه هیچ چیز دیگه ای. این صحبت ها از نظر من همش کشکه یا در بهترین حالت قابلیت های تکنولوژی رو نشون میده نه آینده نگری. تا زمانی که گیمرها کنسول و دیسک بازی بخوان هیچ شرکت انقدر احمق نیست که بیاد خلاف این خواسته کاری بکنه. مگه اینکه انقدر تکنولوژی پیشرفت کنه و انقدر اینترنت فراگیر بشه که اساسا سلیقه نسل های بعد گیمرها عوض بشه و دیگه هیچ کس دلش نخواد هیچ چیزی رو مستقیما خریداری کنه. تا اون روز هم هنوز خیلی فاصله داریم. خیلی.
 
نسل بعدم احتمالا فیزیکیه
ولی اگر امکاناتش باشه و محدودیت نباشه کاملا به فیزیکی ترجیح میدم چون هیچ دردسری نداره و نه برای سازنده محدودیت ایجاد میشه نه برای گیمر ها از یه خرج اضافه برای خرید کنسول هم جلوگیری میشه صنعت بازی سازی هم با سرعت بیشتری پیشرفت میکنه و محدود به سخت افزار روز نمیشه
 
آخرین ویرایش:
اواسط نسل قبل مي گفتن كه ايا نسل هشتم به صورت cloud خواهد بود يا نه كه ديديم نشد !
ولي همراه با سيستم هاي فيزيكي ، سيستم هاي cloud هم اومد اما نه به صورت جداگانه و خاص

اين كه يه زماني بخوايم همه چيز رو در چهارچوب cloud ببينيم خيلي بد و اشتباهه است چون سيستم هاي اينترنتي به شدت اسيب پذيراند
فقط كافيه يه روز شما اينترنت نداشته باشي ! حالا از كليه مزاياي يه كنسولي كه خريدي محروم ميشي ! فقط كافيه فاصله ات از سرور هاي اصلي يه مقدار زياد باشه حالا بيا و تاخير حتي چند ده ميلي ثانيه ايي رو توي QTE ها جبران كن
بدتر از اون اين كه كافيه فقط يك ساعت يا يك روز سرور هاي cloud بره هوا يا مثل همين جريان هاي lizard squad و ... بخوان حمله كنن به سرور ها ( به شدن و نشدن اش كاري نداريم چون كارهاي نشد هم ديديم كه شده ) حالا اگر سرور ها down شد يه جماعت زيادي از هر چيزي كه خريدن محروم ميشن


شايد الان خريد بازي هاي ديجيتالي گسترده تر شده باشه به دلايل مختلف مثل خريد اسانتر و سود بيشتر براي ناشر ولي من نوعي هيچ وقت فيزيكي رو با ديجيتالي تعويض نمي كنم مگر مجبور باشم

بالاخره توی 20-30 سال آینده اونقدر اینترنت همه‌گیر و قابل دسترس می‌شه که یه بخشی از کنسول همیشه وابسته به سرورهای آنلاین باشه. الان هم داره این اتفاق به صورت تدریجی میوفته، نصف مودهای بازی‌ها وابسته به اینترنت شده، خیلی از ویژگی‎‌های کنسول در صورت نداشتن اینترنت قابل استفاده نیستند. شاید 20-30 سال دیگه نبود اینترنت تو خونه مثل نبود برق غیر عادی به نظر برسه :دی
شما وضعیت الانمون رو با 10 سال پیش مقایسه کن که داشتیم کارت اینترنت می‌گرفتیم تا با دایال آپ وصل شیم به اینترنت و یه شب تا صبح دو تا آهنگ از یه آلبوم رو دانلود می‌کردیم :دی
سرعت بهبود وضعیت اینترنت هم سریع‌تر از افزایش حجم دیتا شده، بازی‌ها از زمان PS2 تا الان شاید 10-15 برابر افزایش حجم داشتن ولی سرعت اینترنت تا 50-100 برابر نسبت به شروع همون نسل بهتر شده. اگه همین روند ادامه پیدا کنه و بخش اعظمی از یوزرها اینترنت مناسب داشته باشن بالاخره عده زیادی به سمت دیجیتال کشیده می‌شن.
همونطور که گفتم همین الان هم بخش اعظمی از فروش بازی‎ها دیجیتالی هست. استیم یه پلتفرم فوق‎العاده هست که تمام دیجیتاله و ده ها میلیون کاربر دارن روزانه ازین پلتفرم خرید می‎‌کنن.

یه مورد دیگه که خیلی‎ها توجه نمی‎کنن هزینه کمتر توضیع بازی‎های دیجتاله. هزینه‎ای که بابت دیسک و قاب و انبار کردن و شیپ کردن بازی‌ها و ... صرف می‌شه می‌‌تونه در آینده نزدیک قیمت 60$ـیه بازی‌‎‎ها رو برای سازنده‎ها غیر معقول کنه.

خلاصه من متوجه هستم که به خاطر مشکلات اینترنتی که خودمون داریم ازین روندِ دیجیتال‌سازی صنعت گیم خیلی خوشحال نباشیم، ولی این یه پروسه اجتناب‌‌ناپذیر هست که بالاخره غالب می‎شه. حداقل من اینطور فکر می‎کنم.
 
فرم عرضه هر محصولی رو نیاز بازار تعیین میکنه نه هیچ چیز دیگه ای. این صحبت ها از نظر من همش کشکه یا در بهترین حالت قابلیت های تکنولوژی رو نشون میده نه آینده نگری. تا زمانی که گیمرها کنسول و دیسک بازی بخوان هیچ شرکت انقدر احمق نیست که بیاد خلاف این خواسته کاری بکنه. مگه اینکه انقدر تکنولوژی پیشرفت کنه و انقدر اینترنت فراگیر بشه که اساسا سلیقه نسل های بعد گیمرها عوض بشه و دیگه هیچ کس دلش نخواد هیچ چیزی رو مستقیما خریداری کنه. تا اون روز هم هنوز خیلی فاصله داریم. خیلی.

سؤال این هست که کی گفته گیمرها نمی خوان عرضه‌ی دیجیتالی رو؟‌ گیمرها DRM نمی‌خوان. استیم عرضه دیجیتالی می‌کنه اکثر محصولاتش رو و بسیار موفقه.
فاصله اصلاْ‌ زیاد نیست. حدود ۵ سال دیگه اکثر کشورهای درحال پیشرفت اینترنتی با سرعت ۱۰ برابر الانشون دارن. کافیه اخبار تکنولوژی رو دنبال کنید.
 
چه به صورت انلاین بازی ها اجرا بشه چه به صورت کنسولی تو ایران هر تو تاش غیر قانونی هست پس فکر خیال زیاد نکنینb-)

اگر قرار باشه نسل بعد کنسولی نباشه و فقط با تلوزیون و اینترنت بازی کنیم بچه های نسل بعد دیگه باید با گیم خداحافظی کنن!!
چون تو ایران اینترنت داغون هست
 
سؤال این هست که کی گفته گیمرها نمی خوان عرضه‌ی دیجیتالی رو؟‌ گیمرها DRM نمی‌خوان. استیم عرضه دیجیتالی می‌کنه اکثر محصولاتش رو و بسیار موفقه.
فاصله اصلاْ‌ زیاد نیست. حدود ۵ سال دیگه اکثر کشورهای درحال پیشرفت اینترنتی با سرعت ۱۰ برابر الانشون دارن. کافیه اخبار تکنولوژی رو دنبال کنید.

من میگم! من کنسول و دیسک میخوام نه عرضه دیجیتالی و کلود! خیلی ها هم همینطور. کافیه یه نتظر سنجی بزاری ببینی آمار چجوریه. ضمن اینکه عرضخ دیجیتالی برای PC اساسا هیچ ربطی به حذف کنسول ها و جایگزینی با سرویس نداره! هیچ ربطی!

تکنولوژی هم زمانی ملاک قرار میگیره که به معنی واقعی کلمه فراگیر باشه. ما که هیچی, خیلی از کشورهای دنیا اینترنت قوی ندارن و به این زودی هم نخواهند داشت! همونطور که گفتم این مساله نیاز به زمانم و تغییر نسل داره! شاید بچه های ما که یجور دیگه بزرگ میشن دیگه به این مساول عادت کنن و دلشون کنسول نخواد اما فعلا نه!
 
فعلا خیلی زوده واسه دیجیتالی شدن مایکرو ریسکش کرد اوایل واسه x1 که به شدت تا معرض سقوطم پیش رفت جامعه امادگیش نداره و هنوزم باید این موارد ازمایش بدن ولی تا چند سال اینده احتمالا دیگه همه چیز تغییر میکنه ..
 
استیم عرضه دیجیتالی می‌کنه اکثر محصولاتش رو و بسیار موفقه.
به این فروش نمیگن بسیار موفق
به این فروش میگن خیلی بد
بر طبق آمار به دست آمده بر روی استیم در سال 2015 تنها 6 بازی بوده اند که عرضه شدن و بیشتر از 1 میلیون نسخه فروش داشته اند(بازی هایی که قبل 2015 عرضه شدن و فروش اونها بیشتر از 1 میلیون نسخه بوده در اینجا محاسبه نشده مثل Counter-Strike: Global Offensive )

Grand Theft Auto V
Rocket League
Ark: Survival Evolved
H1Z1
Cities: Skylines
Besiege

در این بین 6 بازی هم بودن که فروش اونها بیشتر از 500 هزار نسخه و کمتر از 1 میلیون بوده است

The Witcher 3
Dying Light
Stranded Deep
Killing Floor 2
Total War: Attila
Pillars of Eternity
GTA V, Rocket League among 2015 Steam releases exceeding 1m sales | Games industry news | MCV
 
مسئله سر اینه که خیلی ها دوست دارم collector's edition خیلی بازی ها رو بگیرن الان با فرض اینکه دیجیتالی بشه نسخه ی collector's edition بازی ها چی میشن ؟
دیجیتالی شدن بازی ها و تبدیل کنسول ها به یک سیستم cloud ازمون و خطا نیست که بگن خب ما میایم این کارو میکنیم یا سود میکنیم یا ضرر چون سود و ضرر این سیستم اینده یک شرکت بزرگ رو مشخص میکنه به اضافه اینکه همین الانش هم داریم میبینیم که لایو و psn دارن قدرت سیستم انلاینشون رو افزایش میدن و تا روزی که بتونن از سخت افزار استفاده کنن و از طریق اون سخت افزار سیستم های انلاینشون رو در دسترس کاربر قرار بدن بعید میدونم سودشون رو ول کنن و این جهش بزرگ رو انجام بدن که معلوم نیست به سود میرسونشون یا نه.
 
یادمون نره فروش کنسول و بازی فیزیکی هم برای شرکتها کلی سود داره و براحتی ازش چشم پوشی نمیکنن.

در کل فکر نکنم بیشتر گیمرهای دنیا با وضع نت فعلی بخان رو به کلود و بازیهای دیجیتالی بیارن.
 
مسئله سر اینه که خیلی ها دوست دارم collector's edition خیلی بازی ها رو بگیرن الان با فرض اینکه دیجیتالی بشه نسخه ی collector's edition بازی ها چی میشن ؟
دیجیتالی شدن بازی ها و تبدیل کنسول ها به یک سیستم cloud ازمون و خطا نیست که بگن خب ما میایم این کارو میکنیم یا سود میکنیم یا ضرر چون سود و ضرر این سیستم اینده یک شرکت بزرگ رو مشخص میکنه به اضافه اینکه همین الانش هم داریم میبینیم که لایو و psn دارن قدرت سیستم انلاینشون رو افزایش میدن و تا روزی که بتونن از سخت افزار استفاده کنن و از طریق اون سخت افزار سیستم های انلاینشون رو در دسترس کاربر قرار بدن بعید میدونم سودشون رو ول کنن و این جهش بزرگ رو انجام بدن که معلوم نیست به سود میرسونشون یا نه.

وقتی همه ی بازیها تو استور با یه کلیک قابل دانلود هست چرا نسخه کالکتور میخوایم؟ میایم تمام نسخه های فرنچایز رو راحت دانلود میکنیم. دوشواری نداره که:دی

به نظرم تا 20 سال دیگه این قضیه برای کلود حالت کاملا جدی میگیره و من هم به شخصه دوست دارم این اتفاق بیوفته.
 
الان فرض کنیم همه مشکلات نت دنیا حل بشه ... الان کلی گیمر تو دنیاست که کلکسیون بازی و اینجور چیزا داره ... حتی اگه دیجیتالی بخره ، فیزیکیش هم میخواد .. قطعا بازی فیزیکی لذت منحصر به فردی داره ... در هر صورت این ایده مسخره به نظر میرسه ... یکی بخواد هر جا افلاین هم بازی کنه باید به نت دسترسی داشته باشه .. اینترنت خیلی با کیفیت که واقعا حتی تا ۱۰ سال هم همه جای دنیا خیلی بعیده که داشته باشه. ..
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or