تهدید به خودکشی کارگران Xbox 360 plant

T@ntaL 73

کاربر سایت
Apr 10, 2008
952
نام
امید
به گزارش WantChina Times ، و به نقل از Kotaku، تمام این مسائل از تصمیم مدیریت Foxconn، مبنی بر عدم پذیرش درخواست کارکنان مبنی بر افزایش حقوق آنها ناشی شده است.

foxconn-120724_copy1.jpg

نزدیک به 300 تن از کارگران شاغل در کارخانه Foxconn، واقع در Wuhan ِ چین، ابتدای این ماه، در جریان مشکلات مالی پیش آمده، تهدید کردند که خود را از پشت بام ساختمان به پایین پرتاب می کنند. گزینه های پیشنهادی برای آنها، کار با شرایط قبلی و یا استعفا و دریافت سنوات بود که بیشتر آنها گزینه دوم را انتخاب کردند ولی پس از عدم پرداخت پولی مبتی بر سنوات و ... در یک حرکت اعتراضی به پشت بام کارخانه رفتند.در انتها، ظاهرا تنها با میانجی گری شهردار Wuhan کارگران از خودکشی منصرف شدند. جالب است که این اتفاق اولین اتفاق اینچنینی در این شرکت نیست و در ابتدای سال 2010 چهارده تن از افراد این شرکت برای بالا بودن ساعت کار و ... خودکشی کرده بودند.

پس از این جریان فل اسپنسر (Phil Spencer) طی بیانیه ای چنین گفت:

«Foxconn از همکاران مهم ما بوده و هست. من به عنوان یک کمپانی مسئولیت پذیر و ادامه روابط کاری به آنها اعتماد دارم.
امنیت و رفتار اخلاقی و انسانی با افرادی که محصولات ما را میسازند از مهمترین کارهایست که در دستور کار داشتیم و داریم و این موضوع از ارزش های اساسی کمپانی ماست.»

مایکروسافت همچنان در پی رسیدگی به این موضوع است.

Foxconn، به جز Xbox360 تولید کننده بسیاری از محصولات الکترونیکی بزرگ از قبیل PS3 ،Wii و آیفون و ... است.

GOOD-LUCK
 
آخرین ویرایش:

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,798
نام
مراد حلیمی
برادر من همون تورم کم می دونی چه تاثیری توی روند ساخت می ذاره ؟ اولا تورم 6.5 درصد بوده و این تورم باعث میشه سوددهی فاکس کان که بیشتر لوازم الکترونیکی را تولید می کنه پایین بیاد. با عرض معذرت مردم چین نه تنها سوسول نیستند بلکه بدبختند. روزی 16 ساعت کار بدون وقت ناهار میشه سوسول بازی از نظر شما اما از نظر من یعنی نداشتن تفاوت انسان با سگ !

اینارو میدونم دوست عزیز خودم واقفم.........اون قسمت سوسول و اینا رو به خاطر شوخیش گفتم(اسمایلم گذاشتم:d)
+
در اینکه اینا بدبختن شکی نیس ولی من فقط خواستم بگم فقط اونا بدبخت نیستن ...خواستم بگم اگه تورم 6.5 درصد یه کارخونه رو به این روز میندازه ببین تورم 24 درصدی کشور x و نیمه تعطیل شدن 20 درصد کارخونه هاش اقتصاد و مردمش رو به چه روزی میندازه

هدف من از دادن پست همین بود(بیشتر از این دیگه به این مساله نمی پردازم که هممون میدونیم جاش اینجا نیس:d)
.
.
.
 
آخرین ویرایش:

Manifesto

کاربر سایت
Oct 23, 2009
264
نام
اشکان
بدبخت بعضی هاشون پشت سر هم 35 ساعت هم کار میکنن و ساعتی 50 سنت حقوق دارن واقعا تاسف بار هست !

یکی از دلایل کثیفی که همه مونتاژها تو چین انجام میشه همینه که همه کارگرهای بدبخت اونجا حقوقشون اینقدر کمه. خدا به دادشون برسه.بیچاره ها.:(
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر