طی کنفرانسی که CD Projekt Red و Umbra Software برگزار کردند، جزییات جالبی در باره وسعت نقشه The Witcher 3: Wild Hunt ارائه شد .
در این کنفرانس اندازه ی دو قسمت از نقشه ی The Witcher 3: Wild Hunt مشخص شد. شهر 8.5x8.5 Novigrad کیلومتر (72,25 کیلومتر مربع) و 8x8 Skellige کیلومتر (64 کیلومتر مربع) محاسبه شدند.و این بدین مهناست که این دو منطقه به تنهایی 136,25 کیلومتر مربع هستند که در واقع می شود 52 مایل .
برای مقایسه، کل بازی The Elder Scrolls V: Skyrim به اندازه ی 14.8 مایل مربع بوده است. و این این مفهوم را می رساند که دو قسمت نام برده از The Witcher 3 تقریبا 3.5 برابر کل محیط Skyrim هست.
وقتی CD Projekt RED در ماه June اعلام کرد که پروژه ی جدید آنها از Open World ـه Bethesda حدود 20 % بزرگتر است، ما فکر نمی کردیم که این محاسبه افزایش یابد.با این تفاسیر دنیای The Witcher 3: Wild Hun دنیای بسیار عظیمی است .
جالبه دوستانی که تو سبک RPG Hardcore هستن , Witcher رو RPG میدونن.
هر کی هم بگه Skyrim قشنگ بود Casual هستن:d skyrim از همه لحاظ بهتر از Oblivion بود به چز یک سری نکات از گیمپلی .
یکی از تنها غنی ترین RPG های که بعد چندین سال اومده رو زیر سوال بردی:d
Origins سبکش تاکتیکال بود، خودت هم یه جا این حرف رو زده بودیا:d
من اصلا نگفتم Casual بودش Skyrim! و Witcher هم Hardcore....حرف من این بود که Skyrim هیچ چیز جدیدی به Oblivion اضافه نکرد، به قول یکی دیگه اینجا فقط یه دستی به سر و روی اون کشید(بعد خب بازی که 6 سال بعد اومده معلومه باید بهتر باشه، مثل این میمونه بگیم MGS 4 از MGS3 بهتره چونکه گرافیکش بالاتره، حرفا میزنیا:d)
اگر منظور شما Dragon Age: Origins هست که باید بگم این بازی علی رغم اینکه جزو بهترینهای نسل قبل برای من محسوب میشد ولی هیچ عمل جابجایی انجام نداد و در یک کلام از WoW الهام گرفته بود.
در ضمن اگر اینجا دنبال اون بازی تاثیرگذار در سبک RPG میگردید جواب سوالتون نه ویچر هست نه اسکایریم .... بلکه یکهتاز این نسل که همه حتی خود اسکایریم و خیلی از بازیهای دیگه ازش اسکی رفتن یعنی World of Warcraft هست.
در مورد Witcher هم دو حالت رو باید بررسی کرد:
1. نسخه اول ویچر گیم پلی خاص و عجیبی داشت. توی زمان درگیری بازی گیم پلی اصیل خودشو نشون میداد که تعریفش تو یه جمله میشه: "ضربه زدن به موس در زمان های خاص". یه نوع رقص کلاسیکه لهستانی
2. نسخه دوم این کارو نکرد. همون حالت سنتی موس و کیبورد رو قرار داد. که باعث شده بود بازی سریعتر و لذت بخش تر بشه.
به نظرم ویچر 1 اصالت RPGـــش بالا بود ولی یه کم پیچیدگیش زیاد بود، ولی ویچر 2 بیشتر اکشن شده بود (اصالت RPG بازی هنوز حفظ شده بود)، و روون تر و دلچسب تر.
ویچر 3 هم به گمونم گفتن ترکیبی از هردو نسخه هست گیم پلیش، ولی به گمونم بیشتر از شماره دو الهام بگیرن
اگر منظور شما Dragon Age: Origins هست که باید بگم این بازی علی رغم اینکه جزو بهترینهای نسل قبل برای من محسوب میشد ولی هیچ عمل جابجایی انجام نداد و در یک کلام از WoW الهام گرفته بود.
در ضمن اگر اینجا دنبال اون بازی تاثیرگذار در سبک RPG میگردید جواب سوالتون نه ویچر هست نه اسکایریم .... بلکه یکهتاز این نسل که همه حتی خود اسکایریم و خیلی از بازیهای دیگه ازش اسکی رفتن یعنی World of Warcraft هست.
اینکه بگیم Dragon Age از World of Warcraft الهام گرفته یکم اشتباه هستش چون خود استدیوی BIOWARE بیش از 5 سال قبل از اینکه WOW به وجود هم بیاد عنوان های وحشتناک قوی تری مثل Baldur's Gate رو release کرده بود و Dragon Age به گفته خود سازندگانش هم Spiritual Succsessor بازیهای Baldur's Gate هستش.
Origins سبکش تاکتیکال بود، خودت هم یه جا این حرف رو زده بودیا:d
من اصلا نگفتم Casual بودش Skyrim! و Witcher هم Hardcore....حرف من این بود که Skyrim هیچ چیز جدیدی به Oblivion اضافه نکرد، به قول یکی دیگه اینجا فقط یه دستی به سر و روی اون کشید(بعد خب بازی که 6 سال بعد اومده معلومه باید بهتر باشه، مثل این میمونه بگیم MGS 4 از MGS3 بهتره چونکه گرافیکش بالاتره، حرفا میزنیا:d)
من پاک کردم حوصله بحث ندارم:d چه سریع Reply کردی:d
ولی خوب Dragon age تو این چند وقته از نظر من بهترین RPG بوده که اومده چون خیلی کلاسیک بود.
از لحاظ گیم پلی درسته حتی ساده تر هم شده ولی از نظر من نیازی به تغییر نداشت. اتمسفر و طراحی محیط و ... اینا چی ؟:d خیلی از Oblivion بهتر بودن.
اما اگر بخوایم از نظر گیم پلی نگاه کتیم معلومه که 2 تا شماره قبلی بهتره.
نظر من اینه مقایسه کردن اینا با هم درست نیست. هرکدوم ویژگی های خودشونو دارن
من پاک کردم حوصله بحث ندارم:d چه سریع Reply کردی:d
ولی خوب Dragon age تو این چند وقته از نظر من بهترین RPG بوده که اومده چون خیلی کلاسیک بود.
از لحاظ گیم پلی درسته حتی ساده تر هم شده ولی از نظر من نیازی به تغییر نداشت. اتمسفر و طراحی محیط و ... اینا چی ؟:d خیلی از Oblivion بهتر بودن.
اما اگر بخوایم از نظر گیم پلی نگاه کتیم معلومه که 2 تا شماره قبلی بهتره.
نظر من اینه مقایسه کردن اینا با هم درست نیست. هرکدوم ویژگی های خودشونو دارن
Origins ماه بودش! ولی خب برعکس Witcher و ES و حتی Souls اصلا المان اکشن توش نداشت، گیم پلی کاملا تاکتیکی بود و بیشتر مثل Resonance of Fate مثلا که موقعیت گیری و استفاده از آیتم و لول آپ درست مهم بود نه Parry & block مثل Witcher واسه همون به اون دوستمون گفتم اکشن RPG نبود....یه RPG کلاسیک و بی نظیر بود.
سرعت پاسخگویی واسه این بالاست که من کلا شب میشه بیکارم:d تا اینکه ساعت 3-4 بشه که پینگ سرویس اینترنت دوباره Stable بشه بریم ملت رو Invade کنیم تو Dark Souls
اینکه بگیم Dragon Age از World of Warcraft الهام گرفته یکم اشتباه هستش چون خود استدیوی BIOWARE بیش از 5 سال قبل از اینکه WOW به وجود هم بیاد عنوان های وحشتناک قوی تری مثل Baldur's Gate رو release کرده بود و Dragon Age به گفته خود سازندگانش هم Spiritual Succsessor بازیهای Baldur's Gate هستش.
شما سراغ Baldur's Gate بری منم میرم سراغ وارکرفت که چند سال پیش اون بود
در یک کلام شما اگر WoW رو بازی کرده باشین به هنگام بازی Origins تجربه کاملا مشابهی دارین.
چه بخواهیم چه نخواهیم Skyrim مرحله بعدی تو مدرنیزه شدن RPG بود،تغییرات کلیای که Oblivion با آسان تر کردن روند کلی و ترکیبی کردن Combat شروع کرده بود اسکایریم کامل کرد،سیستم Leveling رو تغییر دادن و مبارزات رو حتا بیشتر Real کردن،حالا اینو هم در نظر بگیریم که به نظر من طراحی کاراکتر و اتمسفر کلی Skyrim خیلی بهتر از Oblivion بود،به عنوان یه گیم Overall به نظر من اسکایریم بهتر از Oblivion هست و با توجه به اینکه Oblivion خودش یه زمانی زلزله بوده تو این سبک به نظرم اسکایریم کاملا لایق Goty بود و هست.
شما ظاهراً منظور من رو اشتباه متوجه شدین،من جایی نگفتم اینا "RPG" تر از سریهای قدیمی هستن،گفتم استانداردهای کنونی سبک با اینا تعیین شدن،برا اینکه عنوانی بخواد بهتر باشه باید استانداردهای جدید تعیین کنه،فکر نکنم کسی باشه که بگه اسکایریم از نظر RPG کامل تر از Morrowind هست مثلا.
در مورد سبک شناسی هم،به نظرم سبک شناسی بحثی نیست که بشه به راحتی گفت فلان بازی تو فلان سبک قرار داره و بقیه قبول کنن،به نظر من هر بازی دیگهای جزRPG های کلاسیک یجورایی با سبکهای دیگه ترکیب شدن،به نظرم Tactical RPG,DAخالصی نیس,ترکیب Tactical و Action شاید.
عزیزم، شما این رو اشتباه کردید، دنیای Witcher به شدت غنی و پر از داستان هستش، یه نگاه به تاپیکی که من توی امضام گذاشتم بندازید، کتاب های Witcher شاید یکی از 5 تا بهترین کتاب های فانتزی تاریخ بشریت باشن، اینکه شما فرق این دوتا درک نمی کنید کاملا طبیعی هستش Witcher اصلا اتمسفر دنیا و داستانش متفاوت هستش، دنیا واقعی تره و بیشتر اتفاقاتی که توش میوفته کلیشه و نبرد ابدی خوب و بد و شیطان و خدا نیستن، اتفاقا اینکه آدم بگه داستان Skyrim قویتر از Witcher هستش یه اشتباه محضه، Witcher یکی از پرعمق ترین و Complex ترین داستان های غیر کلیشه ای رو داره که توی بازیها وجود دارن.
اولا درست صحبت کن! ثانیا کسی که اینجا درک نمیکنه شمایی که حرف از Witcher saga میزنی در حالی که خودتم میدونی بازی روایت کم عمق و کسل کننده ای از کتابش داره
من هم داستان دوتا بازی رو مقایسه نکردم داستان سری بازی TES با دوتا شماره که از بازی ویچر بیرون اومده رو مقایسه کردم بکگراندی که سری به ذهن میده رو برتر از بازی ویچر2 میدونم
بهتر بود میگفتی یکی از 5تا داستان های فانتزی که خوندم نه تاریخ بشریت
song of Ice and Fire Saga
the lord of the rings
frankenstein
the name of the wind
the black company
the princess bride
the voyage of the dawn treader
the sorcery code
Northern lights
the blade itself
a wizard of earthsea
the last unicorn
اولا درست صحبت کن! ثانیا کسی که اینجا درک نمیکنه شمایی که حرف از Witcher saga میزنی در حالی که خودتم میدونی بازی روایت کم عمق و کسل کننده ای از کتابش داره
من هم داستان دوتا بازی رو مقایسه نکردم داستان سری بازی TES با دوتا شماره که از بازی ویچر بیرون اومده رو مقایسه کردم بکگراندی که سری به ذهن میده رو برتر از بازی ویچر2 میدونم
بهتر بود میگفتی یکی از 5تا داستان های فانتزی که خوندم نه تاریخ بشریت
song of Ice and Fire Saga
the lord of the rings
frankenstein
the name of the wind
the black company
the princess bride
the voyage of the dawn treader
the sorcery code
Northern lights
the blade itself
a wizard of earthsea
the last unicorn
برای بالا بردن TES نیاز نیست سری witcher رو بکوبید.در ضمن شما احتمالا با معنی لغات "کم عمق" و "کسل کننده" آشنا نیستید وگرنه witcher داستان و روایت خیلی خوبی داره به نظرم.
لازم به ذکره که ایشون( جناب کاوه) هر دو بازی یعنی oblivion و skyrim رو زیر و زبرش رو جستجو کرده و فکر نکنم کسی توی این سایت اندازه ی ایشون روی این دو بازی زمان گذاشته باشه
اولا درست صحبت کن! ثانیا کسی که اینجا درک نمیکنه شمایی که حرف از Witcher saga میزنی در حالی که خودتم میدونی بازی روایت کم عمق و کسل کننده ای از کتابش داره
من هم داستان دوتا بازی رو مقایسه نکردم داستان سری بازی TES با دوتا شماره که از بازی ویچر بیرون اومده رو مقایسه کردم بکگراندی که سری به ذهن میده رو برتر از بازی ویچر2 میدونم
بهتر بود میگفتی یکی از 5تا داستان های فانتزی که خوندم نه تاریخ بشریت
song of Ice and Fire Saga
the lord of the rings
frankenstein
the name of the wind
the black company
the princess bride
the voyage of the dawn treader
the sorcery code
Northern lights
the blade itself
a wizard of earthsea
the last unicorn
یکم من کجا بد صحبت کردم؟
دقیقا نمی دونم دنبال چه چیزی در داستان یه بازی میگردید که داستان بازی ها کسل کننده و کم عمق هستش، اتفاقا عمق داستان Witcher توی اشاره اش به همین Banality ها و مسائل روزمره و بیخود هستش، تیکه هایی گرالت توی صحبت راجع به سیاست و مذهب میندازه و ..... Witcher به نظر من یکی از معدود داستانهای فانتزی قدرتمند هستش چون برعکس بقیه داستان ها که همیشه یه طرف یه نیروی ماورایی برای نابود کردن دنیا هستش و یه طرف یه Underdog که میخواد دنیارو نجات بده رو میگذاره کنار و به personal quest یه آدمی که هزار جور ایراد داره میپردازه....
در مورد اون کتاب ها هم باید بگم که نظر کاملا Subjective هستش....
در مورد A Song of Ice and Fire هیچ بحثی ندارم، از خیلی لحاظ ها حال و هوای شبیه به Witcher داره، (البته Witcher یکم Dark تره)
The Lord of the Rings که پایه گذار سبک High-Fantasy بودش و از لحاظ ادبی خیلی قدرتمند هستش.
Frankenstein که High Fantasy نیست که
Kingkiller Chronicle جالب هستش ولی به پای Witcher نمیرسه.
Princess Bride هم High Fantasy نیست
His Dark Materials رو شخصا خیلی دوست دارم، تم قوی داره ولی داستانش گاهی اوقات به شدت Slow و خسته کننده میشه و یکمکی هم بچه گونه است.
بقیه رو هم نخوندم ولی الان لیست دادی بهم میرم سراغشون.
شما سراغ Baldur's Gate بری منم میرم سراغ وارکرفت که چند سال پیش اون بود
در یک کلام شما اگر WoW رو بازی کرده باشین به هنگام بازی Origins تجربه کاملا مشابهی دارین.
خب من نمی تونم در اینباره نظر بدم چون عنوان های قدیمی Warcraft رو بازی نکردم ولی بعید میدونم بازیهای Baldur's Gate الهامی ازشون گرفته باشن چون زمانی که اومده بودن کاملا تک بودن توی سبک و سیاق خودشون. باز بحث اینکه کدوم از کدوم الهام گرفت رو میگذاریم به پای علما که سنشون به این بحث قد میده(وقتی اولین Warcraft اومد من 4 سالم بود:d)
فقط خاطرنشان کنم که اینکه یه بازی قدیمیتر از اون یکی هستش مبنا بر این نیست که حتما جدیده از قدیمیه الهام گرفته گاهی اوقات قدیمی ها توی عنوان های جدیدشون از بازی جدیدتره الهام میگیرن، مثل Tomb Raider که از Uncharted الهام گرفت.
چه بخواهیم چه نخواهیم Skyrim مرحله بعدی تو مدرنیزه شدن RPG بود،تغییرات کلیای که Oblivion با آسان تر کردن روند کلی و ترکیبی کردن Combat شروع کرده بود اسکایریم کامل کرد،سیستم Leveling رو تغییر دادن و مبارزات رو حتا بیشتر Real کردن،حالا اینو هم در نظر بگیریم که به نظر من طراحی کاراکتر و اتمسفر کلی Skyrim خیلی بهتر از Oblivion بود،به عنوان یه گیم Overall به نظر من اسکایریم بهتر از Oblivion هست و با توجه به اینکه Oblivion خودش یه زمانی زلزله بوده تو این سبک به نظرم اسکایریم کاملا لایق Goty بود و هست.
شما ظاهراً منظور من رو اشتباه متوجه شدین،من جایی نگفتم اینا "RPG" تر از سریهای قدیمی هستن،گفتم استانداردهای کنونی سبک با اینا تعیین شدن،برا اینکه عنوانی بخواد بهتر باشه باید استانداردهای جدید تعیین کنه،فکر نکنم کسی باشه که بگه اسکایریم از نظر RPG کامل تر از Morrowind هست مثلا.
در مورد سبک شناسی هم،به نظرم سبک شناسی بحثی نیست که بشه به راحتی گفت فلان بازی تو فلان سبک قرار داره و بقیه قبول کنن،به نظر من هر بازی دیگهای جزRPG های کلاسیک یجورایی با سبکهای دیگه ترکیب شدن،به نظرم Tactical RPG,DAخالصی نیس,ترکیب Tactical و Action شاید.
دو سه نکته رو بگم و بحث رو جمع کنیم:
1-Skyrim وقتی همون المان های Oblivion رو تکرار کرد یعنی اینکه پیرو راه اون بودش، پس Skyrim اون بازی انقلابی که دنیای RPG رو زیر و رو کرد نبود، Oblivion بود.(کامل کردن المان های جدید یه بحث هستش و معرفی المان های جدید یه بحث)
2-طراحی محیط و کاراکتر ها و گرافیک و .... همه وابسته به تکنولوژی در اختیار سازنده هستش، معلومه که بازی که 6 سال بعد از قبلی میاد از یه سری لحاظ ها سرتری داره، این برتری هایی که نام بردی اکثرشون وابسته به تکنولوژی در اختیار تیم و تعداد افرادی که روی پروژه کار میکنن هستش.
3-اگر همین امروز Oblivion و Skyrim رو بگذاریم کنار همدیگه شکی نیست که Skyrim بازی بهتری هستش ولی با توجه به زمان عرضه شدنشون باید این رو حساب کنیم، Oblivion خیلی فراتر از زمان خودش بود ولی Skyrim بعد از Oblivion ی اومد که فرق چندانی بینشون نبود.
5- این روزا دیگه به هر بازی که یه سیستم level-up توش هست انگ RPG میزنن من اصلا بحثی سر RPG بودن بازیها نداشتم و باور دارم هیچوقت میزان RPG بودنشون نباید باعث بشه که خوب یا بد تلقی کنیمشون بلکه باید ببینم چقدر خوب اون سیستم رو در بازی implement کردن، از این لحاظ نه Skyrim مشکلی داشت نه من گفتم که مشکلی داشت.
6-راجع به DA هم با وجود اینکه نبرد های بازی شبیه به بازیهای Action هستش ولی واقعیتش اینه که المان های اکشن شاید بیشتر از 5% در بازی وجود ندارن، چون کلا ما هیچ کنترلی روی حرکات Basic کاراکتر نداریم، ما دستور Attack ساده یا Special move رو صادر میکنیم و دشمن رو تایین میکنیم و کاراکتر ها با توجه به آیتم های استفاده شده و Attribute هاشون نبرد رو پیش میبرن.
با این وجود بازم تکرار میکنم Skyrim اصلا بازی بدی نبود ولی واقعیت اینه که برای من به عنوان یه طرفدار قدیمی سری که از قسمت اول رو بازی کردم(همون موقع که اومد نه:d) بعد از دیدن Oblivion توی 2005 انتظار داشتم Skyrim توی 6 سال بعدش من رو مجذوب خودش بکنه، ولی نا امید شدم، چون همون چیزایی که توی Oblivion ساعتها و روزها و هفته ها دیده بودم رو دوباره دیدم.
خیلی فوق العاده میشه اگر مثل BIOWARE توی ME3 نکنن! اونا هم قبل از عرضه بازی اونقدر حرف زدن راجع به اینکه چقدر این انتخاب ها تاثیر خواهد گذاشت روی Ending و آخرش 3 تا Default ending دادن به ما بدون توجه به اینکه چجوری 3 قسمت بازی رو پیش بردیم.
من که هرچی هم بشه کلا توی بازی های FPS هـ Open World فقط و فقط میتونم با Elder Scrolls رابطه برقرار کنم!!! چون واقعا یک شاهکاره. هر جاش (واقعا هرجاش) که بری یک quest خاص داره!!! ما حدود %80 quest هاشو اصلا ازش خبردار هم نمیشیم!!! در ضمن اون آهنگایی که Elder Scrolls داره رو لامصب با هیچی نمیشه مقایسه کرد!!! مخصوصا یه آهنگی Morrowind داشت که من وقتی اون آهنگو گوش میکردم میگفتم یعنی بازی ای هست که OST ایش از این قشنگ تر باشه؟ واقعا Elder Scrolls یه چیز خاصه... من با هیچ بازی Open World/FPS/RPG ایی به این شدت حال نکردم تا حالا!!! واسمم فرق نمیکنه تمام 5 تاشو دوس دارم هرچند که فقط از Morrowind به بعد بازی کردم :d