شروین جان یه مورد خیلی کوچیک میتونه باعث یه ایراد خیلی بزرگ بشه. این باتری قلمی یه مثال خیلی کوچیک از محدودیت های غیرمنطقی ای بود که سازنده سعی کرده با ایجادش یه ترس و استرس کاذب رو توی مخاطب ایجاد کنه. اینکه یه دوربین پیشرفته خبرنگاری باتری قلمی میخوره و حتی 5 دقیقه هم دووم نمیاره به نظر شخص من موردی هست که حواس مخاطب رو از موضوع پرت کرده و باعث میشه بازیکن همیشه به دنبال یه باتری قلمی بگرده. این محدودیت های الکی و غیرمنطقی هستن که سعی دارن استرس و ترس رو توی شما ایجاد کنن نه مهارت سازنده.
در مورد ازمون و خطا و اینکه دارک سولز رو مثال زدی باید بگم منظورم از آزمون و خطا اینه که شما در 90% مواقع راه رو پیدا نمیکنید و این دشمنان فوق پرسرعت بازی هستن که هیچ مجالی به شما برای یافتن راه و فرار کردن نمیدن. حالا یه موردی که توی نقد اشاره نکردم سیستم healing بازی بود که واقعا خنده داره در بعضی مواقع. همونطور که اشاره کردم کاراکتر ما حتی قادر نیست ملت رو هل بده (و چندین بار تو یه گوشه گیر کیردن و دشمنان سد راهم شدن). حالا در این وضعیت شما احتمال داره ضربه بخورید و خونتون کم بشه و قادر به دویدن نباشید. حالا میخواید heal کنید، کاراکترون مثل میخ وایمیسه و شروع به هیل کردن میکنه و خوب طبیعتا شمشیرها بر سرتون فرود میان.
این مشکلات روی درجات سختی بالا واقعا بدتر میشه و حالا هم که دیدید به خاطر عذاب آور بودن بازی براش پچ دادن.
اما دارک سولز خیلی قضیه اش با این فرق داره. شما تو دارک سولز ازادی عمل داری و منطقن میتونی بدون ازمون و خطا پیش بری. فرصت تصمیم گیری و فکر کردن داری. فرصت مبارزه داری. اینا اصلا به هم شبیه نیستن
من خودم شخصا عاشق شماره یک بودم و همیشه یکی از بهترین هام تو سبک ترس هستش اما شماره دوم واقعا ناامیدم کرد.