سلام به همه ی دوستان
حتما برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید در مورد یک بازی نظری بدهید که کمی از سطح جملاتی مانند " خیلی باحال بود " یا " گیم پلی فلان خیلی خفنه " بالاتر باشد ولی به دلایلی فکر کنید کسی در تاپیک بیشتر از اینها را از شما نمی پسندد ! این تاپیک قرار نیست نظرسنجی راه بیاندازد . قرار نیست که هر کسی بعد از یک دور تمام کردن یک بازی شروع به تعریف و تمجید از آن کند . این تایپک برای کسانی است که یک بازی را دوست دارند و بار ها مراحل آن را بازی کرده اند و سعی دارند تا دیگران را نیزی در ریز کاری های هنرمندانه ی بازی مورد علاقه ی خود شریک کنن .
کمی شفاف تر صحبت کنم ! این تاپیک در مورد بحث در مورد بازی ها نیست . بیشتر من دنبال آن هستم که از تجربیات دیگر دوستان استفاده کنم تا اصول طراحی گیم پلی یک بازی رو درک کنیم . مثلا برای خود من به عنوان فن استدیو ی رمدی همیشه نحوه ی استفاده از معماهای محیطی در بازی هایشان بسیار جالب توجه بوده . البته اگر عمری باقی باشه در مورد بازی های استدیوی رمدی و اصول طراحی در این استدیو بنده خودم تحلیی مفصل را در نظر گرفته ام اما به عنوان مثال عرض می کنم ، این استدیو همیشه سعی داشته تا در بازی هایش برای پیدا کردن مسیر شما کمی هم معما حل کنید البته در سطح و اندازه های یک بازی اکشن .
بنابرین دوستانی که می خواهند لطف کنن و در این تاپیک نظرات خودشان را وارد کنند می توانند در یکی از زمینه های زیر یا چیزی شبیه به همین ها ، مطالب خود را ارائه دهند .
ممنون .
حتما برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید در مورد یک بازی نظری بدهید که کمی از سطح جملاتی مانند " خیلی باحال بود " یا " گیم پلی فلان خیلی خفنه " بالاتر باشد ولی به دلایلی فکر کنید کسی در تاپیک بیشتر از اینها را از شما نمی پسندد ! این تاپیک قرار نیست نظرسنجی راه بیاندازد . قرار نیست که هر کسی بعد از یک دور تمام کردن یک بازی شروع به تعریف و تمجید از آن کند . این تایپک برای کسانی است که یک بازی را دوست دارند و بار ها مراحل آن را بازی کرده اند و سعی دارند تا دیگران را نیزی در ریز کاری های هنرمندانه ی بازی مورد علاقه ی خود شریک کنن .
کمی شفاف تر صحبت کنم ! این تاپیک در مورد بحث در مورد بازی ها نیست . بیشتر من دنبال آن هستم که از تجربیات دیگر دوستان استفاده کنم تا اصول طراحی گیم پلی یک بازی رو درک کنیم . مثلا برای خود من به عنوان فن استدیو ی رمدی همیشه نحوه ی استفاده از معماهای محیطی در بازی هایشان بسیار جالب توجه بوده . البته اگر عمری باقی باشه در مورد بازی های استدیوی رمدی و اصول طراحی در این استدیو بنده خودم تحلیی مفصل را در نظر گرفته ام اما به عنوان مثال عرض می کنم ، این استدیو همیشه سعی داشته تا در بازی هایش برای پیدا کردن مسیر شما کمی هم معما حل کنید البته در سطح و اندازه های یک بازی اکشن .
بنابرین دوستانی که می خواهند لطف کنن و در این تاپیک نظرات خودشان را وارد کنند می توانند در یکی از زمینه های زیر یا چیزی شبیه به همین ها ، مطالب خود را ارائه دهند .
- بررسی کلیت گیم پلی یک بازی . به عنوان مثال ارائه ی نقدی جامع از بازی های سری هیلو .
- بررسی یکی مشخصه های اصلی گیم پلی و تحلیل نقش آن در کلیت اثر . به عنوان مثال بررسی تاثیر ریتم بازی های CoD در کلیت گیم پلی این سری .
- بررسی یکی از اصول طراحی بازی ها . به عنوان مثال بررسی انواع استفاده از صحنه های سینمایی در بازی های مختلف .
- بررسی یک سبک بازی فراموش شده و بررسی المان های آن به عنوان مثال سبک سورویوال .
- بررسی بخشی از گیم پلی یک بازی . به عنوان مثال بررسی چگونگی استفاده از معما ها در سری توم رایدر .
- بررسی نحوه ی طراحی نقشه ی مرحله ها . به عنوان مثال بررسی مپ های مولتی پلیر سری بتلفیلد .
- و یا بررسی ویژگی خاصی در یک بازی که باعث مطرح شدن بازی شده است . مثلا بررسی ویژگی هایی که باعث شد ایرانی ها نسخه ی اول مافیا را بسیار دوست داشته باشند .
ممنون .