تحصيل در زمينه ي بازي در خارج

Ryo Hazuki

کاربر سایت
Apr 19, 2006
834
نام
هادی
هر چه یک کشور بیشتر محدودیت داشته باشه , اون کشور عقب مونده تره. (کافیه خودت تعداد محدودیتهارو بشماری ببینی چندتا میشه !)
یادمه یه جا خوندم که محدودیت باعث رشد خلاقیت میشه!
بله - ممکنه تو زمینه هایی پیشرفت رو بشه مشاهده کرد ولی این موارد اینقدر کم هستند که اصلا به چشم نمیان.
همین به چشم و به حساب نیاوردن موفقیت ها از طرف هموطنانی مثل شما باعث میشه پیشرفت ها هم نابود بشه و کسی که اون کار رو کرده پشت دستش رو داغ بکنه و یا از این مملکت بره و پشت سرش رو هم نگاه نکنه
 

R_o_chan

کاربر سایت
May 6, 2008
40
نام
Sepide Donne
یادمه یه جا خوندم که محدودیت باعث رشد خلاقیت میشه!

همین به چشم و به حساب نیاوردن موفقیت ها از طرف هموطنانی مثل شما باعث میشه پیشرفت ها هم نابود بشه و کسی که اون کار رو کرده پشت دستش رو داغ بکنه و یا از این مملکت بره و پشت سرش رو هم نگاه نکنه

باید واقع بین بود!
منم کاملا با رایا و aliatlas موافقم.
حتی, تاکید می کنم حتی اگه همین الان هم, ما یهو محدودیت هامون برداشته شه و همه امکانات هم در اختیارمون قرار بگیره و فرهنگ و همه چیمون هم درست بشه و تحصیلات و دانش کافی برای ساخت بازی رو هم داشته باشیم, هرچقدر هم پیشرفت کنیم باز ژاپن «همیشه» حدااقل 50سال از ما جلوتر خواهد بود! تا وقتی که ما بتونیم اینقدر پیشرفت کنیم که یهو مثلا 50سال جهش تو زمینه فرهنگی و تکنولوژی داشته باشیم!
50سال تجربه ای که اونها داشتن رو ما نداشتیم!
و نمیشه با چندتا کار خوب, حتی بگیم اینقدر خفن که جوایز بین المللی گرفتن و چی و چی و چی, بیایم قضاوت کنیم که ایرانیا کارشون خیلی درسته! تا وقتی هم بخوایم هی ادعا کنیم که ایرانی جماعت بهترینه, به هیچ جا نمیرسیم. اگه ما اینقد کار خوب می سازیم با محدودیتهامون, هنرمندهای دیگه تو کشورهای دیگه ای هم هستن با همون محدودیت ها که کارای بهتر می سازن! نمیشه که فقط خودمونو نگاه کنیم!
من شخصن با این انگیزه, پشتکار و میزان کاری که از ژاپنی ها دیدم, معتقدم حتی اگه اینها خنگ هم باشن و ما باهوش ترین مردم دنیا باشیم, باز اینها از ما جلوترن, چون واقعا کار می کنن و کپی برداری نمی کنن و اهل منم منم کردن نیستن و به جای جلو زدن از همدیگه, همه تو یه سطح به هم تا جایی که بتونن کمک می کنن!
ایرانی جماعت با این ادعا و تنبلی و کپی کاریهاش حالا حالاها به جایی نمیرسه! چرا دور بریم؟ حتی خود منم ایرانیم! هنوز هم نتونستم درست حسابی این فرهنگ ادعا و تنبلیمو درست کنم!

فعلا
 

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782
یادمه یه جا خوندم که محدودیت باعث رشد خلاقیت میشه!
همین به چشم و به حساب نیاوردن موفقیت ها از طرف هموطنانی مثل شما باعث میشه پیشرفت ها هم نابود بشه و کسی که اون کار رو کرده پشت دستش رو داغ بکنه و یا از این مملکت بره و پشت سرش رو هم نگاه نکنه

فکر می کنی که من بخیلم و بدم میاد که کشورمون پیشرفت کنه. (از خدامه)
ولی با این وضع امکان نداره.

تو تاریخ ثابت شده که محدودیت باعث بدبختی و عقب موندگیه. و مهم اینجاست که تا مردم اون کشور زیر بار محدودیت نروند , این محدودیت اعمال نمیشه. و مطمئن باش که اکثر مردم همین چیزی که الان هست رو میخوان... و به قول معروف "از ماست که بر ماست" و برای همینه که میگم باید فرهنگمونو درست کنیم.

به هر حال - این چند سالو دیدیم و 15 سال آینده رو هم میشینیم و میبینیم که حق باشماست یا با من.
 

Ryo Hazuki

کاربر سایت
Apr 19, 2006
834
نام
هادی
فکر می کنی که من بخیلم و بدم میاد که کشورمون پیشرفت کنه. (از خدامه)
ولی با این وضع امکان نداره.

تو تاریخ ثابت شده که محدودیت باعث بدبختی و عقب موندگیه. و مهم اینجاست که تا مردم اون کشور زیر بار محدودیت نروند , این محدودیت اعمال نمیشه. و مطمئن باش که اکثر مردم همین چیزی که الان هست رو میخوان... و به قول معروف "از ماست که بر ماست" و برای همینه که میگم باید فرهنگمونو درست کنیم.

به هر حال - این چند سالو دیدیم و 15 سال آینده رو هم میشینیم و میبینیم که حق باشماست یا با من.
ببین! تو این چند وقته من انواع و اقسام برخوردها رو دیدم!
بعضی ها انقده به به گفتن که فکر کردیم به gow رسیدیم و بعضی ها انقده ایراد گرفتن که فکر کردیم بهتره کار رو همینجا ول کنیم و بریم!تا حالا یه برخورد صحیح و منطقی ندیدم!
به نظر من اگه تجربه و دانشمون رو به سطح اول این صنعت برسونیم کم و کسر دیگه ای نداریم! اینکه میگی محدودیت و این حرف ها با کمال احترام، به نظر من کشکه! چون هیچکس مجبورمون نکرده زیر پوشش بنیاد یا ارشاد بریم و بازی رو تو ایران عرضه کنیم. منتها انقده تازه کار هستیم که بخش خصوصی ریسک نمیکنه که سرمایه گذاری کنه!
توی بحث دانش و تجربه هم 2 تا راهکار هست. اول اونیه که موضوع این تاپیک و رفتن و درس خوندنه! دومی چیزیه که ما داریم انجام میدیم و اون مطالعه غیر آکادمیک و تجربه کردنه!
حالا اگه همه ما بخوایم بشینیم و بگیم نمیشه! خوب اگه بشه جای تعجب داره!
و اگه هر کس رسید بگه زور نزن به هیچ جا نمیرسی، اونوقت انرژی برای ادامه کار نمیمونه!
من نمیگم 15 سال دیگه به همه چی میرسیم اما به نظرم همین الان فاصله ما کمتر از 10 ساله و ما 15 سال دیگه فاصلمون به مراتب کمتر از اینه! حداقل برای دونستنش باید کار کرد!
و امیدوارم هموطنان عزیزم مشفقانه انتقاد کنند و به ما و بقیه کسایی که دارن این ماشین سنگین رو هل میدن تا راه بیافته اجازه تجربه کردن رو بدن!
در حبس و خلوتم تا وارهم به مرگ
یا پر درآورم بهر پریدنی!
اینک تو را چه شد کی مرغ خانگی
کوشش نمیکنی و پری نمیزنی
 
آخرین ویرایش:

Burning Hawk

کاربر سایت
Apr 2, 2008
1,613
نام
Hossein
درود
من می خواستم دوره دانشگاه رو تو یکی از کشور های خارجی در رشته Game design بگذرونم ، چند کالج مثه VFS(Vancouver film school و Van Art که هر دو تو ونکوور کانادا هستند در نظر داشتم ، اما به یه سری مشکل رسیدم اونم اینه که هر دو کالج فقط تا مقطع دیپلم مدرک میدن ، ولی جدیدا با qantm کالج (در استرالیا) آشنا شدم که تا مقطع Bachelor یا همون لیسانس 24 ماه به صورت تمام وقت آموزش میدن از طرف دیگه از انجین Unreal development kit و اسکریپت نویسی این انجین استفاده میشه و نه مثه دو تا کالج قبلی که از Engine های Opensource استفاده میکنند .از طرف دیگه سیستم پزیرش دانشجو کم دردسر تری داره ، این نمونه کار یکی از فارغ تحصیلان این کالج است .
http://64.15.120.236/watch?v=s9EqsIKvvjI
البته این کالج رشته های دیگه ای هم مثه Game programing , graphic design , و انیمیشن هم داره ...
اینم سایتش
http://sydney.qantm.com/en-gb/home/
_________________
دوستان اگه دانشگاه بهتری سراغ دارند که تا مقاطع بالاتر یاد میدن ، لطفا معرفی کنند ...
 

R.P.G

کاربر سایت
Mar 21, 2009
1,090
نام
Marked One
فیلمو دیدم. جالب بود. گرافیکش قشنگ بود.
ما که به رفتن به همین دانشگاه های معمولی موندیم. (نمیدونم بخندم یا گریه کنم !)

ایشالا موفق باشی.:love:
 

Burning Hawk

کاربر سایت
Apr 2, 2008
1,613
نام
Hossein
البته چون مدرک قشنگ دیپلم ایرانی اونجا اصلا اعتباری نداره ، و اینکه یکی از دوستانم که الان آلمان درس میخونه گفت بهترین راهش اینه که مدرک دیپلم رو از یه کشور معتبر بگیرم ، و برای اخذ لیسانس وارد کالج qantm شم ، به کمک یکی از بچه ها به پشتیبانی پذیرش qantm ایمیل زدم و در مورد تجربه و رشته ام توضیح دادم ، و منتظر جوابم که خودم هم امید آنچنانی به جواب ندارم ، اگه خواستم دوباره برای مدرک دیپلم اقدام کنم حتما VFS یا VANArt رو انتخاب میکنم ، چون برنامه ریزی تمام وقت دارند و می تونم دیپلم طراحی بازی رو 12 ماهه به صورت Fulltime بگیرم البته همچین آسون هم نیست چون کالج های که در سطح لیسانس آموزش میدن مثل Qantm حداقل نمره B رو برای پذیرش می خوان که کار خیلی سختیه (البته با امید همه چیز امکان پذیره ) ...
این لیست برنامه بندی کلاس های Vfs . ( سخت ترین روزش چهارشنبه هاست ، ساعت 9 صبح کلاس شروع میشه تا 9:30 شب :D)
http://www.vfs.com/learn.php?id=14

__________________________

دوستان لطفا اگه اطلاعات مفیدی دارند ، یا اگه اطلاعات ما مشکل داره ، در اختیار ما هم بگذارند ... :smile:
 
آخرین ویرایش:

sam_fisher_agent47

کاربر سایت
Jun 4, 2007
131
سلام به همه بروبكس
خب كجا بوديم؟.....ها
اگه بخوايم پروسه بازيسازي رو خيلي خيلي مختصر و مفيد بگيم كلا شامل سه تا مرحله ميشه:
1-طراحي بازي
2-طراحي گرافيك بازي
3-كد نويسي
البته اينا رو خيلي خلاصه گفتم.

اول از دوتاي اخري شروع ميكنيم.گرافيك و كدنويسي بعد از طراحي بازي انجام ميشه.هركدوم از شما هم اگه بخواين يه كدوم از اين كارا رو توي ساخت يه بازي داشته ياشين ميتونين مستقيما به سايت استديو مراجعه كنين و نمونه كار رو بدين و بعدش هم كه ميرين تو كار.البته هر دوتاي اينكارا بسته به نظر طراح بازيه.شايد طراح بازي از style گرافيك بازي خوشش نياد و گراقيست بيچاره مجبور باشه 10 بار style رو عوض كنه:cheesygri

اما ميريم سر اولين مورد يعني سخت ترين و پركار ترين فرد تيم بازيساز يعني طراح.
اين موجود بيچاره مثه مادر بازي ميمونه و تمام بار پروژه رو دوش اين بدبخته.نكته جالب هم اينه كه شما ها اگه برين دكتراي طراحي بازي رو هم بگيرين بازم توي استديو بازيسازي راهتون نميدن.
مدرك ميخوايد؟
برين توي قسمت كاريابي سايتها . اگه تونستين عبارت((به يك طراح بازي نيازمنديم))رو پيدا كنين.
يه طراح بازي بدبخت بايد از يه شغلي غير از طراحي بازي شروع كنه تا چند سال بعد خودش بتونه طراح بازي بشه.اين كار شديدا تجربيه.

اينايي كه گفتم رو طي 1 سال مطالعاتم روي ساختار بازي بدست اوردم و همش مستنده.
 

Burning Hawk

کاربر سایت
Apr 2, 2008
1,613
نام
Hossein
دوست عزیز مارو خوشحال کردید با این نکته نظراتتون :lol:

اگه بخوايم پروسه بازيسازي رو خيلي خيلي مختصر و مفيد بگيم كلا شامل سه تا مرحله ميشه:
1-طراحي بازي
2-طراحي گرافيك بازي
3-كد نويسي
همه اینای که شما گفتی وظیفه Game designer هست ، نه تنها این ها بلکه حتی Animating و زیر شاخه های اون از موشن کپچر گرفته تا مدیریت کیفیت انیمیتینگ و ... وظیفه Game Designer است .
همچنین :

  • Character Designer
  • Composer
  • Games Designer
  • Script Writer
  • Games Tester
  • Concept Artist
  • Level Designer
  • Environment Artist
  • Project Manager
  • Quality Assurance
همگی وظیفه Game designer هست ، شما این اطلاعات خوشحال رو از کجا گرفتید /؟!!!

اين موجود بيچاره مثه مادر بازي ميمونه و تمام بار پروژه رو دوش اين بدبخته.نكته جالب هم اينه كه شما ها اگه برين دكتراي طراحي بازي رو هم بگيرين بازم توي استديو بازيسازي راهتون نميدن.
:lol:

بقیه مطلبت هم از روی خوشحالیه و ارزش جواب دادن نداره ، ...
 

Neo

کاربر سایت
Sep 27, 2005
1,542
نام
احسان
شما اشتباه میکنی Xerxes.King جان . ایشون در حالت کلی اینارو اسم بردن که درسته .

یه سرچی بکنی میتونی 10 تا کتاب در این زمینه پیدا کنی .

بعدم کی گفته اینایی که شما اسم بردی رو باید Game designer انجام بده ! پس بقیه پشمن !

میخوای نظافت شرکتم به عهده داشته باشه !!!!!!!!!
 
آخرین ویرایش:

Burning Hawk

کاربر سایت
Apr 2, 2008
1,613
نام
Hossein
بعدم کی گفته اینایی که شما اسم بردی رو باید Game designer انجام بده ! پس بقیه پشمن !
نه ، نه ، شما منظور منو اشتباه متوجه شدی ، منظورم به صورت کلی این بود ،
فرصت های شغلی که در حیطه رشته Game design هستند ،

Career Options:

Career opportunities in this field range from writers to character and games designers; possible employment opportunities in the games industry include :

  • Character Designer
  • Composer
  • Games Designer
  • Script Writer
  • Games Tester
  • Concept Artist
  • Level Designer
  • Environment Artist
  • Project Manager
  • Quality Assurance

منبع

پس یعنی کسی که تو این رشته درس می خونه ، قاعدتا این توانایی هارو داره و این مراحل یادگیری رو گذرونده ...


ولی این آقا فرمودند ،
اين موجود بيچاره مثه مادر بازي ميمونه و تمام بار پروژه رو دوش اين بدبخته.نكته جالب هم اينه كه شما ها اگه برين دكتراي طراحي بازي رو هم بگيرين بازم توي استديو بازيسازي راهتون نميدن.
مدرك ميخوايد؟
برين توي قسمت كاريابي سايتها . اگه تونستين عبارت((به يك طراح بازي نيازمنديم))رو پيدا كنين.



 

sam_fisher_agent47

کاربر سایت
Jun 4, 2007
131
خب حالا شما عبارت((به يك طراح بازي نيازمنديم))رو پيدا كردين؟
بعدشم به غير ازgame designer اينا كه شما گفتين يه متخصص جدا داره.اما وظيفه ي ديزاينر هم هست كه روي اين مراحل نظارت كنه.بعضي اوقات هم خود طراح بازي بعضي از اين كارا رو ميكنه.

بعد از همه ي اينا كل بازي 3 تا leader داره كه فقط يكيشون lead designerه

البته تهيه كننده مرتبه ش بالاتر از ليدره(ما چاكريم)
 

Neo

کاربر سایت
Sep 27, 2005
1,542
نام
احسان
پس یعنی کسی که تو این رشته درس می خونه ، قاعدتا این توانایی هارو داره و این مراحل یادگیری رو گذرونده ...

این مواردی که گفتی برای یک تیم کامل لازمه . این حرف کاملا درسته . اما یه چیز بگم اگه کسی بخواد همه ی اینهارو یاد بگیره مثله اینکه در زمینه ی پزشکی موفق بشه فوق تخصص قلب ، مغز ، کلیه و 10 تا چیزه دیگرو هم بگیره که خوب عمرش نمیرسه !

البته همه پزشکها اول از پزشکی عمومی شروع کردن . دقیقا در مورد مواردی که شما اشاره کردی هم همینطوره . توی اون کلاسها یه شمایی از کار گفته میشه تا شخص یکی از اینهارو انتخاب کنه .

ما توی گروهمون حتی برنامه نوسیها هم جدا جدا کار میکنن . یعنی کسی که در زمینه AI کار میکنه با کسی که در زمینه ی Sound کار میکنه جدا هستن . ولی به ظاهر هر دو Script Writer هستن . یا Character Designer امون با Environment Artist فرق دارن در حالی که هر دو با 3DSMAX کار میکنن .
 

Burning Hawk

کاربر سایت
Apr 2, 2008
1,613
نام
Hossein
البته همه پزشکها اول از پزشکی عمومی شروع کردن .

واقعا من هم تو همین شک داشتم که تو درجات بالاتر مثله Master (کارشناسی ارشد) یا Ph.d (دکتری) شاخه های Game design تفکیک میشن ؟؟؟
یه مورد دیگه هم هست اونم اینکه مثلا کالج VFS واقعا در سطح دیپلم از کیفیت خوبی بر خورداره ، و Qantm هم در سطح لیسانس همین طور ، ولی دانشگاه های دیگه ای دیدم تو نت که در سطح لیسانس اصلا قابل مقایسه با Qantm نیستند ، اکثرا از C++ استفاده میکردند و انجین های Opensource در صورتی که Qantm از UDK و زبان اسکریپت نویسی این انجین استفاده می کنه ، به طور کلی سطح کیفی آموزشی متفاوتی داشتند ، چطوری همچین موضوعی امکان داره ، (اینطوری که تو سایت Qantm نوشته بود بالاترین درجه دانشگاهی تو کل Government استرالیا همین لیسانسه ، ممکنه دلیل سطح بالای کیفی آموزشیشون همین باشه ؟؟؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر