تحصيل در زمينه ي بازي در خارج

  • Thread starter Thread starter MANIX
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
من رفتم دربِ تمام این استدیوها رو زدم پرسیدم "ایرانی دارین؟" گفتن "برو بعدا بیا". والله.

اونجاهایی که شما رفتی در زدی استدیو بازی سازی نبودن . جای دیگه ای بودن !
 
من رفتم دربِ تمام این استدیوها رو زدم پرسیدم "ایرانی دارین؟" گفتن "برو بعدا بیا". والله.
عزیزم تو خارج باید زنگ بزنی نه در!یک کلیده اون بالایه در بعضیاشونم دوربین داره...
در بزنی سرایدارشون میاد ;)

......................................................
الان بهترین جا برای خوندن گیم کانادا هست به نظرم اگه مشکل هزینه ندارید برید VFS اگه هم زیاده براتون یک دانشگاه کامپیوتر در کانادا بیشترشون دوره های گیم دارند....
 
کار همیشه هست .سواد مهمه ابتکار عمل و حمایت کردن.
رشته خوبیه ولی همش برنامه نویسی نیست .
ولی من تا حالا ندیدم یه ایرانی توی استودیوهای معروف بازی سازی کار کنه شما دیدید؟
2 تا از بهترین دوستام 3D Artist هستن توی Codemasters
البته رشتشون Virtual Reality بود
که شاید بخاطر ادامه تحصیل واسه فوق لیسانس از اونجا بزنن بیرون
 
منم همین سوال رو دارم. من رشتم مهندسی برقه و سال آخرم.و به غیر از اطلاعات عمومی در مورد چیپ ها بالاخره در مورد همین دیودها و ... درس پاس کردم میدونم در چه حالت میشه بهترین بازدهی رو از دیودها و .... داشت.به نظرتون من میتونم در تحصیل تو این رسته خوب موفق شم؟چون از سخت افزار هم که دیگه نسبت به برنامه نویس های معمولی خیلی بیشتر سر در میارم.
 
کار همیشه هست .سواد مهمه ابتکار عمل و حمایت کردن.
رشته خوبیه ولی همش برنامه نویسی نیست .
ولی من تا حالا ندیدم یه ایرانی توی استودیوهای معروف بازی سازی کار کنه شما دیدید؟

جناب محمد علوی مدیر طراح مراحل Call Of Duty گروه Infinity Ward که اسمشون Mohammad Alavi درج شده.
 
برای طراحی بازی
تو دبیرستان باید به چه رشته ای برم؟

درود

هیچ رشته ای وجود نداره دوست گرامی .

هر چی که هست به صورت خود جوش هست

شما اگر علاقه فراوانی به این کار دارید

یا اینکه میبایست به صورت خصوصی به کلاس های نرم افزار های گرافیکی برید .

یا کار با متور های ساخت بازی مثل UDK یا CRT رو پیش بگیرید .

و یا اینکه درستون نهایتأ با فارغ التحصیلی در رشته برنامه نویسی در دانشگاه به پایان برسونید و اونجاست که میتونید وارد این صنعت بشید .
 
درود

هیچ رشته ای وجود نداره دوست گرامی .

هر چی که هست به صورت خود جوش هست

شما اگر علاقه فراوانی به این کار دارید

یا اینکه میبایست به صورت خصوصی به کلاس های نرم افزار های گرافیکی برید .

یا کار با متور های ساخت بازی مثل UDK یا CRT رو پیش بگیرید .

و یا اینکه درستون نهایتأ با فارغ التحصیلی در رشته برنامه نویسی در دانشگاه به پایان برسونید و اونجاست که میتونید وارد این صنعت بشید .

و همچنین Unity. اینا اگه علاقه دارن، اول باید زبان انگلیسی رو یاد بگیرن و بعد برن سراغ کتابهایی مثل The Art of Game Design که Jesse Schell نوشته. و همینطور که قبلاً گفتم، کار با برنامه های Maya, Illustrator و Photoshop رو بطور جدی شروع کنن.
 
اگر میخای حرفه ای بشی سی رو فول کن و دنبال udk نرو چون بدرد نمیخوره و برو سراغ unity چون از صفر هست
من خودم بازیساری رو ول کردم و رفتم سراغ سیستم عامل
هوش مصنوعی رو هم یاد بگیری خوبه
 
آخرین ویرایش:
میگم فقط به بخشای فنی دارین فک میکنینا
Story Designer
Script Writer
Character Writer
و .....
اینام میگیرن

درود

عزیز اگر فکر میکنید با انجام چند بازی یا به اصطلاح خودمون بازی خور بودن میتونید در استدیو های ساخت بازی شروع به فعالیت کنید سخت در اشتباه هستید .

زمانی که شما برای مصاحبه وارد یک استدیو میشید اولین چیزی که از شما پرسیده میشه ، این هست که چقدر تجربه داری و رزومه کاری شما چی هست / البته این رو هم نباید نادیده بگیریم که بحث بازی شناس بودن یا بازی خور بودن یک حسن در نظر گرفته میشه اما تاثیر زیادی بر روی شغل و آینده کاری شما در این صنعت نداره .

در مورد این که طراح کاراکتر یا دیگر ارکان طراحی نیز جزئی از یک پروژه حساب میشه 100 % حق با شماست و به نظر من مهمترین رکن اون هم هست اما هیچ استدیویی به شخصه با هیچکدوم از این مواردی که اشاره کردید به صورت مستقیم با شما وارد معامله نمیشه .

من خودم هم تا مدتی پیش به همین شکل فکر میکردم اما با ارسال ایمیل های فراوان به استدیو های گردن کلفت تنها پاسخی که گرفتم این بود که خیر ، امکانش نیست ، شدنی نیست !!

ما به صورت مسیقیم نمیتونیم تصمیم گیری کنیم و این انتشار دهنده و سرمایه گزار هست که تصمیم گیری میکنه و این صحبت ها .

حالا گیریم که استدیویی هم باشه که به صورت مستقیم با شخص سومی کاری رو از سر بگیره حالا میرسیم به چالش جدید ، و اون این هست که داستان و به قول معروف بازی نامه یونیک و منحصر به فرد شما چی میتونه باشه .

تا حدود 10 الی 12 ماه پیش یکی از استدیو هایی Bioware که در اُستین تگزاس واقع شده به دنبال نویسنده بود . وقتی شرایطش رو دیدم کمی ، تا حدی سخت به نظرم رسید .

اولین چیزی که مد نظر اونها بود و شاید هنوز هم باشه این بود که متن شما در همون آغاز بایستی با یک بیگ بنگ یا اتفاق بزرگ شروع بشه ، دیالوگ ها باید نه خیلی احمقانه باشن و نه خیلی سنگین که بازی باز از درکش عاجز بشه .

طرح شما میبایست یک پایپ لاین مستحکم داشته باشه

یعنی آغاز ، میانه و پایانش به یک حد مخاطب رو درگیر کنه نه اینکه اغاز به شدت قدرتمندی داشته باشه و به تدریج جنان ضعیف بشه که مخاطب کلأ از خیر ادامه بگزره .

البته من تا نهایتأ همین چند دقیقه پیش هم بازی های زیادی انجام دادم که هیچکدوم از شرایط بالا در اون رعایت نشده بود ، ولی این چیزی هست که بین اکثر استدیو ها جا افتاده و فعلآهم نمیشه تغییرش دارد .

حالا اگر کسی فکر میکنه طرحی داره که یونیک ، متفاوته و میتونه بر روی اون مانور بده پیشنهاد میکنم 2 خط از اون رو اینجا بگزاره تا ببینیم دیگران هم باهاش هم عقیده هستند یا خیر.

پیروز باشیم .
 
آقایون ببخشید اگه وسط حرفتون پریدم ولی برای بازی سازی اگه تو رشته ی هنر و گرافیک تحصیل کنم بهتره یا مهندسی کامپیوتر برنامه نویسی؟کدوم تسلط بهتری داره و کاربردی تره؟;)ممنون.
 
سلام
من ميخوام رشته ي طراحي بازي تو دانشگاه سايبر جايا در مالزي رو برم
ميخواستم بدونم كسي ميدونه كه اونجا بورسيه ميده يا نه اگه ميده چه جوري ميشه گرفت
ممنون
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or