آدم میخواد یه چیزی رو نقد کنه و منصفانه دربارش صحبت کنه والا این هیتر بودن رو آدم بذاره کنار بهتره و اونم برای کمپانی هایی مثل Take-Two که صنعت گیم رو با بازی های مشهور و با کیفیت خودشون نگه داشتن و خداییش فقط همینا موندن !
Take-Two مقدس نیست. ولی به شدت قابل احترامه ! Take-Two اشتباه نمیکنه ؟ چرا اشتباه میکنه و اصولا ناشر و استودیو و .. بی اشتباه ما نداریم و نخواهیم داشت. Take-Two خیلی پوزش میخوام این طوری میگم، مار موز بازی ها و عوضی بازی های خودش رو نداره ؟ چرا داره ولی روی دیگر سکه دستاورد های این ناشر و کارایی هم که کرده، حتی در نسل هشتم ( در بخش راکستار و با بازی افسانه ای RDR 2 ) هم باید بهش احترام گذاشت. استودیو ها و زیر مجموعه های Take-Two بازی های ضعیف نداشتن ؟ چرا داشتن، ولی روی سپید ماجرا، کلی بازی با کیفیت و قابل احترام داشتن و حداقل بازی هایی از این ناشر ( منظور استودیوی های زیر مجموعه این ناشر هستش ) دیدیم که هنوز میتونیم به صنعت گیم و آینده این صنعت امیدوار بمونیم ( ناشرانی مثل Take-Two کم شدن، حقیقتا کم شدن. فقط ببینید یوبیسافت چه کمپانی قابل احترامی بود چه بازی های شاهکار و سطح بالایی میساخت و حالا ببینید به چه روزی افتاده ! ... صحبت واقعا زیاده. )
همه چیز رو با هم قاطی نکنیم. برای زدن و به سلاخی کشیدن یه چیزی به در و دیوار نزنیم ! که مثلا بگیم ای وای، ای داد بیداد، کمپانی Take Two بدبخت شد ! عجب اشتباهی کرد ! دیگه داره ورشکسته میشه ! دیگه از بین داره میره ! چرا انقدر گرون قیمت خریده این Zynga رو ؟ اونم فقط به خاطر بازی های موبایل ؟ کار Zynga فقط بازی های موبایل هستش ؟ حالا کسی که میاد بدون هیت به Take Two این کمپانی و کار هاش رو نقد میکنه رو من کاری ندارم و اصلا خیلی هم عالی و بسیار هم استفاده می کنیم و لذت می بریم و بازیسنتر کلی کاربر دانا و کار بلد داره و کم هم نیستن. ولی قشنگ یه سری هیتر Take Two هستن و اونم دلایل خودش رو داره و بگذریم از این موضوع !
حالا برسیم به داستان خرید Zynga و کمی موشکافانه تر صحبت کنیم که واقعا Take-Two قصدش از خرید Zynga فقط و فقط و فقط بازی های موبایلی و توسعه بازی هایی موبایل بوده و بَس ؟! و اصولا Take-Two در این سال های اخیر کار های دیگه ای هم انجام داده و به عبارتی زیر ساختار های این کمپانی در بخش هایی به جز بخش موبایل توسعه پیدا کرده یا خیر ؟!
Zynga صاحب NaturalMotion هستش. حالا NaturalMotion چی هستش ؟ NaturalMotion یک شرکت نرم افزاری انگلیسی هستش که در سال 2001 در دانشگاه آکسفورد تاسیس شده بود و بعد ها هم کارشون توسعه پیدا کرد و تو لندن و برایتون و بعدش هم یک دفتر بازرگانی در سانفرانسیسکو تاسیس کردن و سر آخر در سال 2014 شرکت NaturalMotion توسط Zynga به مبلغ 527 میلیون دلار خریداری شد. در ادامه داستان NaturalMotion صاحب چه چیزی هستش ؟ کارش چیه ؟ چی کار می کرده و Zynga چرا انقدر اومده به قیمتی بالا NaturalMotion رو خریداری کرد ؟ NaturalMotion خالق موتور فیزیک/انیمیشن Euphoria هستش !!! حالا گرفتید چی شد ؟ Take Two از این به بعد صاحب NaturalMotion هم شده که بخشی از زیر مجموعه Zynga بوده . حالا برید فقط همین یه بخش NaturalMotion رو یه نگاهی بهش بندازید که چه کار های دیگه ای هم میکنه !
تو این سال های اخیر Take-Two به شدت فعالیت هاش رو گسترش داده و با سودی که از سری بازی های خودش به دست آورده و موفقیت آی پی های بزرگ و ... خودش تونسته امپراطوری خودش رو گسترش بده و یه سری خرید های دیگه هم داشته در بخش های مختلف :
حالا این فقط بخشی از مجموعه خبر های کمپانی Take Two هستش. خود همین استودیوی visual concepts سازنده سری بازی های NBA 2k که این استودیو از زیر مجموعه های 2K هستش که مقر اصلی 2K در کالیفرنیا واقع شده که خود 2K هم که بخشی از زیر مجموعه های Tak Two هستش.
چنمد وقت پیش visual concepts رفته یه استودیوی جدید خریداری کرده و الان visual concepts با خرید این استودیوی جدید در نقاط مختلف آمریکا و جهان هفت استودیوی جداگانه داره. visual concepts اومده استودیوی HookBang مستقر در شهر Austin رو با برنامههایی برای یک استودیوی جدید خریداری کرده و همین چند وقت پیش ( به عبارتی Take-Two خریداری کرده ) و در نهایت Visual Concepts بخش HookBang رو اومده به یک استودیوی جدید به نام Visual Concepts Austin تبدیل کرده و صدها توسعه دهنده را برای پشتیبانی از سری NBA 2K استخدام کرده.
همین طور Greg Thomas رئیس Visual Concepts در بیانیه ای کتبی گفت : HookBang طی چند سال گذشته با ما در NBA 2K شریک بوده و ما خوشحالیم که از تیم با استعداد واقع در این استودیو در خانواده Visual Concepts استقبال می کنیم.
HookBang در سال 2012 در شهر Austin که در ایالت تکزاس واقع شده، به عنوان یک استودیوی طراحی نرم افزار و برنامه های کاربردی بازی تاسیس شد. سپس این شرکت در تعدادی از بخش ها از جمله توسعه بازی ها،قرار داد های تجاری، و تحقیق و توسعه و .... درگیر بوده و همین طور این استودیو همچنین اخیراً به پشتیبانی طراحی هنری و مهندسی برای فرانچایز NBA 2K21 کمک شایانی کرده.
Take-Two Acquires Visual Concepts, Announces 2K Games Brand
همین چند وقت پیش هم بود که Take-Two استودیوی Dynamixyz که در فرانسه مستقر هستش و خدمات طراحی انیمیشن چهره را برای بازیهای GTA و Red Dead Redemption 2 و NBA 2K21 انجام داده میداده رو اومده به خدمت گرفته.
Take-Two Acquires Facial Animation Studio Behind Avengers: Endgame And More
به عبارتی Take-Two تقریبا اومده با هر کمپانی،استودیو و ... که در توسعه و ساخت بازی هاش همکاری داشته رو خریداری کرده. سال ها با NaturalMotion که بخشی از زیر مجموعه Zynga بوده همکاری نزدیک در توسعه موتور فیزیک Euphoria داشته و انقدر این موتور فیزیک برای راکستار اهمیت بالایی داره که در کد سورس پایه موتور گرافیکی این کمپانی، موتور فیزیک Euphoria باهاش همسان سازی میشه و در راستای هم توسعه پیدا میکنن و NaturalMotion کمک های بسیاری در این رابطه کرده و یکی از مهم ترین بخش هایی بوده که هم راکستار و هم هم بخش 2K باهاشون همکاری نزدیک داشته. حالا Take Two اومده Zynga رو خریداری کرده و تمامی زیر مجموعه هاش که بخش بزرگیشون هم تو کار ساخت و توسعه بازی های موبایلی هستن رو خریداری کرده.
Take-Two می خواد بازی های موبایل خودش رو گسترش بده و وسیع تر بکنه ؟ مشخصه قصد چنین کاری رو داره ولی این طوری نیست که مثلا بیاد در بازی ها و آی پی های بلاک باستر خودش رو تخته کنه و الان دوستان اومدن این کمپانی رو با کونامی ( امپراطور زباله غیر قابل بازیافت در بخش گیم ) مقایسه کردن و الان مثلا فکر می کنن Take-Two میاد یکی از مهم ترین آی پی های خودش رو مثل سری NBA 2K کراس پلتفرم میکنه تا حد نسخه موبایلی ؟!
و با دستای خودش سری بازی خودش رو که سالانه به راحتی داره 12 میلیون نسخه فروش میکنه و .... نابود کنه و الان اینا رو چه طوری میاین با اون کونامی زباله مقایسه می کنید آخه !؟
بعد اون gta trilogy رو یه طوری ازش صحبت میکنن ( اون بخشی که دیگه سر این بازی کل پرونده راکستار رو بستن و نابودش کردن و کسایی که به درستی نقد کردن خیلی هم قابل احترام ) انگاری یه آی پی جدید بوده که تیم اصلی و استودیو های اصلی راکستار داشتن میساختن در طولانی مدت و بعد هم منتشر کردن و بازی فاجعه از آب در اومده !!!
راکستار، بازی gta trilogy رو داده دست یه استودیوی دیگه و اونا هم بنا به دلایل مختلف ( تو
بازیکست بازیسنتر، کسری کریمی طار و محمد طالبیان عزیز قشنگ توضیح دادن داستان دقیقا چی بوده ) بازی افتضاح از آب در اومده ( با آپدیت های اخیر بازی خیلی بهتر شده ) و مقصر اصلی که صد در صد در مرحله اول ناشر یعنی Take-Two بوده و بعد هم راکستار ( نظارت ضعیف راکستار بر روی gta trilogy و حرص و طمع بی مورد Take-Two دست به دست هم داد که gta trilogy اصلا موفق نباشه و انتقاد های منطقی به راکستار و Take-Two رو به هر حال میشه درک کرد. )
راکستار هم که فعلا سخت مشغول ساخت و توسعه GTA بعدی ( وشاید هم یه سری آی پی دیگه ) و در زمان معین خودش بازی رو معرفی میکنه.
بیشترین انتقادی رو که میشه در حال حاضر ار کمپانی Take-Two و صد البته خود راکستار گرفت این شیر دوشی هست که از GTA V دارن میکنن ( یه سری دلیل این رو میارن که گیمر ها باعث و بانیش هستن که خب من به شخصه قبول ندارم و خود کمپانی باید برای خودش احترام قائل باشه و اونم Take-Two و راکستار که اصلا نیازی به چنین کارایی ندارن و گیمر ها هر چقدر سر این مورد راکستار و تیک تو رو ترول و ... کنن، بازم کمه ) و سود وحشتناکی از بخش آنلاین این بازی میکنن باعث شده ساخت و توسعه بازی های داستان محور خودشون رو دیگه بیش از حد کش بدن و خیلی روند تولید بازی های داستان محورشون آهسته بوده و این بخش رو میشه ازشون به شدت انتقاد کردن و همین طور صد البته روند توسعه gta trilogy و انتشار نهایی این بازی که اصلا در حد و نام آوازه این سری مشهور در صنعت گیم نبود. ولی دیگه نه این که بیایم بگیم ای وای راکستار و ... نابود شدن و از این به بعد بازی های زباله غیر قابل بازیافت رو شاهد خواهیم بود. آدم میخواد نقد کنه منصفانه این کار رو بکنه و هیتر بودن سر آخر با اعصاب و روان خود اون شخص بیشتر بازی میکنه و بهش آسیب میزنه.