تاپیک اصلی Gdc 2006

kinopio

کاربر سایت
Feb 26, 2006
466
این تاپیک مخصوص GDC 2006 و اخبار و سخنرانی های مربوط به اون هست. من برای اینکه دیدن خبرها بصورت کلی در طول 4 روز برگزاری این نمایشگاه ، راحت تر باشه ، سعی میکنم همین پست رو ویرایش کنم و تمامی اخبار مهم رو به این پست اضافه کنم تا هر کسی دوست داشت به راحتی بتونه خبرهای مهم این نمایشگاه رو یکجا ببینه. البته هنوز امکان ویرایش پست بعد از 3 ساعت توسط من وجود نداره اما امیدوارم تا اون موقع این امکان فراهم بشه. در ضمن هر کدوم از دوستان که خبر جدیدی از این نمایشگاه به دستشون رسید حتما اونو پست کنن تا من بتونم به کمک دوستان گزیده اخبار رو اینجا جمع کنم.

GDC2006.jpg


---------------------------------------------------------------------------------
مقدمه
-------------------------------------------------------------------

[URL="http://www.gdconf.com/"]The Game Developers Conference 2006[/URL]
March 20-24
San Jose, California
at the San Jose Convention Center

توی این نمایشگاه که از بیستم تا بیست و چهارم ماه مارچ یعنی از 29 اسفند تا 4 فروردین برگزار میشه ، اخبار و سخنرانی های جالبی برای همه علاقمندان به بازیهای رایانه ای وجود داره و طرفداران همه کنسولها میتونند و باید به این نمایشگاه چشم بدوزند. مطمئنا اخبار بسیار مهمی از سوی سه غول بزرگ صنعت بازی در این نمایشگاه اعلام میشه که میشه راجع به هر کدوم از اون اخبار مدتها بحث و تبادل نظر کرد. بهرحال برای هر کسی با هر سلیقه ای در این نمایشگاه خبرهایی هست که بخواهد دنبال کنه.

----------------------------------------------------------------------------------
Microsoft
----------------------------------------------------------------------------------

x360_logo_02.jpg


این لیستی از مسئولین و دست اندرکاران شرکت مایکروسافت هستش که در این نمایشگاه صحبت خواهند کرد:

Brian Keller Product Manager Microsoft XNA Programming
Frank Savage Development Manager Microsoft XNA Game Design
Pete Isensee Lead Software Design Engineer Microsoft Xbox Programming
Jennifer Boespflug Software Test Engineer Lead Microsoft Game Studios Production
Nick Dimitrov Business Development Manager Microsoft Game Studios Business and Management
Kevin Goebel User Research Engineer Microsoft Game Studios Game Design
Charles Harrison User Research Engineer Microsoft Game Studios Game Design
Philip Hove User Research Engineer Microsoft Game Studios Game Design
Marcos Nunes-Ueno User Research Engineer Microsoft Game Studios Game Design
David Quiroz User Research Engineer Microsoft Game Studios Game Design
Tracey Sellar User Research Engineer Microsoft Game Studios Game Design
John Wendl Art Director Microsoft Game Studios Business and Management
Greg Canessa GM, Xbox Live Arcade Microsoft Corporation Business and Management
Jon David Lead Xbox Live Arcade Program Manager Microsoft Corporation Programming

برای دیدن لیست کامل افرادی از شرکت مایکروسافت که در این نمایشگاه صحبت خواهند کرد ، به سایت رسمی نمایشگاه و قسمت schedule بروید.

News
  • ؟؟؟؟
  • ؟؟؟؟
  • ؟؟؟؟

هنوز دقیقا مشخص نیست که چه اخباری از طرف مسئولین مایکروسافت توی این نمایشگاه اعلام میشه اما چند تا از دوستان و منابع آگاه خبر دادند که اخبار جالبی از طرف مایکروسافت اعلام خواهد شد (مخصوصا بعد از اینکه کنفرانس سونی در 15 ماه مارچ برگزار شد ، مایکروسافت تلاش میکنه به نوعی پاسخگوی اون کنفرانس باشه)
بهر حال طرفداران و علاقمندان کنسول Xbox360 میتونند منتظر شنیدن اخبار جدیدی از طرف مایکروسافت در مورد کنسول قدرتمند این شرکت باشند.

----------------------------------------------------------------------------------
Nintendo
----------------------------------------------------------------------------------

Nintendo-revolution7.jpg


چیزی که تقریبا تمام طرفداران نینتندو منتظر اون هستند ، سخنرانی آقای ایواتا به نام "Disrupting Development" هستش که یکی از سخنرانی های اصلی این نمایشگاه است و قراره که ایشون اطلاعات جدیدی از کنسول روولوشن در این سخنرانی فاش کنند.

Iwata2.gif


Satoru Iwata
President, Nintendo Co., Ltd.
"Disrupting Development"
Thursday, March 23

آقای ایواتا در این سخنرانی راجع به چگونگی موفقیتهای اخیر نینتندو با سرویسها و محصولاتی نظیر Nintendo DS , Brain Training games و Nintendo WiFi Connection و اینکه چطور این محصولات همه را شگفت زده کرده است ، صحبت خواهد کرد. در نهایت او در مورد نقش کنسولهای نینتندو در گسترش بازار بازی و همینطور دادن مجال برای ایده های جدید به بازیسازان سخن خواهد گفت.

برای دیدن لیست کامل افرادی از شرکت نینتندو که در این نمایشگاه صحبت خواهند کرد ، به سایت رسمی نمایشگاه و قسمت schedule بروید.

News
  • ؟؟؟؟
  • ؟؟؟؟
  • ؟؟؟؟

تقریبا 100 درصد تایید شده که اخبار جالبی از سوی نینتندو در مورد کنسول روولوشن در این نمایشگاه اعلام خواهد شد. احتمال اینکه خبرهای جدیدی در مورد کنسول دستی DS نیز اعلام شود زیاد است. همه دوستداران شرکت نینتندو و کنسول روولوشن رو دعوت میکنم که این تاپیک رو در روزهای آینده دنبال کنند.

-----------------------------------------------------------------------------------
Sony
-----------------------------------------------------------------------------------

ps3-logo.jpg


طرفداران سونی و PS3 هم بیشترین نگاهشون به سوی سخنرانی آقای هریسون به اسم "PlayStation 3: Beyond the Box " است که اونهم یکی از سخنرانی های اصلی نمایشگاه هستش. احتمال داره که اخبار جدیدی در ارتباط با کنسولهای سونی در سخنرانی ایشون وجود داشته باشه و یا اینکه ایشون مسائل مطرح شده در کنفرانس 15 ماه مارچ رو دوباره بیان کنند و بیشتر شفاف سازی کنند. (کنفرانس 15 مارچ در ژاپن برگزار شد و این نمایشگاه میتونه محل مناسبی برای سونی باشه تا اون مسائل رو با شرکتهای غربی هم در میون بگذاره)

Phil2.gif


Phil Harrison
President, Worldwide Studios, Sony Computer Entertainment
"PlayStation 3: Beyond the Box "
Wednesday, March 22

ایشون در سخنرانی خودشون راجع به فرصتهای بیشماری که شرکت سونی با نوآوریها و استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته در اختیار بازیسازان قرار داده صحبت خواهد کرد.

برای دیدن لیست کامل افرادی از شرکت سونی که در این نمایشگاه صحبت خواهند کرد ، به سایت رسمی نمایشگاه و قسمت schedule بروید.

News
  • ؟؟؟؟
  • ؟؟؟؟
  • ؟؟؟؟

یکی از دوستان گفته که در حین سخنرانی آقای هریسون حداقل یک دمو از گیم پلی یکی از بازیهای PS3 به نمایش در خواهد آمد (ممکنه 2-3 تا دمو از بازیهای مختلف پخش بشه)

---------------------------------------------------------------------------------------
Others
---------------------------------------------------------------------------------------

این قسمت هم مربوط به سایر اخبار و سخنرانی هاییست که در این نمایشگاه خواهد بود. در نمایشگاه امسال غیر از دو سخنرانی اصلی شرکتهای نینتندو و سونی ، دو سخنرانی اصلی دیگر هم وجود دارد.

RonaldMoore2.gif


Ronald D. Moore
Creator and Producer, Battlestar Galactica
"Building a Better Battlestar"
Wednesday, March 22

WillWright.gif


http://www.bazicenter.com/forums/Will Wright
Chief Designer. Maxis
"What's Next in Game Design"
Thursday, March 23

News
  • ؟؟؟؟
  • ؟؟؟؟
  • ؟؟؟؟

میشه انتظار اخبار جالبی از بازیهای PC رو در این نمایشگاه داشت. به خصوص بازی Spore و صحبتهای آقای ویل رایت میتونند خیلی جالب باشند.
 

kinopio

کاربر سایت
Feb 26, 2006
466
انویدیا و Havok اعلام کردند که در نمایشگاه امسال Havok FX که یک software application جدید برای شبیه سازی های فیزیکی پیشرفته (بسیار پیشرفته تر از اون چیزی که معمولا در فیزیکهایی که پردازششون توسط CPU انجام میشه خواهد بود) در بازیها هستش و توسط GPU ران میشه رو به نمایش میگذارند. Havok FX برای GPU هایی طراحی شده که Shader Model 3.0 رو ساپورت میکنند.
 

kinopio

کاربر سایت
Feb 26, 2006
466
بالاخره مایکروسافت نسخه های آزمایشی اولین XNA Studio tools خودش رو در نمایشگاه امسال در اختیار شرکت کنندگان (بازیسازان) قرار داد. بعلاوه مایکروسافت از این به بعد به شرکتهای بازیسازی اجازه خواهد داد تا بوسیله Xbox Live Server Platform این توانایی رو داشته باشند که back-end servers خودشون رو بسازند و در کنار Xbox Live اون رو ران کنند.
 

kinopio

کاربر سایت
Feb 26, 2006
466
شرکت نوکیا امروز اعلام کرد که نسل بعدی موبایل های مخصوص بازیش در سال 2007 وارد بازار میشوند. بعلاوه این شرکت یک software development kit یا SDK و همچنین consumer interface جدید خود را معرفی کرد.

San Jose, CA, USA - Nokia today unveiled a new software development kit (SDK) and consumer interface for its next generation mobile gaming platform. The new tools and consumer interface are designed to empower the mobile games industry to create high quality 3D mobile games for Nokia smartphones.

"Our new SDK contains familiar tools for developers, making it easy to focus on doing what they do best - creating great mobile games," said Gregg Sauter, Director, Games Publishing, Nokia. "Our platform lets developers put their games in millions of pockets worldwide and these new tools ensure developers can get on board to take advantage of this fantastic business opportunity."

Nokia also showcased its next generation mobile gaming consumer interface, showing how consumers can easily discover, purchase, play, manage and share the best mobile games.

"With our new consumer interface, you get quick access to new games and information, it's easy to buy and manage your games, and share game accomplishments with your friends. You can play fantastic looking games for a great overall entertainment experience in your pocket. This new consumer interface is going to transform the way people find and play mobile games," continued Sauter.

The new developer tools include Game Development Libraries, based on C++ programming libraries, which will be available across multiple devices. The Game Development Libraries can be updated on the devices for resolving compatibility issues, and adding new features, including industry standard DRM solutions for content protection with minimal integration. Developers can also take advantage of the real-time connected gaming and community features enabled by the N-Gage Arena.

Nokia provides a professional development environment with debugging and analyzing tools such as on target real-time debugging and profiling over USB. Developers also have access to world class developer support through the new Forum Nokia PRO Games Zone launched today.

Nokia's next generation mobile games platform is expected to launch in the first half of 2007, with a range of titles and devices.

About Nokia
Nokia is a world leader in mobile communications, driving the growth and sustainability of the broader mobility industry. Nokia connects people to each other and the information that matters to them with easy-to-use and innovative products like mobile phones, devices and solutions for imaging, games, media and businesses. Nokia provides equipment, solutions and services for network operators and corporations.

Press release
 

kinopio

کاربر سایت
Feb 26, 2006
466
نکته ای که خیلی جالبه اینه که ظرف یکی دو سال آینده ما شاهد رقابت 4 شرکت بزرگ در بازار کنسولهای دستی خواهیم بود.
نینتندو که در این زمینه پیشتاز هست و ظرف چند سال آینده شاهد حضور کنسولهای دستی این شرکت (DS و شاید Gameboy بعدی) خواهیم بود و با سهمی که از بازار داره حالا حالا ها توی بازار خواهد ماند.
سونی که با PSP قطعا در چند سال آینده توی این بازار حضور داره (و تازه بعد از اون هم باید منتظر PSP 2 باشیم) و تا همینجای کار هم با PSP موفقیتهای زیادی کسب کرده.
نوکیا که حالا بعد از عرضه N-Gage با تجربه تر شده و با پشتوانه قوی مالی و تجربه ای که کسب کرده میتونه یک رقیب جدی به حساب بیاد و از این بازار بزرگ سهمی رو از آن خودش بکنه.
مایکروسافت که جدیدترین رقیبیه که میخواهد وارد این بازار بشه اما با پشتوانه مالی بسیار زیاد این شرکت و با نامی که Xbox تونسته برای خودش دست و پا کنه ، میتونه یک رقابت جدی با سونی و نینتندو در این زمینه داشته باشه.
حتما میدونید که صنعت بازی یکی از بخش هایی از دنیای سرگرمی هستش که پیشرفت زیادی داشته و خواهد داشت اما نکته جالبی که من قبلا در مجله بازی رایانه هم عنوان کردم اینه که بخش کنسولهای دستی در چند سال آینده بیشترین پیشرفت رو در میان بخشهای مختلف صنعت بازی میکنه و لقمه بسیار دندون گیری خواهد بود که بدست آوردنش آرزوی تک تک این شرکتها خواهد بود.
با رقابت بیشتر توی این زمینه مصرف کنندگان بیشترین سود رو خواهند برد و در آینده احتمالا شاهد بازیهای بهتر ، قیمتهای کمتر و .... خواهیم بود.
 

kinopio

کاربر سایت
Feb 26, 2006
466
مایکروسافت اعلام کرد که از این هفته میتونه 2 تا 3 برابر تعدادی که قبلا به فروشگاهها Xbox360 عرضه میکرده ، براشون بفرسته. در ضمن دنلود های جدیدی هم برای بازیهای PGR3, PDZ و Kameo وجود داره که دارندگان Xbox360 میتونند اونها رو دنلود کنند.
 

kinopio

کاربر سایت
Feb 26, 2006
466
شرکت AGEIA اعلام کرد که آخرین نسخه AGEIA PhysX™ SDK version 2.4 که برای کنسول PS3 توسعه داده شده و بر روی پردازنده Cell این کنسول optimize شده ، از روز 31 مارچ برای رجیستر کردن توسط بازیسازان موجود میباشد.
 

kinopio

کاربر سایت
Feb 26, 2006
466
Mark Rein در مصاحبه ای با FiringSquad :
در GDC دمو های جدیدی از Unreal Engine 3 نمایش داده خواهد شد و دموهایی هم بر روی دو کنسول PlayStation3 و Xbox 360 به نمایش در خواهد آمد.
کار ساختن بازی برای PlayStation3 داره به خوبی پیش میره و اونها با کمک multi-threaded renderer جدید خودشون تونستند نتایج بهتری بر روی کنسولهای چند هسته ای (Xbox 360 و PS3) بگیرند که دموهای اولیه اونها رو به شرکتهایی که لیسانس موتور قدرتمند Epic رو خریداری کردند نشون خواهند داد. بعلاوه دموی جدیدی برای PS3 آماده دارند که پشت درهای بسته نمایش داده خواهد شد !!
ایشون دوست دارند که بیشتر در مورد سرویس آنلاین سونی بدونند. به عقیده ایشون ارائه سرویس مجانی و اجازه دادن به شرکتهای بازیسازی که خودشون از سرور های خودشون استفاده کنند (کاری که مایکروسافت تازه تصمیم به اجرای اون گرفته اونهم با احساس فشار از سوی سونی) ، خبرهای بسیار خوبی است.
و در نهایت با داشتن نظر بسیار مساعد در مورد استاندارد بودن هارد در PS3 ، ایشون گفتند که میشه از این مسئله بهره برد.
 

kinopio

کاربر سایت
Feb 26, 2006
466
به به ، من که نبودم (یعنی مهمونی بودم) کس دیگه ای هم که اینهمه اخباری که منتشر شده رو پست نکرده. پس خودم باید اینکارو انجام بدم :cheesygri
 

kinopio

کاربر سایت
Feb 26, 2006
466
دو تا تک دموی جدید دیگه در سخنرانی آقای هریسون از Ps3 نشون داده شده. یکی از اونها همان اردک قدیمی بود (که در نمایشگاه E3 هم نشان داده شد) البته این دمو یک دموی کاملا جدید بود. دموی دیگر دمویی در زیر آب و شامل هزاران ماهی در حال شنا کردن با افکتهای زیبای نور و آب بود.
 

kinopio

کاربر سایت
Feb 26, 2006
466
آقای هریسون گفته که بر اساس تحقیقات شرکت سونی ، برای بازیهای نسل آینده حداقل نسبت 100 به 1 برای نسبت اطلاعات موجود به حافظه موجود در سیستم خواهد بود و Blu-Ray با حجم بسیار بالایی که داره میتونه این نسبت رو به 200 به 1 برسونه. با این حجم بالا سونی قصد داره که فقط یک ورژن از هر بازی تولید کنه یعنی PS3 دارای خصوصیت region free میباشد و در هر جای دنیا که باشید همان یک نسخه از بازی را باید تهیه کنید. (سیاوش جان حرفت درست از آب در اومد:cheesygri )
برای نشون دادن PS3 و Blu-Ray دموی realtime دیگری از سازندگان Getaway نشون داده شد. کنسول PS3 تمامی اطلاعات لازم برای نشون دادن جزئیات و مردم و ... را از طریق BRD دریافت میکرد.
 

kinopio

کاربر سایت
Feb 26, 2006
466
هریسون گفت که PS3 از روز اول بطور کامل و با همه بازیها backwards-compatible است. یکبار دیگه عرضه این کنسول در ماه نوامبر تایید شد. development kits نهایی این کنسول در ماه June آماده خواهند بود و در نهایت ایشون حمایت از middleware هایی شامل AGEIA ، Unreal Engine و Havok 3.3 که همگی برای این کنسول optimize شدند رو تایید کرد.
 

kinopio

کاربر سایت
Feb 26, 2006
466
دمویی از بازی Heavenly Sword نشون داده شد که شبیه دموی سال گذشته در نمایشگاه E3 بود با این تفاوت که اینبار بصورت real-time بود این دمو.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر