تاپیک اختصاصی بازی های نقش آفرینی(RPG)

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,430
نام
ماکان
اینی که میگی FFIX یک شکست تجاری بود 100% غلط هستش.

بعد از FFVII بین کارمندان SE یک دوگانه گی بوجود امد و باعث شد که کارمندان SE تبدیل
 

THE THUNDER

کاربر سایت
Jul 9, 2008
311
نام
JRPG Fan Guardian
اینی که میگی FFIX یک شکست تجاری بود 100% غلط هستش.

بعد از FFVII بین کارمندان SE یک دوگانه گی بوجود امد و باعث شد که کارمندان SE تبدیل
in farsi sazam pokide sharmande age eng minevisam
engar kamentet naghese
whatever! tarjih midam beram va ye jostojuye kamel bokonam albatr shayad kami tul bekeshe ama vase dele khodam ham ke shode bayad javabe soalham ro peida konam ve yeki ham hamin soale. be mahze peida kardanesh hatman dar hamin topic natije ro migam.
mohem nis ki 2ros mige mohem vaseye man javabe ghatee va motabare
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,430
نام
ماکان
اینی که میگی FFIX یک شکست تجاری بود 100% غلط هستش.

بعد از FFVII بین کارمندان SE یک دوگانه گی بوجود امد و باعث شد که کارمندان SE تبدیل
دوستان نمیدونم چرا این پستم اینجوری ارسال شده؟:confused: و وقتی فهمیدم که دیگه نمیشد ویرایشش کنم.:mad:

ولی میخواستم بگم که FFIX از FFVII و FFVIII کمتر فروخت.ولی یک شکست تجاری نبود.

بعد از عرضه FFVII کارمندان SE دچار دوگانگی شدند و تبدیل به دو دسته شدند.دسته اول اعتقاد داشتند که سبک بازی FF باید تقریبا بدون تغییر عمده باشه ولی گرافیک بازی باید همواره رو به جلو باشه اما گروه دوم معتقد بودند که FF داره تکراری میشه و باید از لحاظ فنی و گرافیک و مخصوصا گیم پلی , تو FF تغییرات زیادی اعمال بشه.SE هم که نمیخواست با یک گروه فقط کار کنه به هر دو گروه اجازه داد که روی یک FF با میل خودشون کارکنند.

گروه اول به رهبری ساکاگوچی روی FFVIII کار کردند (که در واقع تیم اصلی سازنده FF ها بودند که روی عنوانی چون FFVII کارکردند و الان هم دارند FFXIII رو میسازن) و گروه دوم هم به رهبری هیریوکی ایتو روی FFIX کارکردند.(البته بعضی از افراد مثل "آمانو" و "امتسو" رو هر دو پروژه کار کردند.)

FFVIII یک FF عالی مثل FFVII شد که فقط تو امریکا کمتر از FFVI و FFVII فروخت , ولی FFIX یک FF جدید شد که تغییرات زیادی رو وارد این بازی کرده بود,و در مجموع نتونست به موفقیت FFVII و FFVIII دست پیدا کنه.

رو همین حصاب اینکه بگیم FFIX یک شکست کاری برای تیم سازندش بود قابل بحث هست ولی یک شکست تجاری به هیچ وجه.

هیچ عنوانی تحت اسم FF شکست تجاری نبوده.:smile:
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,430
نام
ماکان
پیرو حرف های خودم!! و شکست تجاری FFIX بگم که این عنوان تو کل دنیا 5.800000 نسخه فروخت! یعنی خیلی بیشتر از FFX یا FFXII !!
 

THE THUNDER

کاربر سایت
Jul 9, 2008
311
نام
JRPG Fan Guardian
پیرو حرف های خودم!! و شکست تجاری FFIX بگم که این عنوان تو کل دنیا 5.800000 نسخه فروخت! یعنی خیلی بیشتر از FFX یا FFXII !!
:mad:
احتمالا منظورت 5,0800000 بود نه؟
جا داره قبل از اینکه چیز دیگه ای بگم(بنویسم!) از جامعه ی RPG بازها و به خصوص FF فنها عذر خواهی میکنم... آقا Summon که نیستم! من آدمم. آدم هم جایزالخطاست... (الان ماکان میگه این دائم الخطاست!)...
والا... نمیخوام وارد حواشی بشم. ماشالله بزنم تو کله ی کلود(به جای تخته) همه آخر ff هستن اینجا... خدایی حال میکنم... ایول! نوشتن داستان این بازی و نمیدونم نقدشو اینا که کار خیلی جوادیه! ولی یه سری چیزها هس که مرورشون جالبه... من خودم بعضیاشو نمیدونم گشتم و پیدا کردم آخر سر رسیدم به ویکی پدیا دیدم زرشک... اکثر این اطلاعات رو اونجا گردآوری کرده با این حال خوشحالم که یه حرکت مفیدی در راستای این ff9 واسه خودم کردم...
((از 31 مارچ 2003، 5/08 میلیون کپی از بازی Final Fantasy IX در سرتاسر جهان فرستاده شد. 2/79 میلیون به ژاپن و مابقیش که میشه 2/29 میلیون به دیگر کشورا!
پس از عرضه ی این بازی در جولای 2000 همه ی منتقدها و سایتهای تخصصی بازی در REVIEW(معادل فارسی جالب واسش پیدا نکردم...مرور؟)هایی که مینوشتن این بازی رو بخاطر گرافیکش تحسین میکردن. خب البته من هم با این موافقم خداییش FF ها همیشه در زمینه ی گرافیک عالی عمل کردن! از اون FF6 گرفته که هنوزم هنوزه بهترین RPG آمریکائه تا همین FF13! خلاصه FF9 بیست و چارمین بازی محبوب خوانندگان مجله ی فامیتسو و چهل و دومین بازی برای کاربران GameFAQs شناخته شد و با کسب 94 درصد از امتیاز منتقدان بالاترین امتیاز از بین FF های عرضه شده رو به خودش اختصاص داد...:sick:
Game spot: سیستم تواناییهای کاراکترا بسیار آسونتر و قابل فهمتر نسبت به ff8 و ff7 بود..... (اینکه تابلو بود...:laughing:). با این حال IGN جنگهای پی در پی و طولانی مدت بازی رو کسل کننده و یکی از نقاط ضعف بازی دونس. ولی تا اونجایی که من میدونم این سنت FFها و RPGهائه! تازه اگه LV پایین داشته باشی که هی باید بجنگی هی UPکنی... چه ایرادهای بنی اسرائیلی میگیرن... :confused:GAMESPOT دیالوگهایی که بین کاراکترا رد و بدل میشن رو از عوامل کشش داستان میدونست!
نکته ی جالبی که جا داره بهش اشاره بشه تشابه اسمی سرزمین FF9 با گایا در FF7!!!! البته این فقط یه تشابه اسمیه و گایا معانی متفاوتی رو میده انگار برای هرکدومشون!:biggrin1:
داستان مثل nبازی نقش آفرینی که ساخته شده نبرد خوبی و بدی، مبارزه با قلمرو شیطانی و در نهایت پیروزی سفید بر سیاه و برقراری صلح در سرزمین بازی رو به تصویر کشیده بود که این هم به خاطر کلیشه ای بودنش مورد نقد واقع شد اما RPG فنها بر این باور بودن که داستان یه بازی نقش افرینی بر پایه ی همین سنتها بنا میشه و این رو به صورت یه اصل پذیرفتن! البته اگه هاروست مون رو یه بازی RPG در نظر بگیریم میتونیم بگیم یه داستان مدرن و کاملا متفاوته!!!!:laughing: از طرفی اومدن به KUJA گیر دادن که کمترین توجه رو در بین کاراکترهای بد سری بازی FF به خودش جلب کرده که این خودش یه جور افت به حساب میره... یعنی انقد شخصیت پردازی کاراکتر ضعیف بوده؟! خداییش کفکا رو با این KUJA نمیشه مقایسه کرد حتی Edea دیگه چه برسه به سفیروث!!! IGN این کاراکتر رو ترکیبی از کاراکترای منفی FF های گذشته از نظر قیافه و رفتار میدونه...
اما انصافا FF9 از نظر گرافیک و موسیقی محشر بود! به خصوص موسیقی که من مطمئنم کمتر فنی پیدا میشه که Melodies of life رو توی آرشیوش نداشته باشه!!!! من که آهنگ رو از دموی پایانی با ویدئو ضبط کرده بودم اما بعدها که سیدیش اومد بیرون از خود cg برداشتم!:love: یا اصلا battle theme این بازی شاهکار بود! آدم وقتی گوش میدتش ناخودآگاه آماده ی مبارزه با خفنترین ها میشه! آهنگ چوکوبوش ولی زیاد جالب نبود... باید آهنگ چوکوبوی FF6 رو گوش بدین تا بفهمین چقدر قشنگه...!!!! البته موزیکها و افکتهای صدایی به کار رفته در بازی بعضی بازیبازها و منتقدها و فنها رو آزار میداد و به همین خاطر IGN و GAMESPOT هم اعتقاد داشتن معدود آهنگهایی هستن از این بازی که در ذهن موندگار میشن... اما GAMEPRO بر خلاف دو سایت بالا میگفت که موسیقی روح داستان رو زنده کرد از صحنه های جنگ گرفته تا صحنه های ژانگولر بازی و کرکر خنده!))
اطلاعات جالبی بود نه؟ البته تکراری هم بود ولی خب بیشتر اینکار رو به خاطر خودم کردم تا ابراز پشیمونیم رو نسبت به تهمتی که به FF9 زده بودم بروز بدم...:angel: سعی کردم کمتر توش نظرات شخصی به کار ببرم... ولی به نظرم این FF خیلی مزحک بود... اینم امتیازای فامیتسو به بازیهایی که تحت عنوان FINAL FANTASY عرضه شدن:



Final Fantasy XII 40




Final Fantasy X 39




Final Fantasy IX 38




Final Fantasy VII 38



Final Fantasy XI 38




Final Fantasy VI 37




Final Fantasy VII International 37




Final Fantasy VIII 37




Final Fantasy III 36




Final Fantasy IV 36




Makai Toushi SaGa (Final Fantasy Legend) 35




Final Fantasy II 35




Final Fantasy IV 35




Crisis Core: Final Fantasy VII 35




Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates 35




Final Fantasy I + II Advance 35




Final Fantasy Tactics A2: Fuuketsu no Grimoire 34




Final Fantasy III 34




Final Fantasy Tactics Advance 34




Final Fantasy X-2 34




Final Fantasy IV Advance 33




Final Fantasy XII Revenant Wings 32




Final Fantasy V Advance 32




Dragon Quest & Final Fantasy in Itadaki Street Portable 32




Dragon Quest & Final Fantasy in Itadaki Street Special 32

Final Fantasy Crystal Chronicles 32




Final Fantasy VI Advance 31




Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII 28


:biggrin1:
امیدوارم مورد غضب خدایان یخ و آتش و... واقع نشوم...:praying:
 
آخرین ویرایش:

THE THUNDER

کاربر سایت
Jul 9, 2008
311
نام
JRPG Fan Guardian
اسم پدر تيداس Jecht است.
اسم پدر يونا هم كه سامونر Braska .

هيچوقت و هيچ كجا اسمي از فاميليشون برده نشده. يعني ندارن:clover:
:biggrin1:
آره خب... تیداس بن جکت! و یونا دخت برسکا!:cheesygri
چه بی رگ و ریشه... فامیلی ندارن...:smile:
مهدی تو بگو ما دقیقا اینجا باید راجع به چی حرف بزنیم؟
 

The Joly Joker

کاربر سایت
Aug 7, 2007
164
نام
فرشید
بازی RPG خوب غیر ژاپنی :sick: (توهین نشه ها! من خوشم نمیاد!) برای PSP سراغ ندارین؟ البته Turn Based هم نباشه لطفاً ...
کاش یه بازی داشت که یک دهم NWN یا Diablo یا Baldur's Gate بود...
 

GENE

کاربر سایت
May 12, 2007
2,982
نام
مهدی
بازی RPG خوب غیر ژاپنی :sick: (توهین نشه ها! من خوشم نمیاد!) برای PSP سراغ ندارین؟ البته Turn Based هم نباشه لطفاً ...
کاش یه بازی داشت که یک دهم NWN یا Diablo یا Baldur's Gate بود...

اكثر نقش افريني هاي psp ژاپني هستن. بايد منتظر Oblivion بموني كه فكر كنم با سليقت جور در مياد:clover:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر