اون که صد در صد
ایران قدیمی ترین کشور(امپراطوری) دنیا رو داره و از مصر هم قدیمی تره ولی خب....
توی همون Pop the lost crown یه نمونه دیدیم که اگه بخوان داستان بسازن چه چیزای خفنی که میشه ساخت.
از ۷ خوان رستم قشنگ میشه ۷ تا بازی ساخت!
همچنین از هفت خوان اسنفدیار 7تا بازی دیگه!
البته حتما روایت رستم جزئیات بیشتری داره.
خارج از فضای شاهنامه:
کلی خدا(ایزد) مثل آناهیتا ، میترا ،بهرام و... داریم.
از قهرمانها کاوه رو داریم ، آریوبرزن داریم یا همین سپاه جاویدان تو POP آخری و...
تو همه اون افسانه ها اصلا زیست بوم و حیات وحش با موجودات تصویرسازی شده از کلی موجودات فانتزی داریم که خودشون میتونن در نقش مینی باس یا شخصیت همراه بازیکن یک دنیای جذاب رو تشکیل بدن.
ولی واقعا خارج از این هم بینهایت منبع دیگه داریم که حتی خودمون حتی یک خط در موردشون نمیدونیم ولی از دوران تحصیل در مورد زنِ برده فلان پیامبر یا امام چندتا مطلب تو ذهنمون هست.
یا فلانی با فلانی وقتی خودشون دوتا تنها بودن چی به هم گفتن!
متاسفانه.
بیرون از فضای تلویزیون، درس و دانشگاه هم بمبارون تاریخ یا افسانه های ژاپن ، چین ، یونان و... شدیم و مو به مو اونها رو میشناسیم یا ازشون خوندیم ولی در مورد تاریخ یا اساطیرِ اگه نگم به مراتب جذابتر خودمون جز چندتا اسم هیچی نمیدونیم.
حتی از تو دل بخشی از همین افسانه های شاهنامه و اساطیر ایرانی دیگه یکی مثل تالکین تونسته تاثیر بگیره و با کمی تغییر در ارباب حلقه ها از اونها استفاده کنه.
ولی آقایون رفتن پایه رو تاریخ و قهرمانهای کشور دیگه ای انتخاب کردن و اون رو مال خود کردن ، حالا که ملت پس زدن مینالن که چرا وطن پرستی و افتخار به میهن و خاک تو نسلهای جدید کمرنگ شده.
====================
اما در مورد رگناروک به نظر من با همه خوبیهاش واقعا نسبت به نسخه 2018 جایگاه پایینتری داره.
روایت و هسته بازی واقعا جذابه.
طبق معمول تو همه بازیهای خوب بخشهای متوسط و ضعیف هم وجود داره ولی اینجا چون نسخه دومه ، نسبت به نسخه 2018 تو بعضی از ویژگیها عقبگرد داشته.
تعدادیش رو اینجا دوستان بهشون اشاره کردن.
من بخوام اضافه کنم پیسینگ بازی واقعا بعضی جاها اعصاب خوردکن بود چون آب بستن تو بازی و به زور باد کردنش.(2018 اینطور نبود یا اگه دارم غلو میکنم به نسبت خیلی زیادی این مورد درش کمتر بود).
غیر از اون خیلی دوست دارم یکی یه ماد بسازه که بخش Vanaheim به کل از بازی پاک بشه!
با اختلاف یکی از بدترین طراحی های مراحل بین بازیهای AAA تو چند سال اخیر بود که بازی کردم و یکی از حوصله سر بر ترین اونها.
احتمالا بعدها تو استودیوها یا دانشگاهها این بخش رو مثال میزنن و میگن هر کاری که طراح بازی تو Vanaheim کرده رو شما نکنین.
مطلب طولانی شد برای همین ادامه نمیدم .
فقط یه چیزی اضافه کنم اونهم اینکه اگه کسی به مخالفت با یه بازی و هرچی با شما وارد بحث میشه و برای حرف و مطالبش دلیل و مثال میاره ــ جدای از اینکه درست میگه یا نه ــ درست تر اینه که شما هم با مثال و دلیل به مخالفت با اون برید.
نه اینکه تو نمیدونی ، همونی که فلان رو گفتی و...
اینکه N میلیون ملت بازی کردن و راضی بودن...
اینقدر فروش داشته ، متاش فلان شده و....
این شکل بحث کردن خیلی بچگونست و خب حتما نباید تو بحث از الفاظ زشت و زننده استفاده کنیم که مطمئنا طرف مقابل نمیخونه و رد میشه.
اصلا نمیشه اینطوری وارد بحث شد.