بررسی و مقایسه نمایش های مختلف Watch Dogs

A.R.A.$.H

کاربر سایت
Mar 26, 2013
3,070
نام
آرش
Watch_Dogs_box_art.jpg


پس از انتشار جدیدترین تریلر بازی Watch Dogs شرکت Ubisoft مورد انتقادات زیادی به دلیل گرافیک این بازی open-world قرار گرفته است. این عنوان دستخوش تغییرات بسیاری از زمان رونمایی در E3 2012 شده و کیفیت تریلر داستانی منتشر شده همانی است که بر روی PS4, Xbox One و PC دریافت خواهید کرد (در توئیتر رسمی Playstation آمده که این ویدئو متعلق به نسل جدید بوده است).
این بررسی را با یک خبر خوب شروع می کنیم. اینطور که معلوم است Ubisoft یک سری ذرات و افکت دود به بازی اضافه کرده که شما را به یاد بازی The Division می اندازد. حقیقتا این یک پیشرفت قلمداد می شود و شاهد صحنه های زیبایی هستیم. هیچ گونه جای شکی باقی نمی ماند که این افکت های دود بهینه شده بسیار بهتر از گذشته هستند:




علاوه بر این، کیفیت چهره ها به مانند نمایش این بازی در E3 2012 است و حتی اگر کاملا برابر آن نباشد ، نزدیکی بسیاری دارد:
متاسفانه جدیدترین ساخته ارائه شده از این بازی، کمبودهای بسیاری را در بخش فیزیک دارا است. به عنوان مثال نمایش E3 2012 واقع گرایانه تر بود. درختان و چترها تکان میخوردند که دیگر چنین چیزی را شاهد نیستیم. با اینکه حتی یک سری از آیتم ها طی نمایش ماه ژوئن 2013 پرواز میکردند اما درختان را میدیدیم که هیچ گونه تاثیری از باد نمی گرفتند. یک مورد دیگر که بسیار ناامید کننده است، کاهش کیفیت انفجار ها است (فیزیک و گرافیک). در نمایش E3 2012 خرابه های بسیاری از انفجارها به جا می ماند. فقط به اینجا ختم نمی شود و خودروها به همراه دیگر اجسام محیط تحت تاثیر انفجار قرار میگرفتند. در تریلر داستانی انفجار ها بسیار ضعیف کار شده اند:




شهر بسیار بی روح شده است. مشخص نیست که آیا Ubisoft تصمیم گرفته تعداد شهروندان را کم کند یا اینکه تریلر زمان بدی را نشان می داد. در این تصویر شهر انگار خالی از سکنه است:




افکت های آنامورفیک نور حذف شده اند. نمی دانیم که آیا گزینه ای وجود خواهد داشت برای خاموش یا روشن کردن آن اما در کل چنین چیزی در ویدئو جدید وجود ندارد:




دو تصویر زیر را مقایسه کنید. آیا شما هم متوجه حذف ***** مخصوص حالت bullet time در ژوئن 2013 شده اید؟




قبل از تمام کردن این بحث اعضای سایت Gamespot بر روی PS4 این بازی را تجربه کرده اند و به صورت آنلاین به نمایش همگان در آوردند. به طور کلی تریلر داستانی عرضه شده کیفیت بسیار پایین تری نسبت به نمایش E3 2012 دارد. با توجه به وضعیت ضبط ویدئوها در آن موقع (زمان بازی - آب و هوا) نمی توانیم با قاطعیت در رابطه با نورپردازی اظهار نظر کنیم این را هم یادآوری می کنیم که در ساخته جدید ما انعکاس هایی را به مانند E3 2012 شاهد هستیم.
منتظر انتشار Watch Dogs هستیم تا نتایج را مشاهده کنیم. نظر شما درباره کیفیت گرافیکی این بازی چیست؟
DSO
 

Farshad360

کاربر سایت
Aug 10, 2010
1,550
نام
فرشاد
در اینکه رسما گند زدن هیچ شکی نیست !
ولی مساله اینجاست اون گرافیکی که سال 2012 نشون دادن رو ( PS4 + X1 ) با هم دیگه اگه ادغام هم میکردن نمیتونست اون بازی رو اجرا کنه ! فقط یه PC خفن میتونه اجراش کنه .
مساله ی بعدی اینه که چرا به PC هم گند زدن ؟!:-/ میتونستن نسخه ی PC رو دیگه دست کاری نکنن و با کیفیت اولیه بدن ( به نظرم البته اگه این کار و میکردن اختلاف شدیدی بوجود میومد بین PC و کنسول ها )
دیگه واقعا گرافیک الانش از GTA V هم ضعیفتره , نه به اون تریلر اولیه نه به این یکی ( اختلاف خیلی زیاده ...)
 

MASTER OC 7

کاربر سایت
May 6, 2011
79
نام
Maxwell
من از یوبی سافت دفاع نمیکنم مسلما اون نمایشی که در E3 2012 دیدیم کار همین شرکت بوده . سوال اینجاست چرا اینقدر افت گرافیک شاهد بودیم که خوب جوابش واضحه
سخت افزار کنسولهای جدید باعث این موضوع میشن مگرنه روی پلتفروم PC که دست سازنده کاملا بازه (شاید یوبی سافت میتونست روی کنسولها کمی بهتر از این عمل کنه ولی خوب در نهایت مشخص بود بازم هم نمیتونه به اون نمایش بینظیر بازی روی PC نزدیک بشه )

حتی در AC مخصوصا اخرین اپدیت این بازی فیزیکس انویدیا اون کیفیت بالا نسبت به کنسولها شاهد بودیم . دستهای پشت پرده انویدیا هم کار خودشو خوب انجام میده

نسل قبل اکثر کنسول گیمرا میگفتن : کنسول ما با 512 مگابایت رم بازی اجرا میکنه که رو PC با 3 گیگ رم کارت گرافیک باید اجرا بشه
اما تو این نسل کنسول ها با 8 گیگ رم هم نمیتونن مثل یه کارت گرافیک با 3 گیگ رم ظاهر بشن

این یعنی نظریه کنسول فنها بکل در نسل قبل اشتباه بود . توی بازیهای انحصاری هم با اینکه میتونن به بهترین وجه از سخت افزار کنسول استفاده کنن اما شک نکنید یکسری از جزئیاتی که خیلی تو چشم نیستن میزنن
حالا یه عده میتونن بفکر کنن که تقصیره یوبی سافت بوده که خوب سر Thief میگفتن تقصیره سازنده بازی بوده ..
ویچر3 هم رو راهه باز هم در اینده باید منتظر خبرهای اینچنینی باشید
حداقل مبنای نسخه pc رو بیان همون مال e3 2012 قرار بدن و اون موارد رو حذف نکنن.اخه ما pc بازها چه گناهی کردیم؟
انویدیا هم باید کارتهاش فروش بره بعید میدونم نسخه PC هم سطح کنسولها بکنن .
 
آخرین ویرایش:

mgs2013

کاربر سایت
May 12, 2013
839
من از یوبی سافت دفاع نمیکنیم مسلما اون نمایشی که در E3 2012 دیدیم کار همین شرکت بوده . سوال اینجاست چرا اینقدر افت گرافیک شاهد بودیم که خوب جوابش واضحه
سخت افزار کنسولهای جدید باعث این موضوع میشن مگرنه روی پلتفروم PC که دست سازنده کاملا بازه (شاید یوبی سافت میتونست روی کنسولها کمی بهتر از این عمل کنه ولی خوب در نهایت مشخص بود بازم هم نمیتونه به اون نمایش بینظیر بازی روی PC نزدیک بشه )

حتی در AC مخصوصا اخرین اپدیت این بازی فیزیکس انویدیا اون کیفیت بالا نسبت به کنسولها شاهد بودیم . دستهای پشت پرده انویدیا هم کار خودشو خوب انجام میده

نسل قبل اکثر کنسول گیمرا میگفتن : کنسول ما با 512 مگابایت رم بازی اجرا میکنه که رو PC با 3 گیگ رم کارت گرافیک باید اجرا بشه
اما تو این نسل کنسول ها با 8 گیگابایت رم هم نمیتونن مثل یه کارت گرافیک با 3 گیگ رم ظاهر بشن

این یعنی این نظریه کنسول فنها بکل در نسل قبل اشتباه بود . توی بازیهای انحصاری هم با اینکه میتونن به بهترین وجه از سخت افزار کنسول استفاده کنن اما شک نکنید یکسری از جزئیاتی که خیلی تو چشم نیستن میزنن
حالا یه عده میتونن بفکر کنن که تقصیره یوبی سافت بوده که خوب سر Thief میگفتن تقصیره سازنده بازی بوده ..
ویچر3 هم رو راهه باز هم در اینده باید منتظر خبرهای اینچنینی باشید

دوست عزیز من خبر ندارم شما کنسولهای نسل فعلی رو دارید یا خیر .. یا جایزه های گرافیکی (انحصاری) که کنسول سونی در نسل قبل رو درو کرد خاطرتون هست یا خیر .. یا اثلا GTA V رو بازی کردید روی کنسولها . ما میگیم مولتی پلتفرمه این بازی قبول .
من که انتظاری ندارم محیط بازی و اتمسفر دقیق مثل E3 باشه . ولی انتظار دارم که از GTA V اونم رو کنسولای نسل قبلی !! کمتر نباشه .. یوبی سافت برگ برنده ی این بازیش در مقابل GTA مگه غیر اتمسفرو گرافیک تکنیکی بود که همه رو مبهوت کرد ؟؟؟ پس چی شد آب رفت همه چی یهو ؟؟؟؟ سخت افزار نمیکشه غلط کردن دل همه رو خوش کردن به چنین گرافیکی .
پس GTA V هم با یه PC قدرتمند اول نمایش داده شد .. بعد روی PS3 گیم پلی دادن حتما باید کم میاورد ... یکم فکر کنید در موردش .

 

Schürrle

کاربر سایت
Jul 1, 2013
1,306
نام
مهران
کاش غیر از همون تریلر اوّل بازی تو E3 هیچ تریلر دیگه ای نمی دادن تا اینقدر ناامید نشیم :|
 
آخرین ویرایش:

ravi

کاربر سایت
Nov 20, 2008
2,794
نمیدونم چرا ولی خوشحالم این بازی اینجوری از آب دراومد...:d

همه این مشکلات هم به ضعف تیم سازنده ربط داره و هی پای XB1 , PS4 نکشید وسط....:|
 

Nathan Drake

Evanescence
کاربر سایت
Apr 19, 2011
6,457
نام
Amir Ho3ein
وقتی inFamous همین اول نسلی با این گرافیک هیولا داره رو PS4 اجرا می‌شه؛ چطوری این WD پیزوری به خاطر قدرت کم کنسول های نسل بعد فدا شده و روی همون PC هم افت کرده؟! :-/
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,769
نام
امین
من از یوبی سافت دفاع نمیکنم مسلما اون نمایشی که در E3 2012 دیدیم کار همین شرکت بوده . سوال اینجاست چرا اینقدر افت گرافیک شاهد بودیم که خوب جوابش واضحه
سخت افزار کنسولهای جدید باعث این موضوع میشن مگرنه روی پلتفروم PC که دست سازنده کاملا بازه (شاید یوبی سافت میتونست روی کنسولها کمی بهتر از این عمل کنه ولی خوب در نهایت مشخص بود بازم هم نمیتونه به اون نمایش بینظیر بازی روی PC نزدیک بشه )

حتی در AC مخصوصا اخرین اپدیت این بازی فیزیکس انویدیا اون کیفیت بالا نسبت به کنسولها شاهد بودیم . دستهای پشت پرده انویدیا هم کار خودشو خوب انجام میده

نسل قبل اکثر کنسول گیمرا میگفتن : کنسول ما با 512 مگابایت رم بازی اجرا میکنه که رو PC با 3 گیگ رم کارت گرافیک باید اجرا بشه
اما تو این نسل کنسول ها با 8 گیگ رم هم نمیتونن مثل یه کارت گرافیک با 3 گیگ رم ظاهر بشن

این یعنی نظریه کنسول فنها بکل در نسل قبل اشتباه بود . توی بازیهای انحصاری هم با اینکه میتونن به بهترین وجه از سخت افزار کنسول استفاده کنن اما شک نکنید یکسری از جزئیاتی که خیلی تو چشم نیستن میزنن
حالا یه عده میتونن بفکر کنن که تقصیره یوبی سافت بوده که خوب سر Thief میگفتن تقصیره سازنده بازی بوده ..
ویچر3 هم رو راهه باز هم در اینده باید منتظر خبرهای اینچنینی باشید
شما بی عرضه بودن سازنده ها رو داری میندازی گردن کنسول های جدید که به نظرم از بیخ و بن اشتباه هستش .

درباره نظریه کنسول باز ها هم میگفتن کنسول ما با فلان قدر رم بازی اجرا میکنه که همون بازی رو PC با رم بیشتری باید اجرا بشه یا مثال هایی از این قبیل کاملا درست میگفتن و این موضوع برای همگی اثبات شده هستش و انقدر درباره این موضوع صحبت شده که فکر نکنم بازم تکرار مکررات کرد .

شما یکم صبر داشته باش و نسخه بعدی بازی های Open World راکستار بیاد بیرون بعد اون وقت میبینیم که کنسول های نسل بعد در حد چانچو ضعیف هستن یا بی عرضگی سازنده های واچ داگز بوده که چنین بلایی سر این بازی اومده . حالا جالبیش اینجاست که کیفیت این بازی روی پی سی هم به مراتب پایین اومده !! پی سی که دیگه سخت افزار محدود نداره پس چرا روی پی سی هم کیفیت بازی پایین اومده واقعا جای تعجب داره ! جالب ترش اینجاست که هنوز سازندگان به طور کامل با سخت افزار کنسول های نسل هشتم آشنا نشدن دارن بازی رو روی نسل قبل هم میسازن یعنی یک آش شعله قلم کاری در میاد از این بازی !!! بازی داره روی چهار کنسول مختلف ساخته میشه به همراه پی سی واقعا چنین بازی میخواد موفق هم بشه من که بعید میدونم

زمان همه چیز رو نشون میده این صحبت های تکراری اوایل نسل قبل هم بود ولی در آخر پتانسیل کنسول های نسل هفتم رو دیدیم که چه پیشرفتی کردن . این گرافیکی که از واچ داگز نشون داده شده در خیلی از بخش ها گرافیکش از نسخه GTA V پایین تر هستش :| احتمالا GTA V روی بازی کردین دیگه !!!

بذار من یه چیز دیگه درباره این گند بازی واچ داگز بزنم : سازنده ها اومدن در E3 2012 بازی واچ داگز رو روی یک پی سی خیلی خیلی خیلی قدرتمند نشون دادن و کلا موتور گرافیکی این بازی با موتور فیزیک این بازی اصلا اپتیمایز نشده بود . منظور اینه که اون گرافیک عالی بازی که در اون نمایشگاه نشون دادن روی کنسول های نسل هشتم قابل اجرا هستش ولی باید با وقفه ای یکی دو ساله به بازار بیاد تا هم با سخت افزار کنسول های نسل بعد آشنا بشن و هم کیت های نرم افزاری هر دو کنسول قدرتمند تر بشن و هم این که ساخت بازی بر روی کنسول های نسل هفتم رو بیخیال میشدن ،به همین سو سازنده ها وقتی اومدن بازی واچ داگز رو خواستن روی کنسول های نسل هشتم و یک پی سی در همین سطح اجرا کنن دیدن بازی داره از شدت افت فرم منفجر میشه . یعنی همین الانم اون گرافیک فک بر انداز E3 2012 رو یک پی سی فوق قوی قابل اجرا هستش ولی فکر کم اگه سازنده ها بگن روی چه پی سی اجرا شده بود فکر کنم فقط پسر راک فلر بتونه این بازی رو با اون گرافیک انجام بده !!!

بازهم دارم میگم اون گرافیک E3 2012 روی کنسول های نسل هشتم قابل اجرا هستش ولی انقدر این موتور گرافیک و همچنین موتور فیزیک بازی اپتیمایز نشده هستش که حتی روی یک پی سی قوی هم دارای مشکلات زیادی هستش و کاملا مشخص هستش که ساخت این بازی با چنین پتانسل بالایی کاملا زمان بر هستش ..........

جالب ترش اینجاست کرایتک قبل از معرفی کنسول های نسل هشتم اومده بود گفته بود که بودن 8 گیگابایت رم بر روی کنسول های نسل بعد واقعا دیوانه کنندست !!! (خیلی ها هم فکرش رو هم نمیکردن که کنسول های نسل بعد این مقدار رم داشته باشن حالا این مقدار رم هم ترول میشه :|) و بعد معرفی هم که دیگه خبر های زیادی اومد از تعریف و تمجید رم کنسول های نسل بعد خصوصا رم GDDR5 کنسول پلی استیشن 4

زمان همه چیز رو نشون میده .....................
 
آخرین ویرایش:

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
من از یوبی سافت دفاع نمیکنم مسلما اون نمایشی که در E3 2012 دیدیم کار همین شرکت بوده . سوال اینجاست چرا اینقدر افت گرافیک شاهد بودیم که خوب جوابش واضحه
سخت افزار کنسولهای جدید باعث این موضوع میشن مگرنه روی پلتفروم PC که دست سازنده کاملا بازه (شاید یوبی سافت میتونست روی کنسولها کمی بهتر از این عمل کنه ولی خوب در نهایت مشخص بود بازم هم نمیتونه به اون نمایش بینظیر بازی روی PC نزدیک بشه )

حتی در AC مخصوصا اخرین اپدیت این بازی فیزیکس انویدیا اون کیفیت بالا نسبت به کنسولها شاهد بودیم . دستهای پشت پرده انویدیا هم کار خودشو خوب انجام میده

نسل قبل اکثر کنسول گیمرا میگفتن : کنسول ما با 512 مگابایت رم بازی اجرا میکنه که رو PC با 3 گیگ رم کارت گرافیک باید اجرا بشه
اما تو این نسل کنسول ها با 8 گیگ رم هم نمیتونن مثل یه کارت گرافیک با 3 گیگ رم ظاهر بشن

این یعنی نظریه کنسول فنها بکل در نسل قبل اشتباه بود . توی بازیهای انحصاری هم با اینکه میتونن به بهترین وجه از سخت افزار کنسول استفاده کنن اما شک نکنید یکسری از جزئیاتی که خیلی تو چشم نیستن میزنن
حالا یه عده میتونن بفکر کنن که تقصیره یوبی سافت بوده که خوب سر Thief میگفتن تقصیره سازنده بازی بوده ..
ویچر3 هم رو راهه باز هم در اینده باید منتظر خبرهای اینچنینی باشید

دوست عزیز در مورد بازی AC BF اگر مورد انویدیا فیزیکس رو فاکتور بگیریم به جز موارد AA و 60 FPS تفاوتی بین نسخه ps4 و pc وجود نداشت و اما ور مورد واچ واگز..حالت اون تریلر E3 2012 سرکاری بود آیا تریلر گیم پلی های اون مراسم معرفی PS4 و E3 2013 هم دورغ بوده؟
به نظرم یک مقدار صبر کنید مطمینا یوبی پاسخی برای این مساله داره و مطمینا گرافی بازی خیلی بالاتر خواهد بود توی نسخه نهایی و در نهایت برجک هممون زده میشه
 

victor hogo

کاربر سایت
Dec 20, 2011
3,781
نام
علی
از اون بازی هایی که حس دو گانه ی عجیبی بهش دارم! گاهی احساس میکنم فوق العاده میشه و گاهی هم حس یک بازی معمولی رو بهم می ده!
ولی از اونجا که با 99 درصد بازی های یوبی سافت حال میکنم فرض رو بر این می گذارم که این بازی هم چیز خوبی بشه ! با این حال فک نکنم پایه گذار یک فرنچایز موفق و پر دنباله ای مثل assassins creed بشه!
 

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,895
نام
مهراد
گور بابای کنسول ها ، ما رو PC بازی کنیم عقده GTA V رو تو شیکاگو خالی کنیم بقیه اش به درک ...

باز بن نشدم به مدت 2 ماه خوبه :p
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر