بررسي دمو قابل بازي Splinter Cell: Conviction

  • Thread starter Thread starter MANIX
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

MANIX

کاربر سایت
cell_SP_1.jpg




تبصره اي به نام محكوميت

"هشدار به تمامي واحدها: هدف زنده و هم اكنون مشغول فعاليت است. سوژه مورد نظر فوق العاده خطرناك و مسلح است. در هر لحظه حواستان به پشت سرتان باشد. اين كه او را نمي بينيد دليل بر امن بودن شما نيست. مواظب اشياء اطرافتان باشيد چون او از هر وسيله اي براي نابودي شما استفاده مي كند. از سايه ها دوري كنيد و تا مي توانيد همه جا را روشن كنيد. هميشه چراغ قوه همراه داشته باشيد چون هر لحظه ممكن است به تاريكي فرو رويد. حواستان به بالاي سرتان و دوستانتان باشد. مهم نيست چند نفر هستيد ، مهم اين است كه بايد همواره با بيسيم با هم در ارتباط باشيد.

سوژه مورد نظر از تكنيك هاي حرفه اي رزمي استفاده مي كند و سعي كنيد حتي به قيمت جانتان هم كه شده گروگان گرفته نشويد. از آنجايي كه ما با سم فيشر رو به رو هستيم بدانيد هيچ جايي براي قايم شدن نيست... تمام."

درود.

بالاخره دمو قابل بازي Splinter Cell : Conviction هم عرضه شد كه فوق العاده فراتر از انتظارها بود. قصد داريم در اين جا به بررسي اين دمو بپردازيم.

بگذاريد ابتدا با ديالوگهاي عظيم سم اين مقاله را شروع كنيم. سم فيشر هميشه در سري بازيهاي SC ديالوگهاي فوق العاده را مي گويد كه در Conviction به اوج خود مي رسد.

در اين شماره نه تنها سم شوخ طبعي خود را از دست نداده بلكه اين بار نه تنها با گروگانها ، بلكه حتي با خودش هم صحبت مي كند و به قولي تيكه مي اندازد.

سم در حالي كه از پنجره يك نفر را به زمين پرت مي كند مي گويد:" دفعه بعد از پله ها استفاده كن ".

سم در حالي كه كله دشمن را محكم به ديوار مي كوبد مي گويد:" صورت ، با ديوار آشنا شو ... ديوار ، با صورت آشنا شو".

سم در حالي كه گارد را گروگان گرفته مي گويد:" فكر مي كني دوستات چقدر برات اهميت قائل هستند ؟ ... خواهيم ديد".

پس از يك درگيري سم گارد را مي گيرد و مي گويد:" تا تو باشي ديگه از اين زرنگ بازيها در نياري"

سم در حالي كه كله سه نفر را با استفاده از M&E منفجر مي كند مي گويد:" اوه...جالب بود".

سم در حالي كه از لوله ي بالاي سر گارد خودش را روي دشمن پرت مي كند ، پس از كشته شدن او مي گويد:" اوپس... ببخشيد"

سم در حالي كه گارد را گروگان گرفته مي گويد:" اگر مي خواي صداي شكسته شدن گردنت رو نشنوي آروم باش".


دموي بازي كم بود ولي ديالوگهايي كه سم با صداي افسانه اي Michel Ironside مي گويد واقعا مو به تن آدم سيخ مي كند .

splintercellconviction6.jpg


دمو از مرحله ي اعتراف گيري سم از يك فرد كچل در توالت عمومي آغاز مي شود. اين صحنه كه در E3 نشان داده شد در اين جا تغيرات بسياري كرده. در دمو نشان نمي دهد كه قضيه قبل از اين صحنه از چه قرار است ، ولي با توجه به ويديو هاي Leak شده از مراحل اول ، قضيه از اين قرار است كه سم در رستوران عمومي نشسته كه پيش خدمتي يك هدست جاسوسي براي سم مي آورد. وقتي سم اين وسيله را بر مي دارد متوجه مي شود كه Third Echelon به او مي گويد كه كه گروهي قصد كشتن او را دارند. سم با كمك TE از محلكه جان سالم به در مي برد و در آخر با كسي رو به رو مي شود كه از طرف آندري كوبين استخدام شده تا سم را بكشد. اين مرد همان كسي است كه در مرحله اول دمو قابل بازي با او رو به رو مي شويم.

در اين قسمت شما بايد از طرف مقابل اعتراف بگيريد و از آنجايي كه او با زبان خوش چيزي به شما نمي گويد بايد كمي او را گوش مالي دهيم. نحوهه شكنجه و بازجويي Conviction شبيه به Condemned : BloodShot و The Punisher است ، به اين صورت كه خيلي پيشرفته تر و جذاب تر است. شما به گرفتن گلوي فرد مورد نظر مي توانيد از محيط پيرامون خود او را به حرف بياوريد. اين كار بستگي به قوه ي تخيل شما دارد، مثلا مي توانيد سر او را به ديوار يا سينك دستشويي بزنيد و يا با لگد به شكم و صورت او بكوبيد. خوني كه از دشمن طي اعترافها مي ريزد عمق ضربه را نشان مي دهد. سوالهايي كه سم در اين جا مي پرسد كاملا بر عكس با سوالات E3 است. مثلا در نسخه E3 ما ديديم كه سم از فرد مورد نظر مي پرسد كه چه كسي دخترش را كشته ، ولي در اين دمو سم به دنبال فهميدن نام كسي است كه اين مرد را استخدام كرده كه او را بكشد.

پس از اعتراف گيري در دستشويي ! ، ما به مرحله اي مي رويم كه قبلا در TGS نشان داده شده بود. هدف شما در اين ماموريت نجات يك دختر دانشمند است كه گروه تروريستي او را گروگان گرفته اند. نهايت هنر استوديو پر آوازه Ubisoft Montreal در اين جا مشخص مي شود. گيم پلي Splinter Cell: Conviction به شدت غير خطي و متغير است. در اين مرحله به روشهاي زيادي مي توانيد پيش رويد . لوكيشن هاي اين قسمت بسيار بزرگ است و مي توانيد از هرجايي ، مثل لوله ها ، پنجره ها و يا راههاي فرعي پيش ببريد و دشمنان را از پا در آوريد. مثلا در اين مرحله مي توان از طريق يك در وارد ساختمان شد و يك مسير خاص را پيش رويد ، يا اينكه از پنجره اي در مكاني ديگر وارد شده و كلا يك مسير متفاوتي را برويد. در هر كدام از اين مسيرها دشمناني هستند كه به هر شكلي كه بخواهيد قادريد آنها را از پا در بي آوريد.

مي توانيد مسيرها را از سقف و يا لوله هاي بالاي ديوار برويد يا از زير زمين و يا راهروها ، هر كدام از اين راه ها خود به چند شاخه تبديل مي شود .

چيزي كه شايد براي خيلي ها تامل برانگيز بوده ، گيم پلي اين شماره است. در ابتدا شايد بعضي از طرفداران نسخه هاي قبل با اكشن تر شدن اين شماره شاكي باشند ، ولي در واقع گيم پلي Conviction بارز ترين قسمت آن است كه نهايت قدرت Ubisoft Montreal را نشان مي دهد. بازي هاي استوديو مانترال هميشه به خاطر بالانس دقيق ميان مرحله ها موفقيت آميز بوده. عنوانهايي مثل Prince Of Persia و يا Assassin's Creed 2 بارز ترين مثال هاي اين بحث است.

اما سازندگان نه تنها يك برنامه ريزي دقيق براي بالانس مراحل ، بلكه يك طراحي دقيق و متفاوت براي گيم پلي داشته اند. Conviction يك بازي كاملا اكشن و يا مخفي كاري نيست. در واقع نوعي تقابل ميان اين دو است كه قبلا در هيچ بازي نديديم. در گذشته بازي هايي بوده اند كه مي توانستيد هر جور كه مي خواهيد ، مثلا مخفي يا كاملا اكشن پيش برويد. ولي در Conviction ما با چيزي فراتر از اين موضوع رو به رو هستيم. اساس كلي گيم پلي بر اين است كه شما مي توانيد كاملا مخفي پيش برويد ، ولي اگر در موقعيتي قرار بگيريد كه بايد حتما اكشن رفت چطور ؟ نوع بالانس ميان مخفي كاري و اكشن چيزي است كه عمق تنوع و لذت را به اين شماره داده. مسلما هوادرهاي قديمي SC از قسمت هاي فوق العاده پيشرفته ي مخفي كاري نهايت لذت را مي برند (مخصوصا روي درجه سختي Realistic ) و در همين حين اشكن سريع اين شماره در عمق شدتش دوباره مخفي كاري را جاي داده ، به طوري كه حتي ممكن است شما ده ثانيه مخفي كاري پيش برويد و در ده ثانيه بعد كاملا اكشن. ضرب آهنگ متنوع Conviction را مي توان شبيه به سري فيلم هاي افسانه اي Bourne تشبيه كرد. چيزي كه در Conviction وجود دارد همانند Batman: Arkham Asylum است كه صدها درجه پيشرفته تر كار شده. در واقع مخفي كاري و اكشن بزن و برو مكمل هم هستند و اگر يكي از اين دو خوب كار نكند مسلما بازي با شكست رو به رو مي شود ، ولي سازندگان اين چندين سال را به شدت روي فلسفه ي كلي آن كار كرده اند كه نتجيه بسيار موفقيت آميز بوده.
سبك گيم پلي Splinter Cell: Conviction در واقع سبكي كاملا جديد است كه حتما بايد آن را بازي كرد تا به عمقش پي برد.

splintercellconviction8.jpg


سلاح هاي سم بسيار متنوع است. Sticky Camera هاي شماره قبل باز هم بازگشته با اين تفاوت كه مجبور نيستيد بازي را متوقف كنيد و تصوير را ببينيد. در يك تصوير كوچك در گوشه سمت چپ ، شما ديد خوبي از از طريق Sticky Camera داريد كه مي توانيد با استفاده از آن موقعيت دشمنان را مشاهده كنيد و يا با به صدا در آوردن آن هدف را به سمت خود آورده و با منفجر كردن آن همه را نابود كنيد.

در اين نسخه Mini EMP Bomb ها هم اضافه شده. EMP مخفف Electronic Magnetic Pulse است كه تمام دستگاه هاي برقي را از كار مي اندازد.تصور كنيد با انداختن يك EMP تمام چراغ ها خاموش مي شود و دوربين ها از كار مي افتد و حالا فرصت عالي است براي ماهيگيري با سم فيشر !.:biggrin1:

سيستم كاور گيري هم بسيار جذاب و البته متفاوت تر از بازيهاي ديگر طراحي شده. شما با LT كاور مي گيريد و با مشاهده جايي كه مي خواهيد برويد دكمه A را زده و با يك انيميشن فوق العاده از سم به كاور بعدي مي رويم.

گرافيك Conviction همانطور كه در تريلر ها ديده شده ، بسيار ديدني است. رنگ بندي متنوع و مات اين شماره خيلي خوب كار شده. وقتي به سايه مي رويد رنگ هاي محيط كمرنگ تر مي شود و حالتي سياه سفيد مي گيرد. بافت ها و Detail هاي محيط عالي كار شده.

تصوير مركزي و متمركزي كه شما مي بينيد وضوح بالايي دارد و هرچه دايره اين محدوده گسترده تر مي شود با نوعي خفيف از Blur رو به روي مي شويم كه به هرچه واقعي تر شدن گرافيك كمك كرده. اين سبك قبلا در بازيهايي مثل Killzone 2 هم استفاده شده بود.

اسلحه ي سم از تكه هاي جدا تشكيل شده و هنگام شليك واقعا عكس العمل يك سلاح واقعي را مي بينيم. چهره سم خيلي جذاب است و موهاي مشكي او بيانگر چالاكي جواني و رده هاي سفيد موجود در موهايش بيانگر تجربه و پختگي سم است.
سايه ها فوق العاده عالي هستند و اصلا لبه ي تيز يا لرزاني در آن ديده نمي شود .

موسيقي بازيهاي Ubisoft هميشه عالي بوده و اين بار هم همانند گذشته موسيقي با ضرب آهنگ تند و هيجاني باعث هرچه هيجاني تر شدن Conviction شده. صداي سم به لطف هنر نمايي مايكل آيرونسايد خيلي خوب است و حس خيانت و نفرت را در صداي سم به خوبي حس مي كنيم.

در كل Splinter Cell: Conviction چيزي فراتر از انتظارها بود و گيم پلي ديدني آن هم طرفدارهاي قديمي را خوشحال مي كند و هم كساني كه از SC بدشان مي آمده يا اصلا بازي نكرده اند.
 
عالي بود حميدرضا تركوندي ! خدا بگم چي كارت كنه كه مارو بردي فرو كردي تو كف :biggrin1:

سم در حالي كه از پنجره يك نفر را به زمين پرت مي كند مي گويد:" دفعه بعد از پله ها استفاده كن ".

سم در حالي كه كله دشمن را محكم به ديوار مي كوبد مي گويد:" صورت ، با ديوار آشنا شو ... ديوار ، با صورت آشنا شو".

اين 2تا واقعا جالب و با نشاط بودن :biggrin1:
خيلي لذت بردم . ممنون
 
متاسفانه باید بگم از نظر من یکی این بازی از بدترین قسمتهای این سری هست.......... (((البته با توجه به دمو این حرف رو میزنم)))بازی کاملا اکشن شده و جالبه که من رو درجه Realistic رفتم هوش مصنوعی واقعا قابل قبول نبود......نکته دیگه اینه که هنگامی که به یه دیوار بچسبید و کاور بگیرید به صورت نشسته فقط میتونید این کارو انجام بدین و امکان ایستاده کاور گرفتن رو ندارید.........نکته بد دیگه اینه که شما تبدیل که Killing Machine شدید و بعد از کشتن دشمنها فقط میتونید اسلحه هاشونو بردارید و امکان مخفی کردن جسدشون رو هم حتی ندارید...حرکات سم نرم شده ولی این نرمی بیشتر غیر واقعی نشون میده تا طبیعی گرافیک بازی خوبه و اونجوری که تو تریلرها نشون داده بودن نبود و لبه ها و تیزیهای زیادی رو میشد دید.......کات سینس هایی که نشون دادن واقعا در شان این بازی نیست چراکه گرافیک خود بازی و محیط از اون کات سینس ها بالاتر و طبیعی تر هست........
در کل بازی نکات مثبت هم داره ولی متاسفانه نکات بد بازی بیشتر به چشم میاد.........البته این رو هم بگم که شاید این دمو رو قبل از زمانی که اعلام کردن میخوان بازی رو پولیش کنن و تغییراتی بدن اماده کرده باشن و نسخه اصلی با این دمو فرقهای بسیاری بکنه...........امیدواریم که این طوری باشه....;)
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or