برترین ساندترک های صنعت بازی های ویدیویی از نگاه کاربران بازی سنتر

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
معمولا شما وقتی از یک بازی خاص لذت می‌برید، اولین چیزی که در مورد سازندگان آن می‌گویید، اسم شرکت یا استودیو سازنده‌اش می باشد، اما مطمئنا وجود افراد بزرگ و زحمتکش در این استودیوها، عامل اصلی موفقیت یک پروژه است!
در پشت صحنه موفقیت بسیاری از بازی‌های بزرگ، افراد زیادی قرار دارند که حضور تک‌تک آن‌ها در نهایت منجر به ایجاد یک عنوان موفق شده است.
با این وجود، نقش بعضی از افراد در ساخت بازی بسیار پررنگ‌تر از دیگران است!


یکی از محبوب ترین ملاک های ما در زندگی انتخاب سبک های مختلف موسیقی برای گوش دادن است و ما لحظات زیادی از زندگی مان را در حال گوش دادن به موسیقی هستیم و درواقع یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زندگیمان است.
از جمله کلیدی‌ترین بخش‌های یک بازیِ ویدیویی که اهمیت وافری دارد، موسیقی متن آن محسوب می‌شود که گاهی بسیار بهتر و حتی ماندگار‌تر از گیم پلی آن بازی در یاد و خاطرتان باقی میماند
بر همین اساس در طول تاریخ گیمینگ بازی‌های متعددی را می‌توانیم برشمریم که از نظر موسیقی متن خود سنگ تمام گذاشته‌اند؛ به شکلی که حتی در برخی از موارد بازی ویدیویی مورد نظر را با موسیقی آن به یاد می‌آوریم!!


1.jpg 2.jpg
(چهره ی تعدادی از آهنگسازان برتر ویدیو گیم)

بعضی از این آهنگ‌ها آنقدر خاطره برانگیزند که برای خودشان هویت مستقل پیدا کرده‌اند.
در چند دهه ی اخیر اثار آهنگسازانی چون میچیرو اوشیما، گوستاوو سانتائولا، آکیرا یامائوکا، موتوی ساکورابا، گِرِک ادمونسون، جسپرکید، بِر مک‌کرری، وودکید، آستین وینتوری، کوجی کوندو، وودی جکسون، نوبوو اوئماتسو، پتری آلانکو، یوکو شیمومورا، مارتین اودونل و... رو در بازی ها شنیدیم و این آثار ناب باعث شد تا آن تجربه برایمان به یک بازی جاودانه تبدیل شود.

به عنوان مثال کار یونیک موتوی ساکورابا در Firelink Shrine در سولز 1 که از همان بدو ورود موسیقی سوزناکی را می‌شنوید، در لوکیشنی ویران شده که بنظر می‌رسد روزگاری به صورت کاخ بوده که شدیدا وجودتان را فرا می‌گیرد و تا ابد در خاطرتان باقی می ماند
و بلعکس، گاهی نیز استفاده نادرست از موسیقی در محیط بازی، باعث از بین رفتن اتمسفر حاکم بر محیط می‌شود!
به هر حال از ان جایی که بحث «ترین‌ها» همیشه در هر عرصه‌ای بین طرفداران داغ بوده است و بازی‌های ویدئویی نیز از این قضیه مستثنی نیستند، قراره در این تاپیک در موردش به بحث و گفتگو بپردازیم



پ.ن:مشابهه تاپیک های گذشت، اینجا هم قانون خاصی نداریم به غیر از اینکه به همدیگه توهین نفرمایید

توجه:
در صورت ایجاد شدن نظر سنجی فقط 5 ساندترک اول لیستتون به عنوان انتخاب های شما محسوب شده و مابقی در آرای نظرسنجی تاثیری نخواهند داشت
پس لطفا بعد از معرفی n ساندترک محبوب (یا منتخب تون) و توضیحاتتون راجب این انتخاب ها ، حتما 5 تای برتر رو با عدد مشخص کنید
تا در زمان جمع اوری آرا اشتباهی پیش نیاد و کمکی به تسریع روند شمارش کرده باشین

ضمنا پیشنهاد میشه جهت سهولت کار سایر عزیزان، در کنار معرفی لیست منتخبتون، لینک ساندتراک ها رو (یوتیوب/آپارات/...) در تگ اسپویلری قرار دهید تا کاربران حین مطالعه ی نظراتتون به موسیقی ها نیز گوش فرا دهند

گاد بلس آس [-o<:D
 
Prey رو وقتی پلیرها متوجه میشن که سبک بازی چیه و چرا به این شکل ساخته شده و چطور میشه ازش لذت برد تازه براشون مفهموم میشه که آرکین واقعا چی ساخته.
اونموقعست که برای پر کردن جای خالیش برمیگردن و بازیهای مهم این سبک رو میجون و تازه متوجه میشن که اگه نگیم که Prey بهترین بازی ایمسیمه(که به نظرم هست) ولی برای اینکه دعوا نشه:D میگم قطعا بین دو سه تای برتره.
من همچین موردی رو با Deus ex Human revoultion داشتم که تازه بعد دو سه تا پلی ترو متوجه شدم ایمسیم چیه و چرا این بازی رو اینقدر براش ارزش قائلن که خب برگشتم و دوباره بازیهای این سبک رو با نگاه جدیدی بازی کردم.
مثل Thief ها ، Deus ex اوریجنال ، System Shock و...

تازه دوزاریم افتاده بود که پسر چقدر زحمت داره بازی تو همچین سبکی ساختن.


اما انصافا بستن استودیو توسط مایکروسافت خیلی تاثیری که باید رو نداشت ، بخش اعظم استعدادهاش خیلی قبل تر و بین انتشار Prey و ساخت Deathloop ازش جدا شدن.
اینی که ازشون مونده بود اگه بسته نمیشدن خیلی خروجی آنچنانی نمیتونستن داشته باشن.
الان خیلیهاشون رفتن Wolfeye Studios و دارن رو یه ایمرسیو سیم جدید کار میکنن چند وقت پیش هم گفتن طرفدارهای دیسآنرد راضی خواهند بود از بازی بعدیمون منتظر باشید.:D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or