برترین ساندترک های صنعت بازی های ویدیویی از نگاه کاربران بازی سنتر

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
معمولا شما وقتی از یک بازی خاص لذت می‌برید، اولین چیزی که در مورد سازندگان آن می‌گویید، اسم شرکت یا استودیو سازنده‌اش می باشد، اما مطمئنا وجود افراد بزرگ و زحمتکش در این استودیوها، عامل اصلی موفقیت یک پروژه است!
در پشت صحنه موفقیت بسیاری از بازی‌های بزرگ، افراد زیادی قرار دارند که حضور تک‌تک آن‌ها در نهایت منجر به ایجاد یک عنوان موفق شده است.
با این وجود، نقش بعضی از افراد در ساخت بازی بسیار پررنگ‌تر از دیگران است!


یکی از محبوب ترین ملاک های ما در زندگی انتخاب سبک های مختلف موسیقی برای گوش دادن است و ما لحظات زیادی از زندگی مان را در حال گوش دادن به موسیقی هستیم و درواقع یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زندگیمان است.
از جمله کلیدی‌ترین بخش‌های یک بازیِ ویدیویی که اهمیت وافری دارد، موسیقی متن آن محسوب می‌شود که گاهی بسیار بهتر و حتی ماندگار‌تر از گیم پلی آن بازی در یاد و خاطرتان باقی میماند
بر همین اساس در طول تاریخ گیمینگ بازی‌های متعددی را می‌توانیم برشمریم که از نظر موسیقی متن خود سنگ تمام گذاشته‌اند؛ به شکلی که حتی در برخی از موارد بازی ویدیویی مورد نظر را با موسیقی آن به یاد می‌آوریم!!


1.jpg 2.jpg
(چهره ی تعدادی از آهنگسازان برتر ویدیو گیم)

بعضی از این آهنگ‌ها آنقدر خاطره برانگیزند که برای خودشان هویت مستقل پیدا کرده‌اند.
در چند دهه ی اخیر اثار آهنگسازانی چون میچیرو اوشیما، گوستاوو سانتائولا، آکیرا یامائوکا، موتوی ساکورابا، گِرِک ادمونسون، جسپرکید، بِر مک‌کرری، وودکید، آستین وینتوری، کوجی کوندو، وودی جکسون، نوبوو اوئماتسو، پتری آلانکو، یوکو شیمومورا، مارتین اودونل و... رو در بازی ها شنیدیم و این آثار ناب باعث شد تا آن تجربه برایمان به یک بازی جاودانه تبدیل شود.

به عنوان مثال کار یونیک موتوی ساکورابا در Firelink Shrine در سولز 1 که از همان بدو ورود موسیقی سوزناکی را می‌شنوید، در لوکیشنی ویران شده که بنظر می‌رسد روزگاری به صورت کاخ بوده که شدیدا وجودتان را فرا می‌گیرد و تا ابد در خاطرتان باقی می ماند
و بلعکس، گاهی نیز استفاده نادرست از موسیقی در محیط بازی، باعث از بین رفتن اتمسفر حاکم بر محیط می‌شود!
به هر حال از ان جایی که بحث «ترین‌ها» همیشه در هر عرصه‌ای بین طرفداران داغ بوده است و بازی‌های ویدئویی نیز از این قضیه مستثنی نیستند، قراره در این تاپیک در موردش به بحث و گفتگو بپردازیم



پ.ن:مشابهه تاپیک های گذشت، اینجا هم قانون خاصی نداریم به غیر از اینکه به همدیگه توهین نفرمایید

توجه:
در صورت ایجاد شدن نظر سنجی فقط 5 ساندترک اول لیستتون به عنوان انتخاب های شما محسوب شده و مابقی در آرای نظرسنجی تاثیری نخواهند داشت
پس لطفا بعد از معرفی n ساندترک محبوب (یا منتخب تون) و توضیحاتتون راجب این انتخاب ها ، حتما 5 تای برتر رو با عدد مشخص کنید
تا در زمان جمع اوری آرا اشتباهی پیش نیاد و کمکی به تسریع روند شمارش کرده باشین

ضمنا پیشنهاد میشه جهت سهولت کار سایر عزیزان، در کنار معرفی لیست منتخبتون، لینک ساندتراک ها رو (یوتیوب/آپارات/...) در تگ اسپویلری قرار دهید تا کاربران حین مطالعه ی نظراتتون به موسیقی ها نیز گوش فرا دهند

گاد بلس آس [-o<:D
 
فوق العاده:x

این لعنتی از تریلر اولش پلیرها رو برد روی ابرها با اون شاهکار seven nation army روی تریلر.
خود بازی و دی ال سی هاش و آپدیتهاش واقعا نظیر نداشت.
واقعا اوج کار دایس بود این بازی.

اگه اون نسخه مدرن بود که قطعا الان 2042 همینقدر پلیر رو هم نمیتونست داشته باشه.
از گیم پلی و سیستم پیشرفت و گرافیک به یادموندنی گرفته تا صداگذاری و بخش موزیک و موسیقی متن مثال زدنی.

اون تیم که با بتلفیلد بدکامپانی شروع و بعد با BF3 ادامه دادن ، اوج پختگی خودشون رو با BF1 به رخ همه کشیدن.
به نظرم یکی از دلایل افت اعضای اون زمان دایس و بازیهای ضعیف بعدی این بود که دیگه چیز بهتری از اون بازی تو چنته نداشتن که رو کنن.
خب حتما سازنده ها خسته شده بودن از توسعه این همه عنوان اول شخص پشت به پشت که یکی از یکی بهتر بودن و خب کم کم منجر به ترک استودیو جهت ماجراجویی متفاوت و تجربه توسعه تو سبکهای دیگه بازیها شد.
این شد که نهایتا 2042 شد این.
=====
لعنتی 8 سال گذشت!؟ :(
 
فوق العاده:x

این لعنتی از تریلر اولش پلیرها رو برد روی ابرها با اون شاهکار seven nation army روی تریلر.
خود بازی و دی ال سی هاش و آپدیتهاش واقعا نظیر نداشت.
واقعا اوج کار دایس بود این بازی.

اگه اون نسخه مدرن بود که قطعا الان 2042 همینقدر پلیر رو هم نمیتونست داشته باشه.
از گیم پلی و سیستم پیشرفت و گرافیک به یادموندنی گرفته تا صداگذاری و بخش موزیک و موسیقی متن مثال زدنی.

اون تیم که با بتلفیلد بدکامپانی شروع و بعد با BF3 ادامه دادن ، اوج پختگی خودشون رو با BF1 به رخ همه کشیدن.
به نظرم یکی از دلایل افت اعضای اون زمان دایس و بازیهای ضعیف بعدی این بود که دیگه چیز بهتری از اون بازی تو چنته نداشتن که رو کنن.
خب حتما سازنده ها خسته شده بودن از توسعه این همه عنوان اول شخص پشت به پشت که یکی از یکی بهتر بودن و خب کم کم منجر به ترک استودیو جهت ماجراجویی متفاوت و تجربه توسعه تو سبکهای دیگه بازیها شد.
این شد که نهایتا 2042 شد این.
=====
لعنتی 8 سال گذشت!؟ :(
چیزی که در مورد 2042 خیلی ناراحتم کرد جدا از همه ی تغییر ها و کمبود و کاستی ها همین موسیقی متنش بود. سابقه نداشت موسیقی بتل بد باشه که با 2042 همونم خراب کرد. یادمه قبل ریلیز گیم آهنگساز بازی مشخص شده بود رفتم سرچش کردم دیدم به آهنگساز فیلم جوکر رو آوردن (همون سال هم بفتا گرمی اسکار گلدن گلوب همرو گرفت) عالی ولی بعدش که تم بتلفید ۲۰۴۲ اومد گوش کردم گفتم wtf

به نظرم بزرگترین اشتباه دایس قطع ساپورت BFV بود. دیگه گفتن سریع اینو جم جور کنیم بریم تو خط هیرو شوتری از بقیه عقب نمونیم. بهترین گان پلی و موومنت تو سری مال همین بتل ویه، خیلی روون و خوبه. کم کم داشت عالی میشد که دیگه ولش کردن.
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
چیزی که در مورد 2042 خیلی ناراحتم کرد جدا از همه ی تغییر ها و کمبود و کاستی ها همین موسیقی متنش بود. سابقه نداشت موسیقی بتل بد باشه که با 2042 همونم خراب کرد. یادمه قبل ریلیز گیم آهنگساز بازی مشخص شده بود رفتم سرچش کردم دیدم به آهنگساز فیلم جوکر رو آوردن (همون سال هم بفتا گرمی اسکار گلدن گلوب همرو گرفت) عالی ولی بعدش که تم بتلفید ۲۰۴۲ اومد گوش کردم گفتم wtf
دیدن ریمیکس بتلفیلد 3 و 4 محبوب بود دوباره همون رو برداشتن افکت distortion رو کشیدن بالا :))

------

 
توی این مدت دارم به شکل وحشیانه‌ای 13Sentinels بازی می‌کنم تا بتونم قبل از ۱۷ سپتامبر و خروجش از پلاس تمومش کنم. :دی یعنی فعلاً همه بازی‌ها رو کنار گذاشتم و حتی Astro Bot مظلوم هم نشسته یه گوشه و با چشمانی پُر از اشک داره نگاه می‌کنه، ولی چاره‌ای نیست و برای اون تا ابد زمان دارم! :دی
فعلاً حدود ۲۰ ساعت بازی کردم و امیدوارم توی روزهای باقی‌مونده بتونم تمومش کنم. بخش‌های مختلف بازی به شدت خوب هستن، از داستان جذاب و پُر از غافلگیری با کلی شخصیت جالب، تا گرافیک هنری محشر و حتی بخش مبارزات که اوایل زیاد باهاش حال نمی‌کردم ولی الآن معتادش شدم. این وسط موسیقی‌های خیلی قشنگی هم داره و گل سرسبد ماجرا برای موسیقی منوی اصلی هست که بدجوری عاشقش شدم و هر ۲،۳ بار که وارد بازی می‌شم، یه بار می‌شینم موسیقی رو کامل گوش می‌کنم.
کلاً حالت منوی بازی یه جوریه که همون دفعه اول که واردش شدم و هیچی از شخصیت‌ها و دنیای بازی نمی‌دونستم، انقدر جذبم کرد که خودش به تنهایی حکم یه تیزر تبلیغاتی درجه یک رو داشت و کلی انرژی گرفتم برای تجربه این اثر محشر. برای همین دیدم بد نیست اینجا هم بذارمش. :دی

 
اولا چیزی به نام برترین وجود ندارد. برترین یعنی شما با متر و معیار بیاید توضیح دهید که فلان موسیقی نسبت به دیگر موسیقی برتری دارد. این کاری تخصصی است که مهندس موسیقی باید آن را انجام دهد و اساساً رابطه ی با احساسی که شنونده از موسیقی می گیرد ندارد.
اینکه چه موسیقی را دوست می دارید پرسش بهتری است. حالا به نظرم موسیقی استریت او ریج موسیقی ابتدایی آن، اول بخاطر تم بسیار غمگین آن و بعد بخاطر حس خلأ و رهایی که ایجاد می کند یعنی شما بصورت غم انگیزی احساس رهایی می کنید.
و موسیقی تیتراژ پایانی مکس پین.

به نظرم انسان ها در ساخت موسیقی از مرزهای تصور انسانی خارج شدن، موسیقی فراتر از واقعیت پیرامون انسان هاست. در واقع موسیقی شرح وجودیتی است که انسان از شرح آن عاجز است.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or