بد ذات های میکامی : 5 شخصیت منفی برتر در اثار خداوندگار صنعت بازی ؛ Shinji Mikami

بهترین شخصیت منفی در بین اثار میکامی کدام است؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    100

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
IMG_20210202_183222_005.jpg
یک داستان خوب نیاز به فاکتورهایی چون کلیت داستانی جذاب ، روایت فوق العاده ، شخصیت پردازی و دیالوگ های ماندگار و در نهایت پایان بندی به یاد ماندنی دارد تا بتوان به ان لقب شاهکار داد.شاید هیچ کدام از فاکتورهای بالا به اندازه شخصیت پرازی به خصوص شخصیت های منفی داستان اهمیت نداشته باشد.شخصیت های داستان به خصوص شخصیت های منفی ، پایه و اساس داستان بازی هستند و به خاطر وجود ان هاست که داستان بازی هدفمند می شود.

تصور کنید در سری رزیدنت ایول البرت وسکر ، در سری متال گیرسالید اسلات و یا در سری فاینل فانتزی سفیروسی وجود نداشت.انگاه نه داستان بازی هدف مشخص داشت و نه معناداربود.با ذکر مقدمه ی بالا قصد داریم به معرفی 5 شخصیت منفی برتر در اثار خدای صنعت بازی ؛ استاد شینجی میکامی بپردازیم که اثارش به چیزهایی نظیرمعماری گاتیک، هیولاهای پرداخته شده، منابع محدود و سکانس‌های شوکه کننده ، کرکترهای زن چند لایه و قدرتمند وشخصیت های منفی به یاد ماندنی شهرت دارند.


c5b15d133fe8fc2c2f9c2a07c790a831.jpg

5- استفانو ولنتینی

بازی : The Evil Within 2

داستان جذاب و قدرتمند عنوان The Evil Within 2 دو شخصیت منفی منحصر به فرد داشت و هر کدام از ان ها لیاقت حضور در لیست را داشتند.شاید تنها دلیلی که باعث شد استفانو را به فادر تئودور ترجیح بدهم مبارزه پایانی و دیدگاه منحصر به فردش راجع به هنر باشد!استفانو ولنتینی یک شخصیت منفی جذاب و در عین حال خاص است که نظیر ان را شاید در هیچ بازی تاکنون ندیده ایم!

او معتقد است که هنر واقعی زمانی است که فرد لحظات پایانی زندگی اش را میگذراند و میتوانی از ان عکس بگیری و ان را ارشیو کنی!به هین دلیل هم استم و دنیای union برای او جذاب است و میتواند این کار را به بهترین و ازادترین شکل ممکن انجام دهد.رویارویی های او با سباستین و مبارزه ی پایانیش با او بسیار جذاب است و او را در لیست یکی از شخصیت های منفی به یادماندنی از شینجی میکامی هک میکند!نکته جالب توجه برای این شخصیت این است که میکامی برای خلق ان از یک رمان ژاپنی الهام گرفته است.



1202060-0jack.jpg

4- جک کراوزر

بازی : Resident Evil 4

به عقیده ی این نگارنده مبارزه ی تن به تن لئون اسکات کندی و جک کراوزر(در کنار مبارزه ی پایانی سالید اسنیک و اسلات در متال گیر سالید 4) بهترین مبارزه ی تن به تن در تاریخ بازی های رایانه ای است.همین مبارزه و ان رویارویی کافی است تا این شخصیت جذاب در لیست 5 نفره ی قرار گیرد و رتبه ی 4 را به خود اختصاص بدهد.

علاوه بر این جناب جک (در کنار آیدا ونگ) تنها کسانی هستند که به البرت وسکر خیانت کرده اند و از این حیث هم او یک شخصیت منحصر به فرد به شمار می اید!از دیگر نکات قابل توجه در رابطه با این شخصیت منفی این است که در کنار البرت وسکر تنها شخصیت هایی از سری رزیدنت ایول هستند که به هنگام مبارزه به شکل انسانی خود ظاهر میشوند و خبری از قیافه های زشت و عجیب و غریب به سبک دیگر باس های میکامی در سری رزیدنت ایول نیست!



522208-art_18.jpg

3-اسموند سدلر

بازی :Resident Evil 4

چه میشود در توصیف لرد سدلر گفت؟!از طراحی فوق العاده اش بگوییم یا از تفکرات وحشتانکش؟از فضاسازی های قصرش بگوییم یا از دیالوگ هایش با لئون اس کندی؟بدون شک یکی از بهترین شخصیت هایی منفی که میکامی در کارنامه ی هنریش ثبت کرده اسموند سدلر است.اسموند سدلری که یک تفاوت بزرگ با سایر شخصیت هایی که میکامی خلق کرده دارد و ان مذهبی بودنش است!

واقعا هیچ کس فکر نمیکرد میکامی برای داستان یکی از قسمت های سری رزیدنت ایول به سراغ یک شخصیت منفی مذهبی برود!البته 12 سال بعد و با خلق فادر تئودور ، میکامی نشان داد که به صورت تصادفی به سراغ شخصیت های منفی مذهبی نرفته و بسیار علاقه مند به خلق چنین شخصیت هایی است!



5542374-latest-2.jpg

2- روویک

بازی : The Evil Within

" من این دنیا را خلق کرده ام ، تو نمیتونی من را اینجا نگه داری".دنیای پر از دیوانگی، پر از وحشت، پر از نماد و پر از جنایت!هر چند روویک آن شخصیت منفی کلاسیک به سبک البرت وسکر یا سدلر نیست و دنبال اهدافی چون تصرف دنیا نمیباشد(حداقل در قسمت اول.باید ببینیم در قسمت سوم این شخصیت به چه سمت و سویی می رود)، اما کشتار انسان ها و انتقام حداقل در ذهن بیمارش، او را در فهرست شخصیت های منفی جای می دهد.

صداپیشگی و دیالوگ هایی هر چند کم اما به یادماندنی ، طراحی مخوفش و ان خونسردی در رفتارش (چیزی که در اکثر شخصیت های منفی میکامی دیده میشود) از او یک کرکتر به یاد ماندنی در ذهن مخاطب ثبت کرده است.



albert_wesker_by_kaoyon-d5kyxty.jpg

1- آلبرت وسکر

بازی : Resident EVIL

اگر عناوینی چون رزیدنت ایول یک و رزیدنت ایول کد ورونیکا را شاهکار مینامیم قطعا دلایلی بهتر از اینکه این دو نسخه به دلیل حضور وسکر شاهکار شده اند داریم(هر چند حضور وسکر کمک بزرگی به شاهکار بودن ان نسخه ها میکند). اما بی هیچ شک و تردیدی یکی از بزرگترین دلایل موفقیت رزیدنت ایول 5 داستان و به خصوص شخصیت البرت وسکر بود.

شخصیتی که در نسخه ی پنجم سری رزیدنت ایول به غایت یک شخصیت منفی تمام عیار رسیده بود و با کات سین ها و دیالوگ های فوق العاده اش در ان عنوان (Resident Evil 5 ) برای همیشه در بین بهترین شخصیت های منفی جای گرفت.وسکر نه تنها بهترین شخصیت منفی در آثار میکامی به حساب می آید ، بلکه بدون هیچ شک و تردیدی در بین 5 شخصیت منفی برتر تاریخ قرار میگیرد.
 
آخرین ویرایش:

masoud101

کاربر سایت
Sep 26, 2014
533
نام
مسعود
ممنون بهزاد جان
منم کاملا موافقم که سکانس مبارزه تن به تن لیون و کراورز بهترین مبارزه تن به تن بین بازیهای دیگه است.البته مبارزه کریس و وسکر هم اخر کد ورونیکا عالی بود.
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
وسکر نمادین و خاطره انگیزتره ولی بنظرم روویک شخصیت پخته‌تری بود و توی بازی هم خیلی عالی به پیشینه و مراحل تبدیل شدنش به یه آنتاگونیست پرداخته شده بود...اصلا همین که اکثر محیط‌های بازی از تراوشات ذهن روویک ساخته شده بود، یه چیز وحشتناک خفنی بود و اثرش کل بازی رو در بر گرفته بود. یه جوری که کاملا سباستین به حاشیه رفته بود و بیشتر میخواستیم ببینیم سرنوشت روویک و دنیایی که ساخته چی میشه...
یاد و خاطره فادر تئودور که توی لیست جا نشده هم گرامی :D
از نظر ظاهری و ابهت هم که وسکر بی‌نظیره...
بهزاد دمت گرم... یه مقاله هم واسه باس‌های خفنی که توی بازیای میکامی هست بنویسی خیلی جالب میشه...یه سری باس‌ها هستن خیلی کم شناخته شدن ولی بشدت هم از نظر طراحی مبارزات و هم ظاهری منحصربفرد بودن.
 

19Rodar

کاربر سایت
Dec 28, 2011
2,876
نام
فرشاد
مرسی بهزاد جان ، واسه من خیلی سخت بود بین روویک و آلبرت وسکر انتخاب کردن ، روویک به نظرم یکی از بهترین شخصیت های ترسناکی بوده که استاد خلق کرده ، ترس روانشناختی خاصی ایجاد میکرد ، اما نهایتا آلبرت وسکر به خاطر پرداخت خیلی بهتر و بیشتری که در عناوین رزیدنت ایول بهش شده بود باعث شد من اونو انتخاب کنم .
 
  • Like
Reactions: ARTHUR WESKER

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
به به. چه مقاله ای. با تشکر از بهزاد عزیز، بزرگترین فن میکامی و رزیدنت اویل در کشور

راستش برا خودم وسکر چیز دیگه ایه.
حتی برخلاف اکثر طرفدار ها، از رزیدنت اویل ۵ هم خیلی لذت بردم و اون نبرد اخر کریس با وسکر به نظرم کاملا به یاد ماندنی و عالی بود.
وسکر یکی خوشتیپ ترین شخصیت ها هم بود
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ARTHUR WESKER

Love Console

کاربر سایت
Nov 5, 2019
1,312
بنازم به استاد که هر وقت ps2 رو روشن میکنم ناخوداگاه اویل4 میاد جلوی چشم هام 8->8->8->8->8->8->8->8->
نه بودجه کلفت داره
نه بازیگر هالیوودی
نه میاد میگه من فلان کردم من بهمان کردم
تهشم اویل ویتین 1 میسازه که یه تار موی روویک رو با صد تا از بازی های اسم و رسم دار عوض نمیکنم
 
آخرین ویرایش:

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
بنازم به استاد که هر وقت ps2 رو روشن میکنم ناخوداگاه اویل4 میاد جلوی چشم هام 8->8->8->8->8->8->8->8->
نه بودجه کلفت داره
نه بازیگر هالیوودی
نه میاد میگه من فلان کردم من بهمان کردم
تهشم اویل ویتین 1 میسازه که یه تار موی روویک رو با صد تا از از بازی های اسم و رسم دار عوض نمیکنم
تنها خودشیفته صنعت گیم استاد کوجیما هستن که دستشم رو شده بره با بازیای آبکی و فن بوی های پرروش حال کنه 8-|
 
  • Like
Reactions: Love Console

Silent fans

Stay lostdata
کاربر سایت
Jan 6, 2013
483
نام
Sera
وسکر صدرصد.هنوزم رزیدنت ایول جایگزینی براش پیدا نکرده.
جناب وسکر ،بد نمی شد چند تا دیالوگ از هر کاراکتر می زاشتی.
Wesker: Has it never occurred to you that this planet is overpopulated? Only a handful of humans truly matter. Everyone else is just so much chaff. So now I have to separate this chaff from the wheat. And with Uroboros I can finally accomplish this
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ARTHUR WESKER

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
یعنی فقط من طرفدار استفانو بودم؟!
:D
بهزاد جان مرسی بابت مقاله زیبات
بدون شک میکامی جزو 3 بازیساز و کارگردان صنعت گیم هستش
از رزیدنت اویل گرفته تا همین اویل همه بازیاش قشنگ بوده و حرفای زیادی برای گفتن داشته
بزرگترین دستاورد میکامی بنظرم دوربین روی شونه بود که اصلا بازیهای سوم شخصو متحول کرد
مرسی میکامی بابت تمام زحماتت
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر