بد ذات های میکامی : 5 شخصیت منفی برتر در اثار خداوندگار صنعت بازی ؛ Shinji Mikami

بهترین شخصیت منفی در بین اثار میکامی کدام است؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    100

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
فقط1 و بازی کردم 2 رو خریدم و هنوز وقت نشده برم سراغش.
2 رو من یک ساعتی تو گیم نت رفتم :D بشخصه از کنترل هاش راضی نبودم از 1 بنظر بهتر میومد (1 نرفتم اصلا) ولی واس من که راضی کننده نبود موجوده روش اونور بود رفتم از پشت نایف کنم دیدم زده با x نایفش کن منم R2 زدم ریختن سرم خب این چه کنترلیه :D
 
  • Like
Reactions: AMIN-1399F

ThePS-Only

کاربر سایت
Aug 14, 2020
46
نام
مصطفی ( Mustapha )
تغییر سبک و ریتم بازی همیشه باعث بازخورد نظرات منفی و مثبت زیادی میشه اما علاوه بر اون اینکه آی پی مثل Resident Evil رو که تا 8 سال از عمر آی پیش میگذشته و Fixed Camera بوده بعدش بصورت سوم شخص Over-the-Soulder تغییر بدی و گوتی هم بشه ریسک بزرگ ولی موفقیت آمیزی بود که میکامی اینکارو انجام داد بنظرم کوری بارلوگم با همین تجربه ای که میکامی در 2004 کسب کرد تونست God Of War رو 12 سال بعدش با همین متد گوتی کنه.
جدای گوتی شدن Resident Evil 4 فکر کنم جزو معدود بازی هاییه که برای سه نسل عرضه شد و یجورایی تبدیل شده به لاین آپ سلر استدیوی پول دوستی مثل کپکام.
درمورد مقالم بگم گزینه های خوبی قرار دادی و قشنگ نوشتی واقعا حیف آی پی که شروع فوق العاده ای با افرادی مثل هیدکی کامیا و شینجی میکامی داشت افتاده دست امثال ساتو.
 

residen

کاربر سایت
Apr 28, 2014
467
تازه این تاپیک و دیدم ولی دوست دارم با کمی تاخیر نظرم و بگم :

آقای میکامی خیلی خوب داستان و شخصیتای بازیش و درک میکنه و در سبکی که مشغول به کار میشه مثل همین سبک ترس و بقا و بازایی مثل رزیدنت اویل ، تمام فکر و ذکرش میشه همراهی با شخصیت مورد نظرش و طراحی بهترین حالتهای ممکن برای به چالش کشیدنش که در نهایت به تجربه ای واقعی تر و دوست داشتنی تر از داستان بازی ختم شده و میشه ، ایشون برای ساخت و پرداخت یک شخصیت منفی حاضر نمیشه داستان و فدا کنه و برای داستان و پیروزی افراد مثبت بازی هم حاضر نمیشه شخصیت منفی بازی و فدا کنه ( البته منظورم از فدا نکردن به معنی از بین نبردن نیست ، منظورم نشون دادن تمام ابعاد شخصیتای منفی هست که باعث شده معمولا با افراد منفی در داستانهاش مواجه بشیم که دارای نقاط مثبت و منفی هستن )

توی نظر سنجی نظرم آلبرت نبود چون آلبرت به میزان قابل توجهی در بهتر شدن میزان مثبت بودن شخصیتای مثبت بازی تاثیر داشته و خیلی از اوقات با بودنش باعث شده نقات منفی شخصیت شخصیتایی چون کریس و جیل به چشم بیاد ، مثلا اونجایی که کریس با وجود تمام سعیش برای نجات جیل در داستان اویل پنج نتونست اون و نجات بده ولی آلبرت نجاتش داد و با وجود آگاهی از تمام نفرتی که جیل به آلبرت به واسطه کارهاش از جمله خیانتش در داستان رزیدنت اویل یک داشت اون و نجات داد ! شاید شما بگی میخواست ازش " سواستفاده " کنه ولی من میگم میخواست ازش در مسیری که فکر میکرد درست تره " استفاده " کنه !

174126 > خیلی دوست داشتم ( شایدم دارم ) بیشتر بشناسمش

ممنون بهزاد جان
 

safar911verydanger

کاربر سایت
Nov 18, 2020
43
نام
مهرشاد
یک داستان خوب نیاز به فاکتورهایی چون کلیت داستانی جذاب ، روایت فوق العاده ، شخصیت پردازی و دیالوگ های ماندگار و در نهایت پایان بندی به یاد ماندنی دارد تا بتوان به ان لقب شاهکار داد.شاید هیچ کدام از فاکتورهای بالا به اندازه شخصیت پرازی به خصوص شخصیت های منفی داستان اهمیت نداشته باشد.شخصیت های داستان به خصوص شخصیت های منفی ، پایه و اساس داستان بازی هستند و به خاطر وجود ان هاست که داستان بازی هدفمند می شود.

تصور کنید در سری رزیدنت ایول البرت وسکر ، در سری متال گیرسالید اسلات و یا در سری فاینل فانتزی سفیروسی وجود نداشت.انگاه نه داستان بازی هدف مشخص داشت و نه معناداربود.با ذکر مقدمه ی بالا قصد داریم به معرفی 5 شخصیت منفی برتر در اثار خدای صنعت بازی ؛ استاد شینجی میکامی بپردازیم که اثارش به چیزهایی نظیرمعماری گاتیک، هیولاهای پرداخته شده، منابع محدود و سکانس‌های شوکه کننده ، کرکترهای زن چند لایه و قدرتمند وشخصیت های منفی به یاد ماندنی شهرت دارند.


View attachment 123250

5- استفانو ولنتینی

بازی : The Evil Within 2

داستان جذاب و قدرتمند عنوان The Evil Within 2 دو شخصیت منفی منحصر به فرد داشت و هر کدام از ان ها لیاقت حضور در لیست را داشتند.شاید تنها دلیلی که باعث شد استفانو را به فادر تئودور ترجیح بدهم مبارزه پایانی و دیدگاه منحصر به فردش راجع به هنر باشد!استفانو ولنتینی یک شخصیت منفی جذاب و در عین حال خاص است که نظیر ان را شاید در هیچ بازی تاکنون ندیده ایم!

او معتقد است که هنر واقعی زمانی است که فرد لحظات پایانی زندگی اش را میگذراند و میتوانی از ان عکس بگیری و ان را ارشیو کنی!به هین دلیل هم استم و دنیای union برای او جذاب است و میتواند این کار را به بهترین و ازادترین شکل ممکن انجام دهد.رویارویی های او با سباستین و مبارزه ی پایانیش با او بسیار جذاب است و او را در لیست یکی از شخصیت های منفی به یادماندنی از شینجی میکامی هک میکند!نکته جالب توجه برای این شخصیت این است که میکامی برای خلق ان از یک رمان ژاپنی الهام گرفته است.



View attachment 123252

4- جک کراوزر

بازی : Resident Evil 4

به عقیده ی این نگارنده مبارزه ی تن به تن لئون اسکات کندی و جک کراوزر(در کنار مبارزه ی پایانی سالید اسنیک و اسلات در متال گیر سالید 4) بهترین مبارزه ی تن به تن در تاریخ بازی های رایانه ای است.همین مبارزه و ان رویارویی کافی است تا این شخصیت جذاب در لیست 5 نفره ی قرار گیرد و رتبه ی 4 را به خود اختصاص بدهد.

علاوه بر این جناب جک (در کنار آیدا ونگ) تنها کسانی هستند که به البرت وسکر خیانت کرده اند و از این حیث هم او یک شخصیت منحصر به فرد به شمار می اید!از دیگر نکات قابل توجه در رابطه با این شخصیت منفی این است که در کنار البرت وسکر تنها شخصیت هایی از سری رزیدنت ایول هستند که به هنگام مبارزه به شکل انسانی خود ظاهر میشوند و خبری از قیافه های زشت و عجیب و غریب به سبک دیگر باس های میکامی در سری رزیدنت ایول نیست!



View attachment 123254

3-اسموند سدلر

بازی :Resident Evil 4

چه میشود در توصیف لرد سدلر گفت؟!از طراحی فوق العاده اش بگوییم یا از تفکرات وحشتانکش؟از فضاسازی های قصرش بگوییم یا از دیالوگ هایش با لئون اس کندی؟بدون شک یکی از بهترین شخصیت هایی منفی که میکامی در کارنامه ی هنریش ثبت کرده اسموند سدلر است.اسموند سدلری که یک تفاوت بزرگ با سایر شخصیت هایی که میکامی خلق کرده دارد و ان مذهبی بودنش است!

واقعا هیچ کس فکر نمیکرد میکامی برای داستان یکی از قسمت های سری رزیدنت ایول به سراغ یک شخصیت منفی مذهبی برود!البته 12 سال بعد و با خلق فادر تئودور ، میکامی نشان داد که به صورت تصادفی به سراغ شخصیت های منفی مذهبی نرفته و بسیار علاقه مند به خلق چنین شخصیت هایی است!



View attachment 123258

2- روویک

بازی : The Evil Within

" من این دنیا را خلق کرده ام ، تو نمیتونی من را اینجا نگه داری".دنیای پر از دیوانگی، پر از وحشت، پر از نماد و پر از جنایت!هر چند روویک آن شخصیت منفی کلاسیک به سبک البرت وسکر یا سدلر نیست و دنبال اهدافی چون تصرف دنیا نمیباشد(حداقل در قسمت اول.باید ببینیم در قسمت سوم این شخصیت به چه سمت و سویی می رود)، اما کشتار انسان ها و انتقام حداقل در ذهن بیمارش، او را در فهرست شخصیت های منفی جای می دهد.

صداپیشگی و دیالوگ هایی هر چند کم اما به یادماندنی ، طراحی مخوفش و ان خونسردی در رفتارش (چیزی که در اکثر شخصیت های منفی میکامی دیده میشود) از او یک کرکتر به یاد ماندنی در ذهن مخاطب ثبت کرده است.



View attachment 123257

1- آلبرت وسکر

بازی : Resident EVIL

اگر عناوینی چون رزیدنت ایول یک و رزیدنت ایول کد ورونیکا را شاهکار مینامیم قطعا دلایلی بهتر از اینکه این دو نسخه به دلیل حضور وسکر شاهکار شده اند داریم(هر چند حضور وسکر کمک بزرگی به شاهکار بودن ان نسخه ها میکند). اما بی هیچ شک و تردیدی یکی از بزرگترین دلایل موفقیت رزیدنت ایول 5 داستان و به خصوص شخصیت البرت وسکر بود.

شخصیتی که در نسخه ی پنجم سری رزیدنت ایول به غایت یک شخصیت منفی تمام عیار رسیده بود و با کات سین ها و دیالوگ های فوق العاده اش در ان عنوان (Resident Evil 5 ) برای همیشه در بین بهترین شخصیت های منفی جای گرفت.وسکر نه تنها بهترین شخصیت منفی در آثار میکامی به حساب می آید ، بلکه بدون هیچ شک و تردیدی در بین 5 شخصیت منفی برتر تاریخ قرار میگیرد.
خداییش وسکر پتانسیل تاپ ترین ویلن تاریخ ویدیو گیم داره 👌 👌 👌 و اصلا وسکر از رزیدنت اویل پنج بگیری خاکستر میشه 😂حالا نه در این حدم زخم مشت آخر بازی کریس م هنوز هست😂
 
  • Like
Reactions: mqg1387

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر