و من هم جوابتون رو دادم ولی شما ظاهراً دارید موضوع رو کش می دید.
جوابی ندیدم که با اون قضیه کابوس سنخیتی پیدا کنه . اگه کس دیگه ای پیدا کرد . ما رو هم خبر کنه !
اولاً توصیه می کنم یک نگاهی به پست اولتون بکنید، بعد پست های بعدیتون. نظر شما در مورد سیستم هدف گیری یهو 180 درجه عوض شده (اول که روی دوربین مانور می دادید و چطور GoW و دیگران ازش تقلید کرده بودند؛ حالا رفتید رو R2 و هدف گیری) که این خود دلیلی بر اطلاعات زیاد نویسنده پست در مورد این موضوعیه که داره دربارش صحبت می کنه!
منم به شما توصیه می کنم که قبل از اینکه بخواین به کسی توصیه کنین ! خودتون اون کار رو انجام بدید . می تونید از اولین پست من تا اخریش رو این جا نقل قول کنید تا اگه توش تناقضی هست . همه ببینند !
یکی از بزرگ ترین ایراد های هدف گیری RE4 این بود که شما هنگام هدف گیری باید کاملاً وای میستادی، دکمه هدف گیری رو نگه می داشتی و بعد دوربین رو (که هر بار به وسط صفحه بر می گشت) دوباره روی هدف تنظیم می کردی. یک سیستم فوق العاده کند. که تازه تو PC زجر آور بود، چون از کی برد-ماوس پشتیبانی نمی کرد و یا باید کلاً با کی برد بازی می کرد (که دیگه بد تر از این نمی شد) و یا با گیم پد که باز هم بد بود.
اون ایرادی که شما داری ازش یاد می کنی . به عمد در بازی گنجانده شده و علتش هم کاملا مشخص هست . برای بازی با اعصاب بازیکن ! و این موضوع رو دیگه همه می دونن . چه موقع خشاب عوض کردن و چه موقع شلیک کردن . و شما این موضوع رو به ایراد ربط نده .
دوما در رابطه با pc صحبت کردید متاسفانه ! و جا داره بگم که بازی سوم شخص رو روی pc تست نمی کنن تا اثرات مخرب نداشته باشه ! یعنی چی ؟ یعنی الان اثر مخربش روی شما همون قضیه کابوسه شده . پس این اصل رو یاد بگیریم که ملاک سنجش بازی سوم شخص پلتفرم pc نیست . که البته فکر نمی کردم که اینم من باید به شما بگم !
تو بازی هایی مثل GoW و Dead Space شما در حال حرکت هدف گیری می کنی و این کار سرعت بازی رو کم نمی کنه، در حالی که تو RE4 باید هر بار ترمز می زدی تا شلیک کنی.
توضیح دادم !
شما ظاهراً به اون لینکی که من دادم توجه نکردید، چون اگه می خوندید می دید نوشته به دلیل انتقاد زیاد از سیستم کنترل بازی، سیستم هدف گیری جدید RE5 شبیه GoW خواهد بود.
اون لینک هیچ ربطی به بحث ما نداره که بخوام بهش توجه کنم . می شه علت اون انتقاد های زیاد رو برای ما بگید ؟
وقتی این همه منتقد میان از سیستم هدف گیری بازی انتقاد می کنند؛ بعد سازنده بازی میاد رسماً اعلام می کنه این نقص در سیستم بازی رو بر طرف می کنیم؛ حرفای شما... اصولاً کاسه های داغ تر از آش و دایه های مهربان تر از مادر تو این فروم زیاد هستند؛ جوابشون هم که مشخصه. حالا شما چطور از سازنده بازی که خودش اعتراف میکنه سیستم هدف گیری بازیش بده، متعصب تر هستید... من نمی دونم.
در همه این زمینه ها اگر لینک معتبری دارید . حتما این جا بگذارید .
1. همه منتقد ها از گیم پلی Re 4 به عنوان کابوس یاد کردند و سیستم مذخرف !
2. خود سازنده ها که اعلام کردند سیستم هدف گیری بازیشون افتضاح هست .
در مورد کاسه داغ تر از اش و ... هم که مشکل شما و امثال شما اینه که فکر می کنید همیشه و همه جا باید بیان و از شما تعریف کنن و کسی نباید ازتون انتقاد کنه . اگرم این کارو بکنه جوابش همون قضیه سکته و کاسه اش و ... هست .
در زمینه این که بازی Dead Space مور تحسین قرار گرفت، تنهایی این نتیجه رو گرفتید یا دوستاتون هم کمک کردند؟
با وجود منتقدی مثل شما دیگه چه احتیاجی به کمک دوستان هست ؟
چون من غیر از سایت های طرفدار بازی های ترسناک و افراد علاقمند به خشونت، این تحسین ها رو ندیدم.
احتمالا علاقه ای نداشتید که ببینید . عنوانی که از دید سایت گیم اسپات امتیاز 9 رو کسب کرده . از لحاظ شما چه جوری تعریف شده بود !؟
این بازی که شما به اسم Dead Space می شناسی، قرار بود System Shock 3 باشه که تولید کننده از پس ساختنش بر نیومد و دید بازی نهایی خیلی متفاوت با System Shock های قبلی در اومد، اسم بازی و بعضی ویژگی هاشو عوض کرد و به اسم Dead Space بیرون داد. فکر نمی کنم امتیاز بازی ها هم -مخصوصاً در این نسل و امتیاز بازی های EA که دیگه همه می دونن قضیه اش چیه- ملاکی برای خوب بودن و خلاقانه بودن و ... بازی باشه، نمونش بازی Spore که امتیاز های نجومی گرفت ولی...
نمی دونم این قضیه مطرح کردن System Shock چه ربطی به موضوع داشت ولی اون قسمتی از حرف های شما که برجسته شده در تاریخ ثبت خواهد شد !
امتیاز 14 یعنی 70% هم (که تازه امتیاز خوبیه، چون 50% متوسط محسوب میشه) که من به این بازی دادم به دلیل تقلید از System Shock 2، Doom 3، The Suffering، Cold Fear و ساختار تکراری بازی بوده که اگه تو همین فروم هم یک نگاهی به تاپیک بازی بکنید، می بینید بچه ها از اینکه باید یک موجود رو به دفعات بکش گلایه دارن، ضمن اینکه محیط های بازی تکراریه.
من در این مورد هیچی نمی گم . خیلی راحت می تونن قضاوت کنن بقیه !
در هر صورت من دیگه دلیلی نمی بینم در زمینه لذت بردن یا لذت نبردن از بازی برای شما توضیح بدم، همونطوری که شما و هیچکس دیگه مجبور نیست در زمینه اینکه چرا از یک بازی خوشش یا بدش اومده توضیحی بده. هر کسی نظری برای خودش داره، نظر هر کسی هم محترمه و بهتون قول می دم من برای خوش خوشان شما نظرم رو در باره بازی محبوبتون عوض نمی کنم و شما هم همینطور. حالا دنبال چی هستید و از کجا کوک شدید؛ من نمی دونم. بعد از این هم جوابی برای پست های شما ندارم؛ چون یا دنبال برنامه هایی هستید که من ازش بی اطلاع هستم، یا می خواهید نظر پر از تعصب خودتون رو در باره بازی محبوبتون به من تحمیل کنید که نتیجه نمی گیرید.
ممنون . از اول می تونستید همین چیز ها رو بگید و خیلی راحت بگید که نظرتون بوده .
از نظر اقای منصوری سیستم هدف گیری Re 4 انقدر مذخرف بوده که برای ایشون به کابوس تبدیل شده . دلایلشون رو هم که اوردند . این رو هر کسی از دید خودش می تونه ارزیابی کنه و ببینه حق با کیه .
در مورد بازی مورد علاقمم که خدمت دوستتون هم عرض کردم . پس من هم طرفدار ایول 4 و هم Ds و هم gow هستم !
یک قولی هم به شما می دم. اگه می خواهید مجله بازی رایانه بخونید، از این به بعد قراره نظرای «بد» و «نادرست» و «غیر حرفه ای» من رو زیاد بخونید، پس حتماً به پزشک متخصص بیماری های قلبی مراجعه کنید تا خدای نکرده سکته ای... چیزی...
منتظر دیدن پست هایی با چنین مضمون هایی هم بودم . من فقط اومدم یک سوال کردم در رابطه با این موضوع و می خواستم بدونم که این اشکالات اصلا چیه و در چه حدی هست که برای شما به کابوس تبدیل شده ؟ می خواستم بدونم خدای نکرده این همه منتقد و سازنده و ... همشون در اشتباه بودند . که خوشبختانه نه . مسئله ای وجود نداره . و این نظر شخصی شما بوده .
موفق باشید