بحث و گفتگو در مورد سریه Geforce 8

info.ati

کاربر سایت
Dec 7, 2008
55
سایت maximumpc.com :

دیگر زمان آن رسیده است که کمپانی Nvidia تکنولوژی CUDA را کنار بگذارد. تکنولوژی پیشرفت کرده است و خود کمپانی هم راه های جدیدی را پیش روی دارد ولی کامیابی در آینده زمانی حاصل می شود که این تکنولوژی کنار گذاشته شود!!

حالا ببینیم این CUDA اصلاً چیست؟

CUDA مخفف Compute Unified Device Architecture می باشد. این تکنولوژی از معماری محاسبه موازی استفاده می کند که توسط Nvidia طراحی شده است. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، CUDA موتور محاسبات Nvidia در هسته های گرافیکی اش است که توسط تولیدکنندگان با بهره گیری از زبان های رایج برنامه نویسی مورد استفاده قرار می گیرد. برای کدگذاری در این سیستم از الگوریتم های موجود در زبان برنامه نویسی C استفاده می شود. البته CUDA طوری طراحی شده است که بتواند از Open CL و DX11 پشتیبانی کند!!
Nvidia از این تکنولوژی در کارت های سری 8 و بعد آن استفاده کرده است. خود این کمپانی معتقد است که این تکنولوژی همچنان می تواند در کارت های جدید براحتی و بی تغییر مورد استفاده قرار گیرد. این سیستم به نظر قدیمی می رسد و زمان آن رسیده است که Nvidia آن را کنار بگذارد. این سیستم مزیت های هم دارد ولی محدودیت های بیشتری به آن وارد است.


 

info.ati

کاربر سایت
Dec 7, 2008
55
بازی ها به سمت سه بعدی می روند ... دوباره ... اینکه قبلاً ... بهتر شده ... ؟

در یک اتفاق عاری از جذابیت، Nvidia قصد دارد عقیده مرده، بیهوده و تکنولوژی پر هزینه یعنی بازی سه بعدی را دوباره احیا کند. دردسری که قبلاً در IZ3D و نسخه ارتقاء یافته Virtual Boy دیده بودیم که Emagin 3D Visor معرفی شده بود. حالا می توانیم همین محصول را با برندی جدید با نام GeForce 3D تهیه کنیم.
باشه، من در این مورد کمی تند رفتم ولی رک و پوست کنده که این محصول هنوز آماده نشده است. در دنیای استاندارد امروز صنعتی، یک تکنولوژی باید توسط تولید کنندگان تائید شود تا ما بتوانیم به خلق و تولید این تکنولوژی ادامه دهیم. مثال بارز چنین تکنولوژی ای همین تکنولوژی 3 بعدی است که می خواهند برای بازی ها استفاده کنند و این در حالی است که هنوز استانداردی واقع گرایانه برای چگونگی انجام و اجرای محاسبات در دست نیست. حقیقت این است که ما باید کنار بنشینیم و وسیله ای سازگار با این تکنولوژی بسازیم و سپس بازی هایی که برای این تکنولوژی وارد بازار می شوند را تهیه کنیم و یا نشسته و لیست بلند بالایی از مشخصات ارائه کنیم، در این صورت پول خرج کردن راحت می شود و آدم دچار عذاب وجدان نمی شود.
متشکریم ... اما نه تشکری در حال حاضر در کار نیست ... جدا از طرز فکر بنده و سخنانم برای اینکه بیشتر راجع به این تکنولوژی اطلاعات بدست آورید می توانید به سایت Tom’s Hardware از لینک زیر بروید.

Code:
http://www.tomshardware.com/reviews/3d-vision-stereo,2121.html
منبع: بخش اخبار سایت fpslabs.com
نویسنده خبر: Stu Grubbs
روز: 26 ژانویه سال 2009​
 

hp_i3

کاربر سایت
Jan 10, 2007
442
نام
پرهام
من کارت 8600 gts asus silent دارم می خوام sli کنم باید با مدل خودش باشه حتما
می تونم با سری 9 یا gtx کنم
Sli 2 تا 8600 به درد می خوره؟
 

LORD5

کاربر سایت
Mar 29, 2009
1,177
نام
عباس
من کارت 8600 gts asus silent دارم می خوام sli کنم باید با مدل خودش باشه حتما
می تونم با سری 9 یا gtx کنم
Sli 2 تا 8600 به درد می خوره؟
نه بايد در SLI كارت هم مدل و با يك برند باشه.
بستگي به بودجه ي شما و قطعات شما داره اگه پاور مناسبي داريد و مادربورد شما SLI ساپورت هست راه حل خوبيه .
ولي اگر بودجه ي خوبي دارين در اين تايپيك منتظر شما هستيم!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر