بحث و تبادل نظر در مورد ISP های ایرانی

amirmahmood

کاربر سایت
Nov 12, 2009
3,203
نام
امیر محمود
پینگ مخابرات 512
قبلا بازی پینگ 120-130 بازی می کردم، لگ داشتم و بعضی مواقع پینگ از 130 به 700 هم می رسید.
البته در حال حاضر بازی انلاین تست نکردم!!

2yvp10kl4rma61hkwk65.jpg
 

Miladosos

کاربر سایت
May 6, 2011
602
نام
میلاد
دوستان پیشگامان بهتره یا صبانت؟(پینگ مهم نیست)
اگر برات پینگ مهم نیس بنظرم پیشگامان گزینه ی خوبیه . چون ترافیک مجانی هم زیاد میده :d
به دلایل شر و ور ترافیک مجانی میده (یه روز 1 گیگ دانلود کردم ، 800 مگ ترافیک فرداش داد xD )
 

FPS Dᴏug

کاربر سایت
Apr 19, 2012
2,173
به! با اینکه چند روزه مخابرات خراب شده! پینگ هنوز خوبه!
سر صبح ته پینگه ها:D الان پینگ با 4.2.2.4 حدود 130 ـه :D
تا اونجایی که من میدونم تو مودمت رو زیاد خاموش روشن میکنی ، برای همین هر دفعه یه پینگی داری ! :D آی پی عوض میشه پینگتم تغییر پیدا میکنه
پینگ با DNS نگیر با IP سرور گیم بگیر :D
 

m2relax

کاربر سایت
Jun 25, 2011
1,316
نام
Morteza
به! با اینکه چند روزه مخابرات خراب شده! پینگ هنوز خوبه!
سر صبح ته پینگه ها:D الان پینگ با 4.2.2.4 حدود 130 ـه :D
مجید اوضاعت خیلی خرابه ها !!! ساعت 5 صبح لامصب تو نت چی میکنی:d
البته خودمم بعضی وقت ها تا 6 صبح در خدمت هستیم :d چه کنیم درمان نداره! البته چند روزیه تو ترکم!
:d
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
سرعت و قيمت بزرگترين مشکل اينترنت


مهدي اخوان بهابادي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به محدوديتهايي که در زمان حاضر سرعت و قيمت اينترنت به کاربران ايراني تحميل کرده است، اظهار داشت: به عنوان مثال کند و گران بودن اينترنت باعث ايجاد محدوديت براي پژوهشگرهاي کشور در دسترسي به منابع علمي مورد نيازشان در فضاي مجازي شده است؛ در همين حال در بخش اقتصادي نيز ترويج بانکداري الکترونيک نيازمند اينترنت پرسرعت و با قيمت مناسب است که در کشور ما کندي و قيمت بالا مانع از حرکت اقتصاد بدون نفت مي‌شود؛ حتي براي ارائه خدمات آموزش از راه دور در مناطق محروم، معضل عدم دسترسي به معلمان و اساتيد، با کيفيت بالاي اينترنت قابل رفع است؛ در همين حال در حوزه پزشکي از راه دور و سلامت در فضاي مجازي نيز کندي و قيمت بالاي اينترنت باعث مي‌شود بيشتر مراجعات و استفاده از کادر پزشکي تنها در حوزه فيزيکي محقق شود و حداقل استفاده از فضاي مجازي در رفع معضلات جامعه را شاهد باشيم.
سرعت و قيمت اينترنت کليدي ترين موضوع فضاي مجازي
دبير شورايعالي فضاي مجازي با تاکيد براينکه موضوع سرعت و قيمت کليدي ترين موضوع و اقدام براي حرکت و توسعه در فضاي مجازي است، ادامه داد: درحال حاضر بزرگترين مشکل بر سر راه، تصدي گري دولتي در اين حوزه است و اين موضوع بدون اجماع قابل حل نيست؛ به اين معني که زماني اين معضل حل خواهد شد که در بين مسئولان کشور اتفاق نظري حاصل و حضور بخش خصوصي در اين حوزه پذيرفته شود.
وي با بيان اينکه رفع مشکلات اينترنت در شرايط فعلي تنها از طريق سپردن امور به بخش خصوصي محقق مي‌شود، تصريح کرد: بايد توجه داشت که ورود بخش خصوصي به عرصه خريد و فروش پهناي باند به جاي تصدي و نظارت حاکميت، نقطه جهش بزرگي محسوب خواهد شد.
اخوان با اشاره به وضعيت واگذاري سيم کارت در گذشته به مهر گفت: زماني دسترسي به سيم کارت موبايل با قيمت بيش از يک ميليون تومان آن هم با واسطه امکان پذير بود اما امروز شاهد آن هستيم که با چند هزار تومان، چند سيم کارت و شارژ اوليه و بدون زمان انتظار تحويل مي توان تهيه کرد و تنها تفاوتي که هم اکنون اتفاق افتاده يک تصميم بزرگ بوده و آن اينکه در اين بخش اجراي کار از بخش دولتي به بخش خصوصي منتقل شد.
به گفته رئيس مرکز ملي فضاي مجازي کشور به صورت ذاتي در هر اقدامي که امکان رقابت وجود نداشته باشد و بخش دولتي خود را تنها و بي رقيب بداند انگيزه و همت جدي براي رفع مشکلات صورت نمي گيرد.
اختلاف فاحش قيمت خريد و فروش پهناي باند
دبير شورايعالي فضاي مجازي با بيان اينکه در حال حاضر قيمت پهناي باندي که توسط بخش دولتي به شرکتهاي توزيع کننده تحويل مي‌شود تفاوت فاحشي با قيمت خريد آن دارد به مهر گفت: پهناي باند اينترنت يک مگابيت برثانيه در منطقه حدود 16 دلار خريداري مي‌شود اما قيمتي که به شرکتهاي ارائه دهنده از سوي شرکت ارتباطات زيرساخت ارائه مي‌شود حول و حوش 250 هزار تومان است؛ اين رقم با هر دلاري اعم از مبادله اي، مرجع و آزاد تفاوت قيمت فاحشي را نشان مي دهد.
اخوان با تاکيد براينکه قيمت اينترنت با سرعت يک مگابيت برثانيه با پهناي باند اختصاصي در کشورهاي منطقه حدود 16 دلار است، گفت: بايد اين قيمت را با ترافيک ماهيانه معادل بيش از دانلود 300 مگابايت اطلاعات درنظر بگيريم که در مقايسه با قيمتي که در اختيار کاربران ايراني قرار مي گيرد بسيار اختلاف دارد و اين موضوع در کشور بايد حل شود.
وي در خصوص دلايل اين اختلاف قيمت تصريح کرد: زماني که يک شرکت دولتي متولي خريد و فروش مي‌شود و نقش گمرکي خود را به عنوان ناظر و کنترل کننده از دست مي دهد تضاد منافع پيش مي آيد. از يک طرف حاکميت وظايفي دارد که بايد به آن بپردازد اما زماني که بخواهد هم صادرات و هم واردات انجام دهد اوضاع دچار مشکل مي‌شود و در اين ميان هم حاکميت متضرر مي‌شود چون نقش نظارت و کنترل را به خوبي ايفا نمي کند و هم کاربران متضرر مي‌شود و اين بازي به نوعي بازي باخت باخت حاکميت است که بايد به آن پايان داده شود.
اخوان خاطرنشان کرد که تا زماني که اين مشکل در حوزه پهناي باند اينترنت حل نشود، مشکل سرعت و قيمت قابل حل نخواهد بود.
وي تصريح کرد: ما معتقد نيستيم که دستگاه دولتي در اين ميان منفعتي مي برد چرا که برغم فروش چند برابري، بازهم قيمت پهناي باند براي شرکت دولتي زيان به همراه دارد و قابل انکار نيست؛ بايد قبول کرد که خريد و فروش پهناي باند با ماهيت و ذات دولتي شکوفا نمي شود و بايد ارائه پهناي باند در کشور به بخش خصوصي واگذار شود.
بخش خصوصي به دليل انحصار دولت،اجازه فعاليت ندارد
دبير شورايعالي فضاي مجازي با اشاره به وجود شرکتهاي خصوصي که در حوزه پهناي باند در خارج کشور سرمايه گذاري کرده اند و مشغول خريد و فروش در منطقه هستند به مهر گفت: اين شرکتها به دليل انحصار دولت اجازه فعاليت در ايران را ندارند.
وي با بيان اينکه هيچ توجيهي وجود ندارد که قيمت پهناي باند اينترنت در ايران با نرخ دلار آزاد از کشورهاي اروپايي بيشتر باشد، ادامه داد: بايد در زمينه قيمت و سرعت اينترنت از ظرفيت بخش خصوصي استفاده کنيم چرا که در برخي مواقع براي بخش دولتي مشکلاتي وجود دارد که در بخش خصوصي اين مشکلات ديده نمي شود؛ براي مثال در انتقال وجوه به دليل برخي تحريم ها، بخش دولتي با مشکل مواجه مي‌شود اما براي بخش خصوصي اين مسائل بي معني است. در همين حال اجراي کار با نيروي کمتر بخش خصوصي انجام مي‌شود اما در بخش دولتي کاهش هزينه ها در نظر گرفته نمي شود.
 

a.ahmad

کاربر سایت
Jun 14, 2009
50
نام
احمد
خیلی وقت بود که speedtest نرفنه بودم(آخه وقتی که برا اولین بار adsl خریدم هر روز میرفتم تا شاید یه معجزه ای چیزی بشه :d)
مثه اینکه الان شده!!

2849538167.png

به نظرتون یادشون رفته سرعت رو بیارن پایین؟!!:d
سرویس 512 پارس آنلاین دارم
 

L.o.s

کاربر سایت
Oct 4, 2011
796
نام
مسعود
"دبير شورايعالي فضاي مجازي با اشاره به وجود شرکتهاي خصوصي که در حوزه پهناي باند در خارج کشور سرمايه گذاري کرده اند و مشغول خريد و فروش در منطقه هستند"

چه جالب.نمی دونستم یه سری شرکت ایرانی داریم که پول ایران رو بردن تو خارج کشور سرمایه گذاری کردن. :(

به نظرم اون شخص یا نهادی که باعث این انحصار شده باید محاکمه بشه! باعثشده پول از ممکلت خارج بشه.واسه خارجیا کار ایجاد کنه!
یکی از مصادیق خیانت همینه دیگه.!)x
 

Positive

کاربر سایت
Jun 14, 2011
262
نام
علیرضا
خیلی وقت بود که speedtest نرفنه بودم(آخه وقتی که برا اولین بار adsl خریدم هر روز میرفتم تا شاید یه معجزه ای چیزی بشه :d)
مثه اینکه الان شده!!

2849538167.png

به نظرتون یادشون رفته سرعت رو بیارن پایین؟!!:d
سرویس 512 پارس آنلاین دارم

یه تست با سرورهای خارج یذار ... منم همین سرویس رو دارم ول با خارج پینگ افتضاح هست! سرعت البته بدک نیست.
 

fori

کاربر سایت
May 11, 2011
46
دوستان مشکل این trace چیه؟
tracert با tct.ir
http://s2.picofile.com/file/7855468595/tracer1.png

اینم با google.com
http://s2.picofile.com/file/7855461933/tracer.png
صبح از ساعت 4 تا 9 و 10 صبح عالیه و بین اولی و دومی 5 میلی ثانیه ست
ولی حدودای ساعت 10 به بعد tracert بین اولی و دومی میره روی 110 (همینطوری که توی عکس معلومه)
مشکل از چیه؟ پارس آنلاین دارم. بابا پینگ داخلی آخه 120 ؟؟ تنها راهش عوض کردن isp ــه؟ امیدی به خوب شدن همین نیست؟
 
آخرین ویرایش:

SHRam

کاربر سایت
Jan 13, 2013
73
نام
شهرام
دوستان مشکل این trace چیه؟
tracert با tct.ir
http://s2.picofile.com/file/7855468595/tracer1.png

اینم با google.com
http://s2.picofile.com/file/7855461933/tracer.png
صبح از ساعت 4 تا 9 و 10 صبح عالیه و بین اولی و دومی 5 میلی ثانیه ست
ولی حدودای ساعت 10 به بعد tracert بین اولی و دومی میره روی 110 (همینطوری که توی عکس معلومه)
مشکل از چیه؟ پارس آنلاین دارم. بابا پینگ داخلی آخه 120 ؟؟ تنها راهش عوض کردن isp ــه؟ امیدی به خوب شدن همین نیست؟

پارس آنلاین حدود دو ماه است که دچار افت شدیدی هم در سرعت و کیفیت خدمت اینترنت شده و هم در نحوه پاسخگویی به مشتری.
البته مواظب باش که گول افزایش سرعت و پینگ در روزهای آخر قرارداد را نخوری.
بهتر است از این فراهمگر خدمت اینترنت جدا بشی.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
نارضایتی 66 درصدی کاربران اینترنت

نتایج یک تحقیق پژوهشی از وضعیت اعتماد عمومی کاربران اینترنت به خدمات ارتباطی، از نوعی بی اعتنایی و عدم اعتماد به زیرساخت‌ها و شبکه‌های ارتباطی حکایت دارد. به نحوی که بیش از 66 درصد کاربران از کیفیت این خدمات رضایت ندارند، اما تنها یک درصد آنها پیگیر اختلاف خود در مراجع قضایی هستند.

به گزارش مهر، مطالعه تطبیقی شاخصه‌های اعتماد الکترونیک ایران توسط سعید نوری آزاد دانش‌آموخته و پژوهشگر فناوری اطلاعات با هدف مطالعه موردی و مدل سازی میزان اعتماد به زیرساخت‌های فناوری اطلاعات با گرایش بررسی نقش سازمان حامی مصرف‌کنندگان ارتباطات – رگولاتوری - بین سال‌های 89 و91 جمع‌آوری شده است.

آیا مردم به زیرساخت‌های ارتباطی اعتماد دارند؟


در این پژوهش از وجود امنیت به عنوان یکی از مباحث جامعه شناسی و هم راستا با نیازهای اولیه انسان نام برده شده که محصول آن اعتماد است و هر فردی در صورت فراهم بودن شرایط ایمنی می‌تواند اعتماد کند؛ در نتیجه با سنجش میزان اعتماد در شاخصه‌های مختلف محیطی، ریشه‌های پایدار امنیت به وجود می‌آید و در دنیای پرسرعت امروز که خطرپذیری آن تابعی است از سرعت تغییرات و تبادلات، امنیت در زیرساخت‌های آن می‌تواند از ارکان یک جامعه باشد.

این تحقیق شامل دو بخش در طول 3 سال است که بر اساس نمونه‌های آماری از کاربران اینترنت گرفته شده و در آن روی دو محور «آیا مردم به زیرساخت‌های ارتباطی اعتماد دارند» و «آیا مشکلات زیرساختی می‌تواند به بروز اعتراضات اجتماعی منجر شود» تمرکز شده که با تطبیق مفهومي چند شاخصه مشخص شده ساختار اعتماد در محیط کاربران خدمات اینترنت به مرز شکننده‌ای رسیده که هر نوع رفتار غیرمنطقی و نادیده گرفتن رضایت کاربران می‌تواند به یک چالش اجتماعی – اقتصادی تبدیل شود. بالغ بر 42 درصد کاربران پاسخگو به این پژوهش که 25 درصد آن را زنان و 75 درصد را مردان تشکیل می‌دهند در گروه سنی بین 18 تا 30 سال و 31 درصد بین 30 تا 50سال بوده‌اند و 4 درصد نیز بیش از 50 سال سن داشته‌اند.

بی اطلاعی کاربران از نرخ‌ها


براساس نتایج تطبیقی به دست آمده بیش از 76 درصد کاربران اطلاعی از نرخ مصوب خطوط اینترنت مورد استفاده خود ندارند.

همچنین مشخص شده که حدود 65 درصد از پاسخگویان با ارائه دهنده خدمات دچار مشکل تسویه حساب نبوده‌اند که این عدم مشکل به دلیل بی‌اعتنایی به مبلغ قرارداد است؛ به نحوی که برپایه این تحقیقات عدم وجود مشکل مالی با ارائه خدمات در بین سال‌های مورد بحث 10 درصد رشد داشته و این نتایج تطبیقی از فرمان‌پذیری کاربران در پرداخت هزینه‌های خدمات ارتباطی حکایت دارد.

بر اساس این بررسی‌‌ها بیش از 46 درصد کاربران اینترنت برای حل اختلاف به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مراجعه می‌کنند و حدود 27 درصد کاربران اهمیتی به اختلاف حساب‌های خود نمی‌دهند و در همین حدود نیز، با شرکت‌های دیگر تماس می‌گیرند؛ نکته قابل توجه آن است که تنها یک درصد کاربران پیگیر اختلاف خود در مراجع قضایی هستند.

برپایه این مطالعات تطبیقی نزدیک به 30 درصد از کاربران به جای تماس با مسوولان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات، به اختلاف رخ داده اهمیت نداده و آن را رها می‌کنند و تنها نزدیک به 1 درصد از کاربران مراجع قانونی را محل حل اختلاف خود می‌دانند.

این آمار نشان می‌دهد که کاربران خدمات ارتباطی به دلایل مختلفی از جمله پاسخگو نبودن و حل نشدن اختلاف با شرکت‌ها و همچنین در دسترس نبودن یا مشکل بودن مراحل قانونی پیگیری شکایت، از پیگیری شکایات خود صرف نظر می‌کنند.

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از 66 درصد کاربران شبکه‌های ارتباطی از کیفیت خدماتشان رضایت ندارند، 11 درصد رضایت نسبی از این کیفیت دارند و تنها 23 درصد افراد از خدمات راضی بوده‌اند؛ این در حالی است که در تطبیق آمارهای دو دوره مدنظر، 2 درصد از رضایت قطعی و 2 درصد نیز از رضایت نسبی کاربران کاسته شده و در مجموع 4 درصد به نارضایتی قطعی کاربران افزوده شده است؛ در همین حال مشکل کاربران با ارائه دهندگان خدمات در بین این سال‌ها با 3 درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

سازمان گمنامی به نام رگولاتور


در این راستا مشخص شده که با وجود رشد 5 درصدی آگاهی کاربران، اما همچنان بیش از 88 درصد کاربران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از وجود سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌عنوان حامی حقوق مصرف‌کنندگان ICT آگاهی نداشته و این عدم شناخت باعث شده در شاخصه «روش حل اختلاف» بیش از 27 درصد آنها شکایت خود را رها کرده و به هیچ مرجعی مراجعه نکنند.

رشد18 درصد تعداد کاربران با تحصیلات کارشناسی و رشد 15 درصدی زنان استفاده کننده از خطوط اینترنت به‌طور مستقل از دیگر یافته‌های این پژوهش است؛ در همین حال نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که بیش از 96 درصد کاربران از خطوط ADSL استفاده می‌کنند و با وجود رشد 33 درصدی استفاده از اینترنت پرسرعت وایمکس در بین سال‌های 89 تا 91 ، اما درصد قابل توجهی از کاربران، وایمکس را به عنوان لینک جایگزین یا پشتیبان انتخاب کرده‌اند و به نوعی نزدیک به 40 درصد کاربران یک راه ارتباطی ذخیره نیز برای ارتباط اینترنت تهیه کرده‌اند و این نشانه‌ای از عدم اعتماد به خدمات ارائه شده است.

میزان اعتماد الکترونیکی کاربران


بر اساس داده‌های به دست آمده دراین پژوهش به‌رغم رشد تعداد کاربران خدمات ارتباطی و فضای مجازی، یک وضعیت عدم اعتماد دیده می‌شود که اگرچه هنوز به مرحله شکستن یا دچار نقصان شدن نرسیده؛ اما در مرحله بسیار حساسی از نظر رشد و شکنندگی قرار دارد؛ در صورتی که حجم ناحیه نارضایتی برابر با حجم کل نمونه آماری شود می‌توان دریافت که در این شرایط رعایت حقوق مصرف کننده و ایجاد زیرساخت‌های اعتمادساز، به‌صورت کاربردی و دور شدن از تبلیغات ظاهری می‌تواند راهکاری برای معکوس کردن روند رشد ناحیه نارضایتی باشد.

در نهایت آنکه براساس نتایج حاصل از این پژوهش، وضعیت اعتماد به زیرساخت‌های الکترونیک به مرحله هشدار رسیده، چرا که بررسی‌‌ها نشان می‌دهد که کاربران شبکه‌های ارتباطی در حال حاضر منفعل هستند و در مقابل هر نوع افزایش هزینه و کاهش کیفیت واکنشی بروز نمی‌دهند که این موضوع بالقوه یک خطر اجتماعی است و ممکن است کاربران برای رفع نیازهای ارتباطی خود به راه‌های غیرقانونی و نامتعارف روی بیاورند.

مدل ترسیمی از وضعیت کلی


این مدل شامل آمار تطبیقی شاخصه‌های اطلاع از نرخ مصوب، مشکل در تسویه حساب و رضایت از کیفیت خدمات ارتباطی است که ناحیه آبی رنگ شامل ناحیه رضایت، عدم مشکل مالی و آشنایی با حقوق کاربری است که برای کاربر، خدمات‌دهنده و ناظر یک محیط ایده آل است؛ همچنین ناحیه زرد رنگ شامل ناحیه نارضایتی است که گویای میزان عدم اطلاع از حقوق نیز می‌شود و این موضوع نشان دهنده پتانسیل بالای برهم خوردن قاعده‌های اقتصادی است؛ در صورتی‌که اگر هر یک از این شاخصه‌‌ها روندي رو به بهبود داشته باشد می‌تواند به صورت تصاعدی شرایط کلی ضعف‌های دیگر شاخصه‌‌ها را نیز پوشش دهد. ناحیه سرخ رنگ نیز ناحیه تفاضل میزان رضایت و عدم رضایت است که در شرایط خطرناکی قرار دارد.

 

COH master

کاربر سایت
Oct 29, 2011
544
نام
علیرضا
این مشخصات نت منه دوستان میشه بگن مشکلی هست تو خط یا نه؟؟؟ ممنون

SNR : down 18.1 up:9
Attenuation : down 30.5 up:16.3
اطلاعات دیگه هم اگه لازمه بگین بذارم دمتون گرم........
 

s.j-rez

کاربر سایت
Aug 5, 2011
490
نام
ساجد
داشتم تو یوتیوب میچرخیدم اینو دیدم
هنر نمایی وزیر ارتباطات!

فقط میشه گفت L0L
ویدئو
از 11:35 ببینید
وزیری که اینه...
نتش بماند....
این همون قضیه مگاپیکسله؟:D
ویدیو رو اگه امکان داره جای دیگه بزارین دسترسی نداریم به شوتیوب
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر