بحث و تبادل نظر در مورد ISP های ایرانی

DeathSigner

کاربر سایت
Mar 2, 2012
36
نام
علی
آغاز جداسازي اينترنت از اينترانت خانگي

معاون وزير ارتباطات گفت: به محض دريافت مجوز افزايش پهناي باند (اينترانت) به 2 مگابيت بر ثانيه از شوراي عالي فضاي مجازي، اينترنت از اينترانت کاربران خانگي ADSL جدا و سرعت دسترسي به سايت‌هاي‌ داخلي به 2 مگ مي‌رسد.

به گزارش سيتنا، علي حکيم جوادي در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مراحل اجرايي شدن جداسازي اينترنت از اينترانت اظهار داشت: اين کار به دو بخش دستگاه‌هاي دولتي و کاربران خانگي تقسيم شده است.

معاون وزير ارتباطات افزود: در بخش دستگاه‌هاي دولتي 140 هزار نقطه دولتي به يکديگر متصل شده‌اند.

رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران تصريح کرد: به اين معني که هم‌اکنون تمام زيرمجموعه‌هاي مربوط به يک اداره در سراسر کشور به يکديگر متصل شده‌اند و از طريق مرکز داده خودشان در تهران بي نياز به اينترنت با يکديگر تبادل اطلاعات مي‌کنند که اين کار اجرايي شده است.

وي ادامه داد: قدم بعدي نيز به اشتراک‌گذاري اطلاعات بين دستگاه‌ها از طريق IX‌ است؛ به اين معني که ارتباط داخلي بين دو دستگاه‌ بدون نياز به اينترنت برقرار شود که اين کار هنوز عملياتي نشده است.

حکيم جوادي توضيح داد: با به اشتراک‌گذاري واقعي اطلاعات بين دستگاه‌ها براي مثال ديگر نياز به ارائه کارت ملي در ادارات نيست؛ زيرا تمام ادارات به معني واقعي به يکديگر متصل‌اند و با مراجعه به هر اداره‌اي در آنجا دسترسي به کارت ملي فرد از طريق سازمان ثبت احوال فراهم است.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح کرد: در زمينه جداسازي اينترنت از اينترانت کاربران خانگي، نيز در سال گذشته پايلوت اين کار با همکاري شرکت‌هاي ارائه‌دهنده اينترنت پر سرعت و شرکت مخابرات ايران اجرا شد و کاملا موفقيت آميز و انجام شدني بود.

رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران ادامه داد: بنابراين با توجه به نتيجه اين آزمايش که نشان داد اين کار براي کاربران خانگي کاملا انجام شدني است و نيز تصويب آيين‌نامه مربوطه در کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، هم‌اکنون آمادگي داريم تا در هر زمان جداسازي اينترنت از اينترانت کاربران خانگي را اجرا کنيم.

وي خاطر نشان کرد: براي اين کار منتظر اخذ مجوز پهناي باند 2 مگابيت بر ثانيه هستيم که با جداسازي اينترنت از اينترانت، پهناي باند اينترانت 2 مگ به کاربران ارائه شود.

حکيم جوادي گفت: با توجه به اينکه مجوز افزايش پهناي باند بايد از سوي شوراي عالي فضاي مجازي صادر شود، حدود يک سال پيش درخواست افزايش پهناي باند به 2 مگابيت بر ثانيه را به اين شورا ارائه‌ کرديم و به محض دريافت مجوز، بلافاصله اينترنت از اينترانت کاربران خانگي جدا خواهد شد.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تاکيد کرد: اين کار موجب افزايش سرعت دسترسي به سايت‌هاي داخلي و در نتيجه رونق گرفتن سايت‌هاي ايراني خواهد شد که در نهايت به توسعه ديتاسنترهاي (مرکز داده) را نيز در پي دارد.

حالا این خوبه یا بد؟:|
 

POPY

کاربر سایت
Jul 19, 2012
325
وي خاطر نشان کرد: براي اين کار منتظر اخذ مجوز پهناي باند 2 مگابيت بر ثانيه هستيم که با جداسازي اينترنت از اينترانت، پهناي باند اينترانت 2 مگ به کاربران ارائه شود.


این همون قولی بود که داده بودن سرعت اینترنت !!!!! نه ببخشید اینترانت ببرن بالا. 2 مگابیت پهنای باند اینترانت قولشو داده بودن مسعود هم هوار می زد من می گفتم چشمم آب نمی خوره اینها بخودی پهنای باند اینترنت ببرن بالا این ما رو سر گرم کرده بودن که بریم پای صندوق رای .منم رای دادم تو صندوق صدقات انداختم این اینترنت که داریم و ازمون نگیرن.............لووووووووووووووووووووووووووووووووووولللللللللللللللللللللللللللللللللللل

الان هم مسعو می خواد نامه بنویسه دیگه به President کلید ساز دیگه برای اینترنت کلیدی بسازه لول....................................................!

- - -ویرایش - - -
 

Hamidrezatop

کاربر سایت
Dec 6, 2011
791
نام
Hamidreza
سلام خبر موثق دارم که اینترنت وارد طرح فاز نهایی میشه قطعی 24 ساعته :xجهت همکاری با این طرح مودم خود را به مسجد ها اهدا کنید..:-*
 

Mohammad Ghost

کاربر سایت
Mar 17, 2013
691
نام
محمد
کاملا دارم حسش می کنم... سرعت لود شدن و دانلود از خارج بشدت افت کرده از دیروز تا حالا و الان با کانکشن 2 مگابیت دارم 20 کیلوبایت با خارج انتقال انجام میدم !!! به امید خدا به همت عزیزان همیشه در سهنه به زودی کلا ارتباط با خارج قطع میشه و همه میریم سایت جماران دعای ندبه گوش بدیم. ;)
کار از کار گذشته دوستان اینا گند خودشون رو 90% عملی کردن فقط 10% اخر مونده و طبق خبری که از دوستم در یه ISP داشتم مخابرات فایروال جدید نصب کرده و به راحتی دیگه حتی وصل کردن V*P*N یا ضد هیتلر هم تغییری در محدودیت سرعت و باز شدن سریع پروتکل های مهم مثل https نداره در واقع اینا الان دارند کاملا اینترنت رو در چنگ خودشون میندازن و هیچ تونلی نمیتونه محدودیت های اصلی مثل سرعت پورت ها یا لگ و تاخیر رو برداره.
الانم که می خوان سرعت با خارج رو محدود تر کنند و حسابی خرکیفمون کنن با دادن 2 مگ داخل !!!!

(( الملک یبغی مع الکفر و لا یبغی مع الظلم ))
 
آخرین ویرایش:

Hamidrezatop

کاربر سایت
Dec 6, 2011
791
نام
Hamidreza
از یوتیوب چه ببینی چه دانلود کنی یه مقدار از ترافیک کم میشه؟
بله دوست عزیز فرقی نداره.. در واقع وقتی که انلاین میبینی دانلود میشه ولی سیو نمیشه.... ولی وقتی دانلود میکنی سیوش کردی..

- - -ویرایش - - -

پیشاپیش فرا رسیدن اینترنت ملی تبریک میگم..:bighug:
 

s.e.p.e.h.r

کاربر سایت
Aug 18, 2011
486
نام
sepehr
دوستان من مشکلی با هاستای خارجی ندارم و اینم در نظربگیرید که هیچوقت نمیشه اینترنت رو قطع کرد مگر اینکه تلفن رو هم داخلی کنن!
الان سرعت من با هاست Cnet بین 110-120 کیلوبایته و با مایکرو هم 90 تا رو راحت میگیره.اینم تست با تبریز:
2819448701.png

دو مگ مخابرات هم دارم
 
آخرین ویرایش:

w3x

کاربر سایت
Aug 7, 2012
118
خیلی جالبه دانلود از هاست های ایرانی خیلی خوبه ولی می خوام از یه هاسته خارجی دانلود کنم سرعت نصف میشه ( مخابرات تهران ) ( تو سایت باز کردن هم همینطوره ! )
 

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,035
نام
سهند
خیلی جالبه دانلود از هاست های ایرانی خیلی خوبه ولی می خوام از یه هاسته خارجی دانلود کنم سرعت نصف میشه ( مخابرات تهران ) ( تو سایت باز کردن هم همینطوره ! )

چیش جالبه ؟
خب ایران سرعت اینترنت رو با پورتهای خارجی فوقالعاده کم کرد به علاوه اینکه این پهنای باند درپیتی ما با بخواد برسه به سرور از 10 نوع شیلتر عبور میکنه و کلا پهنایی نمونه واسه اینترنت .
 

Farshad360

کاربر سایت
Aug 10, 2010
1,550
نام
فرشاد
دوستانی که مثل من از مخابرات تهران سرویس میگیرن یه سوال داشتم ، واسه شما ها هم چیز پی ان ها هنوز قطعه ؟
فرجی نشده ؟؟؟
اخه جدیدا خیلی هارو میبینم از چیز پی ان به راحتی استفاده میکنن
 

N.i.n.j.a

کاربر سایت
Dec 27, 2012
1,494
نام
つばさ
ژاپن با همکاری اتحادیه اروپا ؛ اینترنت ۱۰۰گیگابایت در ثانیه راه اندازی می کند

در یکی از پروژه‌های ژاپن و اتحادیه اروپایی، کارشناسان می‌کوشند شبکه‌های جدیدی را راه‌اندازی کنند که سرعت اینترنت در آن پنج ‌هزار بار بیشتر از سرعت خطوط اینترنتی در اتحادیه اروپایی است. به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ اتحادیه اروپا و ژاپن ۶ پروژه جدید را معرفی کرده‌اند که بر مبنای آن ساختار اینترنت به طور کلی تغییر می‌کند و در نهایت کارایی شبکه‌های برای انتقال داده ارتقا میابد.در یکی از این پروژه‌ها کارشناسان می‌کوشند شبکه‌های جدیدی را راه‌اندازی کنند که سرعت اینترنت در آن پنج هزار بار بیشتر از سرعت خطوط اینترنتی در اتحادیه اروپا است. به عبارت دقیق‌تر، با توجه به اینکه هم‌اکنون کاربران اروپایی با سرعت ۱۹٫۷ مگابایت در ثانیه به اینترنت متصل می‌شوند، قرار است تحت این شبکه جدید امکان اتصال به اینترنت با سرعت ۱۰۰ گیگابایت در ثانیه فراهم شود.طبق آمار منتشر شده، در سراسر جهان در هر دقیقه ۱٫۷ میلیون میلیارد بایت اطلاعات جابه‌جا می‌شود ترافیک اطلاعاتی شبکه‌ها از ابتدای سال ۲۰۱۲ تا ابتدای سال ۲۰۱۳ میلادی دو برابر افزایش یافته است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند ترافیک این شبکه‌ها تا سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۲ برابر شود. این حجم گسترده از اطلاعات نیازمند نسل جدید شبکه‌ها هستند تا بتوان به راحتی آن‌ها را جابه‌جا کرد.طرح‌های معرفی شده توسط ژاپن و اتحادیه اروپا با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۸ میلیون یورو دنبال می‌شوند و با مشکلاتی همچون امنیت سایبری، ظرفیت شبکه‌ها، فضای ذخیره‌سازی اطلاعات، ترافیک بالای شبکه‌های اطلاعاتی و کاهش مصرف انرژی روبرو هستند.در این طرح‌ها کمیسیون اروپا، وزارت کشور و ارتباطات ژاپن(MIC)، موسسه ملی فناوری ارتباطات و اطلاعات(NICT) به همراه بزرگان صنعت ژاپن و اروپا و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیق و توسعه(R&D) از جمله شرکت‌های Orange، Telefonica، NEC، پاناسونیک، NTT، KDDI، ADVA، STMicroelectronics و اینتل با یکدیگر همکاری می‌کنند.


ما :
:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر