بحث و تبادل نظر در مورد ISP های ایرانی

POPY

کاربر سایت
Jul 19, 2012
325
کندی اینترنت به علت مقابله باحملات سایبری


دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره حملات سایبری به فضای مجازی کشور، مقابله با این حمله ها را نیازمند کاهش پهنای باند درگاه بین المللی اینترنت اعلام کرد که منجر به کندی در باز شدن صفحات می شود.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، آقای مهدی اخوان بهابادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی فعالیت های یازده ماهه گذشته این شورا را بیشتر در حوزه ساخت تشکیلات مورد نیاز ذکر کرد و گفت: سه کمیسیون عالی مصوب شامل امنیت فضای مجازی، ارتقای تولید محتوا و تنظیم مقررات فضای مجازی کشور تشکیل شده است.
وی افزود: این شورا، سومین شورای عالی بعد از شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی امنیت ملی است که منحصر به دبیرخانه نشده است.
بهابادی در مورد ایجاد شبکه مجازی داخلی، آن را مدلی دانست که در همه جا به کار گرفته شده است و گفت: در موضوع ایجاد یک شبکه قوی داخلی اتفاق نظر وجود داشته و دارد ولی این امر به معنی جدایی از اینترنت جهانی نیست بلکه به صورت طبیعی، داخل کشور برای کاربران امتیاز های خاصی در جهت دسترسی به محتواهای داخلی در نظر گرفته می شود.
وی افزود: این امتیازها می تواند سرعت بیشتر دسترسی و هزینه کمتر باشد و شبکه داخلی هم با همین انگیزه شکل گرفت،‌ البته ما به حجم قابل توجهی تجهیزات شبکه نیاز داشتیم که بخشی ازآن انجام شد ولی ما روزی می توانیم بگوییم داخل کشور شبکه ملی داریم که حداکثر ممکن میزبانی ها به داخل کشور منتقل شود، در این حالت است که مردم احساس می کنند هزینه های آنها پایین آمده یا سرعت متفاوتی را تجربه می کنند.
اخوان بهابادی تصریح کرد: هنوز این اتفاق رخ نداده که علت اصلی آن هزینه میزبانی است ما هم در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی چند بند از جمله محاسبه تعرفه برق مراکز داده بر مبنای تعرفه فرهنگی آموزشی وکاهش محسوس هزینه پهنای باند را مصوب کردیم که موجب کاهش هزینه مراکز داده داخلی و به طور طبیعی افزایش تقاضا می شود.
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزایش سرعت دسترسی به فضای مجازی را انگیزه دیگری برای استفاده از میزبانی داخلی ذکر کرد و گفت: تصویب شد که محدودیت کنونی برای دسترسی خانگی به شبکه اینترنت به شکلی کاملا متفاوت برای محتوای داخلی در نظر گرفته شود به گونه ای که دست کم امکان مشاهده فیلم در آن فراهم شود.
وی با اشاره به برنامه بهره برداری از مرحله اول خدمات تلویزیون تعاملی افزود: مردم برای استفاده از این خدمات با استفاده از اتصال اینترنت و گیرنده دیجیتال از بانک فیلم موجود استفاده کنند که بدون افزایش سرعت ممکن نیست.
اخوان بهابادی زمان راه اندازی شبکه ملی را وابسته به همکاری مراکز داده داخلی و بخش خصوصی دانست و گفت:‌ البته ما مدت زیادی منتظر نمی مانیم، تا مدتی پس از کاهش هزینه های مراکز داده، اگر این مراکز متعلق به بخش خصوصی توانستند به تقاضای صاحبان وب سایت ها پاسخ بدهند که مطلوب است ولی اگر چنین نشود، حاکمیت برای شکستن قیمت ورود پیدا خواهد کرد.
وی افزایش سرعت را نیازمند سرمایه سنگین ندانست و افزود: امیدواریم در طی چند ماه آتی این امر احتمالا سه ماهه اول سال بعد، محقق شود.
دبیر شورای عالی فضای مجازی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به نارضایتی قسمتی از کاربران از ***** کردن سایت ها گفت:‌ این نارضایتی به علت شیوه انجام این کار رخ داده است.
وی سلیقه و امکانات فنی را موثر در امر اجرا دانست و افزود: از جمله قرار دادن تصاویر مکانهای مقدس در زمانی که یک کاربر به سایت مورد نظر خود به علت ***** شدن دسترسی پیدا نکرده و ناراحت شده است،‌ کاری ضد تبلیغ و سلیقه ای است.
وی تصریح کرد: امکانات فنی مسئله دیگریست که شاید باید در سالهای گذشته برای آن در موضوع *****ینگ سرمایه گذاری بیشتری انجام می شد از جمله هم اکنون اگر در یک صفحه چند سطر محتوای مجرمانه وجود داشته باشد، کل این صفحه ***** و دسترسی به محتوای زیادی غیرممکن می شود که راه حل آن پالایش محتوایی و حذف بخش مجرمانه است که می تواند بسیار کمک کننده باشد که اقدامات آن شروع شده است.
اخوان بهابادی به وجود نقص هایی در سامانه *****ینگ موجود هم اشاره کرده و گفت: ممکن است برخی مراکز علمی هم به علت همین نقص ها و به اشتباه ***** شده باشد که نیازمند اصلاح بانک مورد استفاده نرم افزار *****ینگ است، از این رو قرار است فرآیند پاسخ گویی به شکایات تقویت شود و مردم احساس کنند اگر با *****ینگ اشتباهی مواجه شدند، با یک تماس کوتاه در زمان کوتاهی پاسخ خود را دریافت می کنند.
وی افزود:موضوع دیگر، ایجاد *****ینگ متناسب با کابران مختلف است، مثلا محتوای یک پزشک با یک مهندس کاملا متفاوت است، از این رو یک راه کار طبقه بندی اینترنت براساس کاربران است که امیدواریم بتواند مشکلات موجود را کم کند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره وی پی ان های قانونی گفت: در دنیا وی پی ان به عنوان شبکه اختصاصی مجازی استفاده می شود،‌ داخل کشور ما این ابزار به شکل غیر تخصصی و برای دور زدن سامانه *****ینگ کشور استفاده می شود که ایراد منطقی دارد چرا که اگر *****ینگ اشکال دارد،‌ این سامانه باید اصلاح شود نه این که آن را دور زد.
وی افزود:‌ از طرف دیگر حذف وی پی ان به علت کاربرد آن در موسسات مختلف از جمله بانک ها مقدور نیست از این رو مقرر شد در کوتاه مدت که ثبت نام از اواخر هفته جاری خواهد بود، متقاضیان وی پی ان قانونی، اطلاعات خود را در سایت ثبت کنند و ظرف مدت کوتاهی خدمات بگیرند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: ما برای واگذاری اولویت بندی خواهیم داشت، در اولویت اول موسسات بانکی، مالی، سفارت خانه ها و خبرگزاری ها هستند در مراحل بعدی هم طیف های مختلف وارد می شوند.
اخوان بهابادی درباره حفظ حریم شخصی افراد گفت:‌ در کشور ما قوانین محکمی برای این موضوع وجود دارد ولی علت فعالیت و مانور کشورهای غربی در این مسئله به ارتقای امنیت و دفاع سایبری ما مربوط می شود.
وی افزود: در حالی که بنابر آمار غیر رسمی موسسات مطالعاتی خود غربی ها، ایران جزو 5 قدرت برتر سایبری دنیا تلقی می شود، چند سالی است این کشورها به حملات سایبری روی آورده اند ما هم تسلط امنیتی کشور را بالا می بریم که کوچکترین تحرکی از طرف دشمن خنثی سازی شود از این رو آنها تبلیغ می کنند که این بالا بردن امنیت، تهدیدی برای مردم ایران است.
اخوان بهابادی تصریح کرد: ‌تیمی به عنوان امینت شبکه از جوانان متخصص وجود دارند که در عرصه مجازی در حال جنگ و مبارزه اند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره قیمت خدمات اینترنت گفت:‌ از ما کاهش قیمت اینترنت را مردم نخواهند بلکه افزایش کیفیت و سطح خدمات را بخواهند،‌ چرا که سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در سبد خانوار به صورت نسبی به شدت در حال کاهش است که نشان می دهد مشکل قیمت گذاری نداریم.
وی افزود:‌ مردم انتظار دارند سرعت به شکلی باشد که بتوانند روی شبکه فیلم ببینند، اما سرعت کنونی برای باز کردن یک صفحه عادی هم کند است، امیدواریم وعده ای که دادیم در سه ماهه اول سال جدید شاهد تغییرات جدی باشیم.
دبیر شورای عالی فضای مجازی در انتها با اشاره به حملات سایبری به کشور تصریح کرد: برخی از این حملات اعلام و بسیاری اعلام نمی شود ولی وقتی این حمله ها صورت می گیرد ما مجبور می شویم در درگاه بین المللی کشور ترافیک را کاهش دهیم، در آن مقطع اگر میزبانی سایتی در خارج باشد، احساس می کند که اینترنت کند شده است.
آخر بهونه است
 

sajedn

کاربر سایت
Jul 29, 2012
381
نام
sajed
چی بگم آخه من !!!! شما رو نمیدونم ولی من با سایت های ایرانی ( که حتی سرورشون هم تو ایرانه ) مشکل دارم ! چه ربطی به درگاه بین المللی داره ؟ :|
 

Good Guy Greg

کاربر سایت
Jan 13, 2011
4,407
نام
حمید ؟ تبرکه !
دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره حملات سایبری به فضای مجازی کشور، مقابله با این حمله ها را نیازمند کاهش پهنای باند درگاه بین المللی اینترنت اعلام کرد که منجر به کندی در باز شدن صفحات می شود.
بر فلانِ دروغگو لعنت !
 

S.X

کاربر سایت
Sep 26, 2011
851
نام
Sajjad
درگاه بین المللی کجاست؟ :|

من موندم مورچه چیه که دیگه کله پاچش باشه! آخه پهنای باندهای میکروسکوپی ما دیگه چی هست که بخواییم ازش کم کنیم؟ پهنای باند کیلوبایت رو ازش کم کنیم یواش یواش می رسیم به Bit دیگه ها یکم زیادش کنید راه دوری نمی ره ! پهنای باند ماها کم هست همین جور از سمت نقطه مرکزی کم بشه دیگه می رم رسما یک مودم دایال آپ می خرم وصل می کنم و صداش بوقشو می شنوم و حال می کنم :|

مخابرات در کفش موندم حس می کنم شبکه مخابرات با کلنگ دارن شخم می زنن! یعنی وضعی ها یک روز خوب یک روز بد...

"دوستان یک لطفی کنید این پست های طولانی رو می زنید یکمی جمع جورش کنید تا هم بخونیم هم زحمت شما هدر نره این جوری به ندرت با میل خونده بشه چون هم طولانی هم من اصولا خطو گم می کنم! مرسی !
 

D@NT3

کاربر سایت
Apr 25, 2011
183
نام
ali
اگر شما تو ایران با زرنگ بازی پول دربیاری یا هر کار دیگه ای رو بکنی در واقع سر خودت و مردم کشورت رو کلاه گذاشتی. اون هایی که راحت پول درمیارن
در واقع دارن زندگی رو برای بقیه مردم سخت میکنن که البته تاثیرات سوء اش رو در طولانی مدت حتی بر روی خود شخص هم میزاره پس شما فکر نکن
چون تو ایران خیلی راحت میشه پارتی بازی کرد یعنی خیلی داره خوش به حال ما میشه از تو داریم فاسد میشیم.
Like!
کلا من نمیدنم دیگه با چی این مملکت باید حال کرد!
مردم که اینجوری ....! Government که اونجوری ......! internet هم آنجوری....
حالا یه عده بیان بگن ایول وطن ..به هیجا دنیا نمیدم ایرانو...
به من پول بدید ببینید چجوری ترک دیار میکنم:d:>

باز بگید هیج جا نمیرم همین ایران میمونم
 

rejhna

کاربر سایت
Jan 6, 2009
425
شما چند روزه اینترنتتون خرابه ما الان دو ماه تو غرب کشور پهنای باندمونو نصف کردن بی شرفها بعداومدن 15 روز به قراردادمون اضافه کردن
 

sajedn

کاربر سایت
Jul 29, 2012
381
نام
sajed
شما چند روزه اینترنتتون خرابه ما الان دو ماه تو غرب کشور پهنای باندمونو نصف کردن بی شرفها بعداومدن 15 روز به قراردادمون اضافه کردن

اخیش ، بالاخره یه غربی دیگه پیدا شد :d
پهنامی باند منو یک هشتم کردن هیچی هم نمیدن :(

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره حملات سایبری به فضای مجازی کشور، مقابله با این حمله ها را نیازمند کاهش پهنای باند درگاه بین المللی اینترنت اعلام کرد که منجر به کندی در باز شدن صفحات می شود.

منظورش این نیست که نمیخوان سرعتو درستش کنن ؟ امیدوارم اشتباه برداشت کرده باشم !
 

golzare5

کاربر سایت
Apr 19, 2012
88
سلام به همه دوستان من رفتم اینترنت شاتل بگیرم تو استان کهگیلویه وبویر احمد 128 نامحدود به من گفت سرعت دانلودش16تا20کیلوبایته از دوستانی که دارن خواهش میکنم بگن ایا این جیزی که میگن هست یا بعدش تغییر میکنه یا این حرفشون راست نیست چون بعضی گفتن با 128کمتر230نشده حتی تا 300هم رسیده
یه سوال دیگه که یادم اومد اگه بخوام با شاتل 128 نامحدود فیلم از یوتوب با کفیت ببینم چطوری یعنی چقدر طول میکشه یه فیلم 1ساعته رو از اینترنت ببینم
با تشکرلطفا یکی جریان شو بهم بگه حوصله دیدن 1000صفحه روندارم
 
آخرین ویرایش:

Amirlefthand

کاربر سایت
Feb 7, 2011
211
نام
امیر
احتراماً به اطلاع می رساند ، با توجه به ابلاغ مصوبات کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ( مصوبه جلسه شماره 152 مورخ1391/08/14 ) ، شرکت عصرتلکام در راستای حفظ حقوق مشتریان طبق بند 3 این مصوبه ، اقدام به ارائه 25% حجم ترافیک اضافی به علت ماهیت نا متقارن خدمات ADSL در محاسبه ترافیک مشترکین برای مجموع دریافت و ارسال نموده است.
به عنوان مثال در صورت خرید سرویس با حجم ترافیکی 4 گیگ ، 5 گیگ به مشترک ارائه می گردد.

حالا جالبه کنار همین اطلاعیه زده:
احتراماً ، با توجه به ابلاغ مصوبه 152 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قیمت های سرویس های عصرتلکام از تاریخ 91/11/18 تغییر می یابد. خواهشمند است قبل از خرید و یا تمدید سرویس حتماً به صفحه تعرفه مراجعه فرمایید. شایان ذکر است سرویس های خریداری شده قبلی تا پایان زمان سرویس اعتبار دارد
 

Real Madrid 9

کاربر سایت
Jun 10, 2011
3,996
نام
M O E I N
احتراماً به اطلاع می رساند ، با توجه به ابلاغ مصوبات کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ( مصوبه جلسه شماره 152 مورخ1391/08/14 ) ، شرکت عصرتلکام در راستای حفظ حقوق مشتریان طبق بند 3 این مصوبه ، اقدام به ارائه 25% حجم ترافیک اضافی به علت ماهیت نا متقارن خدمات ADSL در محاسبه ترافیک مشترکین برای مجموع دریافت و ارسال نموده است.
به عنوان مثال در صورت خرید سرویس با حجم ترافیکی 4 گیگ ، 5 گیگ به مشترک ارائه می گردد.

حالا جالبه کنار همین اطلاعیه زده:
احتراماً ، با توجه به ابلاغ مصوبه 152 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قیمت های سرویس های عصرتلکام از تاریخ 91/11/18 تغییر می یابد. خواهشمند است قبل از خرید و یا تمدید سرویس حتماً به صفحه تعرفه مراجعه فرمایید. شایان ذکر است سرویس های خریداری شده قبلی تا پایان زمان سرویس اعتبار دارد

خوب 1 گیگارو باید یجور جبران کنه داداشم .
 

golzare5

کاربر سایت
Apr 19, 2012
88
سلام به همه دوستان من رفتم اینترنت شاتل بگیرم تو استان کهگیلویه وبویر احمد 128 نامحدود به من گفت سرعت دانلودش16تا20کیلوبایته از دوستانی که دارن خواهش میکنم بگن ایا این جیزی که میگن هست یا بعدش تغییر میکنه یا این حرفشون راست نیست چون بعضی گفتن با 128کمتر230نشده حتی تا 300هم رسیده
یه سوال دیگه که یادم اومد اگه بخوام با شاتل 128 نامحدود فیلم از یوتوب با کفیت ببینم چطوری یعنی چقدر طول میکشه یه فیلم 1ساعته رو از اینترنت ببینم
با تشکرلطفا یکی جریان شو بهم بگه حوصله دیدن 1000صفحه روندارم

کسی نبود یه جوابی بده به ما
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر