بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

میدونم وسکر مد ربطی به داستان نداره و یک محتوای فوق العاده و امتیازی هست، میخواستم به پتانسیل بالای وسکر در نسخه های کلاسیک اشاره کنم که متأسفانه بخاطر داستان اولیه در ورژن 2,3 از بین رفت {بر خلاف شما بنده این رو کم آوردن کپ کام در ادامه دادن داستان پس از 3 میدونم-قطعن خیلی زیبا تر میشد که وسکر توی اون نسخه ی اولیه از بین نره تا اینکه بخوان بعدن هر طوری شده فقط با حضور ایدا توجیه کنن}
این مثال هایی هم که زدید بالأخره خود وسکر در بازی حضور داشته و اشاره شده حالا توی ریمیک 2 هم من فکر می کنم کپ کام حداقل وسکر رو در کات سین‌ ها و روایت داستان بازی میسازه تا قشنگ تر بشه
سپاس از اینکه نظرتون رو در مورد طرح من گفتید


Sent from my iPhone using Tapatalk
بله خوب اینم خیلی خوبه که وسکر در غالب کات سین در شت ماجرا ببینم اما حضورش تو راکو ن سیتی = خراب شدن داستان
 
  • Like
Reactions: Nima Redfield
دوستان توجه کنید این بازی رمیکه نه رمستر،رمیکم یعنی دوباره سازی که این یعنی یه تعقیراتی هم توی داستان بدن و لطفا اینقدر بسته ذهن نباشید و یادتون باشه که ما هیچ کاره کاپکمیم و در تصمیمگیری های این شرکت هیچ نقشی نداریم پس کمتر بگیم نمیشه بخصوص در مورد کاپکم، مثلا اگه من میگفتم کاش اویلو اول شخص کنن بارانی از پست میومد که چطور امکان داره و نمیشه این کارو کرد ولی میبینیم که شد.
پس از این به بعد نگید نمیشه چون قبلا یه جوره دیگه بوده
 
  • Like
Reactions: feroozGT and Ezio96
تو ریمیک 2 احتمال این خیلی زیاده که یه وسکر مد واسش اضافه کنن چون ربطی هم به داستان نداره مثل همین Re0 . ولی اضافه کردن محیط جدید به بازی بنظرم خیلی میتونه مفید باشه مثل ریمیک 1 که یه سری محیط ها و دشمنان جدید اضافه کردن به بازی که واقعا از هر نظر عالی بودن مثل همون زامبی ها که نمیمردن. و فک نکنم یکی باشه با اضافه شدن اون محیط ها به RE1 مخالف باشه:D حالا اگه واسه ریمیک 2 هم یه سری محیط ها و دشمنان جدید بیارن خیلی خوب میشه:D هم باعث میشه بازی طولانی تر بشه و هم حس این به آدم دست میده که داری یه نسخه جدید رو میری. من خودم بار اول که ریمیک 1 رو رفتم با دیدن اون محیط های جدید یه لحظه فک کردم این RE1 نیست... و دیدن R.P.D با گرافیک بالا بشدت میچسبه:x
 
حضورش تو راکو ن سیتی = خراب شدن داستان

بستگی داره کدوم داستان!
نسبت به داستان ورژن های اولیه درسته خراب شدن هست
اما نسبت به داستان ریمیک 1 و ورونیکا (که توضیح دادم خیلی راحت میشه با ورونیکا به تناقض نخوره)
می تونه مکمل هم باشه حتی
{یک نکته ی خیلی مهم رو بگم : در پایان اصلی remake 1 سناریو جیل، به صراحت زنده فرار کردن وسکر از عمارت رو ساختن، این یعنی جیل در داستان جدید ریمیک خبر داره که وسکر زنده ست و اگه بخوان RE 3 رو ریمیک کنن دیگه جیل بی خبر از وسکر نیست، یعنی با توجه به سناریو جیل حتی می تونن وسکر رو توی ریمیک نسخه 3 بسازن}
خراب شدن داستان یعنی حضور دوباره وسکر در RE 7 که شایعه شده !
. ولی اضافه کردن محیط جدید به بازی بنظرم خیلی میتونه مفید باشه مثل ریمیک 1 که یه سری محیط ها و دشمنان جدید اضافه کردن به بازی که واقعا از هر نظر عالی بودن مثل همون زامبی ها که نمیمردن. و فک نکنم یکی باشه با اضافه شدن اون محیط ها به RE1 مخالف باشه:D :x

موافقم باهاتون، لیزا تروور و کل داستان ماجراهای RE 0 چیزهای جدیدی بودن که بعدن اضافه شدن
و مؤفق بودن حرف من هم در مورد وسکر مد همینه که توی RE 0 چیز جالبیه
ولی من میگم تو ریمیک 2 قشنگ می تونن وسکر رو در داستان اصلی قرار بدن و یک چیز شاهکار بسازن تا اینکه صرفن وسکر یک مد فرعی و سرگرمی باشه


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
آخرین ویرایش:
بستگی داره کدوم داستان!
نسبت به داستان ورژن های اولیه درسته خراب شدن هست
اما نسبت به داستان ریمیک 1 و ورونیکا (که توضیح دادم خیلی راحت میشه با ورونیکا به تناقض نخوره)
می تونه مکمل هم باشه حتی
{یک نکته ی خیلی مهم رو بگم : در پایان اصلی remake 1 سناریو جیل، به صراحت زنده فرار کردن وسکر از عمارت رو ساختن، این یعنی جیل در داستان جدید ریمیک خبر داره که وسکر زنده ست و اگه بخوان RE 3 رو ریمیک کنن دیگه جیل بی خبر از وسکر نیست، یعنی با توجه به سناریو جیل حتی می تونن وسکر رو توی ریمیک نسخه 3 بسازن}
خراب شدن داستان یعنی حضور دوباره وسکر در RE 7 که شایعه شده !


موافقم باهاتون، لیزا تروور و کل داستان ماجراهای RE 0 چیزهای جدیدی بودن که بعدن اضافه شدن
و مؤفق بودن حرف من هم در مورد وسکر مد همینه که توی RE 0 چیز جالبیه
ولی من میگم تو ریمیک 2 قشنگ می تونن وسکر رو در داستان اصلی قرار بدن و یک چیز شاهکار بسازن تا اینکه صرفن وسکر یک مد فرعی و سرگرمی باشه


Sent from my iPhone using Tapatalk

دوست عزیز ، اون پایان جیل در ریمیک که وسکر فرار میکنه پایان اصلی نیست.چون توی اون حالت ، اصلا وسکر توسط تایرنت سلاخی و کشته نمیشه.فقط با ضربه ی تایرنت به گوشه ای پرتاب و بیهوش میشه و بعدش از اونجا فرار میکنه.یعنی دیگه اون ویروس بیرکن رو به خودش نمیزنه و اون قدرت های مافوق بشری رو بدست نمیاره.پس کاملا واضحه که رسمیت نداره.علاوه بر اینکه هم در کتاب رسمی آرکایز و هم در نسخه ی UC صراحتا ذکر شده که پایان اصلی ریمیک ، اون پایان دیکه هست که وسکر توسط تایرنت کشته و بعدا زنده میشه.طبق داستان رسمی ، کریس و جیل هم هر دو باهم توی آزمایشگاه حضور داشتن و شاهد اون صحنه بودن (براساس اصلاحات آرکایوز 2 که بعد از 5 و با توجه به اون اومد) !

اصلا داستان ریمیک هم به کنار.توی خود واقعه ی راکون سیتی هم وسکر به هیچ عنوان توی شهر نبوده.چون نمیخواسته توسط کسی دیده بشه و ماجرای مرگ دروغینش فاش بشه.اصلا به همین دلیل ایدا رو به جای خودش میفرسته اونجا دیگه.وگرنه توی جزیره ی راکفورت که چرا خودش مستقیما رفت؟چون فکر میکرد هیچکس اونجا نیست که شناساییش کنه.ولی از شانسش کلیر در اون زمان اونجا بود و از مرگ دروغینش پرده برداشت !

به جای این مسائلی که با داستان در تناقض هست و فقط میتونه فن های جدید و ناآگاه رو راضی کنه ، خیلی روش های بهتر برای گسترش داستان در ریمیک ها هست.به عنوان مثال مسیر شری از وقتی که مادرش بهش زنگ میزنه و میگه برو به اداره ی پلیس تا زمان رویاروییش با کلیر.همون مسیری که توی راهروهای پر پیچ و خم اداره ی پلیس ، بارها با پدرش در هیبت هیولا روبرو میشه.اونم با دست خالی و فقط از طریق فرار کردن و مخفی شدن.اینها همه رو توی فایل های صوتی دارک ساید خوندیم.به نظر من این هم منطقی تره و هم خودش یک سناریوی فوق العاده ترسناک و جذاب از آب درمیاد.یا مثلا برای ریمیک 3 میتونن یک سناریو برای ربکا درست کنند که بفهمیم اون هم با نمسیس درگیر بوده و جیل تنها طعمه ی نمسیس نبوده.چون اولا هدف نمسیس ، شکار تمام بازماندگان استارز بوده و دوما سرنوشت ربکا تنها بازمانده ی استارز هست که سرنوشتش پس از واقعه ی عمارت مشخص نیست.از نظر من اینها جالبتر هستن تا چسبوندن زورکی و بی منطق یک شخصیت به داستان.اونم فقط برای خوشحال شدن طرفداراش و مثلا جذاب تر شدن داستان.البته جذابتر شدن فقط از نظر خودشون !
 
  • Like
Reactions: NERO TURBO
.طبق داستان رسمی ، کریس و جیل هم هر دو باهم توی آزمایشگاه حضور داشتن و شاهد اون صحنه بودن (براساس اصلاحات آرکایوز 2 که بعد از 5 و با توجه به اون اومد) !
!

یعنی هیچ کدوم از اون پایان های ریمیک ، داستان اصلی و کاملن درست نیستن ؟ :|
این کپکام هم که مثل آب خوردن داستان تغییر میده یکسره
آدم تا یه چیزی رو بازی می کنه خبر میاد داستان عوض شده
منظورم از پایان اصلی سناریو جیل ، بهترین پایان ممکن هست که میشه با جیل به دست آورد
دوست عزیز ، اون پایان جیل در ریمیک که وسکر فرار میکنه پایان اصلی نیست.چون توی اون حالت ، اصلا وسکر توسط تایرنت سلاخی و کشته نمیشه.فقط با ضربه ی تایرنت به گوشه ای پرتاب و بیهوش میشه و بعدش از اونجا فرار میکنه.یعنی دیگه اون ویروس بیرکن رو به خودش نمیزنه و اون قدرت های مافوق بشری رو بدست نمیاره. !
البته بری هم شلیک می کنه بهش
خب ویروس بیرکن رو باید قبل از همون سلاخی شدن تزریق کرده باشه بعدش که نمی تونه
یعنی اینطوری هم میشه به قضیه نگاه کرد که وسکر در هر حالت ویروسه رو تزریق کرده باشه


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: gamer1998y
یعنی هیچ کدوم از اون پایان های ریمیک ، داستان اصلی و کاملن درست نیستن ؟ :|
این کپکام هم که مثل آب خوردن داستان تغییر میده یکسره
آدم تا یه چیزی رو بازی می کنه خبر میاد داستان عوض شده
منظورم از پایان اصلی سناریو جیل ، بهترین پایان ممکن هست که میشه با جیل به دست آورد

البته بری هم شلیک می کنه بهش
خب ویروس بیرکن رو باید قبل از همون سلاخی شدن تزریق کرده باشه بعدش که نمی تونه
یعنی اینطوری هم میشه به قضیه نگاه کرد که وسکر در هر حالت ویروسه رو تزریق کرده باشه


Sent from my iPhone using Tapatalk

بله.هیچکدوم از دو سناریوی کریس و جیل در ریمیک ، به طور کامل رسمیت ندارن.چون مثل 2 نیست که دوتا سناریوی A و B با داستان های موازی و مجزا داشته باشیم و راحت بتونیم بگیم کلا داستان فلان سناریو رسمیت داره.داستان اصلی ترکیبی از هر دو سناریوست که در آرکایوز 1 و 2 صراحتا ذکر شده.در واقع بخشی از وقایع به کریس نسبت داده شده و بخشی به جیل !

دوست عزیز ، شما برو آرکایوز رو بخون و UC رو بازی کن.در اصل داستان وسکر توسط تایرنت سوراخ میشه.در حالیکه در اون پایان جیل که شما میگی ، فقط بری بهش تیز میزنه و تایرنت هم پرتش میکنه یک گوشه.یعنی کشته نمیشه.چند دقیقه ی هم بعد فقط به هوش میاد ، نه اینکه زنده بشه.حتی خود بری هم میگه : وسکر سیستم نابود سازی ساختمون رو فعال کرد.یعنی خودشونم میفهمن که وسکر نمرده و فرار کرده.هیچ تعجبی هم نمیکنن که وسکر زندست.وگرنه توی اون حالت اصلی که وسکر سوراخ میشه ، ربکا میره سیستم رو فعال میکنه.حتی توی UC صراحتا نشون میده وقتی که وسکر زنده میشه ، کریس و جیل قبلش تایرنت رو شکست دادن و سیستم هم قبلا توسط ربکا فعال شده.این مسئله اصلا جای بحث نداره !
 
  • Like
Reactions: NERO TURBO
.وگرنه توی اون حالت اصلی که وسکر سوراخ میشه ، ربکا میره سیستم رو فعال میکنه.حتی توی UC صراحتا نشون میده وقتی که وسکر زنده میشه ، کریس و جیل قبلش تایرنت رو شکست دادن و سیستم هم قبلا توسط ربکا فعال شده.این مسئله اصلا جای بحث نداره !

خب این ضعف کپکام رو میرسونه که بعد از ریمیک نسخه 1 و ریمستر ، هنوز یک پایان کاملن درست و رسمی قرار نداده در بازی! وگرنه ریمستر که تازه اومده حداقل یه زحمتی میداد توی ریمستر اضافه می کرد پایان درست رو
اون uc با شبیه ساز اصلن جالب اجرا نمیشه نتونستم باهاش کنار بیام مگه اینکه برای ps4 بیاد بتونم بازی کنم
با این حساب بری این وسط هیچ نقش مهمی نداره توی 1


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
خب این ضعف کپکام رو میرسونه که بعد از ریمیک نسخه 1 و ریمستر ، هنوز یک پایان کاملن درست و رسمی قرار نداده در بازی! وگرنه ریمستر که تازه اومده حداقل یه زحمتی میداد توی ریمستر اضافه می کرد پایان درست رو
اون uc با شبیه ساز اصلن جالب اجرا نمیشه نتونستم باهاش کنار بیام مگه اینکه برای ps4 بیاد بتونم بازی کنم
با این حساب بری این وسط هیچ نقش مهمی نداره توی 1


Sent from my iPhone using Tapatalk

بله.منم یکبار گفتم.توی ریمستر میتونست پایان رسمی بازی مشخص بشه تا کسانی که آرکایوز رو نخوندن هم از داستان اصلی آگاه بشن.ولی حیف که هدف کپکام فقط ساخت یک بازی با گرافیک وکیفیت تصویری بالا بود ، نه چیز دیگه !

بله.نقش بری در 1 بیشتر برای جذابیت و پیچیده تر شدن داستان بود.البته اگه به خاطر صحنه ی آزمایشگاه میگین ، بری هم در آزمایشگاه حضور داشته و اسلحه رو هم به روی کریس و هم جیل میکشه.این مسئله برای اولین بار توی فایل های 5 ، به طور غیر مستقیم مطرح شد و بعدا توی آرکایوز 2 کاملا ثابت و شفاف سازی شد !
 
  • Like
Reactions: Ezio96
خب مسائل مهم رو داداش نیما خیلی عالی و دقیق توضیح دادن فقط نیما میشه لینک این کتاب ها رو بذاری خودم رو کشتم پیدا نکردم
توی تور*نت هست آرمین. Resident Evil Archives رو توی یه سایت تورنت خوب سرچ کنی لینک دانلودش میاد.
 
بله.هیچکدوم از دو سناریوی کریس و جیل در ریمیک ، به طور کامل رسمیت ندارن.چون مثل 2 نیست که دوتا سناریوی A و B با داستان های موازی و مجزا داشته باشیم و راحت بتونیم بگیم کلا داستان فلان سناریو رسمیت داره.داستان اصلی ترکیبی از هر دو سناریوست که در آرکایوز 1 و 2 صراحتا ذکر شده.در واقع بخشی از وقایع به کریس نسبت داده شده و بخشی به جیل !

دوست عزیز ، شما برو آرکایوز رو بخون و UC رو بازی کن.در اصل داستان وسکر توسط تایرنت سوراخ میشه.در حالیکه در اون پایان جیل که شما میگی ، فقط بری بهش تیز میزنه و تایرنت هم پرتش میکنه یک گوشه.یعنی کشته نمیشه.چند دقیقه ی هم بعد فقط به هوش میاد ، نه اینکه زنده بشه.حتی خود بری هم میگه : وسکر سیستم نابود سازی ساختمون رو فعال کرد.یعنی خودشونم میفهمن که وسکر نمرده و فرار کرده.هیچ تعجبی هم نمیکنن که وسکر زندست.وگرنه توی اون حالت اصلی که وسکر سوراخ میشه ، ربکا میره سیستم رو فعال میکنه.حتی توی UC صراحتا نشون میده وقتی که وسکر زنده میشه ، کریس و جیل قبلش تایرنت رو شکست دادن و سیستم هم قبلا توسط ربکا فعال شده.این مسئله اصلا جای بحث نداره !

بله.منم یکبار گفتم.توی ریمستر میتونست پایان رسمی بازی مشخص بشه تا کسانی که آرکایوز رو نخوندن هم از داستان اصلی آگاه بشن.ولی حیف که هدف کپکام فقط ساخت یک بازی با گرافیک وکیفیت تصویری بالا بود ، نه چیز دیگه !

بله.نقش بری در 1 بیشتر برای جذابیت و پیچیده تر شدن داستان بود.البته اگه به خاطر صحنه ی آزمایشگاه میگین ، بری هم در آزمایشگاه حضور داشته و اسلحه رو هم به روی کریس و هم جیل میکشه.این مسئله برای اولین بار توی فایل های 5 ، به طور غیر مستقیم مطرح شد و بعدا توی آرکایوز 2 کاملا ثابت و شفاف سازی شد !

اون پایاتی که توی کتاب اول Archives بود توی نسخه ریمستر هم بود. (هم به نوشته کتاب دقت کن هم به تصاویریش ) تصاویر پایان بازی هم که تو کتاب هست دقیقا همونی هست که تو بازی دیدیم فقط تو گزارش جیل میخونیم که نوشته وسکر توسط تایرنت صدمه میبینه که این موضوع رو توی یکی دیگه از پایانهای بازی هم میبینم. در کل چیز خاصی نبوده که تو کتاب باشه و توی بازی نباشه . من که چیزی ندیدم.
==========================================

این هم یه مقایسه بین پایان های مختلف بازی در نسخه اورجینال و ریمیک HD


 
اون پایاتی که توی کتاب اول Archives بود توی نسخه ریمستر هم بود. (هم به نوشته کتاب دقت کن هم به تصاویریش ) تصاویر پایان بازی هم که تو کتاب هست دقیقا همونی هست که تو بازی دیدیم فقط تو گزارش جیل میخونیم که نوشته وسکر توسط تایرنت صدمه میبینه که این موضوع رو توی یکی دیگه از پایانهای بازی هم میبینم. در کل چیز خاصی نبوده که تو کتاب باشه و توی بازی نباشه . من که چیزی ندیدم.
==========================================

این هم یه مقایسه بین پایان های مختلف بازی در نسخه اورجینال و ریمیک HD



نه نریمان جان.من خودم دو ساله درباره ی این جریانات تحقیق میکنم.مطمئن باش.این پایان ها فقط فرار کاراکترها در هلیکوپتر رو نشون میده.منظور من قبل از اون توی آزمایشگاه و چگونگی کشته شدن وسکر بود.وگرنه در نهایت که هر چهار نفر با هلیکوپتر فرار میکنن.در حالیکه حتی این قضیه هم در بازی وجود نداره که کریس و جیل و بری و ربکا باهم توی هلیکوپتر باشن.این قضیه توی کتاب مشخص میشه !

و اما در مورد آزمایشگاه و مرگ وسکر.....توی بازی هیچ حالتی وجود نداره که جیل و بری باهم توی آزمایشگاه باشن.بعد وسکر توسط تایرنت کشته بشه.صدمه دیدن با کشتن فرق داره.توی بازی و اون حالتی که جیل با بری وارد آزمایشگاه میشه ، تایرنت فقط وسکر رو به گوشه ای پرتاب میکنه و اون رو بیهوش میکنه.بعد وسکر به هوش میاد و میره سیستم تخریب رو فعال میکنه.در حالیکه براساس کتاب اول ، جیل و بری باهم توی آزمایشگاه هستن. و تایرنت وسکر رو سوراخ میکنه و دقیقا اسم کشتن ذکر میشه که در ادامه هم وسکر زنده میشه و اون قدرتها رو بدست میاره و ادامه ی ماجرا.....در حالیکه توی بازی اگه با جیل باشیم و بری هم زنده باشه ، اصلا حالتی نیست که وسکر بمیره.فقط بیهوش میشه و بعد هم به هوش میاد ، خودش سیستم تخریب رو فعال میکنه و فرار میکنه.در حالیکه توی داستان رسمی و براساس UC ، وسکر کاملا توسط تایرنت سلاخی و کشته میشه.بعد که به هوش میاد ، میبینه سیستم قبلا توسط ربکا فعال شده و برای فرار اقدام میکنه !

در مورد تصاویر هم تصاویر کتاب اول در صحنه ی مرگ وسکر ، کاملا با متنش در تضاد هستن.چون در اون حالتی که هم جیل توی آزمایشگاه باشه وهم بری ، اصلا نمیشه وسکر توسط تایرنت کشته بشه.فقط پرت میشه یک گوشه ای و بیهوش میشه.توی کتاب صراحتا نوشته شده که تایرنت با چنگالش ، وسکر رو سوراخ میکنه و میکشه.در حالیکه همونجا به قول شما ، فقط عکس پرتاب شدن وسکر هست و کاملا با متنش تناقض داره.چون چاره ی دیگری نداشتن.چنین حالتی برای جیل و بری نبوده که تصویرش رو بذارن.از طرفی خودشون میخواستن بگن اونجا وسکر کشته شده (تا داستان کد ورونیکا و.....توجیه بشه) و از طرفی هم عکسی با توجه به ادغام تمام این مسائل نداشتن.مشخصه که باید یک عکسی از داخل خود بازی میذاشتن.راه دیگری نبوده.ملاک ما متن هست ، نه اون تصاویر.چون اگه نمیخواستن تاکید کنن که وسکر سلاخی و کشته شده (و بیهوش نشده) میتونستن براساس همون تصاویر و مثل خود بازی بنویسن تا نه تناقضی با تصاویر باشه و نه مجبور بشن داستان بازی رو دستکاری کنند.ولی از طرفی با توجه به داستان کد ورونیکا و از طرفی هم به خاطر بی معنی نشدن داستان بری ، مجبور بودن داستان رو دستکاری کنند و چند تا حالت رو باهم ادغام کنند.حالتی که توی بازی وجود نداره.داداش ، کاملا دارم مستدل حرف میزنم.اتفاقا دقیقا به همین خاطر هم بوده که این ماجرا رو در کتاب دوم ویرایش کردن.در پایین توضیح دادم !

توی فایل های 5 رسما میخونیم که توی عمارت ، کریس و جیل (اسم هر دو میاد) میفهمن که بری واقعا یک خائن نیست و تحت تسلط وسکر بوده.اینجا برامون ابهامپیش میاد.کمی بعد که کتاب دوم منتشر میشه ، در صفحه ی 6 که خلاصه ای کلی ولی دقیق از داستان ریمیک رو بیان میکنه صراحتا میخونیم که کریس و جیل قبل از ورود به آزمایشگاه بهم ملحق میشن و بعدش بری وارد میشه و اسلحه رو روی سر هر دوشون میذاره.بعد تایرنت وسکر رو سوراخ میکنه و میکشه (نه اینکه بیهوش کنه) و بعد هم به سمت کریس ، جیل و بری حرکت میکنه.دقیقا اسم هر سه نفر ذکر شده.اینم توی بازی بوده؟در اینجا میفهمیم که این اصلاح در کتاب ، کاملا مطابق با اون فایل 5 هست و توی 5 الکی اسم کریس و جیل باهم آورده نشده بوده.در واقع یک داستان واحد و رسمی رو در کتاب دوم تایید کردند !

دوستان ، من هیچی رو الکی روی هوا یا براساس برداشت شخصی خودم نمیگم.هر چیزی که میگم ، مدتها دربارش تحقیق میکنم و مو رو از ماست میکشم بیرون.باور کنید خودم روی این مسائل حساس ترم !
 
آخرین ویرایش:
نه نریمان جان.من خودم دو ساله درباره ی این جریانات تحقیق میکنم.مطمئن باش.این پایان ها فقط فرار کاراکترها در هلیکوپتر رو نشون میده.منظور من قبل از اون توی آزمایشگاه و چگونگی کشتهشدن وسکر بود.وگرنه در نهایت که هر چهار نفر با هلیکوپتر فرار میکنن.در حالیکه حتی این قضیه هم در بازی وجود نداره که کریس و جیل و بری و ربکا باهم توی هلیکوپتر باشن.این قضیه توی کتاب مشخص میشه !

و اما در مورد آزمایشگاه و مرگ وسکر.....توی بازی هیچ حالتی وجود نداره که جیل و بری باهم توی آزمایشگاه باشن.بعد وسکر توسط تایرنت کشته بشه.صدمه دیدن با کشتن فرق داره.توی بازی و اون حالتی که جیل با بری وارد آزمایشگاه میشه ، تایرنت فقط وسکر رو به گوشه ای پرتاب میکنه و اون رو بیهوش میکنه.بعد وسکر به هوش میاد و میره سیستم تخریب رو فعال میکنه.در حالیکه براساس کتاب اول ، جیل و بری باهم توی آزمایشگاه هستن. و تایرنت وسکر رو سوراخ میکنه و دقیقا اسم کشتن ذکر میشه که در ادامه هم وسکر زنده میشه و اون قدرتها رو بدست میاره و ادامه ی ماجرا.....در حالیکه توی بازی اگه با جیل باشیم و بری هم زنده باشه ، اصلا حالتی نیست که وسکر بمیره.فقط بیهوش میشه و بعد هم به هوش میاد ، خودش سیستم تخریب رو فعال میکنه و فرار میکنه.در حالیکه توی داستان رسمی و براساس UC ، وسکر کاملا توسط تایرنت سلاخی و کشته میشه.بعد که به هوش میاد ، میبینه سیستم قبلا توسط ربکا فعال شده و برای فرار اقدام میکنه !

در مورد تصاویر هم تصاویر کتاب اول در صحنه ی مرگ وسکر ، کاملا با متنش در تضاد هستن.چون در اون حالتی که هم جیل توی آزمایشگاه باشه وهم بری ، اصلا نمیشه وسکر توسط تایرنت کشته بشه.فقط پرت میشه یک گوشه ای و بیهوش میشه.توی کتاب صراحتا نوشته شده که تایرنت با چنگالش ، وسکر رو سوراخ میکنه و میکشه.در حالیکه همونجا به قول شما ، فقط عکس پرتاب شدن وسکر هست و کاملا با متنش تناقض داره.چون چاره ی دیگری نداشتن.چنین حالتی برای جیل و بری نبوده که تصویرش رو بذارن.از طرفی خودشون میخواستن بگن اونجا وسکر کشته شده (تا داستان کد ورونیکا و.....توجیه بشه) و از طرفی هم عکسی با توجه به ادغام تمام این مسائل نداشتن.مشخصه که باید یک عکسی از داخل خود بازی میذاشتن.راه دیگری نبوده.ملاک ما متن هست ، نه اون تصاویر.چون اگه نمیخواستن تاکید کنن که وسکر سلاخی و کشته شده (و بیهوش نشده) میتونستن براساس همون تصاویر و مثل خود بازی بنویسن تا نه تناقضی با تصاویر باشه و نه مجبور بشن داستان بازی رو دستکاری کنند.ولی از طرفی با توجه به داستان کد ورونیکا و از طرفی هم به خاطر بی معنی نشدن داستان بری ، مجبور بودن داستان رو دستکاری کنند و چند تا حالت رو باهم ادغام کنند.حالتی که توی بازی وجود نداره.داداش ، کاملا دارم مستدل حرف میزنم.اتفاقا دقیقا به همین خاطر هم بوده که این ماجرا رو در کتاب دوم ویرایش کردن.در پایین توضیح دادم !

توی فایل های 5 رسما میخونیم که توی عمارت ، کریس و جیل (اسم هر دو میاد) میفهمن که بری واقعا یک خائن نیست و تحت تسلط وسکر بوده.اینجا برامون ابهامپیش میاد.کمی بعد که کتاب دوم منتشر میشه ، در صفحه ی 6 که خلاصه ای کلی ولی دقیق از داستان ریمیک رو بیان میکنه صراحتا میخونیم که کریس و جیل قبل از ورود به آزمایشگاه بهم ملحق میشن و بعدش بری وارد میشه و اسلحه رو روی سر هر دوشون میذاره.بعد تایرنت وسکر رو سوراخ میکنه و میکشه (نه اینکه بیهوش کنه) و بعد هم به سمت کریس ، جیل و بری حرکت میکنه.دقیقا اسم هر سه نفر ذکر شده.اینم توی بازی بوده؟در اینجا میفهمیم که این اصلاح در کتاب ، کاملا مطابق با اون فایل 5 هست و توی 5 الکی اسم کریس و جیل باهم آورده نشده بوده.در واقع یک داستان واحد و رسمی رو در کتاب دوم تایید کردند !

دوستان ، من هیچی رو الکی روی هوا یا براساس برداشت شخصی خودم نمیگم.هر چیزی که میگم ، مدتها دربارش تحقیق میکنم و مو رو از ماست میکشم بیرون.باور کنید خودم روی این مسائل حساس ترم !

کلا منظورم چیز خیلی پیچیده ای نیست و خیلی هم لازم نیست پیچیده بشه. داستان در گذر زمان دستخوش یه سری تغییرات شده. توی کتاب دوم هم اومدن اون ابهامی که ت 5 بود رو برطرف کنند این دلیل نیست فقط و فقط این داستان پایان اصلی هست و ....
کلا من حرف اینه که متر و معیار رو نسخه 5 قرار ندیم و هر چی مربوط به این نسخه باشه رو اصلی و هرچی نباشه رو فرعی بدونیم. داستان ریمیک نه مشکلی داشته نه ایرادی نه فرعی توش بود نه هیچ چیز پیچیده دیگه. اینکه بعدا بخاطر نسخه 5 یه چیزی اضافی رو به داستان وارد کردن دلیل نمیشه این نکته اضافی خط اصلی باشه. این تغییرات داستان اضافی فقط بخاطر نسخه 5 بوده و بس.

پ.ن : اون ویدیوها ربطی به این مبحث نداشت فقط برای مقایسه نسخه اورجینال و ریمیک گذاشتم
 
کلا منظورم چیز خیلی پیچیده ای نیست و خیلی هم لازم نیست پیچیده بشه. داستان در گذر زمان دستخوش یه سری تغییرات شده. توی کتاب دوم هم اومدن اون ابهامی که ت 5 بود رو برطرف کنند این دلیل نیست فقط و فقط این داستان پایان اصلی هست و ....
کلا من حرف اینه که متر و معیار رو نسخه 5 قرار ندیم و هر چی مربوط به این نسخه باشه رو اصلی و هرچی نباشه رو فرعی بدونیم. داستان ریمیک نه مشکلی داشته نه ایرادی نه فرعی توش بود نه هیچ چیز پیچیده دیگه. اینکه بعدا بخاطر نسخه 5 یه چیزی اضافی رو به داستان وارد کردن دلیل نمیشه این نکته اضافی خط اصلی باشه. این تغییرات داستان اضافی فقط بخاطر نسخه 5 بوده و بس.

پ.ن : اون ویدیوها ربطی به این مبحث نداشت فقط برای مقایسه نسخه اورجینال و ریمیک گذاشتم

مسائلی که من گفتم هم پیچیده نبود.فقط مسائلی که واقعا وجود داره رو با ذکر دلیل و استدلال گفتم.اگه نیازی به توضیح بیشتر باشه هم میدم !

من اصلا نگفتم که ملاک و معیار داستان 5 هست.اصلا توی 5 حرف زیادی از چگونگی داستان ریمیک زده نمیشه.فقط گفته میشه که در عمارت ، کریس و جیل هر دو مشغول تجسس بودن و فقط یکی از سناریوها درست نیست.مسئله ای که قبلا توی کتاب آرکایوز هم خونده بودیم.پس نمیتونیم بگیم این مسئله درست نیست یا فقط به خاطر 5 بوده.چون قبلا هم این مسئله توی کتاب آرکایوز ، خیلی کاملتر و دقیق ترش مطرح شده بوده !

نکته ی بعدی که توی فایل های 5 در مورد ریمیک مطرح میشه ، اینه که کریس و جیل هر دو از خیانت بری آگاه میشن.این مسئله شاید در اون زمان مهمنبود و به قول شما میتونستیم بگیمکه حالا همینجوری یک چیزی توی فایل ها نوشتن.ولی وقتی که بعدا توی آرکاوز 2 هم این قضیه مجددا مطرح شد ، کاملا مطمئن شدیم که نویسنده ی 5 الکی و روی هوا این قضیه رو مطرح نکرده بوده.بلکه با فکر و حساب شده نوشته شده بوده.حتی اگه به فرض در زمان 5 هم همینجوری الکی نوشته شده بوده ، بازم تاثیری در اصل ماجرا نداره.چون بعدا در آرکایوز 2 مجددا تکرار و اینبار رسمی شد !

اصلا 5 هم به کنار.هیچکدوم از پایان های ریمیک ، به تنهایی رسمیت ندارند.چون در هیچکدوم از اونها ، هر چهار نفر باهم فرار نمیکنن.در حالیکه همه میدونیم در اصل داستان اینجوری بوده.پس قطعا باید ترکیبی از هر دو سناریو درست باشه.اتفاقی که ابتدا در آرکایوز 1 ، سپس در 5 و در نهایت هم در آرکایوز 2 مطرح شد.وقتی که توی سه تا منبع رسمی این مسئله ذکر شده ، نمیتونیم بگیم الکی هست و باید خود بازی رو حساب کنیم.اونم وقتی که توی بازی ، حتی یک پایان کامل و همه جانبه هم نداریم و اگه قرار باشه فقط یکی از سناریوها رو به طور مطلق ملاک قرار بدیم ، نسبت به نسخه های بعدی داستان کاملی شکل نمیگیره.بابا وقتی خود سازنده ها اومدن کار رو برامون راحت کردن و یک داستان مسنجم و ادغام شده رو بارها جلومون گذاشتن و روش هم تاکید کردن دیگه مشکل کجاست؟.چی از این بهتر؟همه چیز بازی نیست.خیلی وقتا خیلی از مسائل مهم یا نامفهوم یک بازی روخود سازنده ها ، در غالب سایر حالت های رسانه مثل کتاب و مصاحبه و.....مطرح میکنن و بهشون رسمیت میدن !

در مورد چگونگی مرگ وسکر و نحوه ی ادغامش با سناریوهای مختلف و علت تناقض عکس های آرکایوز 1 با متنش و.....هم در پست قبلی کاملا توضیح دادم.فکر میکنم به اندازه ی کافی ، کامل و گویا باشن.چون همه چیز رو ریز ریز مطرح کردم و دربارشون توضیح دادم.هرکی بخواد قانع بشه ، با یک چهارم این توضیحات هم قانع میشه.اگه سوالی ، ابهامی چیزی هم بود من در خدمتم !
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: abouzar337

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or