بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

نه ندیدم!
قدمت زامبی توی داستان‌ها به چندهزار سال پیش برمی‌گرده! فقط اون موقع ویروسی درکار نبوده و یک ماهیت شیطانی اونا رو این‌طور می‌کرده که با گاز گرفتن هم منتقل می‌شده. رزیدنت ایول اومد و اسم ویروس به میون آورد.
تمام عظمت داستان این سری هم همینه! چیزی که باعث می‌شه خاص باشه. تلفیق!;)


بهتره بگی زامبی های کلاسیک چون زمان باستان اصلا زامبی به اون صورتی که ما تجسم میکنیم وجود نداشته! زامبی از دهه ی 90 وارد سینما ها شد. قبل از اون زامبی ها اصلا گوشت آدم نمیخوردند و فقط جسد های متحرکی بودن که روح نداشتند . ولی این زامبی باستانی که تو میگی منظورت زامبی هایی هست که گوشت آدم رو میخورن. اونا از دهه 90 وارد سینما شدند با فیلم شب مردگان زنذه با کارگردانی استاد جرج رومرو.
 
آخرین ویرایش:
به سینما کار ندارم؛ مرده‌هایی که زنده می‌شدن و گوشت و خون آدم می‌خوردن از مصر باستان تا به امروز تو داستان‌ها وجود داشتن. نقاشی‌های چند هزار ساله هست ازشون. همیشه چیزایی مابین ومپایرها و زامبی‌های امروز وجود داشته.

به نظرم یکی ازشخصیاتی که پیشینه خوبی داره و میشه روش حساب کرد الکس وسکره
هم چنین اگه سازمان مخفی ایدا مشخص بشه واهداف چند ساله اون رو ببینیم هم عالیه
دقیقا!
الکس می‌تونه داستانی به مهمی سری اصلی اضافه کنه؛ چیزی مثل زیرو.

یک خبر خوب:

Resident Evil Revelations 2 is bound to have loads of its own creepy corridors, but pre-orders on PlayStation consoles will offer a few throwback locales for the series' mission-focused, arcade-esque Raid mode. According to a Polygon report, smacking early funds down on the PlayStation Store's virtual countertop will earn the "Raid Mode Throwback Pack," which recalls stages from previous Resident Evil games.

Polygon adds that pre-orders are set to go live October 14 on PS4, with the PS3's kickoff date following sometime later this month. Earlier this week, Community Manager Anthony John Agnello braved a slice of Revelations 2's central content, remarking that "for all the callbacks to old Resident Evil ... it still managed to feel like something new."

شاید تنها قسمت کلاسیک مربوط به Rev2 همین باشه!
در صورت پیش خرید، یک بسته به اسم
Throwback همراه بازی قرار می‌گیره که استیج‌های خاطره انگیز سری رو برای رید مود داره.
از یک طرف خوبه که این لوکیشن‌ها رو دوباره می‌بینیم، اما از یک طرفم "رید مود" قراره گند بزنه به خاطرمون از استیج‌های مخوف و اتمسفرشون! نظرتون چیه؟
 
آخرین ویرایش:
به نظرم یکی ازشخصیاتی که پیشینه خوبی داره و میشه روش حساب کرد الکس وسکره
هم چنین اگه سازمان مخفی ایدا مشخص بشه واهداف چند ساله اون رو ببینیم هم عالیه
اکس وسکر درسته پیشینه داره ولی در حدی نیست که اونو پیشینه قوی حساب کنی
پس دشمنای قدیمی و با پیشینه هستند اما کپکام نمیخواد روشون کار کنه
میخواد استفاده کنه ولی به موقع بایستی استفاده میکرد
 
اکس وسکر درسته پیشینه داره ولی در حدی نیست که اونو پیشینه قوی حساب کنی

میخواد استفاده کنه ولی به موقع بایستی استفاده میکرد
می‌شه حسابی بهش پروبال داد;) کاری که همیشه تو سری کلاسیک می‌کرد. می‌شه نفوذشو تو عمق داستان طوری برد که تو پلات رزیدنت ایول غیر قابل حذف بشه!

- - -ویرایش - - -

یکی از چیزهایی که پشیزی برای من ارزش نداره همین Raid mode هست! حالم بهم میخورده از این مسخره بازیها!
تو نگاه اول خیلی از مرسنریز لذت بخش‌تره؛ اما فاتحه می‌خونه به فضا و اتمسفر! رسما فاتحه اتمسفر رو برا من یکی که خوند!
دوستانه توصیه می‌کنم رید مود بازی نکنین! از یک سیو دیگه واسه کاراکتر استفاده کردن خیلی بهتره!
 
بله س علی الکس ممکنه بتونه به یه مهره خوب و مهمی تو اینده سری تبدیل بشه ولی از کجا معلوم که بتونن چنین ارزشی بهش بدن و چرا اصلا تا حالا فقط ازش اسم برده شده.من منکر نیستم الکس بدردنخوره
 
بله س علی الکس ممکنه بتونه به یه مهره خوب و مهمی تو اینده سری تبدیل بشه ولی از کجا معلوم که بتونن چنین ارزشی بهش بدن و چرا اصلا تا حالا فقط ازش اسم برده شده.من منکر نیستم الکس بدردنخوره

معلوم نیست که هیچ، احتمال خراب کردنش خیلی زیاده!
اگر به قول نیما رئیس سازمان باشه و سازمان به رولیشنز 1 مربوط بشه، سری رولیشنز در حد سری اصلی قرار می‌گیره و کلیر ردفیلد بلافاصله بعد از کرس شخصیت اصلی سری می‌شه.
شاید هم برای شماره 7 مقابل جیک قرار بگیره. تنها حالتی که ممکنه شماره 7 و تلاش 6 برای معرفی و رشد دادن جیک وسکر رو با ارزش کنه.

یک تصویر زیبا از غرفه‌ی رولیشنز 2
 
آخرین ویرایش:
یک مصاحبه با تهیه کننده‌ی رولیشنز 2 تو سایت گیم اینفورمر قرار گرفت که صحنه‌های بیشتری از بازی نشون می‌ده.
جالب‌ترین صحنه صدای یک زن ناشناس هست وقتی که کلیر به رنگ زرد شده‌ی دست‌بندش نگاه می‌کنه:

Voice: Fear what you will become, and become what you fear…
Moira: What? Who the **** is quoting poetry?
Voice: Are you afraid? You can tell me. Talk to me.
Moira: What are you talking about?
Voice: Those bracelets change color in response to fear.
Claire: And who exactly are you?

صدا: بترس از آن‌چه تبدیل خواهی شد و تبدیل شو به آن‌چه می‌ترسی.
مویرا: چی؟ کدوم خری داره شعر می‌گه؟
صدا: ترسیده‌اید؟ می‌تونید به من بگید، با من حرف بزنید.
مویرا: چی داری می‌گی؟
صدا: اون دست‌بندها در مقابل ترس واکنش نشون داده و تغییر رنگ می‌دن.

اولین جمله خبر از وجود همون نویسنده‌ای می‌ده که با استعاره‌ها و تعلیق‌هاش در داستان نسخه‌ی اول ما رو انگشت به دهن گذاشت. این نویسنده فوق‌العاده با سواده.

____________________

تو این ویدئو به نظر میاد رنگ دست‌بند رابطه به وضعیت سلامتی داره - همون‌طور که فکر می‌کردم. این نکته وقتی مهم می‌شه که درست وقتی رنگ زرده و کلیر گل استفاده می‌کنه صحنه قطع می‌شه!

____________________

نیما از عمیق‌ترین فن‌هاییه که تا به‌حال دیدم. تو این ویدئو به حرفی ازش رسیدم که از هیچ فنی نشنیده بودم:
تهیه کننده می‌گه:
رابطه‌ی زیادی بین رولیشنز 1 و 2 نیست. در واقع اصلا نمی‌دونستیم اسم بازی قراره باشه رولیشنز 2!

از این جهت این خبر خوبیه که می‌دونیم نقصی در داستان وجود نداره و از نظر داستانی فوق‌العادس. اما از یک نظر ارتباطش با گذشته باعث می‌شد سری رولیشنز پا به پای سری اصلی پیش بره.
به هر‌حال، واقعا خوشحال می‌شم اگر خبری از جسیکا یا بدتر، ریچل نباشه!
 
آخرین ویرایش:
به هر‌حال، واقعا خوشحال می‌شم اگر خبری از جسیکا یا بدتر، ریچل نباشه!
علی تو هم از ریچل و جسیکا خوشت نمیاد:dیا کلا چون ربطی به کلر ندارن این حرف رو میزنی
ولی جدا هدف از خلق ریچل چی بود؟چرا این طور ی کپکام داره بعضی وقتا شخصیتهایی میسازه که یه لحظه هم ازش توی داستان استفاده درستی نمیکنه؟
اگه داستان این بازی بخواد مثل شماره 1 باشه دیگه مطمئن باشین نسخه های بعدیم بهتر ازین نیستن
حالا ببینیم این نویسنده چیکار میکنه
 
یک مصاحبه با تهیه کننده‌ی رولیشنز 2 تو سایت گیم اینفورمر قرار گرفت که صحنه‌های بیشتری از بازی نشون می‌ده.
جالب‌ترین صحنه صدای یک زن ناشناس هست وقتی که کلیر به رنگ زرد شده‌ی دست‌بندش نگاه می‌کنه:

Voice: Fear what you will become, and become what you fear…
Moira: What? Who the **** is quoting poetry?
Voice: Are you afraid? You can tell me. Talk to me.
Moira: What are you talking about?
Voice: Those bracelets change color in response to fear.
Claire: And who exactly are you?

صدا: بترس از آن‌چه تبدیل خواهی شد و تبدیل شو به آن‌چه می‌ترسی.
مویرا: چی؟ کدوم خری داره شعر می‌گه؟
صدا: ترسیده‌اید؟ می‌تونید به من بگید، با من حرف بزنید.
مویرا: چی داری می‌گی؟
صدا: اون دست‌بندها در مقابل ترس واکنش نشون داده و تغییر رنگ می‌دن.

اولین جمله خبر از وجود همون نویسنده‌ای می‌ده که با استعاره‌ها و تعلیق‌هاش در داستان نسخه‌ی اول ما رو انگشت به دهن گذاشت. این نویسنده فوق‌العاده با سواده.

____________________

تو این ویدئو به نظر میاد رنگ دست‌بند رابطه به وضعیت سلامتی داره - همون‌طور که فکر می‌کردم. این نکته وقتی مهم می‌شه که درست وقتی رنگ زرده و کلیر گل استفاده می‌کنه صحنه قطع می‌شه!

____________________

نیما از عمیق‌ترین فن‌هاییه که تا به‌حال دیدم. تو این ویدئو به حرفی ازش رسیدم که از هیچ فنی نشنیده بودم:
تهیه کننده می‌گه:
رابطه‌ی زیادی بین رولیشنز 1 و 2 نیست. در واقع اصلا نمی‌دونستیم اسم بازی قراره باشه رولیشنز 2!

از این جهت این خبر خوبیه که می‌دونیم نقصی در داستان وجود نداره و از نظر داستانی فوق‌العادس. اما از یک نظر ارتباطش با گذشته باعث می‌شد سری رولیشنز پا به پای سری اصلی پیش بره.
به هر‌حال، واقعا خوشحال می‌شم اگر خبری از جسیکا یا بدتر، ریچل نباشه!


در این که نیما حزو فن های قدیمی و کهنه کار رزیدنت ایول هست شکی نیست اما اینو همون اول خودشون گفته بودن که این دو تا هیچ ربطی به هم ندارن! در واقع اسم بازی رزیدنت ایول 7 بوده که چون رزیدنت ایول 7 رو میخواستن اکشن کنن اسم اینو گذاشتن رولیشنز ر واقعش این بوده :d
 
علتش ممکنه این باشه که نسخه های شماره دار همواره از نظر زمان وقوع داستان جلوتر از نسخه های شماره قبلی خود هستن در حالیکه رولیشنز 2 از نظر داستانی قبل نسخه 6 هست.پس شاید به خاطر همین RE7 نامگذاری نشده ولی چرا عنواان این بازی رولیشنزه هنوز واسه من سواله
تازه بازی ترسناکشون اگه رولیشنز 2 هست پس شماره7 چجور اکشنیه دیگه ..
 
آخرین ویرایش:
علی تو هم از ریچل و جسیکا خوشت نمیاد:dیا کلا چون ربطی به کلر ندارن این حرف رو میزنی
ولی جدا هدف از خلق ریچل چی بود؟چرا این طور ی کپکام داره بعضی وقتا شخصیتهایی میسازه که یه لحظه هم ازش توی داستان استفاده درستی نمیکنه؟
اگه داستان این بازی بخواد مثل شماره 1 باشه دیگه مطمئن باشین نسخه های بعدیم بهتر ازین نیستن
حالا ببینیم این نویسنده چیکار میکنه

هم خوشم نمیاد و هم ربط ندارن! یک کپی از ایدا ونگ که آخر داستانش هم باز موند! یک صخره آویزه کریح!
کلا شخصیت پردازی درستی نداشت و این فقط دست نویسنده نیست. دستش بسته بود با چهار تا کپی از شخصیت‌های سری.
ریچل می‌تونست خوب در بیاد. یکی از تعلیق‌های داستان همین شخصیته. کلا اوزها یک قسمت از صداهایی که تو زندگی گفتن رو تکرار می‌کنن. این می‌تونست خیلی بهتر از اینا پیش بره.
وقتی نوشته‌ی ریچل رو می‌خونیم که لحظه لحظه تبدیل شدنش رو نوشته (مثل فایل تأثیر گذار Keeper's Diary از شماره اول) حدس می‌زنیم الآن باید چه شکلی شده باشه؟ اما با اون هیبتش حسابی توی ذوق زد!
از صداش می‌فهمیم دختر شوخ طبع و بامزه‌ای بوده و این کنار اون ظاهر و گریه‌ها و جیغ‌ها، تعلیق احساسی بدی میاره؛ یا باید میاورده که گند زده شده!
همین‌طور خوندن نوشته‌ی کاپیتان توی اتاقش که می‌گه رفته کافه تریا که غذا کم نیاره و بعد اون May Day ها توی کافه تریا و کوبیدنش به در تعلیق داره که واقعا کسی زندس و کمک می‌خواد یا یک شوخیِ بده؟! تعلیق موقتی بود که تو این سری نظیر نداشت. حتی وقتی درو باز می‌کنی هم‌زمان که می‌دونی باید نابودش کنی احساس بدی از کمک خواستنش می‌گیری. اونم با توجه به چیزی که می‌تونست بشه بد جوری خراب شد. اما نویسنده کارش رو بلده.

در این که نیما حزو فن های قدیمی و کهنه کار رزیدنت ایول هست شکی نیست اما اینو همون اول خودشون گفته بودن که این دو تا هیچ ربطی به هم ندارن! در واقع اسم بازی رزیدنت ایول 7 بوده که چون رزیدنت ایول 7 رو میخواستن اکشن کنن اسم اینو گذاشتن رولیشنز ر واقعش این بوده :d
نه داداش فکر نمی‌کنم این 7 بوده باشه.
سال پیشم گفتم قبل 7 باید یه نسخه بیاد که کلی تست باهاش انجام بده واسه هفت. هزینه بازی نسل هشت به شدت سنگینه و شماره 7 صد در صد از پایه واسه نسل 8 ساخته شده از چند سال پیش.
این همون Enhanced Veronica هست که چند ماه پیش لوگو تایپش لیک شد. کلیر، زندان و جزیره آدمو مستقیم می‌بره سمت CV... عنوانی که لیک شد هم EV بود! با همون لوگو تایپ همه می‌دونستیم تو این نسخه کلیر حضور داره و داشتیم راجب احتمال حضور استیو حرف می‌زدیم!
نکته جالبش هم این بود که لوگو تایپ اول شباهت ظاهری شدید به رولیشنز داشت و بعد این شباهت گرفته شد و اسمش رو یدک کشیدو شماره دار کرد:
ولی واقعا نگفتن هیچ ربطی بهم ندارن. این بازی پر از ایستر اگه و هنوزم نمی‌شه اطمینان کامل داشت!
من فکر می‌کردم از نمونه‌ی T-Abyss دست جسیکا استفاده می‌شه!;)

علتش ممکنه این باشه که نسخه های شماره دار همواره از نظر زمان وقوع داستان جلوتر از نسخه های شماره قبلی خود هستن در حالیکه رولیشنز 2 از نظر داستانی قبل نسخه 6 هست.پس شاید به خاطر همین RE7 نامگذاری نشده ولی چرا عنواان این بازی رولیشنزه هنوز واسه من سواله
تازه بازی ترسناکشون اگه رولیشنز 2 هست پس شماره7 چجور اکشنیه دیگه ..
اول شخص نشه باید خدا رو شکر کرد!
 
آخرین ویرایش:
ر تهیه کننده می‌گه:
رابطه‌ی زیادی بین رولیشنز 1 و 2 نیست. در واقع اصلا نمی‌دونستیم اسم بازی قراره باشه رولیشنز 2!!

همونطور که قبلا گفتم و بعضی از دوستان بازخورد خوبی نشون ندادن دلیل اینکه اسم این نسخه رولیسن 2 هست موفقیت نسبی شماره یک در نزدیک شدن به سری کلاسیک بود که خواستن با استفاده از اسمش فروششون رو بهتر کنن. حداقل به نظر من مهم ترین دلیلش همینه
البته در مورد اون حرفم که گفتم قرار بوده 7 باشه, با توجه به توضیحات دقیق دوستان ,قبول دارم که اشتباه بود
 
[FONT=&amp] پست بسیار بسیار مهم.لطفا همه بخونند!

سعی کردم در غالب یک مقاله ی بسیار کوتاه،فلسفه ی انتخاب اسم بازی رو برامون توضیح بدم.همونطور که دوست خوبم علی هم گفت،کپکام در مصاحبه ی جدیدش رسما اعلام کرد که داستان رولیشنز 2 ارتباط چندانی با رولیشنز 1 نداره.چون اصلا قرار نبوده اسم بازی این باشه و کلا بازی به عنوان رولیشنز ساخته نشده بوده (با اینکه تیم رولیشنز روش کار میکردن).پس باز حدسم درست از آب دراومد.اسم اصلی بازی همون [/FONT][FONT=&amp]Enhanced Veronica[/FONT][FONT=&amp] بوده.ولی کپکام به خاطر اینکه رولیشنز فروش خیلی خوبی داشته،خواست از اسم اون استفاده ی تجاری کنه.برای همین هم اومد اسم این رو هم گذاشت رولیشنز 2 تا روی فروشش تاثیر بذاره.واقعا متاسفم![/FONT]

[FONT=&amp]در واقع [/FONT][FONT=&amp]Enhanced Veronica[/FONT][FONT=&amp] بهترین اسمی بود که کپکام میتونست روی بازی بذاره.وقتی میگیم رولیشنز 2 ذهن آدم میره سمت رولیشنز 1 و یک داستان کاملا فرعی و اضافی واسه یک کنسول دستی.ولی وقتی میگیم [/FONT][FONT=&amp]Enhanced Veronica[/FONT][FONT=&amp] ذهنمون میره سمت کد ورونیکا و یک داستان به شدت مهم و غنی واسه کنسول های اصلی.حالا کدوم بهتره؟اصلا از لحاظ داستانی حساب میکنیم.وقتی میگیم رولیشنز 2 یعنی ادامه ی داستان رولیشنز و وقتی میگیم [/FONT][FONT=&amp]Enhanced Veronica[/FONT][FONT=&amp] یعنی ادامه ی داستان کد ورونیکا.حالا این بازی ادامه ی داستان کدومه؟[/FONT]

[FONT=&amp]جالبه که داستان بازی ادامه ی کد ورونیکاست،ولی داره اسم رولیشنز رو یدک میکشه.یعنی نسخه ای که یکی از بی اهمیت ترین داستان های سری رو داشته و نسخه ای که قراره یکی از مهمترین داستان های سری رو داشته باشه،هر دو یک اسم دارند.با اینکه حتی داستانشون ربطی به هم نداره.در حالی که این بازی خودش یک نسخه ی قبلی (کد ورونیکا) داشته که داستانشون هم در ادامه ی هم هست و اسم [/FONT][FONT=&amp]Enhanced Veronica[/FONT][FONT=&amp] به خوبی این حس رو منتقل میکرد.ولی از اونجایی که اکثر فن های جدید سری،رولیشنز رو بازی کردن و کد ورونیکا رو نه،کپکام اسم نسخه ای که ادامه ی داستان کد ورونیکا بود رو گذاشت رولیشنز تا سودی که از این افراد عایدش میشد رو از دست نده!

[/FONT]
[FONT=&amp]دلیل دیگر تغییر اسم بازی این بود که پس از بررسی های فراوان و در نظر گرفتن خواسته های فن های مختلف سری،کپکام بالاخره تصمیم گرفت که یک سری جدید رو در کنار سری شماره دار ایجاد کنه.سری شماره دار برای فن های جدید که طرفدار سبک اکشن بودند و سری رولیشنز برای فن های قدیمی که طرفدار سیک کلاسیک بودند.از اونجایی که آتمسفر این بازی شبیه به نسخه های کلاسیک بوده،کپکام اومد اسم بازی رو به رولیشنز 2 تغییر داد تا جزو این سری جدید بشه.در واقع تغییر اسم این بازی،مربوط به گیم پلی و آتمسفر اون میشه نه داستانش.وگرنه از لحاظ داستانی،مناسب ترین اسم برای این بازی همون [/FONT][FONT=&amp]Enhanced Veronica[/FONT][FONT=&amp] بوده و هست.ولی واقعا کپکام باید این نسخه رو فاکتور میگرفت و اسمش رو عوض نمیکرد.چون داستانش بخشی از داستان سری اصلیه و تازه داستانش هم ادامه ی رولیشنز 1 نیست.علاوه بر اینکه اگه اسمش [/FONT][FONT=&amp]Enhanced Veronica[/FONT][FONT=&amp] میموند،خودش یک سری با عنوان ورونیکا میشد.یعنی همونطور که ما الآن دو تا رولیشنز داشتیم،اون موقع هم دو تا ورونیکا داشتیم.چه فرقی میکرد؟

[/FONT]
[FONT=&amp]تازه سری ورونیکا خیلی منطقی تر و مهمتر از سری رولیشنز هم میشد.چون هم هر دو داستانش مهم بود و هم اینکه هر دو داستانش به هم ربط داشتند.نه مثل الآن که داستان یک رولیشنز مهمه و اون یکی مهم نیست و تازه داستانشون هم ربطی به هم نداره!مگه اینکه بعد از تغییر اسم بازی،داستانشون رو به زور بهم ربط داده باشند.وگرنه مطمئن باشید که تا قبل از تغییر اسم بازی،داستانش حتی کوچکترین ارتباطی به رولیشنز 1 نداشته.چون اصلا به عنوان رولیشنز ساخته نشده بوده.الآن هم اگه داستانش رو به اون ربط داده باشند،در حد فایلی چیزی هست که فقط اشاره ای به داستان رولیشنز 1 داره.دیگه کل داستان بازی رو که نمیتونن تغییر بدن.تازه اونطوری کلیر هم صاحب یک سری مختص خودش میشد که اسم هر دوشون ورونیکا بود.همونطور که لیون و ایدا هم همیشه در نسخه های زوج ظاهر میشن.یعنی خودش میشد یک قانون.جالب نمیشد؟

[/FONT]
[FONT=&amp]یک وقت هست که میگیم اسم [/FONT][FONT=&amp]Enhanced Veronica[/FONT][FONT=&amp] به ذهن کپکام نرسیده و اومده گذاشته رولیشنز.ولی بدبختی اینجاست که اینا اسم خب داشتند و تغییرش دادند.یعنی یکبار هم که کپکام بعد از چند سال یک کار درست و منطقی انجام داد،با دست خودش خرابش کرد تا و دوباره گند خودش رو زد.اینه که اعصاب منو خراب میکنه.واقعا این بزرگترین حسرت زندگیمه.واقعا حیف.بنا بر تمام دلایلی که گفتم و حداقل برای خودم هم قابل قبوله،من همینجا اعلام میکنم که از این پس،این بازی رو با نام [/FONT][FONT=&amp]Enhanced Veronica[/FONT][FONT=&amp] (EV[/FONT][FONT=&amp]) میشناسم و دیگه از اسم مسخره ی رولیشنز 2 استفاده نمیکنم.چون میدونم که [/FONT][FONT=&amp]Enhanced Veronica[/FONT][FONT=&amp]اسم داستانی بازی هست و رولیشنز 2 اسمی که مربوط به گیم پلی و سبک بازی میشه![/FONT]

با تشکر!
 
ممنون ,انگشتاتون درد نکنه واقعا :d .ورونیکا آخرین نسخه ای بود که من به عنوان رزیدنت کلاسیک میشناسم. درسته برام به اندازه سه لذت نداشت, ولی با فاصله زیادی از نسخه های بعد از 2005 زیبا تر بود!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or