بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

RockIT

کاربر سایت
Apr 29, 2010
2,314
نام
افشین
سلام بچه ها.یک خبر توپ در مورد قسمت چهارم فیلم رزیدنت اویل:
در این فیلم علاوه بر 4 شخصیت آلیس،کلیر،کریس و وسکر،جیل والنتاین هم حضور داره.(همونی که توی قسمت دوم هم بود.) و داستانش هم مثل رزیدنت اویل 5 است.یعنی جیل تحت کنترل وسکره.فقط به نظر می رسه که جای شوا با کلیر عوض شده.آلیس هم که همیشه نخود هر آشه و خودش رو خل می کنه.(خل رو با کسره بخونید.) در کل به نظر می رسه که از اون 3 تا فیلم قبلی بهتر باشه.راستی اون جلاد رزیدنت اویل 5 هم توش هست!به نظر می رسه که کارگردان فیلم پاول اندرسون حسابی داره از محبوبیت بازی،شخصیت هایش و هیولاهایش سو استفاده می کنه!
این هم چند عکس جدید از این فیلم:

عکس جیل تحت کنترل وسکر:

http://www.fearnet.com/eol_images/Entire_Site/201033/RE.jpg

عکس جلاد:

http://www.shootforthehead.com/AdvHTML_Upload/resident-evil-afterlife-executioner.jpg

عکس آلیس و کلیر:

http://www.slashfilm.com/wp/wp-content/images/zz7edc3949-550x366.jpg

عکس کریس:

http://gaygamer.net/images/Wentworth_Miller_001.jpg

عکس وسکر در هنگام پرتاب عینکش به سمت کریس و کلیر:(تقلید هم اینقدر تابلو؟!)

http://screenrant.com/wp-content/uploads/resident-evil-afterlife-Wentworth-Miller-chris-hadfield-albert-wesker.jpg

امیدوارم که خوشتون اومده باشه.


واقعا از شما بعىد اىن ىه سو استفاده از ىه سو استفاده دىگست کلا re5 منو ىاد بازى بچه ها مىندازه اصلا همون که جىل در کنترل وسکر بود عمق کافى نداشت اىن فىلمم مثل pop اسمش مىشه مناسب براى نوجوانان
 

نیما ردفیلد

کاربر سایت
Sep 22, 2009
454
نام
نیما
نه ROCKIT جان.درسته که رزیدنت اویل 5 از لحاظ گیم پلی مثل قسمت های اول ترسناک و معمایی نبود.ولی من به هیچ عنوان اسمش رو پس رفت نمی ذارم.چون لازمه ی قشنگی یک بازی ترسناک و معمایی بودن اون نیست و اگه شما دقت کرده باشید اکثر بازی های جدید هم در سبک رزیدنت اویل 5 یعنی اکشن هستند.منظورم اینه که دلیل نمیشه که اگه رزیدنت اویلی ترسناک و معمایی نبود خوب نباشه.(گرچه من خودم هم مثل تو اون سبک قدیمی رو بیشتر می پسندیدم.ولی خوب این دلیل بر بد بودن و به قول تو بچه گانه بودن بازی نیست.)
در مورد داستان هم باید بهت بگم که برعکس تو به نظر من رزیدنت اویل 5 بعد از رزیدنت اویل 2 و کد ورونیکا (که داستان هاشون چند بعدی بود) بهترین و کامل ترین داستان مجموعه ی رزیدنت اویل رو داشت.اون قسمتی که جیل تحت کنترل وسکر بود و بعد کریس روپوش اون رو برمیداره اوج تاثیر گذاری و احساس کل داستان مجموعه ی رزیدنت اویل رو داشت.البته من عمق داستان و شخصیت ها رو درک می کنم.نه فقط ظاهر قضیه رو و نمی دونم که شما هم مثل من هستید یا نه؟فکرش رو بکن.کریس و جیل 10 سال برای برقراری امنیت و آرامش در جهان با دشن اصلیشونیعنی آلبرت وسکر مبارزه کردند.اون وقت زمانی که وسکر روپوش جیل رو برمی داره ما می بینیم که کسی که سال ها برای نابودی وسکر در کنار کریس مبارزه کرده حالا در کنار وسکر و مقابل کریس ایستاده و خود کریبسهم در اون لحظه واقعا داغون میشه.(که انصافا هم این صحنه رو عالی درست کرده بودند.) یعنی یک نفر در طی 3 سال تحت کنترل یکی دیگه بوده و حتی اختیار پلک زدن هم نداشته.و بعدش هم که کریس و شوا،جیل رو به حالت اولش بر می گردونند دوباره کریس و جیل این دشمنان همیشگی وسکر با هم متحد می شن برای رسیدن به همون هدف قدیمی و دوباره اون مثلث قدیمی رزیدنت اویل 1 یعنی کریس-جیل و وسکر کامل میشه و داستان همون حال و هوای رزیدنت اویل 1 و 10 سال پیش رو به خودش می گیره.
دیدی دوست عزیزم؟اگه اینجوری به ماجرا نگاه کنی به عمق داستان پی می بری و این شاهکار بی نظیر رو درک می کنی.من که خودم شخصا با هیچ قسمت رزیدنت اویل به اندازه ی این تیکه حال نکردم!البته این رو هم بگم که می تونستند بهتر ازاین رو هم درست کنند و به نظر خودم هم داستان باید در 1 جا ویرایش می شد:
اون جایی که کریس و شوا جیل رو تنها می ذارن و جیل هم می ره که کمک بیاره باید تغییر می کرد.یعنی اونجا جیل باید با کریس می موند و شوا برای آوردن کمک اقدام می کرد.به این دلایل:
1-اینجوری مبارزات نهایی وسکر با هر دو دشمن قدیمیش انجام می شد و سرانجام هم وسکر توسط دو دشمن اصلیش نابود می شد و در واقع کریس و جیل هر دو با هم به هدفشون می رسیدند.
2-جیل خیلی از وسکر زخم خورده بود و از آخر هم خودش باید انتقامش رو از وسکر می گرفت.نه اینکه یک شخصیت جدید که هیچ ارتباط قبلی هم با وسکر نداشته بیاد و مهم ترین شخصیت داستان رو بکشه!
3-اینجوری تنوعی در بازی ایجاد می شد.چون در مراحل پایانی بازی جیل ما رو همراهی می کرد و دیگه شوا اینقدر تکراری و خسته کننده نمی شد.
4-در نسخه ی جدید رزیدنت اویل 5 یک سناریویی هست که در اون نشون داده میشه که جیل بعد از جدا شدن از کریس و شوا با جاش متحد می شه و از آخر هم با هم هلیکوپتری رو برای نجات کریس و شوا میارند.از طرف دیگه می دونیم که شوا و جاش از قبلا با هم رابطه داشتند و جاش مربی شوا بوده.اگه شوا برای آوردن کمک اقدام می کرد به جای جیل،اون با جاش متحد می شد و داستان قشنگتر می شد.یعنی کریس و جیل با هم و شوا و جاش هم با هم!اینجوری بهتر نیست؟
البته اگه سازندگان بازی نمی خواستند که این تغییر رو در بازی ایجاد کنند حداقل اون دم آخری جیل باید خودش به همراه کریس آرپی جی ها رو به سمت وسکر شلیک می کرد و در واقع خودش وسکر رو می کشت و انتقامش رو از اون می گرفت.یعنی سرنوشت طوری رقم می خورد که با وجود اینکه جیل سالها از کریس دور بوده و تیم اصلی دشمنان وسکر ازهم پاشیده بوده،در آخر کار با هم به هدفشون برسند و تازه خیلی هنرمندانه تر و احساساتی تر می شد اگه اون دم آخری وقتی که جیل آرپیجی ها رو به کریس و شوا میداد،شوا آرپیجی رو نگیره و به جیل بگه:نه.این حق تو است!
حس نویسندگیم خوب نیست؟ :biggrin1:
شما هم با نظر من موافقید یا نه؟البته این مطالب حاصل ساعت ها تفکر و اندیشه ی عمیق است.ولی در کل همینجوری که قبلا هم گفتم داستان بدون این تغییرات هم عالی و فوق العاده تاثیر گذاره.
 
آخرین ویرایش:

aryan_17_bahal

کاربر سایت
Mar 7, 2009
172
نام
آرین
نیما جان بسی لذت بردیم ..... ;)
منم با اینکه اویل 5 مثل بازیهای گذشته ترسناک و معمایی نبود اما میگم که داستان واقعا خوبی داشت .... لااقل داستانشو من راضی بودذم اما بازم ناراحتم چرا دو عنصر اصلی و کلیدی سری بازیها باید ..........
نیما یه سوال .... جایی یه تریلری دیدم فکر کنم واسه ی بازی رزیدنت اویل 3 بود ..... دیدم آلبرت وسکر کنار جیل والنتاین که زخمی هم شده نشسته و انگاری دلداریش میده و ...... این کجای بازی بوده من ندیدم ؟؟؟؟ :confused:
 

RockIT

کاربر سایت
Apr 29, 2010
2,314
نام
افشین
داستان خوب بود ولى کارگردانى در حد داستان نبود مراحل خوب طراحى نشده بودند مخصوصا او مرحله که پله ها مى رفتن بالا مىومدن پاىىن فک کن اىن داستان با همىن زاوىه دوربىن با حالت معماىى بهتر چى مىشد اونوقت بازى مىشد در حد پاىان وسکر نمى دونم lost in nightmare بازى کردى ىا نه فک کن اىن بازى کوتاه چقدر طرفدارارو خوشحال کرده منظورم من از سو استفاده اىنه که capcom بىشتر از رضاىت فن ها fan ها به فروش اهمىت مىده اونوقت اىنجاست که shinji mikami مىگه من re5 بازى نمى کنم چون از روىه اىن چند سال اخىر capcom خبر داره
 

نیما ردفیلد

کاربر سایت
Sep 22, 2009
454
نام
نیما
خوب بله.در این شکی نیست که کاپکوم در این چند سال اخیر بیشتر به پول فکر می کنه تا به خود بازی ها.ولی اون زاویه ی دوربین قبلی بیشتر برای همون سبک ترسنتک و معمایی خوب بود.نه برای یک بازی اکشن.چون در اون حالت نمی تونستیم هر قسمت بدن دشمن که بخواهیم رو هدف بگیریم و کاراکترها هم بیش از حد کوچک بودند.من به علت نداشتن پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 هنوز گمشده در کابوس ها رو بازی نکردم.ولی دموهای زیادی ازش دارم.و به نظرم عالی بود.چون هم مثل نسخه های کلاسیک معمایی و ترسناک بود و هم هر دو تا زاویه ی دوربین رو داشت.در ضمن به نظرم اون قسمت پله ها یکی از شاهکارترین بخش های بازی بود.چون خود طراحی پله ها به اون صورت در نقشه خیلی سخته و حتما از یک مهندس عمران کمک گرفتند.
و اما یک سوال:دوست عزیزم در گمشده در کابوس ها چند تا از این هیولاهای لنگر به دست وجود دارد؟احد میگه فقط یکی است.ولی در دموهایی که من دارم چند تا هستند و حتی در یک قسمتی هم دو تایی با هم حمله می کنند.به سایت ویکی هم که مراجعه کردم نوشته بود که در حالت های آسونتر 5 تا و در حالت های سخت 11 تا هستند.
راستی آرین جان اگه میشه لینک اون تریلر رو برام بذار.البته محاله که مال رزیدنت اویل 3 باشه.احتمالا مال اون وقتی بوده که جیل و وسکر با هم از پنجره سقوط می کنند.شاید هم در گمشده در کابوس ها باشه.
 

RockIT

کاربر سایت
Apr 29, 2010
2,314
نام
افشین
خوب بله.در این شکی نیست که کاپکوم در این چند سال اخیر بیشتر به پول فکر می کنه تا به خود بازی ها.ولی اون زاویه ی دوربین قبلی بیشتر برای همون سبک ترسنتک و معمایی خوب بود.نه برای یک بازی اکشن.چون در اون حالت نمی تونستیم هر قسمت بدن دشمن که بخواهیم رو هدف بگیریم و کاراکترها هم بیش از حد کوچک بودند.من به علت نداشتن پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 هنوز گمشده در کابوس ها رو بازی نکردم.ولی دموهای زیادی ازش دارم.و به نظرم عالی بود.چون هم مثل نسخه های کلاسیک معمایی و ترسناک بود و هم هر دو تا زاویه ی دوربین رو داشت.در ضمن به نظرم اون قسمت پله ها یکی از شاهکارترین بخش های بازی بود.چون خود طراحی پله ها به اون صورت در نقشه خیلی سخته و حتما از یک مهندس عمران کمک گرفتند.
و اما یک سوال:دوست عزیزم در گمشده در کابوس ها چند تا از این هیولاهای لنگر به دست وجود دارد؟احد میگه فقط یکی است.ولی در دموهایی که من دارم چند تا هستند و حتی در یک قسمتی هم دو تایی با هم حمله می کنند.به سایت ویکی هم که مراجعه کردم نوشته بود که در حالت های آسونتر 5 تا و در حالت های سخت 11 تا هستند.
راستی آرین جان اگه میشه لینک اون تریلر رو برام بذار.البته محاله که مال رزیدنت اویل 3 باشه.احتمالا مال اون وقتی بوده که جیل و وسکر با هم از پنجره سقوط می کنند.شاید هم در گمشده در کابوس ها باشه.

بله خوب وقتی آفریقایی ها جام جهانی برگزار میکنن از این پله ها هم درست میکنن تو lost in nightmares هم guardian هارو نشمردم ولی از 5 تا بیشتر بود
 

A M I R 1 1 0

کاربر سایت
Apr 2, 2010
153
نام
AmIr
نیما جان اینطوری که من میبینم بیشتر به حال و هوای بازی رزیدنت 3 شبیه ....
برات آپلود کردم خودت ببینی .... شاید هم سر کاری باشه .... نمیدونم ....
این هم لینکش : دانلود کنید .....
این چیه گذاشتی ؟! اخرش که مال داینو کرایسس بود جیل هم که مال اویل 3 بود وسکر هم مال ورونیکا ایکس! هرکی اینو ساخته از اون حرفه ای ها بوده !
 

aryan_17_bahal

کاربر سایت
Mar 7, 2009
172
نام
آرین
امیرجان مطمئنی ؟؟؟؟؟ والا اینطور که من میبینم جیل و محیط خیلی بیشتر به بازی اویل 3 میخوره اما وسکر از کجا اومده اینو نمیشه توجیهی گذاشت واسش ......
 

A M I R 1 1 0

کاربر سایت
Apr 2, 2010
153
نام
AmIr
کلش نیم ساعت نیست ! ارین جون من مطمئنم چون اخرش که مثل بازی داینو کرایسس 2 هست محیط اون هم شبیه اویل سه هست وسکر را تو ورونیکا ایکس دیدم جیل هم که تو مرحوم اویل 3:D
 

aryan_17_bahal

کاربر سایت
Mar 7, 2009
172
نام
آرین
بابا امیرجان آخه نمیشه ..... ببینم اون صحنه ای که ..... :d چقدر هماهنگ کار میکنند .... دیگه خیلی تابلو هستش ..... کس دیگه ای نیست اینو ببینه نظرشو بگه ... من هنوز هم میگم این صحنه واسه ی اویل 3 هستش .... فقط نمیدونم این وسکر از کجا پیداش شده .... یکی به داد ما برسه مردیم از کنجکاوی ...... ;;)
 

Little John

کاربر سایت
Apr 13, 2009
4,609
دوستان این صحنه شبیه جایی در رزیدنت اویل 2 هست .تقریبا آخرای بازی بعد از اینکه به آزمایشگاه برکین نفوذ میکنیم اون تایرانت میاد لیون رو بزنه ایدا از پشت با تیر میزنتش بعد میره سراغ ایدا و بلندش میکنه و ایدا تیر میزنه به سرش بعد پرتش میکنه طرف یه دستگاه اون تایرانت هم پرت میشه تو آهن ذوب شده.بعد لیون میاد بالا سر ایدا و یه کم با هم حرف میزنن و آخر هم همدیگرو میبوسن.حالا نمیدونم این وسکر و جیل چجوری چپوندن اونجا.
 

RockIT

کاربر سایت
Apr 29, 2010
2,314
نام
افشین
من هنوز این دمو رو ندیدم.دانلود می کنم و خبرش رو میدم.راستی RockIT جان گمشده در کابوس ها چند مرحله است و چقدر طول می کشه و در اون کریس بهتره یا جیل؟

کلا ىه مرحلست حدودا ىه ساعت تموم مىشه به نظر من جىل از شوا به عنوان پارتنر بهتره! ولى کرىس خوب خىلى بهتره
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر