بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

حمید از نظر من هنوزم که هنوزه بهترین دوربین همون کلاسیک هستش ولی همونجور که احسان گفته، اون دوربین متناسب با گیم پلی کلاسیک بوده.
توی همین ورژن Hallucination هم دوربین متناسب با گیم پلی هست (حداقل با توجه به تنها ویدئویی که ازش در دسترس هست). تعداد دشمن ها کم و حالت کند بازیکن که باعث میشه همین دوربین و جایگیری اون توی صحنه های مختلف هر 2تا هدف سازنده رو چه از نظر ترس و چه از نظر گیم پلی تامین کنه.

ولی یکی مثل RE4 چی؟ دشمنا گروهی حمله میکنن. باید دوربین به شکلی باشه که مثلا وقتی با یه اسلحه مثل شات گان شلیک میکنی، AOE داشته باشه (Area of Effect) که روی کل جمعیت تاثیر بذاره. مطمئن باش میکامی اینا رو در نظر گرفته بوده.

اما در مورد ایده هم هر چی بوده، با ساختار RE همخونی نداشته. همونجور که میبینی میکامی اون ایده رو توی یه IP جدید به اسم TEW پیاده کرده. هرچند به قول تو این تخیلی بازیا و عناصر ماورایی از شماره 4 به بعد به بازی رخنه کردن و اون ایده زره های قرون وسطایی که اوایل قرار بوده ماورایی باشن، یه انگل انداختن توش که مثلا جنبه علمی تری بهش بدن که خب ...

اگر دقت کرده باشی توی همین ویدئو، از نظر فنی به مراتب توی سطح بالاتری نسبت به خود RE4 قرار داره. ولی محدودیت های سخت افزاری که هزینه بر بودن، باعث شد این ورژن به نتیجه نرسه.
 
حمید از نظر من هنوزم که هنوزه بهترین دوربین همون کلاسیک هستش ولی همونجور که احسان گفته، اون دوربین متناسب با گیم پلی کلاسیک بوده.
توی همین ورژن Hallucination هم دوربین متناسب با گیم پلی هست (حداقل با توجه به تنها ویدئویی که ازش در دسترس هست). تعداد دشمن ها کم و حالت کند بازیکن که باعث میشه همین دوربین و جایگیری اون توی صحنه های مختلف هر 2تا هدف سازنده رو چه از نظر ترس و چه از نظر گیم پلی تامین کنه.

ولی یکی مثل RE4 چی؟ دشمنا گروهی حمله میکنن. باید دوربین به شکلی باشه که مثلا وقتی با یه اسلحه مثل شات گان شلیک میکنی، AOE داشته باشه (Area of Effect) که روی کل جمعیت تاثیر بذاره. مطمئن باش میکامی اینا رو در نظر گرفته بوده.

اما در مورد ایده هم هر چی بوده، با ساختار RE همخونی نداشته. همونجور که میبینی میکامی اون ایده رو توی یه IP جدید به اسم TEW پیاده کرده. هرچند به قول تو این تخیلی بازیا و عناصر ماورایی از شماره 4 به بعد به بازی رخنه کردن و اون ایده زره های قرون وسطایی که اوایل قرار بوده ماورایی باشن، یه انگل انداختن توش که مثلا جنبه علمی تری بهش بدن که خب ...

اگر دقت کرده باشی توی همین ویدئو، از نظر فنی به مراتب توی سطح بالاتری نسبت به خود RE4 قرار داره. ولی محدودیت های سخت افزاری که هزینه بر بودن، باعث شد این ورژن به نتیجه نرسه.

موافقم این بازی از نظر گرافیکی هم تو سال 2001 رودست نداشت! فکرشون بکن 13 سال پیش یک همچین گرافیکی دیوانه کننده بوده ولی من فکر نمیکنم به خاطر محدود بودن سخت افزار این ورژن به نتیجه نرسیده باشه.

منم همینو میگم دیگه من میگم این دوربین ترکیبی از کلاسیک و مدرنه و بهترین حالت ممکن که هم ایده آل بازی های مدرن هست از طرفی اون حالت سینماییشم حفظ میکنه. اگه نه بله منم میدونم که دوربین کلاسیک با پیشرفته تر شدن گیم پلی بازیها از نظر ساختاری و جزئیاتشون دیگه جواب نمیده!
 
آخرین ویرایش:
ژانر چی رو عوض کنه یک جوری میگی ژانر رو عوض کنه انگار تبدیل به بازی استراتژیکش کرده بوده ژانر ور عوض نکرده بود برادر من ژانر همون Survival Horror بود. اینجایی که قرمز کردم رو اتفاقا کاملا برعکس داری میگی یه جورایی گند زد به بازی چی چی از ارزش اثرکم نکرد!!! اولا که معرفی شدنش دلیل منطقی برای ریلیز شدنش نیست چون خیلی ها ندیدن اگر هم دیدن دلشون میخواد خودشون تجربه کن بازی رو و مطمعن باش اگه همین رزیدنت ایول با همین داستان ماورائیش ریلیز میشد نه تنها فروش خوبی میکرد بلکه جز شاهکار ها هم میشد. رزیدنت ایول داستانش درسته با علم و ژنتکی سر و کار داره اما بعضی وقتا دیگه زیاده روزی کرده و خیلی جلو رفته! از دایناسور شدن سیمونز که حتی با پیشرفت علم ژنتیک هم این جهش ها غیر قابل توجیحه بگذریم.نگه داشتن گلوله آرپیجی توسط وسکر چیزیه که تو کارتون های ژاپنی بیشتر دیده شده یک کلا رزیدنت ایول بعد از 3 دچار یک تزلزل تو ساختارش شد چه از نر گیم پلی چه داستانی از نظر گیم پلی که دیدیم چطوری اکشن از نظر داستانی هم پارو خیلی فراتر از واقعیت گذاشت اینو بای قبول کرد و به نظر من اگه رزیدنت ایول همون مسیر سابق بر اساس واقعیت و اون توجیه علمیش رو ادامه میداد خب حرف شما وبقیه درست بود که رزیدنت ایول نباید ماورائی باشه و روی خط واقعیاتی که حالا ممکنه در آینده دور یا نزدیک اتفاق بیفته حرکن میکنه اما حالا که انقد تخیلی شده به نظر من ماورائی بودن داستان هم برای همه طرفدارا قابل هضم بود. کل حرف من اینه رزیدنت ایول یا باید همون به قول شما تم یا مضمون واقعی گرایانش رو ادامه میداد که در اینصورت فرانچازش انقدر گسترش پیدا نمیکرد طبیعتا یا باید ایده های جدیدی رو وارد میکرد که تا حدود زیادی اون جوهر ه ی اصلی بازی رو کمرنگ تر جلوه میداد که همینکار رو هم کرد حالا باز دوباره داره بر میگرده به روال سابق و بصورت واقعی تر . منظورم تو همین رزیدنت ایول رولیشنز 2 هست که دیگ هاز زامبی ها خبری نیست و افراد آلوده دشمنای اصلی بازی هستند که دیگه زامبی های خونخوار نیستن و اگر چه طرفدارا زامبی های تل وتلو خور رو ترجیح میدم اما این تم داستانی خیلی به واقعیت نزدیک تره.

خلاصه همه حرف های من اینه! از نظر من رزیدنت ایول بعد از شماره 3 بیش از حد تخیلی شد و دیگه اون ماهیت علمی رو نداره واسه همینم هم گفتم ریلیز شدن رزیدنت ایول 4 بتا هم مشکلی ایجاد نمیکرد میگم خیلی جذابیت های دیگه داشت که تا حالا تو هیچ کوم از رزیدنت ایول ها دیده نشده. یکیش دروبین تریکبیه. البته این رزیدنت ایول رولیشنز خیلی به واقعیت نزدیک شده و من خیلی خوشم میاد از این ایده. نه تکراری نه یک چیز .. تخیلی! شما فکر میکنی هیمن رزیدنت ایول 4 تمش فرق نکرد این که کلا تم رو زیرو رو کرد رفت به سمت اون موضوعات مذهبی و شیطانی و فرقه ای این چیزا!!! :|

اینقدر بد می‌گم!؟
من دقیقا گفتم:
به هیچ وجه چیزی نیست که (مثل جهش‌های سیمونز) از ارزش اثر کم کنه! تم، تمه دیگه‌ای هست و پرداختِ همه چیزش فرق داره.
یعنی جهش‌های سیمونز از ارزش اثر کم می‌کرد!

خواهش می‌کنم قسمت اول مطلب رو دوباره بخون چون متوجه نشده بودی.

ژانر چی رو عوض کنه یک جوری میگی ژانر رو عوض کنه انگار تبدیل به بازی استراتژیکش کرده بوده ژانر ور عوض نکرده بود برادر من ژانر همون Survival Horror بود.
جواب اینو هم داده بودم که(!):
این که اسم ژانر هم می‌برم، به ژانر داستان بازی کار دارم نه ژانر بازی که ماهیت متفاوتی برای فهمش به مخاطب داره و با یک نام مخصوص این صنعت ازش یاد می‌شه (مثلا سوروایول هارر مخصوص بازی‌ها.).
تعریف ژانر برای داستان و بازی فرق داره. ما در داستان هیچ سوروایول هارری نداریم!

شما فکر میکنی هیمن رزیدنت ایول 4 تمش فرق نکرد این که کلا تم رو زیرو رو کرد رفت به سمت اون موضوعات مذهبی و شیطانی و فرقه ای این چیزا!!!
این بعنی اصلا نوشته‌های منو تو این چند سال ندیدی! من حدود هزاربار از این مسئله همین‌جا گفتم و گاهی بحثم پیش اومده!!!

نمی‌گم وجه علمی نسخه‌های جدید کم نشده! اما این فقط بی‌منطقی و ضعف داستان رو می‌رسونه. تم همون تمه. بتای 4 تمش تفاوت داره و حالا که تم فرق کرده نمی‌شه روح رو سوتی دونست توش.
حتی تو همین صحبت‌هام تو پرانتز از نسخه‌ی اصلی 4 هم یاد کردم که تم عوض کرده!
همیشه هم گفتم با عوض کردن تم و ژانر بازی (این‌جا از ژانر بازی می‌گم) سری رو به انحطاط کشوند؛ هرچند شاهکار به تمام معنا بود.
(ولی باز هم به اندازه‌ی 4 بتا زیاده روی نداشت!)
 
آخرین ویرایش:
بتای 4 تمش تفاوت داره و حالا که تم فرق کرده نمی‌شه روح رو سوتی دونست توش.

داری حرفای منو تکرار میکنی!

این بعنی اصلا نوشته‌های منو تو این چند سال ندیدی! من حدود هزاربار از این مسئله همین‌جا گفتم و گاهی بحثم پیش اومده!!!

تو هم نوشته های منو تو این 6سال ندیدی اصلا! نه تو نه راک62!
 
داداش فقط اینو بدون که اگه بهم فحش میدادی انقدر ناراحت نمیشدم!!!





آره این دوربین به نظر من بهتر از رزیدنت ایول 4 بود! چون از رویرو از نیم رخ و از زوایای دیگه کرکتر رو نشون میداد و این باعث میشد تا بازی از اون حالت یکنواختی که همش کرکتر رو از پشت سر نشون میداد در بیاد و حالت سینمایی پیدا کنه . فقط برو یک نگاهی به نظرات فن ها در مورد این بازی بنداز ببین چند % خوساتار ریلیز شدن بازی بودن. و گفته بودن حتی از 4 هم بهتر میشد. یک عکس برات میزام تو عکس چند تا نکته هست یکیشو همون دوربین هست که حالت سینمایی به بازی داده. دومیش نور پردازی محیط مواقع خطر هست که اصلا این نور پردازی خودش ایجاد اضطاب و ترس میکنه. و تو اکثر فیلم های ترسناک که تو شب اتفاق میفته از سبک استفاده شد. نور آبی. اینا فقط دو مورد از ویژگی های بازی بودن. خیلی بیشتر از اینها حرف برای گفتن داشت این بازی ... میکامی استاده این ایده ها هست ببین چطور تو بازی The Evil Within ازش استفاده میکنه.

qk96hcqj3a8ealkm4ter.jpg

غیر از تم، با کل حرفات راجع به این نسخه موافقم.
البته این نور آبی برای زمان خطر نیست! موقع توهم زدن لیان صفحه این شکل می‌شه. لیان آلودست!

- - -ویرایش - - -

داری حرفای منو تکرار میکنی!
تکرار می‌کنم!؟ من از ابتدا گفتم این نسخه به هیچ وجه رزیدنت ایول نبود و نیست! اما اینو گفتم بدونی برای من این مسئله از ارزش اثر کم نمی‌کنه!
 
آخرین ویرایش:
غیر از تم، با کل حرفات راجع به این نسخه موافقم.
البته این نور آبی برای زمان خطر نیست! موقع توهم زدن لیان صفحه این شکل می‌شه. لیان آلودست!

- - -ویرایش - - -


تکرار می‌کنم!؟ من از ابتدا گفتم این نسخه به هیچ وجه رزیدنت ایول نبود و نیست! اما اینو گفتم بدونی برای من این مسئله از ارزش اثر کم نمی‌کنه!


دقیقا زمان خطر هست تریلر رو دوباره ببین! ربط به توهم لیان نداره!
 
روی اَندروید نمیدونم ولی منکه خوشم اومد از بازیش. البته یه کم روی nerve طناب میزنه ها :d ولی خب :d داستانش هم یه کم آبکیه.
اما بچه ها یه چیز خیلی جالب :d نمیدونم کسی تا الان توجه کرده یا نه ولی داستان resident evil : gaiden و revelations یه جورایی شبیه هم هستشا.
توی gaiden داستان از این قراره که لیون برا یه ماموریت میره و گم میشه و بری را میفرستن سراغش.
توی revelations هم داستانش اینجوریه که کریس و جسیکا برا یه یه ماموریت میرن و گم میشن و جیل و پارکر میرن سراغشون.
داستان بازی توی gaiden توی یه کروز شیپ (همون کَشتی مسافرتی) اتفاق میافته
توی revelations هم همینطوره.
فعلن جلوتر نرفتم ولی تا جایی که خبر دارم توی بازی میشه با لیون هم بازی کرد. خب فکر کنم اینجا هم مثل revelations که جیل و پارکر گم میشن و کریس و جسیکا میرن دنبالشون، اینجا هم بری گم بشه و لیون بره دنبالش :d



ببین اونقدرا هم بد نیستا :d
ببین یه سوال، اگه برا اَندروید هم هستش، برا psp هم هستش؟ اگه برا psp هم بشه با شبیه ساز بازی کرد خیلی خوب میشه. با pc خیلی دردسره :d

PSP نداشتم تا به‌حال عزیزم، خبر ندارم...
آخه نه گیم پلی داره و نه داستان! جان من داری بازی می‌کنی؟ هدف گیری می‌کنی با اون سیستم هدف گیری و زامبی‌های 8 بیتی؟:d

- - -ویرایش - - -

دقیقا زمان خطر هست تریلر رو دوباره ببین! ربط به توهم لیان نداره!
می‌دونم، اما در واقع خطری وجود نداره! لیان آلوده شده و اینا توهمشه. قرار بر این بوده که موقع توهم صفحه آبی بشه، چه خطر حس کنه چه نه...
 
تکرار می‌کنم!؟ من از ابتدا گفتم این نسخه به هیچ وجه رزیدنت ایول نبود و نیست! اما اینو گفتم بدونی برای من این مسئله از ارزش اثر کم نمی‌کنه!

حرفات ضد نقیضه! اینجا صحبت از ارزش اثر نیست صحبت از اینه که این بازی اگر هم ریلیز میشد با توجه به روند تخیلی که فرانچایز در پیش گرفته بود مشکلی ایجاد نمیکرد. میگم خیلی از فن ها همین الانشم دلشون میخواد کپکام این بازی رو ریلیز کنه! من کاملا موافق ریلیز بازی هستم و بشدت استقابل میکنم برام هم مهم نیست که یکی فکر کنه من RE باز نیستم یا ...

- - -ویرایش - - -

PSP نداشتم تا به‌حال عزیزم، خبر ندارم...
آخه نه گیم پلی داره و نه داستان! جان من داری بازی می‌کنی؟ هدف گیری می‌کنی با اون سیستم هدف گیری و زامبی‌های 8 بیتی؟:d

- - -ویرایش - - -


می‌دونم، اما در واقع خطری وجود نداره! لیان آلوده شده و اینا توهمشه. قرار بر این بوده که موقع توهم صفحه آبی بشه، چه خطر حس کنه چه نه...

هر چی من میگم تو هی لج کن عزیزم میگم فقط زمان خطر اینجوری میشد عجب ها! هی میگه توهماتشه! اگه تریلر رو دیده باشی زمانی که عروسک ها به حرکت در اومد دوباره نور محیط آبی شد. کی گفته اینا فقط توهماتشه؟؟؟ و خطری وجود نداره یعنی کلا سر کاریم پس؟؟؟؟ :| از خودت داستانشو در اوری یا واقعا منبعی داری برای حرفت؟
 
آخرین ویرایش:
ضد و نقیض نیست؛ می‌گم به عنوان یک بازی مستقل بی‌نظیر بود.
چرا، مشکل ایجاد می‌کرد. اگه 4 داستان ناتموم سری رو نیمه جون کرد، این یکی کمر شکن می‌کرد. چرا تغییر تم و ژانر وقتی که هنوز ته داستان اصلی باز مونده؟ فقط صحبت فروش کم ریمیک و زیرو بود که اون هم فقط به علت انحصاری بودنش بود.
اگر این رلیز می‌شد شاید استقبالی کمتر از 4 نمی‌داشت؛ اما امروز رولیشنز 2 تفاوت زیادی با سایلنت هیلز نداشت. و ما تم RE رو فقط در خاطرات داشتیم! چون کمتر پیش میاد یک عنوان تمش رو عوض کنه! شاید اصلا پیش نیاد!

هر چی من میگم تو هی لج کن عزیزم میگم فقط زمان خطر اینجوری میشد عجب ها! هی میگه توهماتشه! اگه تریلر رو دیده باشی زمانی که عروسک ها به حرکت در اومد دوباره نور محیط آبی شد.
آره خب، تو اون لحظات داره توهم می‌زنه! بنا به گفته‌ها قرار بر این بوده زمان توهم صفحه آبی بشه تا ما بدونیم با واقعیت طرفیم یا نه. توهم زدنم فقط برای موجودات نیست که! شاید مثلا نمای قصر رو هم توهم بزنه! بعد با توجه به نور آبی ما می‌دونیم حقیقت این نیست! (این مثال بود از خودم!)
 
ضد و نقیض نیست؛ می‌گم به عنوان یک بازی مستقل بی‌نظیر بود.
چرا، مشکل ایجاد می‌کرد. اگه 4 داستان ناتموم سری رو نیمه جون کرد، این یکی کمر شکن می‌کرد. چرا تغییر تم و ژانر وقتی که هنوز ته داستان اصلی باز مونده؟ فقط صحبت فروش کم ریمیک و زیرو بود که اون هم فقط به علت انحصاری بودنش بود.
اگر این رلیز می‌شد شاید استقبالی کمتر از 4 نمی‌داشت؛ اما امروز رولیشنز 2 تفاوت زیادی با سایلنت هیلز نداشت. و ما تم RE رو فقط در خاطرات داشتیم! چون کمتر پیش میاد یک عنوان تمش رو عوض کنه! شاید اصلا پیش نیاد!

نه رزیدنت ایول رولیشنز 2 تم رو عوض نکرد و نمیکنه! اتفاقا خیلی واقع گرایانه تر از کلاسیک ها هم هست میگم واقع گرایانه نمیگم بهتر!


آره خب، تو اون لحظات داره توهم می‌زنه! بنا به گفته‌ها قرار بر این بوده زمان توهم صفحه آبی بشه تا ما بدونیم با واقعیت طرفیم یا نه. توهم زدنم فقط برای موجودات نیست که! شاید مثلا نمای قصر رو هم توهم بزنه! بعد با توجه به نور آبی ما می‌دونیم حقیقت این نیست! (این مثال بود از خودم!)

همون گفته ها رو منبعشو بده چون من مطمعنم همچین گفته هایی وجود نداره که زمان توهم نور آبی بشه! فقط زمان خطر! توهمات لیان بصورت یک فلش سریع نمایش داده میشه! نیمدونم چطوری بگم یک صحنه سریع ردم میشه!
 
hmd2009
حمید اگر حس ترس و دلهره مبنای کارت هست ان رزیدنت اویل 3.5 شاهکار بود! حتی موسیقی متنش اشک منو دراورد! البته طبق معمول داشتم به گذشته های دور فکر میکردم و خاطراتم با این بازی! به این دلیل اشک ریختم! البته چند قطره!
این بازی را هم میکامی نساخته!
اما اگه مبنای کارت داستان بازی هست حقیقتا هیچ ربطی به رزیدنت نداره! چون وقتی میکامی داستان بازی را میخوند حذف میکند و میره داستان رزیدنت اویل 4 را که بازی کردیم مینویسد. ان داستان 3.5 هیچ سنخیتی با رزیدنت اویلی که مبنای علمی و دانش داره و دنبال انتقاد از یک سری مسائل هست نداره
شماره 4 درست هست که از نظر تم با سری های قبل متفاوت هست اما حداقل کلیت داستان سری را حفظ کرده بود و دیگه خبری از توهم و روح و ماوراء نبود! تنها بحث کنترل گانادوس ها بود که ان هم از طریق انگل لاس پلاگاس هست و میشه توجیه کرد.تازه ان هم کنترل ذهنی بود نه بدنی! میشه شست شوبی مغزی:d
 
آخرین ویرایش:
hmd2009
حمید اگر حس و ترس دلهره مبنای کارت هست ان رزیدنت اویل 3.5 شاهکار بود! حتی موسیقی متنش اشک منو دراورد! البته طبق معمول داشتم به گذشته های دور فکر میکردم و خاطراتم با این بازی! به این دلیل اشک ریختم! البته چند قطره!
این بازی را هم میکامی نساخته!
اما اگه مبنای کارت داستان بازی هست حقیقتا هیچ ربطی به رزیدنت نداره! چون وقتی میکامی داستان بازی را میخوند حذف میکند و میره داستان رزیدنت اویل 4 را که بازی کردیم مینویسد. ان داستان 3.5 هیچ سنخیتی با رزیدنت اویلی که مبنای علمی و دانش داره و دنبال انتقد از یک سری مسائل هست نداره
شماره 4 درست هست که از نظر تم با سری های قبل متفاوت هست اما حداقل کلیت داستان سری را حفظ کرده بود و دیگه خبری از توهم و روح و ماوراء نبود! تنها بحث کنترل گانادوس ها بود که ان هم از طریق انگل لاس پلاگاس هست و میشه توجیه کرد.تازه ان هم کنترل ذهنی بود نه بدنی! میشه شست شوبی مغزی:d
کاملا موافقم،مخصوصا شت وشوی مغزی رو:d:
 
داداش فقط اینو بدون که اگه بهم فحش میدادی انقدر ناراحت نمیشدم!!!





آره این دوربین به نظر من بهتر از رزیدنت ایول 4 بود! چون از رویرو از نیم رخ و از زوایای دیگه کرکتر رو نشون میداد و این باعث میشد تا بازی از اون حالت یکنواختی که همش کرکتر رو از پشت سر نشون میداد در بیاد و حالت سینمایی پیدا کنه . فقط برو یک نگاهی به نظرات فن ها در مورد این بازی بنداز ببین چند % خوساتار ریلیز شدن بازی بودن. و گفته بودن حتی از 4 هم بهتر میشد. یک عکس برات میزام تو عکس چند تا نکته هست یکیشو همون دوربین هست که حالت سینمایی به بازی داده. دومیش نور پردازی محیط مواقع خطر هست که اصلا این نور پردازی خودش ایجاد اضطاب و ترس میکنه. و تو اکثر فیلم های ترسناک که تو شب اتفاق میفته از سبک استفاده شد. نور آبی. اینا فقط دو مورد از ویژگی های بازی بودن. خیلی بیشتر از اینها حرف برای گفتن داشت این بازی ... میکامی استاده این ایده ها هست ببین چطور تو بازی The Evil Within ازش استفاده میکنه.

qk96hcqj3a8ealkm4ter.jpg
چرا مثلا؟ یعنی احترامی که من به فن بودنت میزارم از احترامی که به شخص خودت میزارم مهمتره؟
اگه به قول خودتون شما فاکتور های بازی رو میشناسید پس حتما از اهمیت داستان هم با خبرید.
پس چجوری Hooked Man Version رو میپذیرد؟
چجوری روح رو میپذیرد؟
Re فقط ترس نیست دوست من!
اونوقت RE 5 ارزش بازی هم نداشت.
من نمیدونم همه بچه ها دارن درباره ی مشکلات داستانی این نسخه صحبت میکنن اونموقع شما سنگ گیم پلی و گرافیک رو به سینه میزنید؟
شما دارین جواب داستان رو با گیم پلی میدید!
اگه این شماره میومد فاتحه داستان RE هم خونده میشد و دیگه از تنها فاکتوری که تو شماره‌ای مثل 5 مونده نیست نمیشد لذت برد.
شما فقط بگو داستانو چطوری توجیح میکنی؟
من دارم با احترام با شما صحبت میکنم اونوقت شما میخوای با بی احترامی حرفتو به کرسی بنشونی؟
اگه اینطوره که دوره ی این حرف ها خیلی وقته گذشته!
 
حمید اگر حس ترس و دلهره مبنای کارت هست ان رزیدنت اویل 3.5 شاهکار بود! حتی موسیقی متنش اشک منو دراورد! البته طبق معمول داشتم به گذشته های دور فکر میکردم و خاطراتم با این بازی! به این دلیل اشک ریختم! البته چند قطره!
این بازی را هم میکامی نساخته!
اما اگه مبنای کارت داستان بازی هست حقیقتا هیچ ربطی به رزیدنت نداره! چون وقتی میکامی داستان بازی را میخوند حذف میکند و میره داستان رزیدنت اویل 4 را که بازی کردیم مینویسد. ان داستان 3.5 هیچ سنخیتی با رزیدنت اویلی که مبنای علمی و دانش داره و دنبال انتقاد از یک سری مسائل هست نداره
شماره 4 درست هست که از نظر تم با سری های قبل متفاوت هست اما حداقل کلیت داستان سری را حفظ کرده بود و دیگه خبری از توهم و روح و ماوراء نبود! تنها بحث کنترل گانادوس ها بود که ان هم از طریق انگل لاس پلاگاس هست و میشه توجیه کرد.تازه ان هم کنترل ذهنی بود نه بدنی! میشه شست شوبی مغزی:d

منظورم اتمسفرش و سینماتیکی بازیش و لوکیشن های دیدنیش هست. من از ترس از جنس روح و شیطان خوشم نمیاد و دوست دارم ترس طوری باشه که بشه یک جوری با واقعیت پیوندش داد.

چرا مثلا؟ یعنی احترامی که من به فن بودنت میزارم از احترامی که به شخص خودت میزارم مهمتره؟
اگه به قول خودتون شما فاکتور های بازی رو میشناسید پس حتما از اهمیت داستان هم با خبرید.
پس چجوری Hooked Man Version رو میپذیرد؟
چجوری روح رو میپذیرد؟
Re فقط ترس نیست دوست من!
اونوقت RE 5 ارزش بازی هم نداشت.
من نمیدونم همه بچه ها دارن درباره ی مشکلات داستانی این نسخه صحبت میکنن اونموقع شما سنگ گیم پلی و گرافیک رو به سینه میزنید؟
شما دارین جواب داستان رو با گیم پلی میدید!
اگه این شماره میومد فاتحه داستان RE هم خونده میشد و دیگه از تنها فاکتوری که تو شماره‌ای مثل 5 مونده نیست نمیشد لذت برد.
شما فقط بگو داستانو چطوری توجیح میکنی؟
من دارم با احترام با شما صحبت میکنم اونوقت شما میخوای با بی احترامی حرفتو به کرسی بنشونی؟
اگه اینطوره که دوره ی این حرف ها خیلی وقته گذشته!

داداش من نمیخوام با بی احترامی حرفمو به کرسی بنشونم من میخواستم بهت ثابت کنم که تصورت در مورد برداشت های من نادرسته. منظورت از همه ی بچه ها همین دو سه نفرین دیگه نه؟ به نظر من رزیدنت ایول 4 و 5 هم مشکل داستانی داره نظر منه خیلی تخیلی شده فقط روح نداره توش! در ضمن هر موقع شما تونستی واسه قدرت های فرا بشری وسکر یک توجیه علمی (نه توجیح برای اساس فیلم های علمی تخیلی) پیدا کنی منم برای داستان RE 3.5 توجیح میارم.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

j81u4ftqdq2m2e5yvf06.jpg


دانلود اولین ویدئو از گیم پلی RE: REVELATIONS 2
در TGS 2014

Resident Evil: Revelations 2 - TGS: Showfloor gameplay - File download - Gamersyde

- Alyson Court این بار صدا پیشه کلیر تو بازی نیست

- همونطور که پیش بینی میشد در بخشی از بازی بصورت مسقیم به حوادث کد ورونیکا اشاره شده

- اتمسفر بازی شبیه بازیهای سایلنت هیل مخصوصا شماره دومش

- گیم پلی بازی تریکبی از گیم پلی RE6 و رولیشنز 1 هست

- امکان سویچ کردن بین مویرا و کلیر تو بازی وجود داره که شبیه همون سیستم سویچ کردن بین بیلی و ربکا تو رزیدنت ایول زیرو هست
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or