بابا ما نبودیم چه خبر شده؟!
خوشم اومد تاپیک زنده شد...
آقا من میخوام یه بحث با علی صلح و صفا وب قیه که به 5 اعتقاد دارن راه بندازم
اصولا شما چرا اویل 5 رو دوست دارید؟!
آیا از کاور گیری و اکشن شدن اویل خوشتون اومده
یا داستانش
یا...
به نظر من بعد از کد ورونیکا اویل تموم شد و از 4 به بعد یه بازی دیگه بود هرچند استاد 4 رو عالی ساخت ولی بعدش...
درود بر تو!:d
ببین اول از همه باید بگم اگر بخواییم به اکشن شدن بازی گیر بدیم یا بخواییم به نبود ترس بازی گیر بدیم، باید برگردیم یه مرحله قبل، یعنی RE4 و از اونجا ریشه یابی کنیم.
RE5 بدون در نظر گرفتن موارد ذکر شده، یه بازی کامل بود. اول از همه همچنان یه خورده از اون جو مرموز همیشگی توی بازی مونده بود. دقت کنین بازی اکشن نشده بود. فقط اواخر بازی با دشمنای تفنگ به دست روبرو میشدیم. مشکلی که همه بهش گیر داده بودن، این بود که جریانات بازی توی روز اتفاق میوفتاد. به شخصه با این موضوع مشکلی نداشتم.
داستان بازی هم یه داستان کامل و جامع و یه پایان فوق العاده برای RE بود که بهترین نحو ممکن تموم شد. همین که شخصیت وسکر توی بازی حضور داره به عنوان برگ تضمینی برای داستان بازی حساب میشه. اصولا طبق قانون RE هر جا وسکر باشه، اون شماره عالی از در میاد چون پشتش هم تفکر وسکری وجود داره.
قبلا هم با داداش حامد بزرگ سر این موضوع بحث میکردیم تو همین تاپیک. من نظرم این بود که یادمون باشه، ما الان با یه
ویروس روبرو نیستیم بلکه با انگلی روبرو هستیم که
ذهن رو
کنترل میکنه. خب این یعنی چی؟ یعنی چیزی که باعث به وجود آمدن ترس میشد (زامبی و نمسیس و ...) به واسطه ارتقا پیدا کردن ویروس مطمئنا از بین میره. شما میتونین انتظار ترس توی RE5 به واسطه اوروبوروس داشته باشین.
وسکر اومد کثافت کاری آمبرلا رو درست کرد و چیزی ساخت که اونا با داشتن تشکیلات فوق العاده از درست کردنش عاجز بودن. این برای ترس بازی.
اما در مورد اکشن شدن هم باید بگم که وقتی دشمنت هشیار باشه، لزوما نمیتونی دورش بزنی و فرار کنی چون اشتباهه. بنابراین باید یه تاکتیک دیگه پیاده کنی.
توی RE5 برگشتن به محل شروع شدن تمام اتفاقات. یعنی برگشتن به جایی که برای اولین بار اون گیاه رو پیدا کردن و ویروس مادر رو ساختن. به شخصه خیلی با این موضوع حال کردم.
در آخر هم بگم، دیگه شخصیتی نمونده بود که بخواییم روش مانور بدیم و آخرین نفر هم وسکر بود. البته چرا، الکس و شری بودن و انتظار میرفت توی RE6 با ونا طرف بشیم و یه داستان خوب رو شاهد باشیم ولی به جاش با یه شکست روبرو شدیم.
حالا برداشتن کمپین های کریس و لیون رو توی شب پیاده کردن و 4 تا زامبی چپوندن توش، به این معنی نیست که بازی قراره ترسناک بشه. ویروس C هم یه جک به تمام معنا بود.
استاد طراحی معماری ما حرف جالبی زد، گفت معمار اونیه که بدونه چطور یه بنا رو طراحی کنه تا در صورتی که واردش شدی، بفهمی واقعا وارد اون بنای مربوطه شدی. اینجور بگم، وثتی یه خونه رو طراحی میکنی، اونی که قراره توی اون خونه زندگی کنه، واقعا احساس آرامش کنه و بدونه این واقعا یه خونه هست نه اینکه صرفا اسمش خونه باشه. بنابراین هر کس معمار نمیتونه باشه. این دقیقا مصداق میکامی بود که کاری کرد که
تک تک ثانیه های شماره های کلاسیک توی ذهن طرفدارانش حک شده. نه مثل RE6 که کمتر از 1 ماه از خاطر همه بچه ها رفت...