درودخب برآیند نظرات نسبت به بازی منفیه و این اصلا عجیب نیست چیزی که خیلی تعجب برانگیزه اینه که خیلی این برآیند منفیه و تعجب برانگیزتر از همه اینها این هست که اون بخش مثبت این برآیند از طرف افرادی هست که حداقل من اتظار مثبت بودن نظرشون رو نداشتم. حال اگر نگوییم [و نگویند] که نظرشون مثبت نبوده، یقینی هست که منفی هم نبوده بگذریم.دراصل فقط همین چندتا صفحه آخر رو خوندم و برهمون مبنا چندسطر بالا و چندسطر پایین را مینگارم. با توجه به این موضوع در صورتی که این سطور نامعقول با کلیت بحثها بود پوزش من رو جلوتر بپذیرید.درکل سه تا نتیجهگیری کلی میشه از تمام وقایع جانبی مربوط به رزیدنت 6 رو داشت. این وقایع از اون زمانی که در مورد بازی شایعه شد و بعد لوگوش لو رفت و بعد تایید شد و بعد هم کلی در موردشتبلیغ کردند و 700 نفر دارن روش کار میکنن و بزرگترین و پرهزینهترین و ... همه اینها ردیف شد تا به مرحله ریلیز رسیدیم. من همه اینها + نظرات کنونی گیمرها بعد از انجام بازی رو جزو این وقایع فرض میگیرم.حالا من از این نظرات این سه تا نتیجهگیری کلی رو میکنم که ممکنه یکی، دوتا یا هرسه تای اون رو بهش رسیده باشید. این که کدوم نتیجه درسته بستگی به خوننده داره و شاید هم خوننده به نتیجه دیگهای رسیده باشه اما تصور میکنم این سه تا نتیجه اونقدر کلی هست که نتایج دیگه رو هم دربر بگیره.
1- اصول رزیدنت توسط سازنده نادیده گرفته شده2- اصول گیمرها و فنهای رزیدنت توسط سازنده نادیده گرفته شده3- سازنده اصول رزیدنت رو و فنهای اون رو چیز دیگری میدانه.نظر من هم نسبت به این بازی مثبت نیست. شما و من تا حدود زیادی با تاریخچه و داستان بازی آشنایی دارین، نظر شخصی من این هست که از نظر تاریخچه لزومی به ساخت این بازی با این داستان نبود. تاریخچه تقریبا جمع شده بود، اما با در نظر گرفتن این حقیقت تصمیم به ساخت ادامه برای اسن سری گرفتن. حال اگر میومدن و یک داستان مبسوط و گسترش یابنده (همون رزیدنت 2) در این بازی به کار میگرفتن ساخت ادامه برای سری عقلانی تر میبود. داستان این بازی گسترش یابنده نیست و سوالات [اگر وجود داشته باشه] تو همین بازی تا حدود زیادی پاسخ داده میشه. به نوعی میتونم بگم بازی در حد نسخهای در سری اصلی بازی نست و در حد یه عنوان فرعی هست.به لحاظ گیمپلی من قبلا گفتم که تغییر روند از کلاسیک به مدرن [رزیدنت 4] یک روند طبیعی و از طرفی الزامی بود.
به گواه آمار رزیدنت 4 تنها فرنچایزی هست که کپکام واقعا میتونه به خاطر اون سرش را بالا بگیره. رزیدنت 4 به واقع هرچه قدر هم که تو گیمپلی کلاسیک سری تغییر ایجاد کرده بود، اما واقعا اصول یک بازی سورویوال هورور رو داشت. بازی پیوسته بود و میشد اون رو یک بازی در سبک ترس و بقا دونست. اما رزیدنت 6 بیشتر ادامه دهنده راه ORC هست. به نظر من روند گیمپلی رزیدنت 4 و روند گیمپلی ORC رو باید مستقل از هم دونست. یه چورایی میشه گفت مثل تاریخ نگاری هست. کلاسیک، مدرن و نو مدرن. تو این تغییر روند ها فقط قدیمیها صداشون در میاد و موضع دارن. البته من خودم جز همون قدیمیها هستم اما برخلاف بیشتر شما تبدیل روند از کلاسیک به مدرن رو روندی طبیعی میدونستم چون میدیدم اصول داستان و سری رو حفظ کرده اما این روندی که برای نومدرن تعریف کردن رو طبیعی نمیدونم. تو یکی از پستهای قبلی یکی از دوستان یه نظر کاملا عقلانی در مورد رزیدنت 6 داشت. این نظر ایشون کاملا درسته در مورد این بازی. ایشون گفتن که برای اینکه بازی بهتر دربیاد بهتر بود بازی رو به شکل COD دربیاورند. این حرف صجیجی هست. خب شما نگاه کنید به نوع تغییر روند. زمانی امثال سایلنت هیل رو با رزیدنت مقایسه میکردم اما حالا همون رزیدنت رو باید با COD مقایسه کرد.این روندی که در پیش گرفتن برای یک سری دارای اصول و فنهای دارای سبک طبیعی نیست. من یه نکته هم درمورد امتیازات ونقدهای بازی بگم. این امتیازاتی که وبگاهها منتقد بازی به این بازی دادن از نظر کمابیش منصفانه بوده. غیر از گیماسپات که نطر من اینه که خیلی نامنصفانه بوده. بازی هرچه قدر هم که بهش انتقاد وارد باشه دیگه در حد 4/5 از 10 نبوده. من به شخصه به این بازی امتیاز در حالت منتقد سرسخت رو 6/5 و در حالتی بهتر رو حداکثر 7/5 از 10 در نظر میگیم.
TFR