بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

حمید جان من یه چیزی به شما بگم
الان نیا این حرفا رو بخون یا جاهای دیگه رزیدنت اویل 6 سرچ نکن اصلا
چون مثل من با پیش زمینه فکری بازی میکنی اصلا حال نمیده
من میگم کلا بازی اویل نبود ولی ما انتظاراتمون با اون تریلر ها (قبل گیم پلی) بالا رفته بود وگرنه بازی انقدرها هم بد نبود و لااقل 7 حقش بود...


امروز خبر مرگم میخواستم اون والپیپر رزیدنت اویل 6 که لیان رو توی مترو نشون میده پیدا کنم چشمم افتاد به عکس دموی اخر سناریو لیان تا همین الان حالم بده هر چند فقط یه عکس بود و اصلا نمیدونم راجع به چی حرف میزدن. هلنا و لیان و هانیگان بود! آره دیگه ما PC باز ها انقدر بدبخت میشیم بعضی وقتا که دلم میخواد سرمو بکوبم به دیوار!
 
Last edited by a moderator:
درودخب برآیند نظرات نسبت به بازی منفیه و این اصلا عجیب نیست چیزی که خیلی تعجب برانگیزه اینه که خیلی این برآیند منفیه و تعجب برانگیزتر از همه اینها این هست که اون بخش مثبت این برآیند از طرف افرادی هست که حداقل من اتظار مثبت بودن نظرشون رو نداشتم. حال اگر نگوییم [و نگویند] که نظرشون مثبت نبوده، یقینی هست که منفی هم نبوده بگذریم.دراصل فقط همین چندتا صفحه آخر رو خوندم و برهمون مبنا چندسطر بالا و چندسطر پایین را می‌نگارم. با توجه به این موضوع در صورتی که این سطور نامعقول با کلیت بحث‌ها بود پوزش من رو جلوتر بپذیرید.درکل سه تا نتیجه‌گیری کلی می‌شه از تمام وقایع جانبی مربوط به رزیدنت 6 رو داشت. این وقایع از اون زمانی که در مورد بازی شایعه شد و بعد لوگوش لو رفت و بعد تایید شد و بعد هم کلی در موردشتبلیغ کردند و 700 نفر دارن روش کار می‌کنن و بزرگترین و پرهزینه‌ترین و ... همه اینها ردیف شد تا به مرحله ریلیز رسیدیم. من همه اینها + نظرات کنونی گیمرها بعد از انجام بازی رو جزو این وقایع فرض می‌گیرم.حالا من از این نظرات این سه تا نتیجه‌گیری کلی رو می‌کنم که ممکنه یکی، دوتا یا هرسه تای اون رو بهش رسیده باشید. این که کدوم نتیجه درسته بستگی به خوننده داره و شاید هم خوننده به نتیجه دیگه‌ای رسیده باشه اما تصور می‌کنم این سه تا نتیجه اونقدر کلی هست که نتایج دیگه رو هم دربر بگیره.1- اصول رزیدنت توسط سازنده نادیده گرفته شده2- اصول گیمرها و فن‌های رزیدنت توسط سازنده نادیده گرفته شده3- سازنده اصول رزیدنت رو و فن‌های اون رو چیز دیگری می‌دانه.نظر من هم نسبت به این بازی مثبت نیست. شما و من تا حدود زیادی با تاریخچه و داستان بازی آشنایی دارین، نظر شخصی من این هست که از نظر تاریخچه لزومی به ساخت این بازی با این داستان نبود. تاریخچه تقریبا جمع شده بود، اما با در نظر گرفتن این حقیقت تصمیم به ساخت ادامه برای اسن سری گرفتن. حال اگر میومدن و یک داستان مبسوط و گسترش یابنده (همون رزیدنت 2) در این بازی به کار می‌گرفتن ساخت ادامه برای سری عقلانی تر می‌بود. داستان این بازی گسترش یابنده نیست و سوالات [اگر وجود داشته باشه] تو همین بازی تا حدود زیادی پاسخ داده میشه. به نوعی میتونم بگم بازی در حد نسخه‌ای در سری اصلی بازی نست و در حد یه عنوان فرعی هست.به لحاظ گیم‌پلی من قبلا گفتم که تغییر روند از کلاسیک به مدرن [رزیدنت 4] یک روند طبیعی و از طرفی الزامی بود. به گواه آمار رزیدنت 4 تنها فرنچایزی هست که کپ‌کام واقعا می‌تونه به خاطر اون سرش را بالا بگیره. رزیدنت 4 به واقع هرچه قدر هم که تو گیم‌پلی کلاسیک سری تغییر ایجاد کرده بود، اما واقعا اصول یک بازی سورویوال هورور رو داشت. بازی پیوسته بود و میشد اون رو یک بازی در سبک ترس و بقا دونست. اما رزیدنت 6 بیشتر ادامه دهنده راه ORC هست. به نظر من روند گیم‌پلی رزیدنت 4 و روند گیم‌پلی ORC رو باید مستقل از هم دونست. یه چورایی میشه گفت مثل تاریخ نگاری هست. کلاسیک، مدرن و نو مدرن. تو این تغییر روند ها فقط قدیمی‌ها صداشون در میاد و موضع دارن. البته من خودم جز همون قدیمی‌ها هستم اما برخلاف بیشتر شما تبدیل روند از کلاسیک به مدرن رو روندی طبیعی می‌دونستم چون میدیدم اصول داستان و سری رو حفظ کرده اما این روندی که برای نومدرن تعریف کردن رو طبیعی نمیدونم. تو یکی از پست‌های قبلی یکی از دوستان یه نظر کاملا عقلانی در مورد رزیدنت 6 داشت. این نظر ایشون کاملا درسته در مورد این بازی. ایشون گفتن که برای اینکه بازی بهتر دربیاد بهتر بود بازی رو به شکل COD دربیاورند. این حرف صجیجی هست. خب شما نگاه کنید به نوع تغییر روند. زمانی امثال سایلنت هیل رو با رزیدنت مقایسه می‌کردم اما حالا همون رزیدنت رو باید با COD مقایسه کرد.این روندی که در پیش گرفتن برای یک سری دارای اصول و فن‌های دارای سبک طبیعی نیست. من یه نکته هم درمورد امتیازات ونقدهای بازی بگم. این امتیازاتی که وبگاه‌ها منتقد بازی به این بازی دادن از نظر کمابیش منصفانه بوده. غیر از گیم‌اسپات که نطر من اینه که خیلی نامنصفانه بوده. بازی هرچه قدر هم که بهش انتقاد وارد باشه دیگه در حد 4/5 از 10 نبوده. من به شخصه به این بازی امتیاز در حالت منتقد سرسخت رو 6/5 و در حالتی بهتر رو حداکثر 7/5 از 10 در نظر میگیم.
TFR​
 
آخرین ویرایش:
درودخب برآیند نظرات نسبت به بازی منفیه و این اصلا عجیب نیست چیزی که خیلی تعجب برانگیزه اینه که خیلی این برآیند منفیه و تعجب برانگیزتر از همه اینها این هست که اون بخش مثبت این برآیند از طرف افرادی هست که حداقل من اتظار مثبت بودن نظرشون رو نداشتم. حال اگر نگوییم [و نگویند] که نظرشون مثبت نبوده، یقینی هست که منفی هم نبوده بگذریم.دراصل فقط همین چندتا صفحه آخر رو خوندم و برهمون مبنا چندسطر بالا و چندسطر پایین را می‌نگارم. با توجه به این موضوع در صورتی که این سطور نامعقول با کلیت بحث‌ها بود پوزش من رو جلوتر بپذیرید.درکل سه تا نتیجه‌گیری کلی می‌شه از تمام وقایع جانبی مربوط به رزیدنت 6 رو داشت. این وقایع از اون زمانی که در مورد بازی شایعه شد و بعد لوگوش لو رفت و بعد تایید شد و بعد هم کلی در موردشتبلیغ کردند و 700 نفر دارن روش کار می‌کنن و بزرگترین و پرهزینه‌ترین و ... همه اینها ردیف شد تا به مرحله ریلیز رسیدیم. من همه اینها + نظرات کنونی گیمرها بعد از انجام بازی رو جزو این وقایع فرض می‌گیرم.حالا من از این نظرات این سه تا نتیجه‌گیری کلی رو می‌کنم که ممکنه یکی، دوتا یا هرسه تای اون رو بهش رسیده باشید. این که کدوم نتیجه درسته بستگی به خوننده داره و شاید هم خوننده به نتیجه دیگه‌ای رسیده باشه اما تصور می‌کنم این سه تا نتیجه اونقدر کلی هست که نتایج دیگه رو هم دربر بگیره.1- اصول رزیدنت توسط سازنده نادیده گرفته شده2- اصول گیمرها و فن‌های رزیدنت توسط سازنده نادیده گرفته شده3- سازنده اصول رزیدنت رو و فن‌های اون رو چیز دیگری می‌دانه.نظر من هم نسبت به این بازی مثبت نیست. شما و من تا حدود زیادی با تاریخچه و داستان بازی آشنایی دارین، نظر شخصی من این هست که از نظر تاریخچه لزومی به ساخت این بازی با این داستان نبود. تاریخچه تقریبا جمع شده بود، اما با در نظر گرفتن این حقیقت تصمیم به ساخت ادامه برای اسن سری گرفتن. حال اگر میومدن و یک داستان مبسوط و گسترش یابنده (همون رزیدنت 2) در این بازی به کار می‌گرفتن ساخت ادامه برای سری عقلانی تر می‌بود. داستان این بازی گسترش یابنده نیست و سوالات [اگر وجود داشته باشه] تو همین بازی تا حدود زیادی پاسخ داده میشه. به نوعی میتونم بگم بازی در حد نسخه‌ای در سری اصلی بازی نست و در حد یه عنوان فرعی هست.به لحاظ گیم‌پلی من قبلا گفتم که تغییر روند از کلاسیک به مدرن [رزیدنت 4] یک روند طبیعی و از طرفی الزامی بود. به گواه آمار رزیدنت 4 تنها فرنچایزی هست که کپ‌کام واقعا می‌تونه به خاطر اون سرش را بالا بگیره. رزیدنت 4 به واقع هرچه قدر هم که تو گیم‌پلی کلاسیک سری تغییر ایجاد کرده بود، اما واقعا اصول یک بازی سورویوال هورور رو داشت. بازی پیوسته بود و میشد اون رو یک بازی در سبک ترس و بقا دونست. اما رزیدنت 6 بیشتر ادامه دهنده راه ORC هست. به نظر من روند گیم‌پلی رزیدنت 4 و روند گیم‌پلی ORC رو باید مستقل از هم دونست. یه چورایی میشه گفت مثل تاریخ نگاری هست. کلاسیک، مدرن و نو مدرن. تو این تغییر روند ها فقط قدیمی‌ها صداشون در میاد و موضع دارن. البته من خودم جز همون قدیمی‌ها هستم اما برخلاف بیشتر شما تبدیل روند از کلاسیک به مدرن رو روندی طبیعی می‌دونستم چون میدیدم اصول داستان و سری رو حفظ کرده اما این روندی که برای نومدرن تعریف کردن رو طبیعی نمیدونم. تو یکی از پست‌های قبلی یکی از دوستان یه نظر کاملا عقلانی در مورد رزیدنت 6 داشت. این نظر ایشون کاملا درسته در مورد این بازی. ایشون گفتن که برای اینکه بازی بهتر دربیاد بهتر بود بازی رو به شکل COD دربیاورند. این حرف صجیجی هست. خب شما نگاه کنید به نوع تغییر روند. زمانی امثال سایلنت هیل رو با رزیدنت مقایسه می‌کردم اما حالا همون رزیدنت رو باید با COD مقایسه کرد.این روندی که در پیش گرفتن برای یک سری دارای اصول و فن‌های دارای سبک طبیعی نیست. من یه نکته هم درمورد امتیازات ونقدهای بازی بگم. این امتیازاتی که وبگاه‌ها منتقد بازی به این بازی دادن از نظر کمابیش منصفانه بوده. غیر از گیم‌اسپات که نطر من اینه که خیلی نامنصفانه بوده. بازی هرچه قدر هم که بهش انتقاد وارد باشه دیگه در حد 4/5 از 10 نبوده. من به شخصه به این بازی امتیاز در حالت منتقد سرسخت رو 6/5 و در حالتی بهتر رو حداکثر 7/5 از 10 در نظر میگیم.
TFR​

رضا جان،نوشتتو خوندم و عقیده دارم بعد از ماه ها بالاخره یه بحث فنی و درست درمون مطرح شد اینجا.
درمورد اویل4 باهات موافقم.جدا بازی خوش ساختیه.حالا درسته استایل بازی فرق کرده ولی به قول تو،اصول رزیدنت اویلو داره.(تنها ایراد من از4 نداشتن معماست.واقعا اگر چندتا معمای خوب و چالش برانگیز میداشتن این بازی واقعا عالی میشد)
بعد از4 اصول رزیدنت اویل با سرعت زیادی نابود شدند.خودمونو گول نزنیم.5اصلا راضی کننده نبود.فقط داستان داشت.میشه گفت ریشه ی این نابودی همون4 هستش.با اینکه خودش خوب بود ولی با پایه گداری سبک جدید خواسته یا ناخواسته بازی رو از مسیر اصلی دور کرد.

تاجایی که الان مبینیم رزیدنت اویل با فاصله گرفتن از اصول اولیش تبدیل به یه بازی آبکی و مزخرف شده!
مهم نیست که کی تعریف میکنه!مهم اینه که این رزیدنت اویلی نیست که اویل باز رو ارضا کنه!

درمورد 6 هم تو اولین نفری هستی که نظرت با من یکیه راجع به این که 6 کپیه اورکه و درواقع اورک مقدمه ایی بود که 6رو بکنن تو پاچمون!هرچند خیلیا هنوزم نمیخوان قبول کنن که این اتفاق افتاده!:d

من چند روز پیش یه سوال پرسیدم که چرا کپکام نسبت به ساخت بازی و شعور گیمیرها بی اهمیته و همچینی گفتم که;حالا بحث داستان و گیم پلی رو سلیقه ایی میگیریم ولی باگهای گرافیکی دیگه چرا؟!
البته خوب کسی جواب نداد!کسی بحث رو پیگیری نکرد!
البته طبیعیه و من خودم انتظارشو داشتم که استقبال نشه!چون اینقدر بحثهای ریشه ایی و اصولی مطرح میشه که این سوال های سطحی و حاشیه ایی به چشم نمیاد!!!
درمورد متن تو هم همین نظرو دارم و توقع نداشته باش که خیلی استقبال بشه از متنت!;)
 
آخرین ویرایش:
درود

ذهنتون رو زیاد درگیر الکس و آلبرت نکنید. کپکام جیک رو معرفی کرد تا باهاش سرگرم بشیم :d از همین الآن به شدت نگران اینم که نسخه هفتم بازی ساخته بشه :|
 
درود

ذهنتون رو زیاد درگیر الکس و آلبرت نکنید. کپکام جیک رو معرفی کرد تا باهاش سرگرم بشیم :d از همین الآن به شدت نگران اینم که نسخه هفتم بازی ساخته بشه :|

من خوشحالم که نسحه هفتم ساخته بشه ضمنا کپکام گفته نسخه هفتم ساخته میشه و جیل و کلر هم توش خواهند بود!
 
من خوشحالم که نسحه هفتم ساخته بشه ضمنا کپکام گفته نسخه هفتم ساخته میشه و جیل و کلر هم توش خواهند بود!
دلمون خوشه که حداقل به کلر نridن که اونم انگار به زودی انجام میشه:(
پ.ن:تو ارک که کلر نبود؟بود؟
 
من خوشحالم که نسحه هفتم ساخته بشه ضمنا کپکام گفته نسخه هفتم ساخته میشه و جیل و کلر هم توش خواهند بود!

حمید جان نسخه ششم رو بازی کن، یه نگاه به متای این نسخه بنداز، بعد ببین واقعاً خوشحال میشی یه بازی دیگه مثل همین نسخه (و طبق تجربه بدتر از این نسخه) ساخته بشه؟ کی بدش میاد یه نسخه با کیفیت جدید از این سری ببینه؟ ولی نمیشه، قبول کن.

اگر بازم شاهد همچین چیزی باشیم باید بشینیم سر این بحث کنیم که سناریوی کلر احمقانه‌تره یا جیل! :| تصورش هم برای من عذاب آوره، حتماً تو نسخه هفتم کلر و جیک باهم رو BOWها RKO می‌زنند و دنیا رو نجات می‌دن، تو پایان بازی هم برای هم SMS عشقولانه میفرستن!

پایان RE6 رو ببین تا بفهمی تو نسخه بعدی بازی دیگه هیچ چیز از ریشه‌ها باقی نمیمونه.

دلمون خوشه که حداقل به کلر نridن که اونم انگار به زودی انجام میشه:(
پ.ن:تو ارک که کلر نبود؟بود؟

بود متأسفانه.
 
آقا یه پرسش؟:
من احتمالا نتونم از سیوای اویل 5 ام استفاده کنم(به خاطر ریجن) می خواستم بدونم Lost in nightmare تو gold edition از اول بازه یا مجبورم یه دور دیگه بازی رو برم؟
 
آقا یه پرسش؟:
من احتمالا نتونم از سیوای اویل 5 ام استفاده کنم(به خاطر ریجن) می خواستم بدونم Lost in nightmare تو gold edition از اول بازه یا مجبورم یه دور دیگه بازی رو برم؟
تا وسطا بری LIN باز میشه . بعد از جیپ سواری
 
تا اونجا که من خبر دارم گلد ادیشن یک بازی بصورت مجزا و تو خوده نسخه ی پنجم وجود ندارد. پارسال وقتی ایکس باکس قبلیم رو داشتم رفتم که گلد ادیشن رو بخرم یارو برام ریخت رو فلش که بعد وصل کردم به هارد و اجرا کردم . اینم شرح کامل:

البته همونطور که توضیح داده برا ایکس باکس به صورت دانلود رو xbl هست و برا پی اس 3 بصورت دیسک.

بازیه مجانیه PS Plus هستش این ماه که حدود 8 گیگه.برای ایکس باکس اونجوری بوده وگرنه با خود بازی تو یه جاست.
 
من خوشحالم که نسحه هفتم ساخته بشه ضمنا کپکام گفته نسخه هفتم ساخته میشه و جیل و کلر هم توش خواهند بود!
YEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH(با صدای Chester Bennington باید تصور کنین این تیکه رو :دی)
از اول هر جا جیل بوده RE ترسناک هم بوده :دی (RE : R-RE1-RE5 LIN)
البته اگه کپکام حرکت انتحاری نزنه دو تا شخصیت باقیمونده سری رو به فنا نفرسته :|
میگم خبرش فیک نباشه یه وقت/:):دی
============
دقیقا اینکه طرفدار های RE طرفدار لیونند شکی نیست
خوشتیپ و با جذبه b-)
حالت خوبه؟/:)
من خودم نقض ادعای تو هستم :دی(فن کریس;;) وصد البته جیل;;))
ادیت:
RE : R-RE1-RE5 LIN
خاک بر سرم کنن!RE3 یادم رفت! :|
 
آخرین ویرایش:
Back
Top