بحث و تبادل نظر در مورد سری Gears Of War

از نظر شما بهترین نسخه از بین سه گانه اول کدام است؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    86
اصن کار کوالیشن انقدر مضحک و مسخرس که هرچی بگم کم گفتم.
مثلا، لوکاست ها و ملکه در شماره سوم توسط مارکوس و پدرش کشته شدن. بعد تو شماره ۴ یهو زنده میشن و دوباره حمله میکنن. یا مثلا گند زدن به شخصیت و عظمت مارکوس. کسی که دنیا رو نجات داده و ملکه رو کشته. نه مقامی داره، نه ژنرالی چیزی شده. یه مزرعه درست کرده داره توش گوجه میکاره :))نه کسی بهش احترام میزاره، نه ازش حساب میبرن. مثلا بهش مِستر فنیکس بگن یا SIR یا ... اون DEL گوزو مارکوس صداش میکنه و KAIT هم هی قهوه ایش میکنه یا بهش تنه میزنه. یعنی داستان و شخصیت سازی گند خورده بهش رفته. گیم پلی هم که هیچ چیز جدیدی اضافه نکرده. همون سلاح ها، همون فینیشرها، همون دشمن ها.
حالا شماره پنج کمی اوضاع رو بهبود دادن. ولی بازم مشکل قهرمان سازی داره. فکر کنید از مارکوس و دام رسیدیم به KAIT و DEL :-&واقعا چرا یه بازی با این حد خشونت، قهرمانش یه زن باشه؟؟؟ از اونور طراحی محیط و لوکیشن ها هم افتضاحه. اکت ۱،۲،۳ فاجعس. یعنی قشنگ یاد آنچارتد افتادم. از اون محیط های آخرالزمانی رسیدیم به چمن و برف و شن. اکت ۳ هم که کپی پیست اکت ۲ هست. از برف میریم تو شن. فقط اکت آخر طراحیش خوبه.
کلا مایکروسافت گند زد اونم خیلی بد.
 
اصن کار کوالیشن انقدر مضحک و مسخرس که هرچی بگم کم گفتم.
مثلا، لوکاست ها و ملکه در شماره سوم توسط مارکوس و پدرش کشته شدن. بعد تو شماره ۴ یهو زنده میشن و دوباره حمله میکنن. یا مثلا گند زدن به شخصیت و عظمت مارکوس. کسی که دنیا رو نجات داده و ملکه رو کشته. نه مقامی داره، نه ژنرالی چیزی شده. یه مزرعه درست کرده داره توش گوجه میکاره :))نه کسی بهش احترام میزاره، نه ازش حساب میبرن. مثلا بهش مِستر فنیکس بگن یا SIR یا ... اون DEL گوزو مارکوس صداش میکنه و KAIT هم هی قهوه ایش میکنه یا بهش تنه میزنه. یعنی داستان و شخصیت سازی گند خورده بهش رفته. گیم پلی هم که هیچ چیز جدیدی اضافه نکرده. همون سلاح ها، همون فینیشرها، همون دشمن ها.
حالا شماره پنج کمی اوضاع رو بهبود دادن. ولی بازم مشکل قهرمان سازی داره. فکر کنید از مارکوس و دام رسیدیم به KAIT و DEL :-&واقعا چرا یه بازی با این حد خشونت، قهرمانش یه زن باشه؟؟؟ از اونور طراحی محیط و لوکیشن ها هم افتضاحه. اکت ۱،۲،۳ فاجعس. یعنی قشنگ یاد آنچارتد افتادم. از اون محیط های آخرالزمانی رسیدیم به چمن و برف و شن. اکت ۳ هم که کپی پیست اکت ۲ هست. از برف میریم تو شن. فقط اکت آخر طراحیش خوبه.
کلا مایکروسافت گند زد اونم خیلی بد.
حالا اون قضیه برگشتن لوکاست هارو قبول دارم ولی بقیه چیزایی که گفتین نه زیاد.
لوکاست هارو برگردوندن چون توی گیرز 4 که ربات آوردن خیلی همه ناراضی بودن یه جورایی مجبور شدن، البته میتونستن برگردن عقب یه استوری دیگه رو بگن کلا( مثلا استوری خانواده کارماین، یا جنگ بین کاگ و یو آی آر، ولی بازم خیلی جالب نمیشد به نظرم).
اینکه مارکوس جنرال نشده و اینا به خاطره اینه که خودش خواسته، با عقل هم جور در میاد، نزدیک ترین دوستاش و همسرش رو تو جنگ از دست داده قاعدتا فاصله میگیره از جنگ و اینا میره تو همون ویلا یکم آرامش داشته باشه، اینکه زیاد اون احترامی که باید بهش بزارن رو نمیزارن یکم عجیبه ولی خب اینجوری هم نیست که دیگه مثل سرباز صفر باشن باهاش ولی اینم قبول دارم یکم باید بیشتر ازینا احترام داشته باشه.
قسمت سلاح و دشمن هم که جفتش اضافه شده، مود اسکیپ که مود جالبی بود، این ربات های زامبی مانند، این لوکاست کوچیکا که راش میدن اسمشون یادم نیست، اون دسته پرنده مانند ها، واردن ها هم مینی باس فایت های جالبی بودن تو این زمینه قطعا مشکلی نداشتن و خارج از سلاح هایی که اضافه شد این ربات که ابیلیتی میزد و حتی پلیر ها میتونستن پلی کنن واقعا Game Changer بود و از هر نظری چه گیم پلی چه دیزاین فوق العاده بود شما میگی هیچ چیز جدیدی اضافه نکرده. شاک ابیلیتی، فریز کردن انمی، فلش کردن انمی، دستور دادن برای آوردن گان ، ریوایو کردن پلیر و ...
من گیرز 4 رو زیاد یادم نیست حقیقتا ولی داخل گیرز 5 که ندیدم کیت بهش بی احترامی خاصی کنه، اینکه بحثشون میشه یکم بالاخره با پسرش مشکل داره، مامانش هم تو وضعیت خوبی نیست یکم اعصابش داغونه طبیعیه، اون قهرمان زن و خشونت هم حقیقتا هیچ ربطی به هم نداره، خانوم ها هم میتونن خشن باشن، کیت هم خارج از بحث خانوم بودن و اینا کرکتر بدی نیست، در حد دام و ماکوس تریلوژی نیست ولی مثلا چیزی از کول و بیرد کم نداره. در ضمن داخل گیرز 3 هم آنا از اون حالت Dispatcher در اومده بود میجنگید، اونجا مشکل نداشت خانوم اومده داره میجنگه؟ کرکتر خیلی خوبی هم بود.
طراحی محیط هم که اتفاقا خیلی عالی بود داخل گیرز 5، شهر های جدید کاگ، جنگل های برفی، بیابون و ساختمون ها و بقایای ماشین های جنگی یو آی آر، اتفاقا خیلی هر محیط متفاوت و قشنگ بود ولی خب سلیقه ای هست به هر حال( اکثرا دوست داشتن محیط هارو).
در کل گیرز 5 نسبت به 4 اپگرید خالص بود، تو تمامی زمینه ها پیشرفت داشتن، گیرز هم مثل هیلو استدیو عوض شده داستان داشتن تا رو فرم بیاد طول میکشه، قطعا جای پیشرفت بسیار دارن ولی گند نزدن، من همه گیرز هارو کوآپ و روی درجه سختی نایتمر بازی کردم و به نظرم جور دیگه بازی بشه اصلا بدرد نمیخوره(مولتی پلیر گیرز 5 هم بالای 500 ساعت بازی کردم، رنک اونیکس هم گرفتم) ، مخصوصا اگه کو آپ نباشه، یعنی گیرز تنهایی بازی کنی، بازی نکنی بهتره، حالا نمیدونم شما چجوری بازی کردی ولی برای من یکی از بهترین گیم های کو آپی هست که تا حالا بازی کردم، که اگه مایکروسافت بد جور گند زده بود قطعا این لذتی که من بردم امکان پذیر نبود.
مورد آخر هم، اخرین گیرزی که کوآلیشن داده، گیرز تکتیکس بوده، که از همه نظر مورد تمجید قرار گرفتن، چه استوری چه گیم پلی، چیز جدید و جالبی بود که نشون میده بازم پیشرفت کردن، دی ال سی هایو باستر هم به همین صورت.
 
آخرین ویرایش:
حالا اون قضیه برگشتن لوکاست هارو قبول دارم ولی بقیه چیزایی که گفتین نه زیاد.
لوکاست هارو برگردوندن چون توی گیرز 4 که ربات آوردن خیلی همه ناراضی بودن یه جورایی مجبور شدن، البته میتونستن برگردن عقب یه استوری دیگه رو بگن کلا( مثلا استوری خانواده کارماین، یا جنگ بین کاگ و یو آی آر، ولی بازم خیلی جالب نمیشد به نظرم).
اینکه مارکوس جنرال نشده و اینا به خاطره اینه که خودش خواسته، با عقل هم جور در میاد، نزدیک ترین دوستاش و همسرش رو تو جنگ از دست داده قاعدتا فاصله میگیره از جنگ و اینا میره تو همون ویلا یکم آرامش داشته باشه، اینکه زیاد اون احترامی که باید بهش بزارن رو نمیزارن یکم عجیبه ولی خب اینجوری هم نیست که دیگه مثل سرباز صفر باشن باهاش ولی اینم قبول دارم یکم باید بیشتر ازینا احترام داشته باشه.
قسمت سلاح و دشمن هم که جفتش اضافه شده، مود اسکیپ که مود جالبی بود، این ربات های زامبی مانند، این لوکاست کوچیکا که راش میدن اسمشون یادم نیست، اون دسته پرنده مانند ها، واردن ها هم مینی باس فایت های جالبی بودن تو این زمینه قطعا مشکلی نداشتن و خارج از سلاح هایی که اضافه شد این ربات که ابیلیتی میزد و حتی پلیر ها میتونستن پلی کنن واقعا Game Changer بود و از هر نظری چه گیم پلی چه دیزاین فوق العاده بود شما میگی هیچ چیز جدیدی اضافه نکرده. شاک ابیلیتی، فریز کردن انمی، فلش کردن انمی، دستور دادن برای آوردن گان ، ریوایو کردن پلیر و ...
من گیرز 4 رو زیاد یادم نیست حقیقتا ولی داخل گیرز 5 که ندیدم کیت بهش بی احترامی خاصی کنه، اینکه بحثشون میشه یکم بالاخره با پسرش مشکل داره، مامانش هم تو وضعیت خوبی نیست یکم اعصابش داغونه طبیعیه، اون قهرمان زن و خشونت هم حقیقتا هیچ ربطی به هم نداره، خانوم ها هم میتونن خشن باشن، کیت هم خارج از بحث خانوم بودن و اینا کرکتر بدی نیست، در حد دام و ماکوس تریلوژی نیست ولی مثلا چیزی از کول و بیرد کم نداره. در ضمن داخل گیرز 3 هم آنا از اون حالت Dispatcher در اومده بود میجنگید، اونجا مشکل نداشت خانوم اومده داره میجنگه؟ کرکتر خیلی خوبی هم بود.
طراحی محیط هم که اتفاقا خیلی عالی بود داخل گیرز 5، شهر های جدید کاگ، جنگل های برفی، بیابون و ساختمون ها و بقایای ماشین های جنگی یو آی آر، اتفاقا خیلی هر محیط متفاوت و قشنگ بود ولی خب سلیقه ای هست به هر حال( اکثرا دوست داشتن محیط هارو).
در کل گیرز 5 نسبت به 4 اپگرید خالص بود، تو تمامی زمینه ها پیشرفت داشتن، گیرز هم مثل هیلو استدیو عوض شده داستان داشتن تا رو فرم بیاد طول میکشه، قطعا جای پیشرفت بسیار دارن ولی گند نزدن، من همه گیرز هارو کوآپ و روی درجه سختی نایتمر بازی کردم و به نظرم جور دیگه بازی بشه اصلا بدرد نمیخوره(مولتی پلیر گیرز 5 هم بالای 500 ساعت بازی کردم، رنک اونیکس هم گرفتم) ، مخصوصا اگه کو آپ نباشه، یعنی گیرز تنهایی بازی کنی، بازی نکنی بهتره، حالا نمیدونم شما چجوری بازی کردی ولی برای من یکی از بهترین گیم های کو آپی هست که تا حالا بازی کردم، که اگه مایکروسافت بد جور گند زده بود قطعا این لذتی که من بردم امکان پذیر نبود.
مورد آخر هم، اخرین گیرزی که کوآلیشن داده، گیرز تکتیکس بوده، که از همه نظر مورد تمجید قرار گرفتن، چه استوری چه گیم پلی، چیز جدید و جالبی بود که نشون میده بازم پیشرفت کردن، دی ال سی هایو باستر هم به همین صورت.
دقت نکردی. پستم دو قسمت بود. قسمت اول در مورد گیرز ۴ و قسمت دوم گیرز ۵. عرض کردم که تو نسخه ۵ اوضاع کمی بهبود پیدا کرد. هم در داستان هم گیم پلی. ولی بازم مشکل شدید شخصیت سازی داره. شما آنیا در گیرز ۳ رو مثال زدی. آنیا اونجا قهرمان نبود. ولی کیت اینجا شده قهرمان داستان. چیزی که اصن بهش نمیخوره. ما از مارکوس رسیدیم به کیت. به این میگن روند نزولی.
شما در حوزه سینما مطالعه کنید. داستان های اکشن و تخیلی، اکثریت غالبشون قهرمان یه مردِ. شخصیت زن به عنوان مکمل در این داستان ها وارد میشه. مثلا ترمیناتور ۱ و ۲. داستان در مورد یه زنه. ولی قهرمان یه مرده. چون در این سبک داستان سرایی اصن نمیشه قهرمان زن باشه. مگه اینکه داستان درام باشه. مثلا لست آف آس ۲ یه داستان به شدت درام داره. برای همین قهرمانش میتونه یه زن باشه. که اتفاقا این شخصیت هم شاهکار از آب در میاد. شما این همه بازی رو بزرگ رو ببین. چندتا قهرمان زن داره؟ مثلا سری متالگیر و شخصیتهای شاهکار سالید اسنیک و بیگ باس. تو همون متالگیر ۳ شخصیت باس که زنه به عنوان مکمل وجود داره. ولی قهرمان اسنیکه.
حالا گیرز نه داستان درامی داره، نه دیالوگ های خاصی داره. یه داستان صرفا اکشن و خشونت بار. در این سبک داستان ها قهرمان باید مرد باشه. مثل مارکوس فنیکس. که مثلا از اون جذابیت های مردانه مثل صدای خشن، چهره خشن، اندام ورزیده و ... بتونن یه قهرمان بسازن. کاری که اپیک و کلیفی با سه گانه به بهترین شکل پیاده کردن.
کلام آخر. ساخت ادامه گیرز یه اشتباه محض و میلک کردن IP بود. باید برمیگشتن به گذشته و در مورد جنگهای پاندالوم بازی رو میساختن.
 
اوه اوه. یکی از خفن ترین دشمنان دنیای گیمینگ. خیلی خفن بود.
کلا گیرز ۲ از همه لحاظ شاهکار بود. لول دیزاین فوق العاده، اضافه شدن دشمنان جدید، موزیک حماسی. تنها ایرادش باس فایت آخر بود که به جوک شبیه بود :|
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or