بحث و تبادل نظر در مورد اینترنت 3G,4G اپراتورهای موبایل

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
بستگی به منطقه داره . جاهایی که به آنتن نزدیک باشه و ... LTE یا H+ یا H هست و جاهایی که دور باشه یا .... E میشه

E ربطی به فاصله نداره! این یعنی شما در نسل 2 یا 2.75 هستین.
اگر آنتنی که بهش وصل باشید نسل 4 باشه بدون ارتباطی به فاصله براتون 4G یا LTE میاد.
اما اگر نسل 3 باشه در فاصله دور 3G میاد. در فاصله متوسط H و در فاصله نزدیک H+ میاد که به ترتیب نسل 3 و 3.5 و 3.75 هستن.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
محاسبه اختلاف‌ تعرفه‌ اینترنت آزاد 3G و GPRS

تعرفه هر کیلوبایت اینترنت ۳G نیم ریال و GPRS چهار ریال است. اکنون مشترکان موبایل گاهی از ۳G و گاهی از GPRS استفاده می‌کنند.

معاون وزیر ارتباطات می‌گوید: هزینه استفاده آزاد از‌ این دو سرویس‌ در سیستم صورت‌حساب‌ به تفکیک محاسبه می‌شود.

علی‌اصغر عمیدیان در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که با ارائه نسل سوم توسط اپراتورهای موبایل و تفاوت تعرفه اینترنت ۳G و GPRS آیا هزینه استفاده مشترک از این دو سرویس، قابل تفکیک است، گفت: مشترک در گوشی‌های هوشمند مختار به فعال یا غیر فعال‌سازی ۳G است. مواقعی که مشترک از ۳G استفاده می‌کند هزینه ۳G می‌پردازد و آنجایی که امکان استفاده ۳G وجود ندارد و GPRS استفاده می‌کند هزینه GPRS می‌پردازد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در Billingcenter (سیستم صورت‌حساب‌گیری) این تعریف وجود دارد و رگولاتوری نیز طبق تعرفه ابلاغی به اپراتورها بررسی می‌کند که هزینه هر سرویس طبق تعرفه تعیین شده محاسبه شود.

وی تأکید کرد: بنابراین هزینه استفاده از‌ سرویس‌های ۳G و GPRS به تفکیک محاسبه می‌شود.

عمیدیان در پاسخ به این سؤال که آیا اطلاع از میزان مصرف ۳G یا GPRS برای مشترک نیز قابل تشخیص است، گفت: در گوشی‌های هوشمند ریز عملکرد دو سرویس به صورت ثانیه‌ای قابل ملاحظه‌ است.

وی گفت: تعرفه ۳G هر کیلوبایت نیم ریال و تعرفه GPRS هر کیلوبایت ۴ ریال است.
 

titaniom

کاربر سایت
Sep 6, 2006
240
دوستان
رو اندروید هایی ک از سیستم WCDMA برخورداره (میتونید تو ستینگ بین GSM و WCDMA سویچ کنیدیا اگر اتوماتیک باشه خودش سویچ میشه)
کلا H و H+ میاد که حرف اول HSDPA هست
من روی گوشی نوکیا قدیمی تر تست کردم که به جای گزینه ی WCDMA گزینه ی UMTS رو داره روی این گوشیا فقط نماد 3G میاد
اما نمیدونم چرا روی این گوشیه نوکیا و سامسونگ گلکسی که مدل بالایی هم نیست سرعت حدود 300 میرسه و کمتر اما رو تبلتی که جدیده سرعت تا 1 مگ هست
اگر کسی میدونه چطور میشه سرعت اون گوشیا ها رو هم بالاتر برد لطفا راهنمایی کنه
 
آخرین ویرایش:

Ἁlireza

کاربر سایت
Jul 10, 2008
3,211
نام
علیرضا
دوستان من یه مشکلی از همون اول که ایرانسل خریدم داشتم باهاش اونم با خرید بسته بود ! هیچ وقت نتونستم بسته های اینترنت یا بسته ی SMS بخرم همش میگفت مشترک گرامی شما واجد شرایط استفاده از این سرویس نیستید !!! چندین بار هم زنگ زدم به ایرانسل گفتم ولی آخرش اونا برام بسته فعال کردن ! :| باید چیکار کنم حالا ؟! سیم کارتمم دائمیه همون اولا که کلا ایرانسل اومده بود خریدیم .
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
چندابهام در سرويس اينترنت پرسرعت ايرانسل


وايمکس نيوز- 13 مرداد طي مراسمي موافقتنامه ارتقاء شبکه اپراتور دوم تلفن همراه کشور به نسل هاي بالاتر (3G و 4G) به امضاء مديرعامل ايرانسل و رگولاتوري رسيد و مقرر شد پس از طي دوره آزمايشي و برطرف کردن مشکلات احتمالي، پروانه ارتقاء شبکه نيز صادر شود.
اين اتفاق در روز سه شنبه 4 شهريورماه روي داد و پروانه ارتقاء شبکه و مجوز عرضه تجاري اين سرويس نوين به اپراتور دوم اعطا شد. اکنون با گذشته 20 روز از دريافت پروانه ايرانسل گذشته ابهامات بسياري براي مشترکين اين سرويس جديد به وجود آمده است.
برخي از مشترکين ايرانسل مدعي هستند تعرفه هر کيلوبايت استفاده آزاد(بدون بسته) از اينترنت نسل 3 اين اپراتور برخلاف تعرفه اعلام شده(نيم ريال) همچنان 5ريال محاسبه مي شود.
با توجه به اينکه ايرانسل پايان بسته هاي اينترنت خود را بصورت خودکار اعلام نمي کند و بدليل عدم اطلاع از پايان بسته هاي اينترنت همراه، زيان بسياري به مشترکين مي رسد، اين موضوع قابل توجه است؛ زيرا (با تعرفه روز) هزينه اي در حدود 10 برابر براي مشترک در بر دارد.
علي اصغر عميديان -رئيس سازمان رگولاتوري نيز چندي پيش ضمن اعلام خبر نظارت دقيق بر صورتحسابگيري اپراتورها گفته بود: هزينه استفاده آزاد از دو سرويس GPRS و 3G در سيستم صورتحساب به تفکيک محاسبه مي شود. وي همچنين تعرفه 3G را هر کيلو بايت نيم ريال و تعرفه GPRS را هر کيلو بايت 4 ريال اعلام کرده بود.
از ديگر مشکلاتي که مشترکين اين اپراتور با سرويس اينترنت همراه خود اعلام مي کنند، مي توان به مشخص نبودن سرعت در بسته هاي ارائه شده اشاره کرد.
ارائه نسل 4 تلفن همراه يا همان 4G نيز يکي ديگر از مشکلات مطرح شده از سوي مشترکان اين اپراتور است. ايرانسل در تبليغات خود مکرراً از ارائه توأمان 3G و 4G خبر مي دهد، در حاليکه هنوز در هيچ نقطه اي، مشترک عادي امکان استفاده از خدمات نسل چهارم تلفن همراه(4G) را ندارد.
نکته مورد سؤال ديگر اين است که چرا ايرانسل 4G و LTE را تبليغات بصورت مجزا اعلام مي کند، در صورتي که LTE يکي از استانداردهاي رايج در نسل چهارم تلفن همراه بوده و سرويس مجزاي ديگري محسوب نمي شود.
منبع: مهر
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
از سوی ایرانسل شهرهای تحت پوشش 3G اعلام شد

پیش از این هم مدیرعامل اپراتور دوم تلفن‌همراه اعلام کرده بود تا پایان شهریور حدود 40 شهر تحت پوشش خدمات باند پهن همراه ایرانسل قرار می‌گیرند که اغلب مراکز استان‌ها هستند.
علیرضا قلمبر دزفولی گفته بود کار به سرعت پیش خواهد رفت و روزانه حدود 30 سایت نسل سه و چهار وارد شبکه می‌شود و تا پایان سال جاری بیش از 200 شهر بزرگ تحت پوشش قرار خواهد گرفت.
کلیه مشترکین سیم کارتهای دائمی، اعتباری و دیتای ایرانسل در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، تبریز، شیراز، رشت، ارومیه، کرمانشاه، همدان، خرم آباد، سنندج، بندرعباس، اراک، اردبیل، قزوین، قم، زنجان، ایلام، بندرانزلی، طوس، طرقبه، گرم‌دره و اسدآباد
می‌توانند بدون تعویض سیم کارت خود و یا پرداخت هرگونه هزینه راه اندازی و فعال سازی، از کیفیت متمایز خدمات نسل ۳ تلفن همراه ایرانسل بهره مند شوند.
این دسته از مشترکین صرفا با حضور در مناطق تحت پوشش و تنها با اضافه کردن یک APN یا access point name بر روی mtnirancell و روشن کردن قابلیت 3G یا WCDMA یا LTE گوشی تلفن همراه خود می توانند از امکانات نسل سوم ایرانسل از جمله اینترنت همراه پرسرعت که با نمایش علامت های H+ ،H ،3G روی نمایشگر تلفن همراهشان مشخص می شود، استفاده کنند.
مشترکین علاقه مند به استفاده از خدمات نسل سوم تلفن همراه ایرانسل باید توجه داشته باشند که نوع اتصالشان به شبکه اینترنت همراه (نسل ۲، ۳ و یا ۴) براساس قابلیتهای فنی گوشی تلفن همراه و همچنین تنظیمات مرتبط با شبکه انتخابی پیش فرض در تلفنهای همراهشان تعیین خواهد شد و این بدان معنی است که اگر طبق تنظیمات گوشی مشترک، شبکه پیش فرض، نسل 3 انتخاب شده باشد ولی مشترک در محدوه پوشش نسل 2 باشد، گوشی به طور خودکار از اتصال شبکه نسل 2 استفاده خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در ذیل آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پروانه ارتقای شبکه تلفن همراه ایرانسل به نسل سوم، چهارم و بالاتر و آغاز بهره‌برداری تجاری از این خدمات را طی مراسمی رسمی در تاریخ 4 شهریور ماه به ایرانسل اعطا کرد و در همان مراسم هم موافقتنامه ارتقا و راه اندازی پایلوت نسل سه را با همراه اول امضا کرد.
همراه اول هم در حال حاضر در برخی مناطق شهرهای تهران، تبریز، اهواز و اصفهان خدمات نسل سه خود را با نام تجاری نوترینو راه اندازی کرده و در حال توسعه است.
 

iranmobile

کاربر سایت
Dec 1, 2012
64
نام
reza
این تست رو من با ایرانسل صبح زود گرفتم تبریز رشدیه





05blncnijvwltgasu0c8.png
 

amir0831

کاربر سایت
May 29, 2011
827
نام
امیر
دوستان برای اینترنت همراه به نظرتون سیم کارت اعتباری رایتل بگیرم یا سیم کارت دیتاش؟چون دیتاش مخصوص اینترنت هست ولی قابلیت تماس ندار:(
 

Alone-Ghost

کاربر سایت
May 27, 2014
441
دوستان برای اینترنت همراه به نظرتون سیم کارت اعتباری رایتل بگیرم یا سیم کارت دیتاش؟چون دیتاش مخصوص اینترنت هست ولی قابلیت تماس ندار:(

این سیم کارت ها از نظر سرعت اینترنت یا هرچیزی درمورد اینترنت باهم فرقی ندارن .. بنظرم اعتباری بگیر من اعتباری دارم کاملا راضیم
 

nik 2011

کاربر سایت
May 26, 2011
1,008
پهنای باند 3g و adsl کرمانشاه رسماااااااااا شهید شد. باو چه گناهی کردیم بعد خوزرستان و اصفهان بهترین مسولان اینترنتو داریم:((
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر