بتسدا مشغول ساخت بازی براساس دنیای Game of Thrones؟

robb stark

کاربر سایت
شاید عجیب بنظر برسد ولی پروژه ای تحت عنوان Bethesda: Game of Thrones در وبسایت Target لو رفته است!
hv3h_3279106-capture_(1).png

تصویری که کاربری از Reddit متوجه آن شد و هنوز مشخص نیست که باید منتظر تایید Bethesda باشیم یا فقط یک حقه بوده است!در زمان E3 شایعه ای مبنی بر مشغول بودن این کمپانی برروی چند پروژه پخش شد و Game of Thrones می تواند یکی از عناوین جدیدی باشد که درباره آن صحبت شده بود!
آخرین قسمت از فصل 7 این سریال دیشب پخش شد و اگر Bethesda مشغول ساخت بازی براساس دنیای GOT است چه زمانی بهتر از الان برای معرفی آن؟
منبع
 
قبل از هر چیزی امیدوارم از fake هم fake تر باشه. :D همین مونده بتسدا داستان های اورجینال خودش رو ول کنه بیاد داستانی که همه حفظ هستند را دوباره گویی کنه یا حتی یک داستان موازی ازش در بیاره !

در مورد fallout 4 هم نظر شخصی دوستان محترم اما بازی فقط (پسرم رو پیدا کنم . انستیتو بده بقیه خوب) نبود :D

فلسفه اصلی داستان این بود که ایا کاراکتر برای حفظ بشریت (که باز هم توش شک وجود داره که سینتیک ها به جای خدمت دشمن بشر بشند در واقع این قضیه بد بودن انستیتو به عنوان یک تئوری توطئه تو بازی مطرح میشه و انتخاب با کاراکتر که خوب بدونه یا بد) از خانواده خودش (پسرش) میگذره؟ اونم در شرایطی که یک جنگ اتمی خواب طولانی و از دست دادن همسرش هم به عنوان فرست ایمپرشن و اوپنینگ تجربه کرده . و در این حین با کدوم فکشن ارتباط مستمر تری برقرار میکنه (rpg) . خلاصه که به نظرم بی انصافی بزرگی هست که این داستان را کوچیک بدونیم و داستان بسیار کلیشه ای و تکراری ویچر 3 را بزرگ :D برتری ویچر 3 به نظرم لور قوی تر مراحل متنوع تر و البته زیر شاخه های داستانی جانبی بسیار غنی به شکل مراحل جانبی(محیط فانتزی ویچر به این مهم خیلی کمک کرده) و در نتیجه روایت بسیار قوی تر و بهترش بوده که ازش یک شاهکار هنری و داستان گویی ساخته نه هسته اصلی داستان.
اینکه روایت و نرتیو fallout4 میتونست خیلی بهتر باشه به نظرم شکی توش نیست. دلیل اصلی پایین اومدن متا بازی (87 برای بازی BGS پایینه) همین بوده به نظرم در کنار مشکلات فنی و نا متعادل بودن کیفیت گرافیک.
 
آخرین ویرایش:
قبل از هر چیزی امیدوارم از fake هم fake تر باشه. :D همین مونده بتسدا داستان های اورجینال خودش رو ول کنه بیاد داستانی که همه حفظ هستند را دوباره گویی کنه یا حتی یک داستان موازی ازش در بیاره !

در مورد fallout 4 هم نظر شخصی دوستان محترم اما بازی فقط (پسرم رو پیدا کنم . انستیتو بده بقیه خوب) نبود :D

فلسفه اصلی داستان این بود که ایا کاراکتر برای حفظ بشریت (که باز هم توش شک وجود داره که سینتیک ها به جای خدمت دشمن بشر بشند در واقع این قضیه بد بودن انستیتو به عنوان یک تئوری توطئه تو بازی مطرح میشه و انتخاب با کاراکتر که خوب بدونه یا بد) از خانواده خودش (پسرش) میگذره؟ اونم در شرایطی که یک جنگ اتمی خواب طولانی و از دست دادن همسرش هم به عنوان فرست ایمپرشن و اوپنینگ تجربه کرده . و در این حین با کدوم فکشن ارتباط مستمر تری برقرار میکنه (rpg) . خلاصه که به نظرم بی انصافی بزرگی هست که این داستان را کوچیک بدونیم و داستان بسیار کلیشه ای و تکراری ویچر 3 را بزرگ :D برتری ویچر 3 به نظرم لور قوی تر مراحل متنوع تر و البته زیر شاخه های داستانی جانبی بسیار غنی به شکل مراحل جانبی(محیط فانتزی ویچر به این مهم خیلی کمک کرده) و در نتیجه روایت بسیار قوی تر و بهترش بوده که ازش یک شاهکار هنری و داستان گویی ساخته نه هسته اصلی داستان.
اینکه روایت و نرتیو fallout4 میتونست خیلی بهتر باشه به نظرم شکی توش نیست. دلیل اصلی پایین اومدن متا بازی (87 برای بازی BGS پایینه) همین بوده به نظرم در کنار مشکلات فنی و نا متعادل بودن کیفیت گرافیک.
به نظرم بی انصافیه که ویچر 3 رو کلیشه ای بنامیم اما صحبتی از کلیشه های فالوت 4 نکنیم:
Fallout 4 (Video Game) - TV Tropes
اما خود داستان رو بخوایم بگیم، هر دو بازی(و 99 درصد بازی های دیگه) پایه شون از "ماجرای قهرمانی وگلر" سرچشمه می گیره:
1- زندگی عادی: اون قسمت White Orchard یا رفتن به Vault
2- خوانده شدن به ماجرا: خوب هر دو اینو دارن قطعا، ویچر با اون صحنه ینفر و فالوت هم با کشته شدن همسر.
3- پس زدن ماجرا: هیچکدوم از 2 بازی (بدون DLC) اینو ندارن البته، اما اگه مثلا MCU رو بررسی کنید نصف فیلماش اینو دارن:دی
4- دیدن استاد: توی ویچر که اینو نداریم تا جایی که یادم میاد(هرچند این اتفاقات توی نسخه های قبلی افتادن)، اما فالوت همون اولای بازی فکشن Minutemen این کار رو می کنه.
5- رفتن از دنیای عادی به دنیای ماجراجویی جدید: بازم ویچر توی نسخه یکش این اتفاق افتاد، اما فالوت کلا از والت در اومدنش همینه.
6- ماجرا های کوچیک و پیدا کردن دوست و دشمن و ... : خوب ویچر که هر 3 تا قسمتش (Velen و Skellige و Novigrad) یکی دوتا از اینا داشت، فالوت هم که 4 تا فکشن داره و قبل از رسیدن به هدف زیاد سر و کله می زنی باشون.
7- رسیدن به غار: اینجا کاراکتر یه مشکل بزرگ واسش پیش میاد و باید روش های جدیدی رو امتحان کنه. توی ویچر:
گم شدن سیری تو ناکجا آباد و پیدا کردن نا کجا آباد
و توی فالوت:
پیدا کردن مقر انستیتو
8- مبارزه خفن اول: توی ویچر:
Battle of Kaer Morhen
توی فالوت:
رفتن به بالای اون ساختمونه و به دست اوردن تلپورتر
9- برگشتن به زندگی عادی، اما هنوز همه چی حل نشده: اینم که مشخصه واسه هر دو:دی
10- مبارزه خفن دوم: اینم باز مشخصه.
11: تموم شدن داستان.

مطمئن باش دوتاشون به یک اندازه کلیشه ای هستن، اما حرف اینه که کلیشه مگه بده اصلا؟ یه دلیلی داره که اینا کلیشه شدن و اونم خوب بودنشونه. با تغییرات مناسب می شه هم از خوب بودن کلیشه ها استفاده کرد هم کاری کرد که متوجه کلیشه ها نشد. فالوت 4 خیلی جاها (در مورد کاراکترا بیشتر) اصلا کلیشه بودنشو قایم نمی کنه متاسفانه.
 
  • Like
Reactions: m.a.t
از بحث اصلی خیلی جدا نشیم اینو چند ماه پیش اکانت BGS توئیت کرد
خودم خیلی دلم میخواد تو سرزمین وستروس یـ بازی به بزرگی اسکایریم در بیارن ولی خوب هرچی فکرش رو میکنم میبینم دنیای TES خیلی عظیم تره ولی خوب در کل هرچه از بتسزدا رسد نکوست ....


46097171906335941066.jpg


پ.ن : یـ چیزی که برام مبرمه اینکه BGS روایت بازی بعدیش رو (حالا هر چی میخواد باشه) میرسونه به استاندارد های روز (Witcher 3 مثلا) خود تاد به این مورد اشاره کرد چند وقت پیش و قول روایت عالی تر داده من مطمعنم بتزدا برا اعاده حیثیت هم که شده یـ بازی کم نقص رو میکنه اینو مطمعنا سر F4 بد جور رو دست خودن از CDP ! بتزدا نشون داده استدیوی انعطاف پذیزیه الان تیمشون رو دوبراربر کردن و یـ عالمه اگهی استخدام هم تو سایت ZeniMax شرکت مادر ایجاد کردن و تو فکر بزرگ تر کردن هستن . به امید ساخت یـ حماسه ی دیگه مثل اسکایریم .....
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or