با Beyond: Two Souls به یک سفر بین المللی بروید

Techman

کاربر سایت
Jan 12, 2010
448
20429beyond_screen_13_22346.nphd.jpg


با Beyond: Two Souls به یک سفر بین المللی بروید

آمریکا، جایی که دیوید کیج بنیان گذار استودیوی Quantic Dream در آن دست به تولید بازی های خلاقانه ای همچون Heavy Rain و Indigo Prophecy زده است. او اکنون دوباره برای ساخت عنوان بعدی خود به آمریکا بازگشته است. حال سوالی که مطرح می شود این است که آمریکا برای او چه جذابیتی دارد؟
او در پاسخ می گوید:
" به نظرم آمریکا یک کشور جالب است، این کشور جایی است که افسانه های نسل حاضر در آن شکل گرفته و روایت می شوند. "

او در ادامه اعلام می کند که Beyond نسبت به عناوین قبلی اش بسیار وسیع تر و بزرگتر خواهد بود.

او می گوید:
" Beyond به احتمال زیاد نسبت به Heavy Rain یک عنوان بین المللی تر خواهد بود. داستان Heavy Rain در فیلادلفیا دنبال می شد در حالی که داستان Beyond در سراسر جهان شکل می گیرد . با این که داستان بازی در آمریکا رخ می دهد، شما در نقاط مختلف و متفاوتی به ماجراجویی خواهید پرداخت. شما مسافرت های زیادی خواهید کرد، در واقع این بازی سفری خواهد بود، که شما آن را هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ احساسی ، می توانید تجربه کنید. "


وقتی از وی پرسیده شد که چرا در ساخت Beyond ازیک موتور جدید استفاده می کنند در حالی که می توانستند به راحتی از موتور قبلی شان که در Heavy Rain بکار رفته بود استفاده کنند، Cage درپاسخ می گوید چون او به عبارتی یک دیوانه است.


او ابراز داشت:
" ما انسان های دیوانه ای هستیم. ما این کار را برای پول یا شهرت انجام ندادیم. ما می خواستیم این ریسک را بکنیم چرا که از شکستن محدودیت ها لذت می بریم.
از دید یک کمپانی چنین کاری ضروری است؟ حقیقتا خیر، از دید مدیرعامل این شرکت هم به نظرم این کار غیر ضروری بود. ولی ما یک گروه، متشکل از افراد پر شور و علاقه مند هستیم. قاعدتا باید چنین کاری می کردیم، ولی در مقابل ما یک کار متفاوت انجام دادیم."


منبع
 
آخرین ویرایش:

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
با همین ژانر جدیدی که دیوید کیج پایه گذاری کرد پارسال (2012) بازی ای ساخته و عرضه شد به نام The Walking Dead که جوایز رو درو کرد و همچنان هم داره درو میکنه.

یادمه چند وقت پیش چند نفر تو یکی از همین تاپیک ها میگفتن حالا این خلاقیتی که دیوید کیج به خرج داده به چه دردی میخوره؟ اصلا کسی سمتش میره یا نه؟ دیدید که سمتش هم رفتن و نتیجه ـش هم چقدر مثبت بود.
 

VECT0R

کاربر سایت
Jun 8, 2011
988
وقتی دیوانه کارت باشی و با علاقه نه فقط برای پول کاری رو انجام بدی و بازی سازی رو یه هنر بدونی نه یه صنعت بازیهای فوق العاده ای تولید میشه مثل همین بازی دیگه همه خسته شدن از بازیهای تکراری و کپی مثل هم دنیای بازی به افراد و تحولات این چنینی نیاز داره الان دورانی که دیگه سخت افزار و گرافیک فقط برای گول زدن و بازاریابیه دنیای بازی تشنه ایده جدید و خلاقیته بازی مثل
The Walking Dead چرا
انقدر تحسین شد این بازی نه گرافیک شاخصی داشت نه نور پردازی عالی داشت نه خیلی چیزای دیگه ولی چون ایده جدیدی تو روایت داستان و کل بازی داشت این همه مورد توجه قرار گرفت .
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
من همیشه Heavy rain رو ستایش کردم، البته نه به خاطر گیم‌پلیش، بلکه به خاطر اینکه ثابت کرد که بازی میتونه احساسات و عواطف رو هم پوشش بده. دیوید کیج هم افق دو دست رو میبینه همیشه. شاید جایی که بازی‌های رایانه‌ای از نظر خلاقیت به صفر برسن، اشخاصی مثل کیج این صنعت رو نجات بدن.
خلاصه توی این فروم به جز چند نفر که با دلیل و برهان از کارهای کیج انتقاد میکنن، بقیه طوطی‌وار و بدون ارائه یک دلیل قانع کننده، نقل قول‌های دیگران رو به سمع و بصر بقیه میرسونن.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
من همیشه Heavy rain رو ستایش کردم، البته نه به خاطر گیم‌پلیش، بلکه به خاطر اینکه ثابت کرد که بازی میتونه احساسات و عواطف رو هم پوشش بده.

دقیقا! به قول ژاک دریدا ما اگه بخوایم ژانرهارو دیکانستراکشن کنیم به سه سبک اصلی میرسیم که بقیه از انها مشتق شدن. بازی ها یا اکشن هستن (درمعنی صحیح خودش به معنی درگیر کردن گیمرها توی مبارزه)، یا پازل هستن (پازل های محیطی و یا معمی) و یا شبیه سازی. به این ترتیب تقریبا همه بازی های اسپورت زیر مجموعه شبیه سازی میشنه که یک تجربه واقعی رو به صورت مجازی بازسازی میکنن، و بقیه بازی ها هم ترکیبی از اکشن و پازل هستن. حالا یا مثل Portal که پازل محض هست و CoD که اکشن محضه و یا UC و بیشتر پلتفرمرها که ترکیبی از این دو هستن.

اما دیوید کیجی ژانری رو پایه گذاری کرد که نه اکشن هست، نه پازل و نه شبیه ساز. سبکی که اسمی که خود کیج روش گذاشته بیشتر و بهتر از هرکسی توضیح دهندشه، Interactive Drama! ژانری که مبتنی بر فرم نیست؛ انجا که داستان و حس کلی بازی بطلبه باید دوش بگیری، راه بری، غذا بخوری و... و جای دیگه باید مبارزه کنی و حتی بعضی جاها به ضرورت مثل یک کارآگاه هوشمندانه فکر کنی! دیوید کیج همه المان های اصلی ژانرهای دیگه رو گرفته و با ترکیب انها ژانری ساخته که همه انهارو باهم هست و نیست! و اینکارو هم دست انجام داده!

به قول یه نویسنده ای همونقدر که سینمای هالیوودی مثل یه دختر 18 ساله ترگل و خوش اندام شهوت انگیزه، سینمای روشنفکری رو هم همیشه خطر تبدیل شدن به یک پیر دختر (بدون مخاطب) تهدید میکنه! اما کیج بازی ساخت که علاوه بر همه ساختار شکن بودنش مخاطب عام رو نتنها فراری نداد بلکه حتی بیشتر و بهتر از عنوانی مثل Killzone جذب کرد!

وقتی Shining استنلی کوبریک اکران شد و همه کوبیدنش میخواستن بهش زرشک طلایی رو هم بدن که ندادن. ان موقع یکی از معدود منتقدین طرفدار فیلم گفت خیلی خوب شد که این اتفاق نیفتاد، البته نه بخاطر فیلم، بلکه به خاطر خود منتقدین و مجلات. چون بعدها تبدیل به یک مدرک زنده برای اثبات حماقتشون میشد. اینجا این جمله هم کاربرد داره. کوبیدن کیج به عنوان یه فرد بیسواد و یا کسی که بازی بلد نیست بسازه بیشتر خود گوینده رو میبره زیر سوال نه دیوید کیج رو!
 

HoR!ZoN

کاربر سایت
Feb 11, 2010
2,088
نام
Milad
دقیقاً مثل بعضیا که رویای بازی های دیوید قفس رو می بینن |-)


بـــــله... همینطوری که میگید هست:-":-j

الان دقیقا کجای حرفش تخیل بود ؟!! تخیل بوده که موتور بازی رو عوض کرده ؟‌یا تخیل بوده که ریسک کرده ؟ یا اینکه بازیهایی رو میسازه که ریسکشون خیلی بالاست و کمتر کسی اینجور بازیهارو میسازه .
خودم از اینکه همش از بازیش تعریف میکنه متنفرم ولی دیگه سر هر مصاحبه نیاید بگید رفت تو تخیل ! خب اول خبر رو بخونید که حداقل درست ترول کنید .

او ابراز داشت:
" ما انسان های دیوانه ای هستیم. ما این کار را برای پول یا شهرت انجام ندادیم. ما می خواستیم این ریسک را بکنیم چرا که از شکستن محدودیت ها لذت می بریم.
از دید یک کمپانی چنین کاری ضروری است؟ حقیقتا خیر، از دید مدیرعامل این شرکت هم به نظرم این کار غیر ضروری بود. ولی ما یک گروه، متشکل از افراد پر شور و علاقه مند هستیم. قاعدتا باید چنین کاری می کردیم، ولی در مقابل ما یک کار متفاوت انجام دادیم."

والا خداییش ندیده بودیم کسی که بازی ای رو میسازه هی بیاد بازیشو تعریف و تمجید کنه...

به خدا به قرآن به پیر به پیغمبر فهمیدیم که این فرد بنیانگذار اینطور مسایل عاطفی سینمایی(نمیگم صنعت بازی) هست ولی دیگه همه چیزی هم حد و حدود خودشو داره

خیلیای دیگه ای هم مثل ایتاگامی با میکامی هستن که صنعت بازی سازی رو متحول کردن! کی اومدن هی از خودشون بازیشون تعریف کردن که فروششون بره بالا؟؟!

این یه طرف بحث.

مورد دیگه اینکه
مگه ما میخواییم فیلم ببینیم که عاطفه و احساسات بهمون غلبه کنه؟؟؟ اگه فقط قرار باشه انتظارمون از همچین بازی ای فقط اثرگذاری احساسات باشه، فیلم های زیادی هستن که همچین اثراتی تو انسان دارن. باید قبول کرد که بازی هایی مثل HR و Beyond منحصرا یک بازی ویدیویی نیستند؛ فیلمی که توش فقط خاصیت باتون سماشینگ هست نه گیم پلی! بازی های ویدویی کلا بر پایه گیم پلی هستند که متاسفانه تو این سری از بازی ها این مورد نیست. به نظرم همین آقا کیج اگه تو صنعت فیلم و انیمیشن فعالیت داشت باور کنید نتیجه بسیار خوبی هم میگرفت.

من نمیخوام کار کیج رو لوس کنم خیلی هم با ارزش هست ولی نه تو این صنعت !
.....

حالا دوست ندارم موضوع تاپیک منحرف بشه و نمیخوام با بعضی هایی هم که اصلا نمیخوان چیزی رو قبول کنن و به فن بودن خودشون هم مینازن و بعضی های دیگه ای هم ظاهرا دیده میشه که اصلا حوصله متن خبر خوندن رو هم ندارن میان نظر میدن و ادعای اینکه همه چیز میدونن را دارن، بحث کنم.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
والا خداییش ندیده بودیم کسی که بازی ای رو میسازه هی بیاد بازیشو تعریف و تمجید کنه...

به من یه مورد از تعریف و تمجیدی که از خودش کرده رو نشون بده من کامل حرف هات رو قبول میکنم!

کیج فقط مثل هر بازی ساز دیگه ای در مورد بازی خودش صحبت میکنه. اینجور باشه مثلا ایتاگاکی سر NG2 هر دو روز یه بار یه مصاحبه میکرد و یه جعبه نوشابه برای خودش باز میکرد (که البته کاملا هم بجا هست). مثلا یبار میگفت بازی میسازم که GoW میاد جلوش تعظیم میکنه، یا DMC بازی منو الگو قرار میده یا خنده دار تر از همه یبار گفت یه بازی میسازم سازنده های Heavenly Sword با دیدنش گریه کنن!:D

مگه بلیزینسکی هی میاد میگه یه بازی میسازم فلان بشه، ماندگار باشه، من رو به اسم ان بشناسن و ... کسی میاد بگه داره از خودش تعریف میکنه؟ یا کوجیما تا الان در تعریف از نبوغ خودش شونصدتا مصاحبه کرده، یا از هم مهم تر جان کارمک و از ان همبدتر چوات یرلی که دهن همه مارو با این CE اش زده! این وسط فقط دیوید کیج ددری از آب ذر امده؟
 

Sir Nate Drake

کاربر سایت
Aug 31, 2011
438
نام
سید پرهام
مگه ما میخواییم فیلم ببینیم که عاطفه و احساسات بهمون غلبه کنه؟؟؟
ببخشید بازی مگه مختص این ژآنرهایی هست که شناخته شده هستن؟بازیهایی که کیج همیشه میسازه توی برانگیختن احساسات گیمر فوق العادست و این یک نکته ی مثبت بزرگ برای اون و بازیهاش به حساب میاد و این هم نوعی گیمینگ هست دیگه.گیمینگ صرفا" برای بازیهای شوتر و اکشن و ادونچر و ... فقط ساخته نشده.حالا من خیلی از بازیها رو میتونم نام ببرم که وقتی بازی میکنید احساساتتون برانگیخته میشه و خیلی عالی میتونید با بازی ارتباط از نظر عاطفی برقرار کنید و بخاطر اینجور چیزها هم که شده بازی رو چندین بار برید.کاری هم ندارم که کیا این سبک بازی رو دوست دارن یا ندارن ولی درست و معقولش اینه که این شخص هیچوقت مورد توهین قرار نگیره چون کار بزرگی رو توی این صنعت کرده و واقعا" بازی کردن ساخته هاش گیمر رو کمی از یکنواختی در میاره و جالبش هم اینه که ایشون به بهترین نحو ممکن ساخته هاش رو در ژانر مخصوص خودشون میسازه.حالا یکی هم که از سبک اکشن خوشش نیاد میتونه بیاد به سازنه های بازیهای دارای اون سبک توهین کنه ولی این درستش نیست چون هر کسی سلیقه ای داره و این سبک هم نظر بسیاری رو به خودش جلب کرده

والا خداییش ندیده بودیم کسی که بازی ای رو میسازه هی بیاد بازیشو تعریف و تمجید کنه...

به خدا به قرآن به پیر به پیغمبر فهمیدیم که این فرد بنیانگذار اینطور مسایل عاطفی سینمایی(نمیگم صنعت بازی) هست ولی دیگه همه چیزی هم حد و حدود خودشو داره

خیلیای دیگه ای هم مثل ایتاگامی با میکامی هستن که صنعت بازی سازی رو متحول کردن! کی اومدن هی از خودشون بازیشون تعریف کردن که فروششون بره بالا؟؟!

اینو دیگه هممون میدونیم که دیوید کیج چه آدم خوش ذوقیه و و واسه فکرهای بلند پروازانش چه ریسک هایی کرده پس خیلی طبیعیه وقتی که از دید خودش فعلا" بازیش عالی از آب در اومده بیاد و ازش تعریف کنه ولی منکر این نمیشم که اینکار رو تبلیغات بازی اثر میزاره ولی فکر میکنم دلیل اصلیش همون موفقیت و شدن اون چیزی هست که از بازی خودش میخواد
 

War Has Change

کاربر سایت
Dec 29, 2009
3,036
نام
شایان
والا خداییش ندیده بودیم کسی که بازی ای رو میسازه هی بیاد بازیشو تعریف و تمجید کنه...
تک تک سازنده-ها از بازیه خودشون تعریف میکنن . حالا یکی مثل دیوید کیج بیشتر از بقیه بازیاش رو ستایش میکنه ! EA هم ۱۰ برابر دیوید کیج قبل از عرضه-ی MOH یا Batttlefield از بازیش تعریف میکنه .
خب یعنی شما با The Walking Dead هم مشکل دارید ؟ یعنی اون هم اصلا بازی نیست ؟ مشکل اینه که شما وقتی نمیتونید با بازی ارتباط برقرار کنید میگید ساخته-هاش بازیه ویدیویی نیست ! و این رو یه فکت هم میدونید !
مگه ما میخواییم فیلم ببینیم که عاطفه و احساسات بهمون غلبه کنه؟؟؟ اگه فقط قرار باشه انتظارمون از همچین بازی ای فقط اثرگذاری احساسات باشه، فیلم های زیادی هستن که همچین اثراتی تو انسان دارن.
یه زمانی هم فقط چشم و انگشتها تو بازیها درگیر میشدن . مطمئنا اون موقع میگفتن بازیه پس همینا مهمه و وقتی بازی-ای ساخته میشد که ذهن رو هم درگیر میکرد همین برخورد شما رو باهاش داشتن .
الان بعد جدیدی تو بازیها دیوید کیج ایجاد کرده . شاید خودش بصورت ۱۰۰٪ توش موفق نبوده ولی پایه گذارش بوده . مطمئنا چند تو سالهای آینده بازیهای زیادی به این سبک ساخته میشن که احساسات بازیباز رو هم درگیر کنن .
The Walking Dead اولین بازی-ای بود که کاملا از ایده-های دیوید کیج الهام گرفته بود و همه دیدیم که چقدر هم موفق بود . یعنی اگه دیوید کیج نبود همچین بازی-ای رو تجربه نمیکردیم !
 

HoR!ZoN

کاربر سایت
Feb 11, 2010
2,088
نام
Milad
به من یه مورد از تعریف و تمجیدی که از خودش کرده رو نشون بده من کامل حرف هات رو قبول میکنم!

منظور من فقط این مصاحبه ای که شده نیست. من نگفتم هم کارش عیب داره فقط میگم جای این فرد صنعت بازی نیست! بله ایتاگاکی هم تعریف کرده؛گیم پلی فوق العاده داشت تو زمان خودش، گرافیک خیره کننده داشت...مهم اینه که با پایینترین سطح ابزاری کسی بتونه بشترین کیفیت از یه گیم به وجو بیاره ولی اکثر مصاحبه های کیج بیشتر در جهت بزرگنمایی و تبلیغات بازی بوده
 

taker-sos

کاربر سایت
Jun 4, 2010
1,253
نام
وحید
ما انسان های دیوانه ای هستیم. ما این کار را برای پول یا شهرت انجام ندادیم
این سخن دیوید کیج را باید از طلا نوشت>:d< .توی این دوره زمانه از این ادمها کم پیدا میشه که به خاطر علایق طرفداران بازی بسازن تا برای پول
 

Asmodeus

Dark is the path in the absence of light
کاربر سایت
Apr 13, 2011
1,831
نام
کیوان
منظور من فقط این مصاحبه ای که شده نیست. من نگفتم هم کارش عیب داره فقط میگم جای این فرد صنعت بازی نیست! بله ایتاگاکی هم تعریف کرده؛گیم پلی فوق العاده داشت تو زمان خودش، گرافیک خیره کننده داشت...مهم اینه که با پایینترین سطح ابزاری کسی بتونه بشترین کیفیت از یه گیم به وجو بیاره ولی اکثر مصاحبه های کیج بیشتر در جهت بزرگنمایی و تبلیغات بازی بوده

میلاد، چرا جای این فرد در صنعت گیم نیست! کسی که نفس تازه ای را به کالبد صنعت گیم، دمید چرا باید از صنعت گیم خارج بشه. دیوید کیج با بازی هایی که داره، مرز بین گیم و سینما را از بین برده. مخصوصاً عنوان Heavy Rain و فارنهایتـش که بسیار عالی بود و واقعاً سبکی بود که پیش از آن تجربه نکرده بودم.
دوم این که، معمولاً قبل از عرضه بازی، سازندگان در مورد بازی خود مصاحبه می کنند و به نوعی می شه گفت تبلیغات می کنند. بدیهی است که قبل از عرضه بازی، سازندگان قصد دارن هواداران خود را هایپ کنند.
ولی دیوید کیج، درسته که از این قاعده سوا نیست، ولی معمولاً حرف هایی را که می زنه، بی جهت نیست. مسلماً اگر افرادی، نبوغ دیوید کیج را داشتند، مطمئناً بعد از موفقیت iP های جدید خود، 10 تا نسخه بعد از آن عرضه می کردند. دقیقاً همچین افرادی وجود دارند که خیلی از کاربران، به آن ها کمتر از استاد نمی گن و به آن ها می بالن!
 

DON MICHAEL

کاربر سایت
Jun 4, 2012
390
نام
علیرضا
مشکل اصلی خیلی از مخالفان دیوید کیج اینه که به هیچ طریقی حاضر نیستن یه سبک جدید و کاملا متفاوت رو در صنعت گیم بپذیرن ! در واقع این افراد شاید واقعا از ایده ها و آثار این شخص بدشون نیاد ولی چون میبینن که جو حاضر مخالف با عقاید کیج هست ، چشم بسته ازش انتقاد میکنن !!

دیدگاهی که کیج نسبت به بازیسازی داره بر میگرده به اولویت بندیش برای ساخت یه بازی !

برای کیج اولین و مهم ترین اولویت ، داستان بازیه !! چیزی که این روزا کمتر بهش توجه میشه و اگه سبک Classic Adventure که غنی ترین داستان ها رو میشه روش پیاده کرد، کاملا از صنعت گیم محو میشد ، شاید از بخشی به نام داستان ،تو بازیا خبری نبود !

نمیخوام بیشتر از این وارد بحث های طولانی و تکراری بشم ولی اگه خلاقیت برخی سازنده ها نبودن (منظورم صرفا دیوید کیج نیست) ، ا این صنعت به این غولی که الان میشناسیم تبدیل نمیشد!
وقتی Shining استنلی کوبریک اکران شد و همه کوبیدنش میخواستن بهش زرشک طلایی رو هم بدن که ندادن. ان موقع یکی از معدود منتقدین طرفدار فیلم گفت خیلی خوب شد که این اتفاق نیفتاد، البته نه بخاطر فیلم، بلکه به خاطر خود منتقدین و مجلات. چون بعدها تبدیل به یک مدرک زنده برای اثبات حماقتشون میشد. اینجا این جمله هم کاربرد داره. کوبیدن کیج به عنوان یه فرد بیسواد و یا کسی که بازی بلد نیست بسازه بیشتر خود گوینده رو میبره زیر سوال نه دیوید کیج رو!

بهترین مثالی که میتونستی از هالیوود بزنی ، همین Shining استنلی کوبریک بود و این موضوع در مورد بیشتر آثار کوبریک صادقه ! دقیقا مشکل کوبریک هم این بود که بعضی از مخاطبان و حتی گاهی منتقدان هم نمی تونستن حقیقت آثارش رو درک کنن ! نگاه نا متعارفش به فیلم سازی باعث شد که در طول زندگی حرفه ایش افراد زیادی نتونن ارتباط لازم رو با آثارش برقرار کنن !

A Clock Work Orange به عنوان یه فیلم Sci-Fi کاملا متفاوت بود ! یا نگاه استنلی کوبریک به پدیده ای به نام جنگ در Full Metal Jacket کاملا با دیگر آثار تحسین شده جنگی مثل Apocalyps Now (فرانسیس فورد کاپولا) ، Saving Private Ryan (استیون اسپیلبرگ) و The Deer Hunter (مایکل سیمینو) و.... متفاوته ! حتی این فیلم رو نمیشه با فیلم جنگی Paths Of Glory که ساخته خود کوبریک هست مقایسه کنیم ! و فیلم های دیگه مثل The Shinig ، Eyes Wide Shut و... که گاهی باعث میشد این سوال به ذهنمون برسه که این اتفاقات عجیب و غریب که به شکلی عجیب تر، تو فیلم های کوبریک به تصویر کشیده شده ، برخاسته از کدوم تجربیات شخصی کوبریک در زندگیشه!!

نمیخوام بگم David Cage تفکری در راستای تفکرات کوبریک داره یا حتی بگم کیج به اندازه کوبریک بزرگ هست یا نیست ولی هدفم از وارد شدن به بحث سینما که ماکان بهش اشاره کرده بود اینه که در هر حرفه و صنعتی افرادی هستن که به خاطر نگاه متفاوتشون ، همیشه با انتقادات و مخالفت های متعددی رو به رو میشن !

من مطمئنم اگه دیوید کیج هم زمان با افرادی مثل John Carmack شروع به تزریق عقاید و ایده هاش به صنعت گیم میکرد ، الان به اندازه کارمک قبله گیمر ها شده بود !!! مشکل اینه که کیج زمانی پا به عرصه بازیسازی گذاشت که خیلی ها این صنعت رو به چند تا بازی شوتر و ریسنگ خلاصه میکردن !! ولی اینو مطمئنم خیلی از مخالفان در آینده نظرشون در باره این شخص عوض میشه!
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
ولی اکثر مصاحبه های کیج بیشتر در جهت بزرگنمایی و تبلیغات بازی بوده

بیخیال بابا یه چیزایی میگید آدم کف میکنه!

مگه کسی رو هم دیدی تا الان که مصاحبه هاش در جهت کوچیک نمایی و عدم تبلیغ باشه؟ یا نکنه فکر کردید همه شرکت ها میان خیلی صادقانه ان چیزی که هست رو در مورد محصولاتشون میگن؟ اساس تبلیغ یعنی بزرگ نمایی نقاط مثبت و پنهان کردن نقاط منفی. ذات مصاحبه و تولید خبر هم برای ایجاد تبلیغات هست. دیوید کیج باشه یا هر کس دیگه ای، وقتی داره در مورد بازیش صحبت میکنه یعنی داره تولید خبر میکنه. میخواد بازیش رو بندازه سر زبون ها. میخواد تبدیل به یه دغدغه فکری کنتش. اگه فکر میکنید بقیه برای چیزهایی غیر از این میان صحبت میکنن کاملا در اشتباهی!

بزرگ نمایی کاذب یه چیز دیگس. مثل صحبت هایی که سازنده های DI میکردن و بازیشون رو با GoW مقایسه میکردن و انتظار رو از خودشون بالا میبردن. در ضمن خدت شما باید عرض شود که دیوید کیج بین بازیسازها و تو این صنعت یکی از محترم ترین افراده. همیشه هم کارهای بزرگی انجام داده. اصلا نیازی به بزرگ نمایی نداره. ی بازی صرف اینکه ساخته دیوید کیج هست خودش یه تبلیغه.
 

Muse

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,273
نام
عارف
مهم نیست این بازی موفق بشه یا نه ! مهم نیست این بازی بهترین بازی سال بعد بشه یا بدترین ! مهم اینه که کیج به مخاطبش احترام میذاره و چیزای جدیدی نشون میده . این احترام به مخاطبه که باعث میشه گیمر خاطرات خوبی از Fahrenheit یا Heavy Rain تو ذهنش داشته باشه و احساس کنه حداقل یه نفر هست که وقتی یه بازی مثل Heavy Rain یا Fahrenheit رو ساخت و مرد استقبال قرار گرفت ازش سو استفاده نکنه و شماره ی 2 و 3 و 15 نده بیرون بلکه بره کارای جدیدی انجام بده حتی اگه هزینه بردار باشه ...
 

HoR!ZoN

کاربر سایت
Feb 11, 2010
2,088
نام
Milad
میلاد، چرا جای این فرد در صنعت گیم نیست! کسی که نفس تازه ای را به کالبد صنعت گیم، دمید چرا باید از صنعت گیم خارج بشه. دیوید کیج با بازی هایی که داره، مرز بین گیم و سینما را از بین برده. مخصوصاً عنوان Heavy Rain و فارنهایتـش که بسیار عالی بود و واقعاً سبکی بود که پیش از آن تجربه نکرده بودم.

من با کیج پدرکشتگی ندارم که ! خیلی هم دوست دارم همچین بازی هایی رو بتونم بازی کنم اما به هر صورتی نه! به نظر من کیج وفتی میتونست کاملا تو صنعت گیم عالی باشه که این انیمیشن ها، این داستان زیبا و عاطفی رو همراه با یه گیم پلی عالی داشته باشیم ؛ اون وقت این میشد ایده آل ترین بازی! نه اینکه این موارد رو فقط با چندتا باتن سماشینگ داشته باشیم. منظورم همینی هست که گفتم

شما بازی HALO رو فرض کن بدون اون گیم پلی زیبا! به نظرت همون موفقیت های همیشگی رو بازم داره؟ مطمینن اینطور نیست! همین موضوع هم تو بازی های دیوید کیچ با وجود داستان های عالی و تاثیرگذار هم صادق هست به نظرم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر