بازی ایرانی "جنون سیاه" رسما معرفی شد

TCSCELL

8
کاربر سایت
92382464060845692881.jpg


پروژه "جنون سياه (The Dark Madness)" که در سکوت خبري و حداقل اطلاع رساني از سال 89 مراحل پيش توليد خود را آغاز کرد و فاز اصلي آن از سال 91 استارت خورد، اين روزها به ماه‌های پايانی‌اش نزديک می‌شود و همين سبب شده تا سازندگان آن کم کم سياست چراغ خاموش را کنار بگذارند و آغاز به اطلاع رساني گام به گام از محصولشان نمايند.

جنون سياه دارای هفت مرحله متنوع با فضاسازی های چشمگير، نورپردازی بی‌نظير و بيش از 20 دسته دشمن مختلف است. "توسن گام" به عنوان شرکت سازنده، قدم در توليد بازی گذاشته است که با دارا بودن حدود 10 ساعت گيم‌پلی قرار است تجربه‌ای جذاب و سراسر هيجان را به بازيکنانش هديه دهد.

اين بازی سوم شخص که در سبک اکشن وحشت در حال توسعه است حکايت پليس جواني است که در آينده‌ای نامعلوم درگير ماجرايي می‌شود که ريشه در داستان‌ها و اسطوره‌های کهن و باستانی دارد.
از ويژگی‌های شاخص اين بازی علاوه بر کيفيت خيره کننده هنری در بخش‌های گرافيکی،انيمیشن و موسيقي، می‌توان به روان بودن بازی، مکانيک‌های گوناگون و متفاوت گیم‌پلی، تنوع فراوان دشمنان، طراحی دقيق شخصيت، داستان و طرح بازی منسجم اشاره کرد. توجه به جزیيات در جنون سِاه به حدی بوده است که در مورد تک تک المان‌های بازی ساعت‌ها بحث و بررسي در توسن گام صورت پذيرفته و هر مسئله از جنبه‌های مختلف به دقت زير نظر بوده است.

مسلما توسعه يک بازی با چنين ابعاد بزرگي که شايد بتوان گفت بزرگترين بازی در حال ساخت در کشور است و به حق توان رقابت با بازی‌های خوب خارجي را دارد به هيچ وجه کار ساده‌اي نبوده و نيست و شرکت سازنده در مسير ساخت "جنون سياه " با دريايی از مشکلات رو به رو بوده است.اما اين مشکلات هرگز سبب نشد تا در ساخت اين بازی کوچکترين وقفه‌ای ایجاد شود و امروز "جنون سياه" با عبور از مرز 70 درصد وارد ماه‌های پايانی ساخت خود شده است. به همين دليل شرکت سازنده برای برقراری ارتباط موثرتر با مخاطبانش صفحه رسمی بازي در فيس‌بوک را با آدرس:
www.facebook.com\darkmadnessgame
راه اندازی نموده است و شما می‌توانيد با عضويت در اين صفحه علاوه بر اطلاع از آخرين اخبار بازی، با توسعه دهندگان آن نيز در ارتباط مستقيم باشيد. در ادامه تصاويری بسيار زيبا از برخي کاراکترهای بازی تقديمتان می‌شود و طبق قول توسن گام به زودی اولين سری از تصاوير گيم‌پلی نيز ارایه خواهد شد.


بازی "جنون سیاه" در حال حاضر برای PC/Steam تایید شده است و در تاریخی نامعلوم عرضه خواهد شد.

تصاویر بازی:

 
بازی مترو لست لایت در کشور اوکراین ساخته شده. اوکراین هم یک کشور فقیر و بدبختی هست با سطح درآمد و زندگی خیلی پایین. یکی از دلایلی که بنده از بازی های ایرانی دیگه حمایت نمیکنم این هستش که میبینم بازی سازها توی کشورهای اروپای شرقی با امکانات کم همچین شاهکارهایی میسازن.

اگه یه بازی ساز ایرانی بیاد یه بازی مثلا با بودجه 10 میلیاردی بسازه و اونوقت برای هر نسخه از بازی قیمت 50 هزار تومن رو در نظر بگیره خود شما میخری ؟؟ انصافا بازیساز بیاد روی چی سرمایه گزاری کنه ؟؟ اینجا تو کمتر از یه روز کپی همون بازی رو با قیمت 2 هزار تومن میفروشن و کلا اون بازی ساز ورشکست میشه ! پس شما شک نکن تا چیزی به نام کپی رایت رعایت نشه هیچ بازی درست و قوی هم تو اینجا ساخته نمیشه ...چون سودی نداره و همش کپی میشه ....
 
اگه یه بازی ساز ایرانی بیاد یه بازی مثلا با بودجه 10 میلیاردی بسازه و اونوقت برای هر نسخه از بازی قیمت 50 هزار تومن رو در نظر بگیره خود شما میخری ؟؟ انصافا بازیساز بیاد روی چی سرمایه گزاری کنه ؟؟ اینجا تو کمتر از یه روز کپی همون بازی رو با قیمت 2 هزار تومن میفروشن و کلا اون بازی ساز ورشکست میشه ! پس شما شک نکن تا چیزی به نام کپی رایت رعایت نشه هیچ بازی درست و قوی هم تو اینجا ساخته نمیشه ...چون سودی نداره و همش کپی میشه ....

پس نتیجه میگیریم که حمایت و سرمایه گذاری توی این صنعت در حال حاضر کار اشتباهی هست...

این همه انرژی رو بزارن روی نرم افزار خوب کار کنن یا انجین بسازن خیلی بهتره تا بازی های ضعیف و کپی ببینیم....
 
پس نتیجه میگیریم که حمایت و سرمایه گذاری توی این صنعت در حال حاضر کار اشتباهی هست...

این همه انرژی رو بزارن روی نرم افزار خوب کار کنن یا انجین بسازن خیلی بهتره تا بازی های ضعیف و کپی ببینیم....

متاسفانه همینطوره ... اون زمانیکه فرهنگ کپی رایت جا بیافته تازه بستر مناسب جهت ورود سرمایه به بخش گیم فراهم میشه و می تونیم شاهد بازی های خیلی بهتر باشیم ....
 
شايد بتوان گفت بزرگترين بازی در حال ساخت در کشور است و به حق توان رقابت با بازی‌های خوب خارجي را دارد.

باید منتظر ماند و دید. یعنی اگه واقعا بزرگترین بازی کشور باشه یعنی جهش خیلی بزرگی داشتن که از بازی زیر رسیدن به این بازی بزرگ:

Tala.jpg
 
اگه یه بازی ساز ایرانی بیاد یه بازی مثلا با بودجه 10 میلیاردی بسازه و اونوقت برای هر نسخه از بازی قیمت 50 هزار تومن رو در نظر بگیره خود شما میخری ؟؟ انصافا بازیساز بیاد روی چی سرمایه گزاری کنه ؟؟ اینجا تو کمتر از یه روز کپی همون بازی رو با قیمت 2 هزار تومن میفروشن و کلا اون بازی ساز ورشکست میشه ! پس شما شک نکن تا چیزی به نام کپی رایت رعایت نشه هیچ بازی درست و قوی هم تو اینجا ساخته نمیشه ...چون سودی نداره و همش کپی میشه ....
شما انگار کلا بازی های indieً رو از یاد بردید، نیازی نیست حتما بازی 10 میلیارد خرج باشه! الان بازی هایی هستن توی steam در حد 4 -5 دلار که بازی های خوبی هم هستن. میشه توی ایران بازی رو ارزون داد و توی سایت های فروش مثل steam گرون تر.
 
شما انگار کلا بازی های indieً رو از یاد بردید، نیازی نیست حتما بازی 10 میلیارد خرج باشه! الان بازی هایی هستن توی steam در حد 4 -5 دلار که بازی های خوبی هم هستن. میشه توی ایران بازی رو ارزون داد و توی سایت های فروش مثل steam گرون تر.

من در مورد همین بازی و سبکش گفتم و البته نظر دوستانی که انتقاد می کنن که چرا مثلا گرافیکش یا گیم پلی یا موسیقی و ... ضعیفه و تقلیدیه ! که مثلا بیاد تو همین سبک بازی 10 میلیارد هزینه کنه و مثالش رو واضح زدم .....
 
من در مورد همین بازی و سبکش گفتم و البته نظر دوستانی که انتقاد می کنن که چرا مثلا گرافیکش یا گیم پلی یا موسیقی و ... ضعیفه و تقلیدیه ! که مثلا بیاد تو همین سبک بازی 10 میلیارد هزینه کنه و مثالش رو واضح زدم .....

کلا در جواب metro last light بود که چون تو کشوری با امکانات کم ساخته شده. اون یه بازی بود، همه چیز دست به دست هم داد ولی تو خیلی از کشور ها با امکانات بیشتر هم خبری از بازی های aaa نیست. ایران هم ممکنه یه گروه یه روزی بتونن به اونجا برسن. این که چون تو یه کشور کم امکانات یه گروه بازی ساز حرفه ای داریم پس بازی های ایرانی یا باید در همون حد باشن یا برن بمیرن رو من متوجه نمیشن...
 
مشکل از بازیسازای ما نیست . مشکل اینه که استفاده از جنس مونث با المانهای داستانی در بازیها حرامه !! . این یعنی ضعف داستان پردازی که از بیخوبن ضربه میزنه . برا همین یکنواختی موج میزنه در بازیها . بی روح شده بازیها و فقط مناسب قشر زیر 13 ساله .

بازی ای مثل BI الیزابت خودش یک داستان کامل بود که توجه همه رو بخاطر شخصیت پردازیش جذب میکرد .

کار بازیسازای ایرانی قابل ستایشه ، مشکل ما از جای دیگست ، توانایی زیاده ، محدودیت کم نیست .
 
مشکل از بازیسازای ما نیست . مشکل اینه که استفاده از جنس مونث با المانهای داستانی در بازیها حرامه !! . این یعنی ضعف داستان پردازی که از بیخوبن ضربه میزنه . برا همین یکنواختی موج میزنه در بازیها . بی روح شده بازیها و فقط مناسب قشر زیر 13 ساله .

بازی ای مثل BI الیزابت خودش یک داستان کامل بود که توجه همه رو بخاطر شخصیت پردازیش جذب میکرد .

کار بازیسازای ایرانی قابل ستایشه ، مشکل ما از جای دیگست ، توانایی زیاده ، محدودیت کم نیست .

حالا مثلا بازی Horror نداریم بدون شخصیت مونث؟! اتفاقا اکثر مونث ها توی بازی ها پردازش بدی دارن و فقط برای خوش اومدن گیمر های مذکر طراحی شدن...هر کسی تو هر شرایطی میتونه هنرش رو برسونه، همین اصغر فرهادی رو ببین تو همین مملکت فیلمی ساخته که کمتر فیلمی تونسته به این موفقیت برسه حتی توی آزاد ترین کشور ها. شما فکر نکنم بازیی مثل Resident Evil یا Dead Space رو به خاطر شخصیت های مونث به یاد داشته باشی!
 
حالا مثلا بازی Horror نداریم بدون شخصیت مونث؟! اتفاقا اکثر مونث ها توی بازی ها پردازش بدی دارن و فقط برای خوش اومدن گیمر های مذکر طراحی شدن...هر کسی تو هر شرایطی میتونه هنرش رو برسونه، همین اصغر فرهادی رو ببین تو همین مملکت فیلمی ساخته که کمتر فیلمی تونسته به این موفقیت برسه حتی توی آزاد ترین کشور ها. شما فکر نکنم بازیی مثل Resident Evil یا Dead Space رو به خاطر شخصیت های مونث به یاد داشته باشی!

شما با معنی المان گویا غریبه ای .
ستفاده از جنس مونث با المانهای داستانی در بازیها حرامه

چوبم بزاری نقشی داره در بازی ولی روحی که به بازی داده میشه باعث جذب شدن مخاطب میشه . المانهای زیادی رو میطلبه .

من از اونجایی که فن رزیدنتم . فکر میکنم از نسخه 0 بیا بالا . با ربکا چمبرزو ، ایدا وانگ ، جیل ولنتاین ، شرلی بریکین ، هلنا ، کلی داستان توپ داشتیم . DEAD SPACE هم شخصیت منفی مونث داشت .
 
شما با معنی المان گویا غریبه ای .

چوبم بزاری نقشی داره در بازی ولی روحی که به بازی داده میشه باعث جذب شدن مخاطب میشه . المانهای زیادی رو میطلبه .

من از اونجایی که فن رزیدنتم . فکر میکنم از نسخه 0 بیا بالا . با ربکا چمبرزو ، ایدا وانگ ، جیل ولنتاین ، شرلی بریکین ، هلنا ، کلی داستان توپ داشتیم . DEAD SPACE هم شخصیت منفی مونث داشت .


شما که با المان آشنا هستی استاد، توی Dead Space شما بیا به جای نقش منفی مونث مذکر بذار، چه اتفاقی میفته؟ پردازش شخصیتش جوری بوده که حتما میطلبیده مونث باشه؟ نه اونقدر ها. یا این که میگی از شخصیت های مونث Resident Evil خوشت اومده دلیل نمی شه که بیای بگی از نظر شخصیت هاشون اینقدر کشش داشتن که تو داستان تاثیر فراوان داشته...مگه اینکه داری از این سری بازی به عنوان نمونه ای از بازی ها با داستان های عمیق و شخصیت های واقعی و کار شده یاد می کنی که در اون صورت من دیگه حرفی برای شما ندارم و توصیه می کنم بازی هایی با داستان پردازی بهتری رو امتحان کنی!
در مورد خود Bioshock که مثال زدی، به جز قضیه حجاب چه چیزی میتونه از اینکه مثل اون رو تو همین ایران پیاده شه؟ شما یه جوری این مونث توی بازی ها رو بزرگ کردی که انگار فقط همین یه مورد داره دست بازی ساز ها رو میبنده!
 
حالا مثلا بازی Horror نداریم بدون شخصیت مونث؟! اتفاقا اکثر مونث ها توی بازی ها پردازش بدی دارن و فقط برای خوش اومدن گیمر های مذکر طراحی شدن...هر کسی تو هر شرایطی میتونه هنرش رو برسونه، همین اصغر فرهادی رو ببین تو همین مملکت فیلمی ساخته که کمتر فیلمی تونسته به این موفقیت برسه حتی توی آزاد ترین کشور ها. شما فکر نکنم بازیی مثل Resident Evil یا Dead Space رو به خاطر شخصیت های مونث به یاد داشته باشی!
دوست عزیز متاسفانه تو کشور ما محدودیت خیلی زیاده به طوری که تو همین پستی که من میزارم حتی شاید 40 درصد از واقعیاتو نگم ، اگرم بگم مطمئننا یا پاک میشه یا رسیدگی میشه !!
محدودیت در شخصیت پردازی و داستان و نبود شخصیت زن نوش جونت ! الان شما خودت نگاه کن اکثر بازی های ساخت کشورمون یا به گذشته کشورمون مربوط میشه یا به شهدا و ... چرا؟ چون اگه به اینا مربوط نشه یا بودجه بی بودجه یا اون قدری که امکان نداره بشه باهاش یه بازی TOP ساخت !
 
یا این که میگی از شخصیت های مونث Resident Evil خوشت اومده دلیل نمی شه که بیای بگی از نظر شخصیت هاشون اینقدر کشش داشتن که تو داستان تاثیر فراوان داشته...مگه اینکه داری از این سری بازی به عنوان نمونه ای از بازی ها با داستان های عمیق و شخصیت های واقعی و کار شده یاد می کنی که در اون صورت من دیگه حرفی برای شما ندارم و توصیه می کنم بازی هایی با داستان پردازی بهتری رو امتحان کنی!
عزیز من در نسخه REMAKE ربکا چمبرز هم داستان عمیقی داشت هم شخصیت اول بود . در NEMESIS و در UMBERELLA TDC . بازیهای بهتر ؟؟؟ بد نیست تاریخ ساخت این بازیهایی رو که نام بردم و همینطور لیست محبوبترین شخصییتهای مونثو تاثیرگذارو یه نگاه بندازی . البته شک دارم دستت به این بازیهایی که نام بردم خورده باشه .

من حرفم با شما نیستو با سازنده هاست چون مشکلاتشونو میدونم . برای همین اولش گفتم کارشون قابل تحسینه . دفاع الکی نمیکنم وقتی خود سازنده هم قبول داره همچین مشکلاتی وجود داره . شما موضوعاتو قاطی کردی . الان بازیسازها اگر حرکتی بکنن میگن فرهنگ غربی رو دارید به خورد جوونا میدید نمیشه .

همه میگن گرافیک . چیزهای خیلی مهمتری هم هست . بازیهای دو بعدی مثل خاله قزی برام واقعا جذابه . نمیگم نگاه نمیکنم یا حمایتشون نمیکنم ، میگم مشکلاتشونو درک میکنم .

همه چیز گرافیک نیست . موتور گرافیکی 10 میلیاردی هم بهشون بدن وقتی دستشون بستست به اون هدفی که میخوان نمیرسن چون روایت داستان کلیشه میشه . حالا شما هی بگو رزیدنت هی بگو فلان ، بحث حمایت از بازیسازهاست پس فقط به یه موضع چشم ندوزید . خیلی چیزا وجود داره که دست بازیسازهای ما رو میبنده .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or