بازی افسانه‌ای Silent Hill، پانزده ساله شد

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
silent-hill-logo.jpg


درود.

بی‌شک بازی Silent Hill را می‌توان یکی از شاهکارهایی نامید که در ژانز Survival horror ساخته شده. این بازی که امروز تولد 15 ساگی خود را جشن می‌گیرد، اولین بار در سال 1999 روانه بازار شد و توانست هواداران بی‌شماری را به خود جذب نماید. داستان بازی در مورد شخصی به نام Harry Mason بود که بدنبال دختره گمشده خود در منطقه‌ای به نام "سایلن هیل" می‌گشت بدون شک طرفداران این بازی جمله معروف منسون را که می‌گفت "?Have you seen my daughter" را به یاد دارند. Silent Hill سوای داستان بسیار زیبایش، دارای موسیقی‌های جاودانه‌ای بود که توسط مرد هنرمند کشور ژاپن یعنی اقای Akira Yamaoka خلق شده بود. ایجاد و خلق آهنگ‌هایی با اتمسفر تاریک و ترسناک این عنوان در خیابان‌های مِه گرفته سایلنت هیل فضایی خوفناکی را ایجاد می‌نمود. و حس ترس و هیجان را کاملا به گیمر القا می‌کرد.
این عنوان توانست از سایت IGN امتیاز 9 و از مجله PlayStation Magazine نیز امتیاز کامل 10 را کسب نماید و با فروشی 2 میلیونی در آمریکا به یک موفقیت چشمگیر دست پیدا کند. SH جز معدود عناوین Survival horror است که ریشه اصلی خود را ترک ننمود و همیشه یک بازی در ژانر ترس وحشت به شمار می‌رقت.
 
نه دیگه واقعا کم لطفی هست به بازی! درسته که به اندازه سایلنت هیلی که تیم سایلنت ساخته بود نبود ولی شخصا از بازی خوشم اومد.بخصوص اینکه دوربین بازی در بعضی قسمتها اون حالت کلاسیک رو الگوبرداری کرده بود:d داستان بازی هم خوب بود.
مگه تنها خودت از این نسخه اش تعریفی کنی DPواقعا کجاش خوب بود در مقایسه با نسخه هایی که برای ps2عرضه شدند اصلا به حساب نمیاد
 
اگه کونامی بازیرو بده دست mercurysteam دوباره SH درست میشه مخصوصا از لحاظ هنری چون طراحیای مفهومی و هنری تو SH حرف اولو میزنن
این بازی فقط باید دست سازنده های اصلیش بیوفته. چون اونا زیر و بم بازی رو میدونن و داستان سراییشون فوق العاده هست.
Mercury Steam رو با اینکه خیلی قبولش دارم اما گزینه خوبی برای SH نیست.
تو اینکه بهترین تیم برای ساخت سری همون team silent حرفی نیست اما مشکل اینکه کونامی...بازیرو نمیده دست سازنده های اصلیش تو نبود اونا چون mercurysteam رابطه ی خوبی با کونامی داره و همکاری خوبی داشتن بهترین گزینست بلاخره همین mercurysteam بود که یکی از قدیمی ترین IP های کونامی رو زنده کرد
 
آخرین ویرایش:
اگه کونامی بازیرو بده دست mercurysteam دوباره SH درست میشه
این بازی فقط باید دست سازنده های اصلیش بیوفته. چون اونا زیر و بم بازی رو میدونن و داستان سراییشون فوق العاده هست.
Mercury Steam رو با اینکه خیلی قبولش دارم اما گزینه خوبی برای SH نیست.
 
SH جز معدود عناوین Survival horror است که ریشه اصلی خود را ترک ننمود و همیشه یک بازی در ژانر ترس وحشت به شمار می‌رقت.
-_-
?! R U Kiddin me
سایلنت هیل بعد شماره 3 رسما رفت تو دیوار دیگه هم ازش بیرون نیومد...
بهرحال واقعا یادش بخیر... نوستالژی خونم زد بالا، برم یه سر به جیمز ساندرلند بزنم ببینم در چه حاله
 
مگه تنها خودت از این نسخه اش تعریفی کنی DPواقعا کجاش خوب بود در مقایسه با نسخه هایی که برای ps2عرضه شدند اصلا به حساب نمیاد

منم نگفتم در مقابل با اونا فوق العادس گفتم DP روی هم رفته عنوان خوبی بود و من شخصا ازش لذت بردم
 
یادمه سایلنت هیله 1 رو می رفتم همون اولش که یه پرنده بهمون حمله میکرد دستگاه رو خاموش می کردم . 10 بار این کار رو تکرار کردم و بعد گفتم این بازی نیست شکنجست.....بعد که هر موقع اسم سایلنت هیل میومد شبا با چراغ روشن می خوابیدم . سایلنت هیل 2 و 3 رو که اصلا نخواستم کاورش رو هم ببینم . اما الان واقعا حاضرم برگردم به همون موقعی که بازی رو خریدم و ببینم ژانر ترس یعنی چی .
 
خیلی جالبه کسایی که نسخه آخر این بازی رو میکوبونن واقعا برام عجیب هستش چون آخرین شماره سایلنت هیل درسته که شاید مثل شماره های اول این بازی به اون اندازه ها نبود ولی به طور کلی از ریشه و اصالت خودش دور نشد شماره آخر این بازی پر از معما های گوناگون و جذاب بود و مراحل فرعی خیلی خیلی جالبی داشت با معمای های جالب. فضای بازی واقعا عالی بود با اون بارش باران بی نظیرش و جو ترسناک و غمگین بازی و همچنین داستان بسیار خوب بازی و خیلی چیزای دیگه که شماره آخر این بازی به طور کلی از ریشه ها دور نشده بود . سایلنت هیل هیچ وقت بازی نبود که بخش مبارزاتش معروف باشه و در همه شماره هاش بخش مبارزاتش کلا بخش معمولی بود ولی منم قبول دارم که بخش مبازراتش در نسخه پایانی افت بیشتری کرده بود سایلنت هیل بیشتر شهرتش رو مدیون اتمسفر ، فضا و معما ها و داستان پیچیده و همچنین موسیقی بود که صد البته شماره آخر این بازی در بخش موسیقی هم بد نبود ولی خب مشخصه که سایلنت هیلی که سازنده های اصلیش میساختن یه چیز دیگه بود ولی کلا سری سایلنت هیل در کل خیلی از اون سبک و سیاقش خیلی فاصله نگرفت یعنی دچار افت کیفی به خاطر تغییر سازنده که شد ولی مثل سری رزیدنت اویل نابود نشد .
 
سازندی ی اصلیش یعنی کی؟ :دی
همون تیم سایلنت که البته وجود نداره!:biggrin1:
آخرین باری که توی توییتر از Masahiro Ito پرسیدم، گفته بود که Hiroyuki Owaku هنوز توی کونامی هست (خداییش داستان 4 شماره اول شاهکار بود). خودشم که الان مستقله (طراحی هایی هیولاهای بازی هم که دیگه حرفی نداره و قبلا هم گفته بود خیلی دوست داره یه سایلنت هیل رو با کوجیما بسازه:biggrin1:). میمونه یه کارگردان که میشه مثلا کوجیما (:biggrin1:). آهنگ ساز رو هم همون یامائوکا بیارن دیگه همه چی حله:biggrin1:
منظورم اینه که 2تا عنصر اصلی چهار شماره اول همچنان هستن و میشه تیم سایلنت رو دوباره بازسازی کرد. کلا این بازی برگرده ژاپن عالی میشه.
 
الکی فاز منفی ندید! Downpour خیلی هم خوب بود! سایلنت هیل ممکنه افت کیفی کرده باشه اما هنوز هم ترسناکه! البته از همون شماره اول هم تو زمینه ی گیم پلی حرف زیادی برای گفتن نداشت! اما این آخری گیم پلیش بد نبود! حداقل وضعش از resident evil خیلی بهتره خوشبختانه! :دی
 
هی روزگار یادش بخیر 8-| :-<

SH1_rifle.jpg

Alessa Gillespie Cybil Bennett​









این UFO Ending خیلی حال میداد. باید توی دور دوم بازی به این پایان میرسیدم. یه پارادوکسی بود در حد لالیگا

- - -ویرایش - - -

یکی از مشکلاتی که ما داریم که انتظار داریم همون روند سایلنت هیل 1 همیشه تکرار بشه و تکرار بشه تا شما بتونید توی یه بازی به ظاهر جدید خاطرات خودتون رو زنده کنید.
سری سایلنت هیل توی هر سری یه چیز تازه ای داشته. سایلنت هیل 3 رو یادتون میاد که چه ایده هایی نابی رو اجرا کردند؟ یا سایلنت هیل Origins؟
سایلنت هیل 4 رو چطور؟ وقتی که موجودات به روح تبدیل شدند همه غوغا کردند که ال است و بل است ولی حالا میبینین که بعد از گذشت چند سال میشه به عنوان یکی از شاهکارهای این سری از اون یاد کرد.
سایلنت هیل SM چطور؟ کلا یه تغییر اساسی دادند توی داستان و گیم پلی. مگه بد بود. آیا کسی پیدا میشه از این عنوان لذت نبرده باشه؟
سایلنت هیل HC چطور؟ هرچند شاید یکی از ضعیف ترین عناوین سری باشد ولی باس فایت ها و موجودات جدید این سری واقعا جالب و چالش برانگیز بودن.
سایلنت هیل DP چی؟ واقعا کسی هست که دلش نخواد با مخلوقات ژاپنی اون دسته پنجه نرم نکنه؟ معماهای بازی رو یادتون رفته؟ سکانس پایانی بازی چطور؟ لوکیشن های مخوفش چطور؟

من هنوز BoM رو بازی نکردم و نمیتونم راجع به نظر بدم ولی همینو بگم به عنوان کسی که با این سری زندگی کرده و بزرگ شده ام، از تمام عناوین این سری لذت بردم و هر کدوم رو چندین و چند بار بازی کرده ام و به هیچ وجه از اونا سیر نمیشم. چون هر بار یه چیز تازه ای دارن که منو نه به خاطر یادآوری گذشته بلکه به خاطر یه لذت جدید تا انتهای بازی میکشونه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or