بازی آنلاین H1Z1

H1Z1.png


ویروس H1Z1 نوع بشر را در معرض انقراض قرار داده است و هیچ چیز بجز مرگ و ویرانی باقی نزاشته است و در پی آن یک دنیای تقریبا خالی از زندگی انسانی بوجود آمده است.
جایی که بقایای انسان ها در جنگی برابر کسانی هستند که به ویروس مبتلا شده اند.

اکنون 15 سال از شیوع ویروس H1Z1 میگذرد، چه چیزی از دنیا باقی مانده؟
زندگی مجلل انسانی تبدیل شده است به مخفی شدن در سایه ها و جست و جو برای غذا و آب و هر چیزی که می تواند کمک کند تا شاید بتوانند یک روز دیگر زنده بمانند ولی مبتلایان به ویروس تنها خطر دنیای جدید نیستند،هر روز زندگی در این آخرالزمان به معنای دست و پنجه نرم کردن با حیوانات وحشی و خشونت دیگر بازماندگان و همچنین یافتن غذای بعدی شما و مکانی امن برای خواب است.



  • نام بازی : H1Z1
  • سازنده : Sony Online Entertainment's
  • پلتفرم : PC - PS4
  • سبک : Zombie Survival MMO
  • وضعیت : در دست ساخت ( قابلیت خرید دسترسی سریع 20$)
  • دسترسی : Free To Play

h1z1.jpg.0_cinema_960.0.jpg


( جان اسمدلی : این یه دنیاست، نه فقط یه سرور کوچک )


سلام دوستان، مروز قصد درم بازی H1Z1 رو بهتون معرفی کنم میدوارم شما هم مثل من از بازی خوشتون بیاد.

بعد از ساخته شدن عناوین کوچک و بزرگ بسیاری در سبک Survival - MMO همچون DayZ,WarZ,Rust توسط تیم هایی کوچک، حالا سازنده بازی Planet Side به خودش جرات داده به این عرصه وارد بشه و عنوانی رو در این سبک بسازه که خود شرکت SOE اون رو " قدم بعدی در سبک Survival " نامیده است. چیزی که همه دوستداران سبک Survival رو خوشحال خواهد کرد و شاید بتوان گفت بهترین قسمت این اتفاق، عرضه بازیی هم سطح یا شاید هم بهتر نسبت به عناوین بزرگ این سبک به صورت Free To Play هست.

این بازی از نسخه ویرایش شده و انجین قدرتمند Planetside2 بهره میبره که اسم اون رو Forgelight گذاشتن. دنیایی تلفیق شده از DayZ و Rust طبق گفته سازندگان نسل جدید تمامی قابلیت های این بازی ها هست. بازی در جایی در Middle America رخ میده و شامل یک نقشه بسیار بزرگ میشه و اسمدلی ( سرپرست سازندگان بازی ) گفته که : "نقشه بازی طی آپدیت ها بزرگ و بزرگتر میشه تا وقتی که ما نسخه خودمون رو از قاره آمریکا پس از مرگ و ویرانی داشته باشیم" و این به ما نوید یک نقشه بسیار بزرگ در پایان کار رو میده اما یکی از چیزی که این بازی رو با دیگر بازی ها متفاوت میکنه سرور هایی با تعداد بساری بالای بازیکن هست. به لطف Engine بازی ما میتونیم انتظار 2000 نفر در یک سرور رو داشته باشیم که تعداد قابل توجهی هست، طبق گفته اسمدلی: " چیزی که در داشتن تعداد بالای بازیکن ها خوبه، اینه که ما یک اقتصاد پر رونق خواهیم داشت (بله، در بازی Trading وجود خواهد داشت) "

17.jpg

بازی یک استایل Sand-box خواهد داشت به این معنی که بازیکن ها میتوانن منابع جمع کنند و ساختمان های مختلفی بسازند و از خودشون دربرابر زامبی ها و بازیکن های دیگه دفاع کنند و همچنین یک سیستم عمیق Crafting رو شاهد خواهیم بود که به بازیکن قابلیت ساخت وسایل و اسلحه های مختلفی مثل Molotov Cocktail و سلاح های گرم و انفجاری و " دیگر سورپرایز ها" رو خواهد داد.

14.jpg

طبق گفته های اسمدلی چیزی که بازی رو نسبت به دیگر بازی ها در این سبک بهتر میکنه تاییدی هست که اون ها روی مالکیت بازیکن و ساختمان ها دارند.
" ما میخواهیم به شما قابلیت ساخت گروه هایی رو بدهیم که میتونن مقر فرماندهیشون رو در یک انباری که اون رو تصاحب کردن و یا یک خونه که با کندن و بریدن چوب ها و جمع کردن منابع لازم ساختن خونه برپا کنن. ما به بازیکن ها این ابزار رو میدیم که شهر ها، کمپ ها و مناطق دفاعی خودشون رو بسازند و اونطوری که دلشون میخواد Base خودشون رو برپا کنند. هدف اصلی ما اجازه دادن به بازیکن هاست تا هرچقدر که دوست دارن با دنیای اطرافشون ارتباط برقرار کنن. میتونن تبدیل به کشاورزی که محصولاتش رو پرورش میده بشن و یا یک دستگاه آدم کشی. یک مثال ساده این است که ما میخواهیم این اجازه رو به بازیکن بدیم تا اگر میخواهند شهر Woodbury رو از سریال The Walking Dead بسازند. یا یک زندان رو تسخیر کنند و یا یک ماشین قدیمی رو تعمیر کنند تا با دوستانشان بازیکن ها و زامبی ها رو زیر کنند یا از شنیدن فریاد یک زامبی وقتی که اون رو به آتیش میکشن لذت کامل ببرند و یا یک اسلحه بسازن تا دشمنانشون رو از بین ببرند "

11.jpg

" ولی یک قابلیت در بازی هست که توی بازی های دیگه نیست، شما میتونید هر چیز رو بخواهید آتش بزنید. شما میتونید یک درخت رو آتیش بزنید، وسایل مختلف رو آتیش بزنید و این یک سرگرمی بزرگ خواهد شد. ایده اینکه بتوانید Base دشمن رو آتیش بزنید و در نور آتیش منتظر برگشتن دشمنانتون از جاهای دیگه باشید .... شگفت انگیزه "

قابلیت های اجتماعی بازی نیز مثل دیگر بازی های SOE خواهد بود و شما میتوانید با دوستانتون گروه تشکیل بدین و از ارتباط صوتی استفاده کنید.

بازی همانطور که از سازندش انتظار میره ، قرار یک بازی بزرگ بشه که ویژگی های زیادی رو برای ارائه خواهد داشت ولی در هر صورت یک بازی Free To Play هست و باید انتظار Micro Transaction رو داشته باشید. اما سازندگان قول دادند که به هیچ وجه روی PvP بازی تاثیر نزاره.

موارد زیر در مورد بازی و وضعیت پول در آورد و Micro Transaction خواهد بود :


  1. بازی بعد از دوره Early Access رایگان خواهد شد. قیمت استفاده از این دوره 20$ دلار خواهد بود.
  2. فروش تفنگ وجود نخواهد داشت.
  3. بازی Survival هست و ما هیچ چیز که به این مورد کمک کند رو نخوهیم فروخت.
  4. وسایل پوشیدنی (احتمال تزئینی) بفروش میرسند. همچنین تعداد زیادی از اون ها رو میشه پیدا یا Craft کرد.

دوستان، فعلا همین مقدار از اطلاعات وجود داره و همچنین یک ویدیو از گیم پلی بازی که در یو-تیوب میتونید پیدا کنید. به نظر من بازی عالیه و ارزش بازی کردن رو داره. فعلا بازی در نسخه Alpha هست و موقع بازی کردن هم در Alpha خواهد بود تا درمورد چه چیزایی تو بازی باشه و چه چیز هایی نباشه تصمیم بگیرند و بعد از اون در فاز بتا تمام باگ ها رو رفع میکنند و سپس نسخه اصلی.

لیست بازیکنان ایرانی این بازی (همه اینا Steam Name هست)
Wolfy
[A.A]3amet
FPS eager
i love heavy metal more
airyaman2 (این یکی استیم ID هست)
qozmyox

BLACKWIDOW
 
آخرین ویرایش:

barney stinson

کاربر سایت
Aug 8, 2012
3,128
نام
شایان
دوستان لطفا بحث های off topic رو بس کنید و به خود بازی بپردازید
لطفا دوستان همگی هم رو ادد کنن و یکی 2 تا سرور رو انتخاب کنند تا تو بازی با هم باشیم
اینم name من : BLACKWIDOW
 

vahidking

کاربر سایت
May 9, 2012
349
نام
مجید (وحید)
بله حرفتون رو 100% رو قبول دارم.
ولی به نظر من برای early access سازنده اول باید بازی رو به جایی برسونه که بازی کاملا قابل "بازی کردن" باشه و بعد با استفاده از Early access یکم ساپورت مالی و فن بیس جمع کنه و شروع کنه به پیشرفت دادن بازی،ولی متاسفانه الان همه انگار عجله دارن که فقط بازیشون بیاد تو مارکت و فروش کنه،حالا بحثم صرفا این بازی های survival نیستن ولی انقدر بازی EA زیاده که بازی خیلی خیلی ناقص هست،انگار که اولین بیلد قابل بازی رو به عنوان EA منتشر کردن :|
برای h1z1 هم خودم بازی نکردم ولی با توجه به ویدئو ها و ... که دیدم انتظار داشتم یه مقدار بیشتر روش کار شده باشه.
+
بهترین مثال برای یه بازی که تیم کوچیک توسعش داده Insurgency هست،تیم این بازی از درست کردن یه mod شروع کردن و الان رسیدن به جایی که یه بازی به شدت پولیش شده و تا حد زیادی بی نقص منتشر کردن،قیمت بازیشون هم مناسبه و علاوه بر این با هر آپدیت تغییرات خیلی خیلی زیادی به بازی اضافه میکنن،توی این مورد و مثلا قبل از 4-5 آپدیت اخیرش بازی هیچ مشکلی نداشت،بازی واقعا کامل بود ولی با آپدیت ها همینطور به بازی شاخ و برگ اضافه کردن و بازی هم واقعا داره پیشرفت میکنه.

بحث این جاست که بازی قرار نیست قابل بازی کردن باشه و این کار تقریبا مشکل هست و در واقع هدر دادن وقت، چرا؟ چون اکثر قابلیت های بازی یا ساخته نشدن و یا جا پرکن (Place Holder مثلا مدل های بازی رو فعلا به خاطر اینکه یه چیزی وجود داشته باشه، یه چیز ساده بزارین و بعدا عوضش کنید) و نیاز به Optimize شدن دارن وقتی که ساخته شدن. اما سازنده ها اگر هر چیز که به بازی اضافه میشه رو همون موقع Optimize کنن و باگ هاش رو برطرف کنن، کلی زمان میبره آخر سر هم ممکنه قابلیت هایی که قبلا اضافه کردن وقتی با قابلیت جدیدی که اضافه میکنن تلفیق بشه، باز دوباره همون مشکلات پیش بیاد. پس چیکار میکنن؟ اول قابلیت ها و مدل های بازی ساخته میشه (Alpha Phase) بعد از اون باگ فیکس کردن (Beta Phase) و بعد از اون عرضه. این فاز ها برای همه بازی ها وجود داره(بتلفیلد خاکستری یادتونه ؟ D:) و در واقع روند کلی برنامه نویسی همینه. بازی های EA شما رو در فاز اول بازی سازی قرار میده(Alpha) و تنها هدفش کمک کردن بازیکن ها در ساخت مکانیک های مختلف بازی هست تا طبق نظر اون ها اون رو بسازن یا باگ ها و مشکلات سریع تر پیدا بشن.

اما در مورد اینکه بازی مثل Insurgency کاملا پولیش شده هست، باید توجه کنی که این بازی فقط یک شوتر هست و در کل 32 نفر(تا اونجایی که من میدونم) بازیکن توی نقشه هست و در ضمن نقشه هم به اندازه بازی های سبک Survival نیست. اما مهمترین چیز هایی که ساخت بازی های Survival رو کند کرده موارد هستند مثل Persistence بودن دنیا (که باور نمی کنید چقدر همچین قابلیتی میتونه پیچیده باشه)، زامبی ها و حیوانات و یا درکل Ai ها، Loot Spawn/Respawn، بالانس کردن این لوت ها و کلی چیز های دیگه. اصلا Insurgency رو با بازی های این سبک مقایسه کردن کاملا اشتباه هست.
 

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,079
نام
سهند
برای بار چندم باید بگیم که این 2 نباید با هم مقایسه بشن عزیز
هر کس هم سلیقه خودش رو داره
لطفا این بحث ها رو تموم کنید تا تاپیک به تاپیک مقایسه تبدیل نشه

خب این سوال ، سوال خیلیاست .
منم خودم نمیدونم اگه بخوام سمت همچین سبکی برم کدوم رو انتخاب کنم . خب مسلماََ وقتی کسی هیچ کدوم رو تجربه نکرده ، چطور میتونه از روی سلیقه یکیشو انتخاب کنه ؟!
 

barney stinson

کاربر سایت
Aug 8, 2012
3,128
نام
شایان
خب این سوال ، سوال خیلیاست .
منم خودم نمیدونم اگه بخوام سمت همچین سبکی برم کدوم رو انتخاب کنم . خب مسلماََ وقتی کسی هیچ کدوم رو تجربه نکرده ، چطور میتونه از روی سلیقه یکیشو انتخاب کنه ؟!

مگه من چطور بین rust و dayz و h1z1 انتخاب کردم ؟ دقیقا فقط با دیدم فیلم تو یوتیوب
 

vrp_vahid

کاربر سایت
Dec 15, 2013
1,060
برای بار چندم باید بگیم که این 2 نباید با هم مقایسه بشن عزیز
هر کس هم سلیقه خودش رو داره
لطفا این بحث ها رو تموم کنید تا تاپیک به تاپیک مقایسه تبدیل نشه

من از این 2 بازی کلا سر جمع 15 مین گیم پلی دیدم چمیدونم چی به چیه !

لابد یه سری نکات + یا - دارن دیگه !
 

barney stinson

کاربر سایت
Aug 8, 2012
3,128
نام
شایان
بچه ها من بعد از اپدیت جدیدی که چند دقیقه پیش داد نمیتونم وارد بازی بشم ارور g99 میده
تو صفحه ای که ارم h1z1 رو نشون میده و یک دست هست با یک تبر گیر میکنه
مشکل از چیه ؟
 

soroush_rad

کاربر سایت
Dec 22, 2013
43
DayZ بهتره یا این بازی ؟

من هر دو رو بازی کردم و چیز هایی که به دهنم رو میرسه از هر دو بازی رو میگم که امید وارم شما و دوستان دیگه رو راهنمایی کنه:
من چون به علت مشکلاتی که h1z1 تا الان داره (خب معمولا بازی های تازه اومده همه این طوری هستن) فقط 20 ساعت بازی کردم و دوباره برگشتم به dayz / سومین به روز رسانی بازی h1z1 هست با نسخه 0.52 dayz :

محیط بسیار بزرگ dayz که واقعا جالب هست ولی اندازه نقشه بازی h1z1 برای سبک این طور بازی ها معمولی هست.
میشه گفت که باگی که در روند بازی مشکل ایجاد کنه نداره و در اکثر مواقع بازی خوب و نرم اجرا میشه چه در dayz و چه در h1z1.
سرور های بازی h1z1 فعلا تعریفی ندارن مخصوصا ارور ورودی به بازی که شاید کمی ناراحت کننده باشه ولی شما در dayz میتونین پینگ خودتون رو با سرور مورد نظر ببینید.ولی نمایش پینگ در h1z1 هنوز کامل نشده.
هر دو بازی از دو حالت pvp و pve در سرور ها به طور مستقل پشتیبانی میکنن.
رفت و برگشت صدا برای اون دسته از دوستان که اهل صحبت کردن هستن عالی هست ولی کاربر ها میگن که در h1z1 بهتر هست.
دید ترسیمی زامبی ها (چه زمانی شما رو میبینن) در h1z1 بهتر کار شده البته تا به این لحظه چون هر دو بازی کامل نیستن.برای مثال در dayz گاهی هست که زامبی شما رو زمانی میبینه و میاد دنبال شما که شما اصلا نمیتونین اون رو ببینید یا اگر شما هم سینه خیز از پشت دیوار عبور کنید باز شما رو از پشت دیوار میبینه!!!b-)
برای عزیزانی که سیستم قدرت مندی ندارن (مثل من) dayz تنظیمات بهتری رو در اختیار شما میزاره و میتونید با حداکثر قدرت گرافیک بیشترین مقدار ممکن رو داشته باشین.
کیفیت اتصال سرور ها در هر دو بازی یکی هست و با اینکه h1z1 تازه شروع کرده ولی خیلی خوب سرور ها رو اجرا کرده.
در کل h1z1 شبیه به بازی State of Decay هست ولی dayz کاملا به اصالت خودش یعنی arma پایبند بوده.
البته اگر به دنبال بازی کامل تر برای لذت سبک بقا هستید انتخاب خوب و حرفه ای تر فعلا dayz هست چون h1z1 تازه دو هفته هم نمیشه که شروع کرده و dayz هم در اویل کار از الان h1z1 بدتر بود و باید این رو در نظر گرفت با پشتیبانی sony امکان نداره بازی طوری باشه که بازیکنان ناراضی بشن به خصوص با به روز رسانی های سریع و کارامدی که ارائه میده.
در کل برای مقایسه این دو عنوان میشه گفت که خیلی زود هست و خرید عنوان h1z1 برای اون دسته گیمر هایی که وضع مالی اون ها مدیریت بیشتری رو می طلبه الان و در این زمان خیلی جایز نیست.ولی برای افرادی که به دنبال لذت یک پیشرفت هستن میتونه خرید اون یک انتخاب هوشمندانه باشه.
تنوع در ساخت h1z1 بیشتر به چشم میخوره (مثل داشتن محیط برفی / ساخت و ساز در اینده نزدیک / در دست رس بودن وسایل نقلیه بیشتر / زامبی های بامرام تر ;) )
البته Dayz حرف های زیادی برای گفتن تا انتشار نسخه نهایی که در سال 2016 اتفاق میفته داره و تا الان خودش رو ثابت کرده.
_________________________
 
آخرین ویرایش:

Good Guy Greg

کاربر سایت
Jan 13, 2011
4,407
نام
حمید ؟ تبرکه !
البته من فکر نکنم هیچکدوم از این بازی ها بتونن جای بازی Arma 2 Dayz بگیرن اون واقعا یه چیز دیگه هست کامل ترین و بهترین ولی دیگه اینا هم میخواسن مستقلش کنن ولی دردسرش خیلی زیاده + شما اگر دنبال یه تجربه واقعی میگردی باید برید دنبال Arma 2 Dayz - EPOCH یا Arma 3 DEpoch - Breaking Point به نظر من وقتی یه بازی مثل A2 DayZ Epoch هست و یه تیم قوی پشتش هست نیازی نیست آدم باید دنبال این بازی های نیمه تمان البته نظر شخصی بود و از روی تجربه ای که داشتم میگم ولی من نتونستم جلوی خودمو بگیرم این بازی و DayZ SA رو نگیرم اما اگر شما واقعا به دنبال این هستین که هزینه اضافی نکنید من میگم A2 CO رو بخرید و بعدش Epoch رو نصب کنید یا برید سراغ A3 Epoch یا Breaking Point .

یا اصلا یکی از این بازی های EA رو تهیه کنید و RAGE کنید :d .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر