بازی آنلاین DayZ Standalone

به نام خدا

این پست درحال بازنویس هست و هرگونه ایراد در پست به همین دلیل هست.


DayZ.jpg



  • نام : DayZ Standalone​
  • سازنده : Bohemia Interactive​
  • پلتفرم : PC (تایید شده برای PS4 و Xbox1)​
  • ژانر : Survival Simulator​
  • وضعیت : در دسترس ( Early Access ) - زمان عرضه نهایی 2016

مقدمه

سلام دوستان، بازی DayZ ابتدا توسط آقای Dean "Rocket" Hall به صورت یک مود برای شبیه ساز نظامی معروف استودیوی Bohemia Interactive به نام ARMA 2 در سال 2012 عرضه شد. در آن زمان توانست نظر بسیاری گیمر های جهان رو به خودش جلب کنه و به موفقیت های بسیاری برسه که از جمله آن ها برترین مُد ساخته شده در سال 2012 لقب بگیره. دلیل اصلی ان موفقیت بنا کردن سبک جدید از گیم پلی بود که بدون شک ترس از مردن رو به صورت عجیبی به بازیکن منتقل میکرد. با اینکه بسیاری از بازیکن ها این بازی رو تحسین میکردن، اما Rocket به این عقیده بود که این عنوان اون چیزی که در ذهن داشته نیست و از همین جا بود که ایده ساخت DayZ Standalone بدست اومد.
اما چرا این عنوان تحسین شده از سوی بسیاری از بازیکن ها اون چیزی که راکت میخواست نبود؟ دلیل اصلی این بود که Rocket به دنبال یک بازی شبیه ساز کامل بقا بود و نه یک بازی شبیه ساز نظامی با ریشه هایی از بقا پس تصمیم گرفته شد که بازی از ARMA 2 که دلیل نظامی شدن DayZ بود جدا بشه. پس دلیل بوجود اومدن DayZ Standalone پرورش جنبه های بقا و غیر نظامی کردن بازی DayZ بود.

انجین بازی Infusion هست

در سال 2012 بود که Rocket اعلام کرد بازی به صورت Standalone در خواهد آمد و اون ها قصد دارن از موتور Real Virtuality 2.5 استفاده کنند که در ساخت بازی Take On Helicopter استفاده شده بود. اما چیزی که توجه خیلی ها رو به خودش جلب کرد این بود که اون ها روش ساخت بازی Minecraft رو پیش خواهند گرفت که همون Early Access هست، گرچه این روش امتحان خودش رو در ماینکرافت پس داده بود ولی ساخت همچین بازی به این بزرگی به این روش کمی غیر عادی بود و در واقع یک ریسک به حساب میومد که Bohemia Interactive اون رو قبول کرده بود.
به هر حال در سال 2013 برای اولین بار این بازی در استیم ریلیز شد و به موفقیتی دست پیدا کرد که هیچ کس حتی فکرش رو نمیکرد. میزان فروش بازی در استیم به حدود 500 هزار نسخه در هفته اول رسید و تا امروز 2,749,769 نسخه فروش کرد. این یک موفقیت بسیار بزرگ برای یک تیم بسیار کوچک بود. بعد از این اتفاق و این موفقیت و پولی که در اختیار تیم بازی سازی DayZ قرار گرفت اونها تصمیم گرفتن تا وسعت این بازی رو بیشتر کنن و بازی رو هرچه بهتر بسازن و برای همین بود که اون ها تصمیم گرفتن که انجین بازی رو به صورت کامل بازسازی کنند تا با تکنولوژی روز دنیا بتونن بازی رو بسازند. همچنین اون ها تصمیم گرفتن تیم رو بزرگتر کنند و در همین راستا چند استودیو کوچک در چند کشور تاسیس شد که هر کدومشون مسئولیت ساخت بخشی از بازی رو به عهده گرفتند. اون ها اسم این انجین بازسازی شده رو Infusion گذاشتن.

گیم پلی

همونطور که گفتم، مهمترین دلیل موفقیت این بازی گیم پلی اون هست. در این بازی عناصر مختلفی مثل ترس و وحشت، فضای آخرالزمانی، پیدا کردن وسایل مختلف، کشتن بازیکن های دیگه، کشاورزی، ماهیگیری و ... همه و همه جمع شدن تا شما بتونید به هدف نهایی بازی برسید و این هدف چیزی نیست جز بقا.
در این بازی تنها هدف زنده ماندن هست، زنده ماندن از دست بازیکن های دیگه، زنده ماندن از حمله زامبی ها، مقابله با گرسنگی و تشنگی، زنده ماندن از شرایط آب و هوایی، زنده ماندن از دست حیوانات وحشی (هنوز درون بازی نیست)، مقابله با بیماری ها و ... که چالشی رو فراتر از حد انتظار پیش روتون می زاره.
این بازی Sand Box هست، در این بازی شما داستان خودتون رو بوجود میارید و هیچگونه داستان از پیش تعیین شده ای وجود نداره، هیچگونه ماموریتی نیست. فراوانی سبک های بازی کردن در این بازی بسیار زیاد هست. بعضی ها میخوان راه زن باشن و وسایل دیگری رو بدزدن تا زنده بمونن، بعضی انتخاب میکنن تا قهرمان باشن و دیگران رو نجات بدن، بعضی میخواهند دکتر باشن و به وضع سلامتی دیگران رسیدگی کنند، بعضی ها میخواهند در یک گروه باشن و بادیگران بازی کنن و بعضی تنها بود رو ترجیح میدن، بعضی ها فقط میخوان زنده بمونن و نیازهاشون رو از طریق کشاورزی و ماهگیری رفع کنن، بعضی ها برای غذاشون شکار میکنن و بعضی دیگر بازیکن ها رو میکشن و از گوشت اونها مصرف کنند(سلام، من هانیبال لکتر هستم :d) و ... در واقع شما ماموریت خودتون رو بوجود میارین و در این راه به روش هایی که میخواین به اون میرسین.

یکی از سایت هایی که این بازی رو جزو 10 بازی برتر سال 2013 انتخاب کرده بود در تشریح این انتخاب اینطوری عنوان کرد:
" DayZ تنها بازی بود که دوستم در اون اسیر شد و من برای نجات دادنش مجبور شدم دنبال یک کتاب نایاب بگردم تا اون ها دوستم رو آزاد کنن، کلی وقت گذاشتم تا کتاب رو پیدا کردم و دوستم رو آزاد کردم و بعد از چند ثانیه هردومون رو کشتن "

شمشیر دولبه، Permanent Dead

يکي از ويژگي هاي بازي DayZ که بعضي ها اون رو چرخه مرگ هم اسم گذاشتن و بازي رو براي بعضي ها خاص و براي بعضي ها غيرقابل تحمل کرده Permanent Dead هست. اين قابليت به اين صورت هست که شما وقتي ميميريد همه چيز را از دست ميدهيد، همه چيز، و از اول شروع ميکنيد. در اين بازي فرقي نميکنه شما 200 ساعت بازي کرده باشين يا 1 دقيقه، کاراکتر شما بعد از مرگ (به هر دليلي که مرده باشيد) مثل روز اول بازي کردنتون خواهد بود. بعد از مرگ شما با يک پيراهن و يک شلوار و چراغ قوه و باطري در يک نقطه از نقشه بازي (نزديک ساحل) زنده خواهد شد تا دوباره داستان ديگري رو بوجود بياريد و يا تلاش کنيد که بيشتر زنده بمونيد.
اين ويژگي هست که حس ترسيدن از مرگ رو به شما القا ميکنه. تصور کنيد چند ساعت رو برای پیدا کردن وسایل مختلف گذرونیدن و یک بازیکن یک گلوله در سرتان خالی میکند؟ و شما همه چیز رو از دست میدید.
البته راه هایی برای ذخیره وسایلتون هست مثل گذاشتن وسیله ها در چادر یا گذاشتن آنها در یک کیف پشتی و قایم کردن کیف و بزودی هم میشه وسیله هاتون رو داخل ماشین بزارین.




dayz-standalone-e3gameplay.jpg

در این بازی شما می توانید کارکتر خودتون رو مطابق با میل خودتون بسازید و در جهان به فکر لباس ها ، کلاه ، ماسک و وسایل دیگ برای کارکترتون بگردید . علاوه بر اون هر لباس یا شلواری که پیدا کردید دارای جیب ( Slot برای نگه داشتن آیتم ها ) نیز هستند .

400px-Lighthumanmaledayz.jpg
new-dayz-inventory.jpg



همانطور که میدونید این بازی فعلا در نسخه Pre-Alpha قرار داره ( برای اون دسته از عزیزانی که اطلاعی از این وضعیت ندارند ، Pre-Alpha به این معنی هست که 50% از کار ساخت بازی تمام شده ) پس باید انتظار باگ نسبتا زیاد ، مشکلات FPS و سرور ، آپدیت های فراوان ، هوش مصنوعی ضعیف و ... رو داشته باشیم . هنوز آیتم های بسیاری وجود دارد که به بازی اضافه نشده اند . آیتم هایی مثل وسایل نقلیه ( تانک ، ماشین ، هواپیما ، قایق و ... ) و مقداری از اسلحه ها و همچنین برخی از قابلیت های بازی فعلا در دسترس نیست که طی آپدیت ها یکی یکی به بازی اضافه میشه .

بازی دارای گرافیکی چشم نواز هست ، مناظری زیبا ، نور و سایه زنی خوب ، ساخت محیط نیز بسیار خوب کار شده و همچنین در این نسخه مقداری انیمیشن هم به بازی اضافه خواهد شد که بازی رو بیش از پیش طبیعی میکنه .

zombie-mmo-games-dayz-standalone-interior-hospital-screenshot.png


خوب دوستان ، در حال حاظر بازی به مبلغ 30 دلار و حجم 5.2 گیگابایت در استیم دردسترس هست و بنده هم بزودی بازی رو خریداری میکنم ، امیدوارم شما هم تو بازی ببینم .

چند نکته برای شروع بازی
  1. برای استفاده از چراغ قوه ، اول باید باتری رو درون چراغ قوه بزارید. برای این کار باتری داخل جیبتون رو ( Inventory که با Tab باز میشه ) Drag کنید و روی باتری Drop کنید. شما با گزینه Attach و inspect مواجه می شید ، Attach رو انتخاب کنید. سپس چراغ قوه رو در دست قرار بدین ( Drag & Drop در قسمت Hands داخل inventory ) و بعد کلید Space رو بزنید.
  2. اگر زخمی شدید ، برای جلوگیری از خونریزی باید از بانداژ یا Rags استفاده کنید. برای تهیه Rags شما باید لباس اول بازیتون رو Drag و در Vicinity بندازید ، بعد روی اون کلیک راست کرده و گزینه Tear Into Rags رو بزنید.
  3. هیچ سلاحی برای دفاع از خودتون ندارید !؟ از دست هاتون استفاده کنید. برای انکار کافیه کلید Space رو بزنید.
  4. برای دویدن ، دو مرتبه W را بزنید و نگه دارید.
  5. وقتی که دست هاتون رو بالا نگه داشتین ( اصطلاحا FistUp ) ، شما میتوانید سریع تر بدوید.
  6. شما در بازی دو نوع دید اول شخص و سوم شخص دارید ، برای تغیر آن از Enter استفاده کنید.
  7. شما در بازی این قابلیت رو دارید که فقط سر خودتون رو تکون بدید ، برای اینکار کافیه کلید Alt رو نگه دارید و ماوس رو تکون بدید.



لینک هایی مورد نیاز
سیستم مورد نیاز بازی
Minimal
OS: Windows Vista SP2 or Windows 7 SP1 (Mac OS not supported)
Processor: Intel Dual-Core 2.4 GHz or AMD Dual-Core Athlon 2.5 GHz
Memory: 2 GB
Graphics: NVIDIA GeForce 8800GT or AMD Radeon HD 3830 or Intel HD Graphics 4000 with 512 MB VRAM
Hard Drive: 10 GB free HDD space

Recommended
OS: Windows 7 SP1 (Mac OS not supported)
Processor: Intel Core i5-2300 or AMD Phenom II X4 940 or better
Memory: 4 GB
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 560 or AMD Radeon HD 7750 with 1 GB VRAM or better
Hard Drive: 14 GB free HDD space

لیست بازیکنان
maxkill
vahidking
ASHKAN28
amon47
arshk99
HODOR
Shippuden
4mirxbk
UnTitLeD_NT
َAMiR
Amir_Game
N.O.P.O|Farnood



 
آخرین ویرایش:

Good Guy Greg

کاربر سایت
Jan 13, 2011
4,407
نام
حمید ؟ تبرکه !
من میخواستم Arma III رو بخرم بعد دیدم DayZ جداگونه میاد بیخیال شدم :d هر کس DayZ رو تو Arma II بازی نکرده چیزی رو از دست نداده ولی حتما این نسخه رو بازی کنید چونکه نسخه قبل زیرمجموعه Arma II بود و خیلی سخت بود (واقعا سخت و یه کم کسل کننده واسه کسایی که COD - BF بازی میکنن) .
قیمتشم ارزونه :d بعدشم اینجا کلی گیم پلی بازی رو روون کردن و از همه مهم تر دیگه Mod نیست واسه خودش یه بازی شده :bighug: کلی هم چیز بهش اضافه کردن .
البته انصافا Arma II DayZ هم چیز عجیبی بود ولی خیلی سخت میشد از COD - BF دل زد رفت طرفش .
آقا وحید ممنون بابت تاپیک ;)
 

strategy

کاربر سایت
Mar 31, 2013
319
نام
mahdi
من میخواستم Arma III رو بخرم بعد دیدم DayZ جداگونه میاد بیخیال شدم :d هر کس DayZ رو تو Arma II بازی نکرده چیزی رو از دست نداده ولی حتما این نسخه رو بازی کنید چونکه نسخه قبل زیرمجموعه Arma II بود و خیلی سخت بود (واقعا سخت و یه کم کسل کننده واسه کسایی که COD - BF بازی میکنن) .
قیمتشم ارزونه :d بعدشم اینجا کلی گیم پلی بازی رو روون کردن و از همه مهم تر دیگه Mod نیست واسه خودش یه بازی شده :bighug: کلی هم چیز بهش اضافه کردن .
البته انصافا Arma II DayZ هم چیز عجیبی بود ولی خیلی سخت میشد از COD - BF دل زد رفت طرفش .
آقا وحید ممنون بابت تاپیک ;)
قیمتش که خیلی ارزونه ! :d تاریخ بعدی تخفیفات استیم کی بود ؟ :d:bighug:
ولی اینکه توی یک محیط آزادی با کلی زامبی ادم رو وسوسه میکنه فقط انلاینش چه طوریه ؟ همه بر علیه زامبی های خود بازی ؟ یا هر پیلر بر علیه پلیر دیگه + زامبی های خوبد بازی ( :x ) ؟
 

MEHRAN ARBABI

کاربر سایت
Aug 20, 2011
1,767
نام
mehran
این چه بازی دیگه تر و خدا یکی توضیح بده یارو 36 min داشت میدوید فقط به هیچ جا هم نرسید!!!!!!! واقعا کم هیجان ترین بازی ای بود که دیدم ما نمیگیم همه بازی ها مثل کال آف سگ باشن که هر ثانیه تو هیجان باشی ولی بابا هیجان هم یکم تو بازی باشه بد نیست واقعا وسط video خوابم گرفتش بد جور(:|(:|
 

vahidking

کاربر سایت
May 9, 2012
349
نام
مجید (وحید)
منم به احتمال زیاد 2-3 روز دیگه بازی میاد دستم .

این چه بازی دیگه تر و خدا یکی توضیح بده یارو 36 min داشت میدوید فقط به هیچ جا هم نرسید!!!!!!! واقعا کم هیجان ترین بازی ای بود که دیدم ما نمیگیم همه بازی ها مثل کال آف سگ باشن که هر ثانیه تو هیجان باشی ولی بابا هیجان هم یکم تو بازی باشه بد نیست واقعا وسط video خوابم گرفتش بد جور(:|(:|

داداش این چند تا دلیل میتونه داشته باشه :
اول اینکه طرف داره با پای پیاده بین دوتا شهر سفر میکنه ، بزودی برای اینکار ماشین ، هواپیما و ... اضافه میشه .
دوم اینکه به علت کم بودن تعداد بازیکن ها و همچنین کم بودن تعداد زامبی ها در نقشه که اون هم به زودی درست میشه ، هیجان بازی رو کم میکنه .
سوم مردم بیشتر جاهای خاصی PvP میکنن مثلا در مناطقی که Military supplies ها اسپاون میشن .
چهارم اونی که داشت ویدیو ضبط میکرد ، آیتم خاصی نداشته که بره بازیکن بکشه ، پس اگر بازیکن هم ببینه باید فرار کنه .
و دلایل دیگه که ممکنه باشه مثلا طرف فقط دنبال بدست آوردن وسایل باشه .

قیمتش که خیلی ارزونه !
:d
تاریخ بعدی تخفیفات استیم کی بود ؟
:d:bighug:

ولی اینکه توی یک محیط آزادی با کلی زامبی ادم رو وسوسه میکنه فقط انلاینش چه طوریه ؟ همه بر علیه زامبی های خود بازی ؟ یا هر پیلر بر علیه پلیر دیگه + زامبی های خوبد بازی (
:x
) ؟

هر پلیر بر علیه پلیر دیگه + رامبی های خود بازی ،
مثلا داری به یه پلیر شلیک میکنی یهو زامبی هم بهش حمله میکنه میکشش . یا مثلا دارن بهت شلیک میکنن تو هم هیچیزی نداری ، یه جا کاور میگیری اگر زامبی اطراف باشه به خاطر صدا میره دنبال طرف :))
 

vahidking

کاربر سایت
May 9, 2012
349
نام
مجید (وحید)
به سایت Dayz که میرم منو به سایت Arma میبره.
لینک استیم بدید

لینک استیم به پست اول اضافه شد . علاوه بر اون لینک ویکی بازی هم اضافه کردم ، اطلاعات واقعا مفیدی راجب به بازی رو میتونید اونجا پیدا کنید .
بعد از خوندن مقداری از ویکی بازی و همچنین چند ویدیو ، به این واقعیت پی بردم که بازی یک شبیه ساز به تمام عیار هست .
سیستم جهت یابی ( Navigate ) بسیار واقعی کار شده ، اگر شما در اول بازی نقشه یا قطب نما یا Gps ندارید ، میتونید از چند روش برای مشخص کردن راهتون استفاده کنید . میتونید با استفاده از زمان و موقعیت خورشید ، جهت خودتون رو مشخص کنید . میتونید با استفاده از سایه جهت یابی کنید و چیزی که من خیلی تعجب کردم ، میتونید از ستاره قطبی در شب استفاده کنید .
سیستم دستگیری و اعدام ، Inventory و همچنین سیستم اهدای خون در بازی وجود داره که بعد از گرفتن بازی هر کدوم رو به صورت کامل توضیح میدم . اگر سیستم همراهی بکنه چندتا ویدیو هم ضبط میکنم و آپارات میزارم .
درخواست پول بنده به پدر گرامی داده شده و قبول شده و فقط مونده پدر گرامی حقوق بگیرن که احتمالا فردا یا پس فردا باشه ، بعدش هم دانلود بازی :)
امیدوارم یه گروه از بازیکنای ایرانی بتنونیم تشکیل بدیم و پلیر ایرانی حداقل چندتایی داشته باشیم :)
 

maxkill

کاربر سایت
May 15, 2012
688
نام
BeHZaD
3 نفر از دوستام هم دارن میان ! :d به زور میارم همه ی دوستامو بازی کنن ! پولم نداشته باشن بازیو میخرم واسشون =)) آخه تنهایی حال نمیده اصلا :d

راستی این ویدیو رو ببینین که عااااااالیه ! مردم از خنده :)) طرف خیلی آدم باحالیه :d >:)
DayZ Standalone - The birth of a friendship - YouTube (حوصله آپارات گذاشتن نداشتم الان , نت هم پکیده بود :| , فردا میذارم :d)
 

.:Arth@s:.

کاربر سایت
Oct 18, 2011
897
نام
محمد
من سبکه اخر زمانی که باید غذا اینا پیدا کنی خیلی دوست دارم ولی نمیدونم این میرزه یا نه میمونم چند تا از بچه ها بگیرن بازیش کامل بیاد بعدش میگیرم اگه خوشم اومد D:
 

vahidking

کاربر سایت
May 9, 2012
349
نام
مجید (وحید)
3 نفر از دوستام هم دارن میان ! :d به زور میارم همه ی دوستامو بازی کنن ! پولم نداشته باشن بازیو میخرم واسشون =)) آخه تنهایی حال نمیده اصلا :d

راستی این ویدیو رو ببینین که عااااااالیه ! مردم از خنده :)) طرف خیلی آدم باحالیه :d >:)
DayZ Standalone - The birth of a friendship - YouTube (حوصله آپارات گذاشتن نداشتم الان , نت هم پکیده بود :| , فردا میذارم :d)

عالی بود ... :)) ... واقعا این بازی تنهایی نمیچسبه ...

من سبکه اخر زمانی که باید غذا اینا پیدا کنی خیلی دوست دارم ولی نمیدونم این میرزه یا نه میمونم چند تا از بچه ها بگیرن بازیش کامل بیاد بعدش میگیرم اگه خوشم اومد D:
نسخه کاملش کی میاد

دوستان درباره نسخه کاملش هیچ تاریخ دقیقی ندادن ولی چیزی که مهمه تو خود تالار بازی هم گفتن این هست که ، با تکمیل شدن بازی ، بازی گرون تر میشه پس در حال حاظر گرفتن بازی خیلی بهتره ، در ارزون ترین حالت هست .
در مورد خو یا بد بودن بازی تنها چیزی که میتونم بگم اینه که در نوع خودش بی نظیره ( به معنای واقعی کلمه ) و خیلی وسیع هست ، فقط برین قسمت اسلحه های بازی رو ( ترجیحا مود بازی ) نگاه کنید ، انداه بتلفیلد آیتم نداشته باشه ، کمتر نداره D: و همچنین نقشه انقدر بزرگه که هرچی توش بگردی کافی نیست ، من همین نقشه Infestation رو که ربع نقشه DayZ هم نیست ، تو یک ماه نتونستم همش رو بگردم حالا ببین این چیه .

دوستانی که شک دارن برین ویدیو ها رو از یوتیوب ببینین ، ترجیحا اونایی که برای Military Base هست چون به احتمال زیاد PvP هم توش داره .

من دلم داره لک میزنه واسه یک بار آدم دستگیر کردن :))
 
آخرین ویرایش:

.:Arth@s:.

کاربر سایت
Oct 18, 2011
897
نام
محمد
عالی بود ... :)) ... واقعا این بازی تنهایی نمیچسبه ...




دوستان درباره نسخه کاملش هیچ تاریخ دقیقی ندادن ولی چیزی که مهمه تو خود تالار بازی هم گفتن این هست که ، با تکمیل شدن بازی ، بازی گرون تر میشه پس در حال حاظر گرفتن بازی خیلی بهتره ، در ارزون ترین حالت هست .
در مورد خو یا بد بودن بازی تنها چیزی که میتونم بگم اینه که در نوع خودش بی نظیره ( به معنای واقعی کلمه ) و خیلی وسیع هست ، فقط برین قسمت اسلحه های بازی رو ( ترجیحا مود بازی ) نگاه کنید ، انداه بتلفیلد آیتم نداشته باشه ، کمتر نداره D: و همچنین نقشه انقدر بزرگه که هرچی توش بگردی کافی نیست ، من همین نقشه Infestation رو که ربع نقشه DayZ هم نیست ، تو یک ماه نتونستم همش رو بگردم حالا ببین این چیه .

دوستانی که شک دارن برین ویدیو ها رو از یوتیوب ببینین ، ترجیحا اونایی که برای Military Base هست چون به احتمال زیاد PvP هم توش داره .

من دلم داره لک میزنه واسه یک بار آدم دستگیر کردن :))
شما خودت الان داری بازی میکنی ؟ و این گرون شدنش حتمیه ؟ بازی کامل بشه گرافیکم بهتر میشه ؟ مپ بزرگه به همون اندازه پلیر هم داره ؟:D شرمنده سوالام زیاد شد D:X:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر