خبر رسمی بازیهای استارفیلد، Hi-Fi Rush و Sea of Thieves برای PLAYSTATION 5 عرضه خواهند شد

Little John

کاربر سایت
Apr 13, 2009
4,544
View attachment 327104

جدی جدی تموم شد؟ چقدر تاثیرگذار بود :D

فقط اون دوستمون بنده خدا که بعد 2 3 سال غیبت کبرا (شایدم صغرا :D) به میادین بحث و جدل های بازیسنتری برگشت و نیمومده اکس باکس بازی هاش مولتی پلتفرم شد :D

پاقدم در حد پاقدم فیل اسپنسر :D
xbox باخت .
تمام :D
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,766
نام
مراد حلیمی
از همون مصاحبه نادلا مشخص بود که اینا باز تغییر مسیر دادن و بیشتر میخوان برن سمت ناشر بودن. علتشم حالا یا سوددهی پایینه گیم پس بوده یا عجله برای بازگشت سرمایه خریدهای دهها میلیارد دلاریشون.
این وسط فقط باز هم اسپنسر و دار و دستش دروغگو شدن که البته متاسفانه برا خودشون معنی و مفهوم خاصی نداره این همه دروغ گفتن و صدمه زدن به برند.

.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,006
نام
آریا
اصلاً فکر نمی‌کردم همچین اتفاقی بیفته، اون هم به این زودی! :D البته فعلاً در حد شایعه هست، ولی از اون مدل شایعاتی هست که احتمالاً تبدیل به واقعیت می‌شه.
حدس می‌زنم آمار فروش ضعیف (و در بعضی زمینه‌ها افتضاح) ایکس باکس توی چند وقت اخیر، یکی از بزرگ‌ترین دلایل این ماجرا باشه. چون سال‌های قبل این بهانه وجود داشت که تعداد بازی‌ها زیاد نیست، ولی امسال بازی‌های متنوعی برای ایکس باکس اومد و انتظارات چیز دیگه‌ای بود. ایکس باکس توی ماه سپتامبر بازی Starfield رو داشت که قرار بود یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌سلرهای تاریخ بشریت باشه، ولی آمار سپتامبر این‌طوری بود که توی آمریکا همچنان زیر PS5 بودن و توی اروپا هم که اوضاع خیلی خیط بود و نه‌تنها نسبت به سال قبل افزایش فروش یا حتی ثبات نداشتن، بلکه فروش ایکس باکس ۳۵٪‌ هم کاهش پیدا کرد! :D
بعد هم نوبت به اکتبر رسید و Forza Motorsport بعد از سال‌ها با یه هایپ عظیم از راه رسید. توی آمریکا دوباره ایکس باکس از نظر درآمد کنسولی، دوم شد و از نظر تعداد واحد فروخته شده حتی از سوئیچ هم پایین‌تر بود و FM هم رتبه ۱۷ رو به دست آورد. توی اروپا هم ۵۲٪ کاهش فروش نسبت به اکتبر پارسال داشتن و FM در اولین ماه عرضه، به رتبه ۴۲ رسید.
حتی توی دسامبر که خفن‌ترین تخفیف‌ها رو برای ایکس باکس گذاشته بودن هم اوضاع خراب بود. دقیق یادم نیست، ولی فکر کنم قیمت XSX توی بلک فرایدی در بعضی فروشگاه‌ها تا ۱۵۰ دلار هم پایین اومد، ولی در نهایت ایکس باکس هم از نظر درآمد کنسولی و هم تعداد واحدهای فروخته شده، رتبه سوم رو به دست آورد.
اینجا دو تا بحث هست که یکی به گیم پس برمی‌گرده و به هر حال طبیعیه که با وجود عرضه بازی‌های فرست‌پارتی روی گیم پس، فروش بازی‌ها خیلی خفن نباشه ولی دیگه نه در این حد. خود گیم پس هم هرچقدر بگن درآمد بالایی داره و این صحبت‌ها، به نظرم همچنان به موقعیت مورد انتظار مایکروسافت نرسیده، وگرنه انقدر با حجب و حیا آمارش رو اعلام نمی‌کردن. یعنی چیزی که عملکرد درخشانی داشته باشه، آمارش هم به راحتی توی بازه‌های زمانی مختلف اعلام می‌شه، نه اینکه ملت خودشون مجبور بشن ماشین حساب دربیارن و بگن پارسال فلان قدر بود و امسال انقدر می‌شه و...
اون هم گیم پسی که بیشتر از ۶ سال از عمرش می‌گذره و اگه سال‌های اول رو هم در نظر نگیریم، حداقل ۳،۴ سال از دورانی که کیفیتش بالا رفته و بازی‌هاش زیاد شده می‌گذره و دیگه باید فراتر از مرحله آزمون و خطا و خجالت بابت ارائه آمار رسیده باشه. راه‌های دست پیدا کردن بهش هم که از راه‌های رسیدن به خدا بیشتره! :D یعنی از اشتراک عادی، تا حالت‌های تخفیفی مخفی(!) که فلان قدر پول بدیم و از حالت نورمال بیشتر اشتراک بگیریم، تا حالت‌های یک دلاری که قبلاً بود و نمی‌دونم هنوز هست یا نه، و البته مشترک شدن گیم پس با خرید چیپس و پفک و... یعنی طرف می‌تونه یه نوشابه بزنه بالا و چند دقیقه بعدش، جزو آمار اون ماه گیم پس به حساب بیاد. :D
بحث دوم اینه که بازی‌های مایکروسافت برای پی‌سی هم میان و برای همین نباید انتظار فروش بالا روی ایکس باکس رو داشته باشیم. از جهتی هم منطقی هست و خیلی‌ها روی پی‌سی می‌رن سراغ بازی‌ها، ولی از طرف دیگه هم وضعیت به اینجا می‌رسه که مایکروسافت می‌گه وقتی نه کنسول‌مون در حد انتظار می‌فروشه و نه بازی‌هامون روی کنسول فروش خوبی دارن، چرا برای پلی استیشن منتشر نکنیم که حداقل در کنار پی‌سی بتونیم توی دنیای کنسولی هم به سود بیشتری از بازی‌ها برسیم؟
در مجموع شرایط جالبی شده و باید صبر کنیم ببینیم به کجا می‌رسه و در حد محدود انجام می‌شه یا واقعاً مایکروسافت به سمت تبدیل شدن به یه ناشر تردپارتی پیش می‌ره.
یکی هم لطفاً بیاد این XSX من رو بخره! دست یه دایناسور مظلومی بوده که خیلی هم خوب ازش مراقبت کرده و همیشه باهاش مهربون بوده! :D
 

Sir Nate Drake

کاربر سایت
Aug 31, 2011
438
نام
سید پرهام
مثل اینکه نادلا ق… چیز… نرمش قهرمانانه کرده که البته از دید بنده‌ به نفع صنعت گیم خواهد بود. بازی‌های مایکروسافت فروش خودشون رو روی کنسول‌های متعدد خواهند داشت و Game Pass هم به زندگی خودش ادامه خواهد داد.
 
  • Smile
Reactions: Destro

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر