خبر رسمی بازیهای استارفیلد، Hi-Fi Rush و Sea of Thieves برای PLAYSTATION 5 عرضه خواهند شد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
4 هفته رفتیم خدمت برگشتیم دو روز مرخصی دیدیم فاتحه ایکس باکس رو دارن میخونن :D
البته که خبر بد اصلی این بود که سوییچ بعدی رفته برای ۲۰۲۵

من برگردم خدمت

اتفاقا من همش داشتم به تو فکر میکردم، گفتم این بنده خدا برگرده حس اصحاب کهف بهش دست میده:دی فکر کنم تا سشن بعد که برگردی چیزی از ویدئو گیم باقی نمونده:دی
 
بازی‌هایی که در این نسل انحصاری کنسولی بودن برای اکسباکس و متای بالای 85 داشتن اینا هستن :

Forza Horizon 5
Halo Infinite
Hi-Fi Rush
Pentiment
Age of Empire

که از اینا دو تاشون برای PS5 منتشر میشن.

اینکه میگن بازی‌های کوچیک و کم اهمیت و فلان، والا اینا از بهترین‌ها بودن...
 
اینکه میگن بازی‌های کوچیک و کم اهمیت و فلان، والا اینا از بهترین‌ها بودن...
نوبت به Forza Horizon 5 هم‌ برسه تبدیل به یه بازی کوچیک و بی اهمیتی میشه که کسی تو تمام این سالها حتی نگاهش هم‌ نمی‌کرده.
شوک مولتی پلتفرم شدنه بالاخره یجوری باید اوضاع رو آروم جلوه بدن.
 
این کوچک و کم اهمیت از حیث متا و اینا نیست، از نظر فن بیس و میزام محبوبیته. کلا مایکروسافت انتخاب درستی داشت. برای شروع بازی هایی رو انتخاب کرد که هم احتمال موفق بالایی دارن، چون یه بازی دست چندم نیست که مخاطب جدید از خودش بپرسه اساسا برای چی باید پول بدم اینو بخرم؟ و از طرف دیگه فن ها هم خیلی شاکی نشدن.
 
Publisher: Microsoft Corporation

View attachment 329378

از فیچر های دوال سنس (adaptive triggers/haptic feedback) هم پشتیبانی میکنه
کلا مایکروسافت خارج از پلتفرم خودش با این اسم بازی ها رو نشر میده. سایکوناتس ۲ هم ۲۰۲۱ عرضه‌شده بود همین بود.
 
  • Like
Reactions: m.a.t
این کوچک و کم اهمیت از حیث متا و اینا نیست، از نظر فن بیس و میزام محبوبیته. کلا مایکروسافت انتخاب درستی داشت. برای شروع بازی هایی رو انتخاب کرد که هم احتمال موفق بالایی دارن، چون یه بازی دست چندم نیست که مخاطب جدید از خودش بپرسه اساسا برای چی باید پول بدم اینو بخرم؟ و از طرف دیگه فن ها هم خیلی شاکی نشدن.
فن ها چیزی رو از دست نمیدن جز ماهیت خرید کنسول برای انحصاری.

دیدن واکشن رسانه ها و طرفداران در هنگام عرضه استارفیلد برای پلی استیشن در سال ۲۰۲۴ دیدنی خواهد بود.
 
فن ها چیزی رو از دست نمیدن جز ماهیت خرید کنسول برای انحصاری.

من با این حرف مخالفم. چون مایکروسافت دقیقا سعی داره این ماهیت رو تغییر بده. یعنی شما دیگه قرار نیست اکس باکس بخری تا یه سری بازی انحصاری خاص رو تجربه کنی، شما اکس باکس رو برای گیم پس میخری. این هدف مایکروسافته. در نهایت برد فن های اکس باکس در اینکه بقیه عناوین مایکروسافت رو بازی نمیکنن نیست، در اینه که اون ها میتونن بدون خرید، و تنها با داشتن اشتراک گیم پس تجربه شون کننه. مایکرو برای تاکید بر این نکته همزمان با اعلام مالتی پلتفرم شدن یه سری بازی، هم دیابلو رو به سرویس گیم پس آورد و هم گفت CoD بعدی رو این سرویس دی وان در دسترسه. این باج دادن به فن ها نیست، در راستای جا انداختن ارزش افزوده جدید اکس باکسه.

مخلص کلام زین پس(:دی) بازی های مایکرو یحتمل از دم مالتی پلتفرم میشن و رو همه پلتفرم های ممکن میشه خریدشون. دست کم بخش زیاد از بازی هارو. خوب با این تفاسیر یه نفر چرا باید اکس باکس بخره؟ بخاطر گیم پس، چون میتونه با داشتن این سرویس رو کنسول یا PC یا سایر موارد، همه این بازی هارو به اضافه یه سری عنوان ترد پارتی دیگه دی وای تجربه کنه.

دلیل مالتی پلتفرم شدن هم یحتمل بازگشت سرمایه است. چون با این تعداد مشترک نمیتونستن این رویه رو طولانی مدت ادامه بدن، ولی الان با فروش بازی ها روی کنسول های دیگه پول در میارن، و بازگشت سرمایه خواهند داشت، و کنارش میتونن هزینه بیشتری برای جا انداختن گیم پس بکنن. این تحلیل منه البته و به نظرم درسته:دی
 
کاملآ درسته. مایکروسافت هیچوقت خودشو محدود به کابران کنسول پلتفرم خودش و PC نمی‌کرد.

دقیقاً ارزش کنسول های اکس باکس به گیم پس خلاصه میشه و همون ارزش گذاری بر روی یک محصول. کاربران دیگه محدود نیستند به یک پلتفرم.

۱۰ تا ۱۵ سال دیگه وقتی مفهوم کلاود گیمینگ‌ عملی بشه این مایکروسافت هست که با محتوا بیشتر برگ برنده رو در اختیار خواهد داشت.
 
کاملآ درسته. مایکروسافت هیچوقت خودشو محدود به کابران کنسول پلتفرم خودش و PC نمی‌کرد.

دقیقاً ارزش کنسول های اکس باکس به گیم پس خلاصه میشه و همون ارزش گذاری بر روی یک محصول. کاربران دیگه محدود نیستند به یک پلتفرم.

۱۰ تا ۱۵ سال دیگه وقتی مفهوم کلاود گیمینگ‌ عملی بشه این مایکروسافت هست که با محتوا بیشتر برگ برنده رو در اختیار خواهد داشت.

مایکروسافت اینکارو منباب آینده نگری نکرده که در اون زمان احتمالی برگ برنده دستش باشه یا هرچی. مایکروسافت در این مسیر قدم گذاشته چون آخرین گزینه اش برای موندن تو بازاره. مایکرو توان رقابت در کنسول وار رو نداره، هیچ وقت هم نمیتونه با سونی یا نینتندو در بیفته. در نتیجه داره به واسطه قدرت مالیش، زمین بازی رو تغییر میده. همین.

اینم در ضمن به معنا تضمین موفقیت نیست. حالا باید دید در ادامه آیا با اضافه شدن این بازی های جدید به گیم پس مشترکینش میرن بالا یا نه. بخصوص CoD. چون همین الان فکر میکنم 8% از فروش CoD رو Xbox ـه. با امدنش رو گیم پس طبیعتا این فروش کم میشه، و این مساله در خصوص همه بازی های آینده بتزدا و اکتی/بلیزارد هم صدق میکنه. انصاری نبودن این بازی ها آخرین راه ممکن برای جبران بخشی از خسارته، تا دستکم از فروش رو پلتفرم های دیگه برگشت مالی رو داشته باشن تا حدی، اما تا ابد هم نمیتونن گیم پس رو با این وضع مدیریت کنن. بازم نتونن به مشترکین مورد نظر برسن تصمیم بعدیش زدن قید گیم پس و کلا ناشر شدنه.
 
میبینم که خیلی ها میگن مایکروسافت در 10 سال دیگه به واسطه کلاود و سرمایه گذاری روی هوش مصنوعی و سرویس و آژور و ... برگ برنده در اختیار خواهد داشت و فلان که این حرف درسته اما برنده بودن تو چه بخشی؟

این عزیزان اول باید قبول کنن که مایکروسافت جنگ کنسولی رو باخته و قرارم نیست دیگه برنده چیزی بشه و دوم اینکه مایکروسافت ناشر شده! دیگه مهم نیست با 4 تا بازی ناشر شده یا در آینده قراره با چه فاصله زمانی بازی هاش رو برای کنسول های ژاپنی عرضه کنه. مهم اینه که مایکروسافت مونده و 20-30 میلیون کنسول و سرویس گیم پس که مشخص نیست تا زمان شروع نسل بعدی که 2026 هست یا 2028، به چه تعداد فروشی میرسه.

در آینده هر چقدر هم مایکروسافت قدرتمند تر بشه در زمینه خرید استودیو ها و ناشر ها و سرویس های ابری، کسب درآمدش از طریق خدماتی هست که به سایر شرکت ها از جمله سونی و نینتندو میده.

این خدمات میتونه استفاده از هوش مصنوعی OpenAI برای ساخت بازی باشه یا فروش و اجاره سرور های Azure یا ساخت بازی انحصاری برای پلتفرم ها و در نهایت فراهم کردن کلاود گیمینگ برای بقیه برند ها.

15 سال دیگه ارتباط 6G جای 5G رو گرفته و در نتیجه سرعت اتصال و پینگ و دانلود و ... همه چی به بهترین حالت خودش رسیده (تو خیلی از کشورها!). مایکروسافت امکاناتش رو داره اما قرار نیست تو مبحث جنگ کنسولی رقابت کنه.

یک نگاه به فروش کلی کنسول های مایکروسافت نشون میده که در نسل های 10 و 11 قرار نیست به واسطه پول بیشتر مایکروسافت یا امکانات ابریش فروش کنسول هاش بیشتر بشه. قراره که با ساخت بازی و ارائه خدماتش به پلتفرم های گیمینگ، سود بیشتری ببره که بالاتر توضیح دادم چطوری این کارو میکنه.

این یک خلاصه کلی از وضعیت آینده کمپانی هست. اینکه بگیم سونی چون هنوز سنتی کار میکنه و آینده دست فناوری هست و همه روی موبایل بازی میکنن و ... پس اینا بازنده میشن یه حرف خنده داره فقط. سونی میتونه 10 نسل دیگه هم کنسول بده بازی های خوب عرضه کنه تا فروش کنن و در کنارش از خدمات ابری مایکروسافت هم استفاده کنه تا فروش نرم افزاری خودشو بیشتر کنه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or