(اژدهای خفته ATI )رونمای قدرتمندانه HD 7970

تا الان هرچی کارت با قابلیت دایرکت ایکس 11 اومده تنها جنبه فان و مزاح داشته ... تازه از الان میشه روشون کمی حساب کرد... البته اگه در صحرای خشک پی سی چیزی برای امتحان باشه!:|

DX11قابلیت های عالی ای داره از جملهTesslation!
این برنامه نویس ها هستن باید بتونن از این APIحداکثر استفاده ببرن!
برنامه نویس ها طبیعتا باید تابع معماری کارت های AMDوNVIDIAباشن!
همین الان در نرم افزار هایی مثل 3DMARK11یا UH2.5از قابلیت DX11خیلی خوب استفاده شده اما خب هنوز معماری کارت ها برای استفاده زیاد از TESSوDX11اماده نیست!
بعد از گذشت دو سال کم کم داریم به جایی می رسیم سخت افزار قدرت لازم را دارن پیدا می کنن و بازی هم دارن از وِیژگی های DX11بیشتر استفاده می کنن!

مثلا امسال C2وBF3وBatman Arkham Cityوtotal war shogun2وAnno2070به خوبی قابلیت dx11را نشان دادن!
شما هم نمی تونی انتظار داشته باشی که در سال2009 که dx11عرضه شد کارت گرافیک هم کارایی خیلی خوبی در dx11داشته باشن!
 
عذر میخوام ولی فکر کنم Tessellation یک تکنیک هست در طراحی سه بعدی که با Texture *******ing در ارتباطه.

Tessellationیکی از ویژگی های dx11هستش!
در کارت هایی که از dx11پشتیبانی می کنن در معماری شون قسمتی بنامی tesselatorوجود داره کارش همین پردازش Tessellationهست!
این دو تا عکس که به وضوح تاثیر tessرا نشان میده!
این عکس از برنامه unqiue heavenهستش!


ATI- Radeon-HD5830-DirectX11_DX11_Tessellation_Roof.jpg



nvidia_dx11_waves_demo.jpg
 
یه سوال دارم ... تسلیشن قبل دایرکت ایکس 11 وجود نداشت؟!! ... اخه من تو کارتهای قدیمی تر هم چیزایی در مورد تسلیشن مینیدم

مبتکر Tessellation در واقع ati/amd بود که درو اقع در فاصله زمانی ما بین dx9.c و dx10 این ویژگی منحصر بفرد نمایشی رو معرفی کرد و برا اولین بار اونو در چیپ گرافیکی xbox360 که xenos باشه بکار گرفت و اتفاقا خیلی هم مورد استقبال developer ها قرار گرفت و بلافاصله جزو ملزومات dx10 از طرف ماکروسافت شد منتها نسخه dx10 کمی تکامل یافته تر از نسخه بکار رفته در چیپ xenos بود و تا الان که dx11.1 با چیپ گرافیکی 7970 معرفی شده این تکامل ادامه داشته

بنظر من الان به همون اندازه که ati/amd و nvidia دارن به هر دری میزنن که از لحاظ سرعت وکیفیت با معرفی چیپ های گرافیکی جدید رو دست همدیگه بزنن به همون اندازه هم باید سعی کنن که developer های بازی رو به استفاده و بهره وری بهتر از سخت افزار گرافیکیشون تشویق کنن که در نتیجه این,قطعا بازی یا برنامه کاربردی مربوطه سرعت فریم بهتر و کیفیت تصویر بهتری رو با سخت افزار مچ شده تر میده,این وضعیت الان تا حدی به نفع nvidiaست و نمونه مشخصش هم BF3 هست که در بهترین حالت 7970 تنها 13 درصد عملکرد بهتری نسبت به gtx 580 داره که این برا یه کارت نسل جدید اونم روی یکی از بهترین بازیهای امسال چه ازلحاظ گرافیک و چه موارد دیگه نمیتونه خوب باشه.حالا دلیل این اختلاف کم تو BF3 چیه؟ یه تکنیک ویژه به
اسم " Driver Command Lists" که موجب بهره وری بهتر از سخت افزار گرافیکی nvidia میشه! در واقع یه نوع اسلحه مخفی که ظاهرا قبلا هم تو بازی Civilization V بکار گرفته شده بود.
این وضعیت شامل batman:arkham city هم میشه که حالا برتری physix رو هم برا nvidia تو این بازی شامل میشه.
با بکار گیری همین روشها از طرف ati/amd یا به قولی جنگ نرم
gigglesmile.gif
یه جورایی nvidia بهتر میتونه مزه رقابت سر سخت رو بچشه.
 
توی مقايسه کارت ها ,خيلی خوبه که هميشه به چند معيار توجه کنيم که هميشه ناديده گرفته ميشه


اولين مورد , تفاوت فريم ها را با تناسب بايد مقايسه کردبه فرض اگر تفاوت 10 فريم هستش بايد در نظر بگيريم که اين 10 فريم کجا لحاظ شده اگر اين 10 فريم در مقدار فريم کم هستش ( بين 20 و 30)خيلی بيشتر حائز اهميت هستش تا در مقدار زياد ( بين70 و 80) ,برای همينه که ميزان تفاوت ها را به صورت در صدی عنوان ميکنند
-----------
مورد بعدی که برای من شخصا مهم بوده, آپشن ها و امکاناتی که اون کارت داره مثلا توی بازی
JustCause2 توی تنظيمات گرافيک 2 تا آپشن فقط برای کارت های انويديا وجود داشت , از جمله فيزيک آب که کلا جلوه آب را عوض ميکرد زمانی که کارتم را از 4890 به 560 ti ارتقاء دادم متوجه اين تفاوت ها شدم که البته توی بازی های ديگه هم اين مورد را ديدم...يه مثال ديگه اي هم که بخوام بزنم... مشکلات يک سری از نرم افزار های گرافيکيه از جمله maya هستش, که با کارت های AMD داره و من مرتبا در گيرش بودم تا موقعی که به nvidia رجوع کردم
---------------------------
کلا هر چيزه ارزون قيمتی نشونه ی بهترين خريد

نيست


---------- نوشته در 02:14 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 01:23 PM ارسال شده بود ----------

عذر میخوام ولی فکر کنم Tessellation یک تکنیک هست در طراحی سه بعدی که با Texture *******ing در ارتباطه.

حرف شما درسته !در واقع
اگر بافتی نباشه tessellation هم وجود نداره
tessellation يا همون displacement map سنتی با توجه به ساختار بافتها ی خاصی که طيف رنگيه سياه و سفيد دارند شکل ميگيرند اين بافت ها به صورت دستی ساخته ميشه و همچنين به کمک نرم افزار های کمکی از جمله x-normal
نتيجه گيريه کلی که ميشه کرد اينه که حجم دهيه اين تکنيک چيزه جديدی نيست ولی قبلا به صورت​
real-time​
نبوده که به لطف سخت افزار های جديد به اين مهم دست پيدا کردندو اين هم بگم که حجم ايجاد شده لازمه ی پردازش مخصوصا حافظه بيشتر و سريعتر هستش
 
آخرین ویرایش:
درود خوب چند روز پیش بازار بودیم و اولین سری از این کارت هم وارد شد حدس بزنید قیمت چند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

شاید باورتون نشه یک میلیون هشتصد هزار تومان بود
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or