اولین نمایش عمومی از گیم پلی The Evil Within در QuakeCon 2013!

Turok-71

کاربر سایت
9.png


طبق اعلام شرکت بتسدا (ناشر بازی) در نمایشگاه امسال QuakeCon که هیجدهمین دوره این مراسم محسوب میشه،برای اولین بار و بصورت عمومی از گیم پلی این بازی رونمایی میشه،پیش تر گیم پلی این بازی پشت درهای بسته و برای تعداد محدودی از افراد به نمایش در اومده بود و افراد زیادی موفق به تماشای گیم پلی این بازی نشدند.

البته در نمایشگاه TGS امسال باید منتظر اطلاعات بیشتری از بازی باشیم!ولی تماشای گیم پلی جدیدترین ساخته ی میکامی برای اولین بار خالی از لطف نیست.

QuakeCon 2013 در هتل Hilton Anatole در شهر دالاس و از تاریخ یکم تا چهارم آگست برگزار میشه.(حدود 20 روز دیگه)


Hilton Anatole
 
اتفاقاً مثال بسیار خوبی زدی برا اینکه نشون بده تغییرات ≠ گند زدن :دی
کوجیما از MGS 4 رفت به سمت MGS V یعنی حتی تو این دو شماره نحوه ی اسم گذاری بازی رو هم عوض کرد :دی MGS V تفاوت وحشتناک زیادی با MGSــی که سال 98 اومد داره!! از دوربینش گرفته تا صدا حتی صدا پیشه و ....

اما در مورد RE !! :x من خودم از مخالفان RE4 ام ! هر موقع هم که یکی میگه خفن ترین RE این بوده قیافه ام اینجوری میشه : :-l اصلاً اسم RE4 رو گذاشتم جریان انحرافی:p
ولی یه چزی هست قبلاً صد بار گفتم وجود تغییرات تو بازی لازم بود!! متاسفانه یا خوشبختانه RE4 به قدری هم به لحاظ کیفی و همچنین وجود نوآوری خفن بود که اصلاً جای هیچگونه صوبتی رو نمیگذاره :دی هنوز که هنوزه بعد از این همه سال هرز چندگاهی بحثش میشه و بعضی بازی های امروزی باش مقایسه میشن :-"

اما موشکل چیه!؟ موشکل رو باید تو RE5&RE6 دید نه تو RE4!!!

دوست گرامی اینکه متال گیر از شماره یکش تا الان تغییرات داشته بر منکرش لعنت.ولی ایا سوال من اینه:
متال گیر از تو ریشه تغییر کرده؟یعنی کلا مخفی کاری و بعضی قسمتها فکری بودن گیم پلی رو گذاشته کنار؟{کاری به رایزینگ ندارم منظورم نسخه های شماره داره هر چند رایزینگ هم مخفی کاریهایی داشت}

بحث سر اینه که میخوای نو اوری کنی نزنی کل ساختار بازی رو توی هم بریزی اصلا از این رو به اون رو بکنی.روند گیم پلی رزیدنت اویل فکری بود با چاشنی مدیریت مهمات .یعنی قشنگ حس تنها بازماندگی بهت القا میشد.
اینکه باید تغییراتی اعمال میشد درسته قبول دارم ولی نه اینکه از بیخ و بن بزنی همه چیز رو عوض کنی.
4 زمان خودش نواوری داشت بازی جذابی بود معلومه استقبال خوب هم شد نمرات بالایی هم گرفت بر منکرش لعنت بازیه قشنگی بود ولی رزیدنت اویل نبود.
 
دوست گرامی اینکه متال گیر از شماره یکش تا الان تغییرات داشته بر منکرش لعنت.ولی ایا سوال من اینه:
متال گیر از تو ریشه تغییر کرده؟یعنی کلا مخفی کاری و بعضی قسمتها فکری بودن گیم پلی رو گذاشته کنار؟{کاری به رایزینگ ندارم منظورم نسخه های شماره داره هر چند رایزینگ هم مخفی کاریهایی داشت}
رایزینگ که MGS نیست من بحثم رو MGS ها بود :-" ولی آره گیم پلی بازی تغییر زیاد داشته ولی خونه آخرش همون مخفی کاری و خزیدنه :x
بحث سر اینه که میخوای نو اوری کنی نزنی کل ساختار بازی رو توی هم بریزی اصلا از این رو به اون رو بکنی.روند گیم پلی رزیدنت اویل فکری بود با چاشنی مدیریت مهمات .یعنی قشنگ حس تنها بازماندگی بهت القا میشد.
اینکه باید تغییراتی اعمال میشد درسته قبول دارم ولی نه اینکه از بیخ و بن بزنی همه چیز رو عوض کنی.
فکت :دی
ولی شوما یه چیزی رو در نظر نمیگیری :دی وقتی صحبت از تغییرات میشه شما (اینجا یعنی گیم ساز) باید تغییرات رو بر اساس چی بدید؟! مخاطبتون ، دوره زمونه ، نیازهایی که هست و .... اینجاست که به نظرم کار خراب میشه 8-|
درد اصلی من اینه که چه کلاسیک بسازن چه مدرن چه به هر شکل دیگه ای !! حق ندارن به مخاطبشون آشغال تحویل بدن :-<
هرچند کلاسیکش رو خیلی هامون بیشتر دوست داریم ولی الآن اگه یه بازی با اون شکل و شمایل بیاد فقط دوربین و کنترلش عوض بشه به شدت دچار موشکل میشه!!!
4 زمان خودش نواوری داشت بازی جذابی بود معلومه استقبال خوب هم شد نمرات بالایی هم گرفت بر منکرش لعنت بازیه قشنگی بود ولی رزیدنت اویل نبود.
حالا نه با این شدت ولی آره :دی
 
من بايد يك به چند بحث كنم؟! :d

اتفاقا هر بازی که به اصالتش پشت کرد به گند کشیده شد.

این حرف شما مثل این میمونه از فردا کوجیما بشینه متال گیر اول شخص شوتر بده بعدش بگن چرا این کار رو کردی جواب بده وقتش بود تغییرات پا جای اصالت بازی بزاره!
محمد گلم منم تو پست قبليم اشاره كردم كه واجبه هر عنواني به ريشه و اصالتش پايبند باشه و هيچ كارگردانيم نبايد علاقه طرفدارانش رو ناديده بگيره. اما بزار اين قضيه رو برات بازترش كنم شما دقت كن ما دو نوع تغييرات عمده داريم يكي تغييرات مثبت و مفيد كه به ساختار بازي كمك ميكنه و با بازخورداي خوبي روبه رو ميشه و يكي هم تغييرات منفي كه به ساختار و پيكره بازي ضربه وارد ميكنه. براي نمونه اول ميشه از RE4 نام برد و مثال بارز نمونه دومم DS3ـه. خوب شما نمي توني اين دو تغيير رو تو يه چارچوب طبقه بندي كني و بسنجي. هيچ وقت استاد ميكامي نگفت كه من مي خوام RE رو از ريشه و اصالتش دور كنم و هيچ وقت هم كوچيك ترين بي احترامي به فناي اين سري نكرد اما EA روزي يه مصاحبه ميكرد و طرفداراي سبك اكشن رو به سمت DS ميكشيد! پس يقينا شما نبايد اين دوتا رو با هم مقايسه كني.

از طرفي همون طور كه امين اشاره كرد سري MGSم تغييرات زيادي به خودش ديده حرف شما مثل اين ميمونه كه بياي از كوجيما درخواست كني كه انيميشن هاي بازي رو به همون حالت قبلي برگردونه، بازي رو مجددا خطي كنه و از حالت OP دربياره، همون دوربين كلاسيك سري رو بزاره و ... . خوب مطمئنا چنين حركتي درست و عقلاني نيست. اگه شما دقت كني مي بيني اين مورد فقط تو همين عناوين خلاصه نميشه و سري هاي مشابه هم تغييرات زيادي به خودشون ديدن. اگه اينطور باشه كه الان مثلا من فن بايد برم به Konami بگم كه LOS II رو كنسل كنه و برگردونه به سري اصلي Castlevania!!!

از اين موارد بگذريم قسمتي از حرف شما ( از نظر بنده ) درسته قبول دارم كه سري MGS از بيخ و بن تغيير نكرده اما اينم بايد قبول كرد كه اگه RE تغيير كرده تغييرش مثبت بوده و باعث پيشرفت سري شده. اگه اين تغييرات تو روند سري خللي ايجاد كرده بود من خودم پا پس ميكشيدم و حق رو به شما ميدادم.
من خودم از مخالفان RE4 ام ! هر موقع هم که یکی میگه خفن ترین RE این بوده قیافه ام اینجوری میشه : :-l اصلاً اسم RE4 رو گذاشتم جریان انحرافی:p
2477001-achmed-i-kill-you.jpg


:d

ببین اتفاقا یکی از علت هایی که رزیدنت اویل رو از سایر بازی های ترسناک متمایز میکنه همین سبک ترس مدرنشه اگر نه در این سبک ترس مذهبی یا به قولی شیطانی بازی های زیادی هستند. من هیچ وقت نمیتونم با چیزی که حتی امیدی به اثباتش از نظر علمی نیست ارتباط درستی بر قرار کنم داستانش منو جذب نمیکنه برام هیجان نداره یکی از دلایلی که از سایلنت هیل خوشم نمیاد هم همینه شیطان درسته که وجود داره اما موجوداتی که از تاریکی و جهنم بیان به هیچ عناون برام قابل هضم نیست اما زامبی چیز هست که از نظر علمی قابل توجیه هست اما چون از نظر شرعی مشکل داره دانشمندا اجازه ندارن رو این موضوع زیاد کار کنند شاید آزمایشهای غیر قانونی تو بعضی جاها انجام بشه اما به این راحتیها نمیشه اینو علنی کرد چون باعث گسترش ترس و وحشت عمومی میشه و حتی مجسم کنید که اگر مثل فیلم ها و بازیها کنترل اینا از دستشون خارج شه چه فجایعی که اتفاق نمی افته اما من شک ندارم یه روزی شاید ما ها نباشیم ولی این اتفاق میفته!
کاری که شینجی مکیامی دقیقا تو این بازی انجام داده ترکیب انواع مختلف ترس چه در بازیها چه در فیلم ها بوده تا بتونه بازی رو تا جایی که میشه ترسناک بسازه شاید بعضی ها از این که یک زامبی دنبالشون راه بیفته احساس ترس نکنن ولی از اینکه یه نفر آدم ها رو سلاخی کنه بترسن چیزی که ما تو بازی میبینیم ههمینطور که اشاره کردم علاوه بر الهام گرفتن از بازیهایی مثب سایلنت هیل و تا حدودی رزیدنت اویل از فیلم های ترسناک مثل پیچ اشتباه و یا حتی اره نیز تاثیر گرفته تریلر هایی که تا الان از بازی اومده چه بصورت رسمی و چه بصورت غیر رسمی کمی این موضوع رو ثابت میکنن اون صحن های که اون مرده اره برقی بدست جنازه رو روی زمین کشید و برد روی میز انداخت و داشت تیکه تیکهش میکرد دقیقا کپی فیلم های پیچ اشتباه هست کافیه چند شماره از این فیلم رو دیده باشید تا منظور من رو کاملا متوجه بشید هنوز اطلاعات زیادی از بازی نیومده اما در بازی قطعا زامبی هایی که مثل رزیدنت اویل های کلاسیک تلو تلو میخورن و راه میرن وجود دارن همینطور معما ها میکامی اشاره کرد که این بازی بازی سختی است اما در مورد کپکام و رزیدنت اویلش من فکر میکنم رزیدنت اویل 7 قطعا ترسناک تر از رزیدنت اویل هایی هست که تا حالا عرضه شده ولی اون چیزی که فن های بازی های Survvial -Horror انتظار دارند به احتمال زیاد نخواهد بود. کپکام درسته فروش خوبی روی این رزیدنت اویل های اکشن کرده حداقل تو ژاپن و جزو بازی های پر فروشش بوده اما امتیاازت جالبی نگرفته و بازخورد های منفی بازی بیشتر از مثبتش هست گذشته از اینکه 80% وبسایت ها بشدت از بازی انتقاد کرده بودند. کپکام الان سر ردو راهی مونده از اون طرف هم رزیدنت اویل رولیشنز آنچنان که باید موفق ظاهر نشد بر خلاف ورژن 3DS! شما جای کپکام بودید چیکار میکردید رضایت فن ها به قیمت فروش کمتر بازی یا فروش بازی به قیمت نارضایتی بعضی از فن ها! کپکام واقعا انخاب سختی در پیش رو داره اما به نظر من ارزش یکبار ریسک کردن رو داره ت االن 3 4 تا رزیددنت اویل اکشن ساخته الان وقتشه که کلا تغیر جهت بده و ببینه آیا یک رزیدنت اویل ترسناک توی نسل جددی میتونه موفقیت های رزیدنت اویل های کلاسیک رو تکرار کنه یا نه! بازی هاس اکشن امروز بشدت در حال زیا دشدن هستند در حالی زمانی که رزیدنت اویل های کلاسیک اومده بود بازی ها بیشتر ادونچر بودند بازی هایی مثل COD یا BF هر گیمری رو به سمت خودش جذب میکنه اینو در نظر بگیرید که گیمر های این نسل آشنایی با رزیدنت اویل های کلاسیک یا بازی های Survvial -Horror کلاسیک ندارند اونا دارن با بازی های اکشن بزرگ میشن پس اگر کپکام بیاد و رزیدنت اویل رو کاملا ترسناک بسازه شاید بخش زیادی از طرفدارای بازی رو که اکشن پسند هستند از دست میده! بازارهای امروزی بیشتر متمایل به بازی های اکشن هستند متاسفانه و این یک واقعیت هست! The Evil Within که میشه گفت یک بازی کاملا Survival -Horror هست معادله ها رو بهم میزنه موفقیت این بازی قطعا به روند ساخت بازی های رزیدنت همچنین به احیا شدن سبک Survvial -Horror و برگشتن دوباره اون به اوج و ساخت بازی های Survival - Horror کمک بسزایی خواهد کرد فقط باید منتظر نشست و دید که شاهکار میکامی که ترکیب ترس هاست چطوری از آب در میاد! گفتم من با اینکه فن سایلنت هیل نیست ولی به این بازی امید دارم این چیزی که ما تا حالا از بازی دیدم شاید 1/100 اون نوآوریها و خلاقیت ها و سورپرایز هایی نباشه که میکامی برای طرفدارانش داره میسازه خب کنفرانس این بازی تو Quake Con قطعا همراه با یک تریلر جدید خواهد بود و هر تریلر از بازی موجی از ریوو ها و نقد های مثبت بازی رو به همراه خواهد داشت :)
خوب ببين حميد نمي توني يه طرفه به قضيه نگاه كني و بگي ارواح موجود تو سري SH يا كلا بازي هاي مشابه مثل FF و Siren از جهنم ميان بيرون و نمي تونن ترس چنداني داشته باشن. برخلاف نكته اي كه بهش اشاره كردي به نظرم داستاني كه پشت اين موجوداته خيلي رئال تر و جذاب تر از زامبي ها و غيرس چون فلسفه وجود تمامي اين موجودات برگرفته از فرهنگ بومي مناطق مختلف ( اغلب مناطق ژاپني ) هستش و سالهاي متوالي بهشون پرداخته شده. نمي خوام بگم اين مسائلو قبول دارم نه اصلا اما اگه قرار باشه در مورد چيزي مطالعه كنم حتما ميرم سراغ چنين مواردي. هرچند اين باز نظرشخصي منه و نميشه به زور به كسي تحميلش كرد.

در مورد زامبي هم كه خود Tango پيش تر تاييد كرد كه موجودات مشابهي وجود دارن كه از خودشون رفتار و حركات نسبتا يكساني با رفيقاي قديميمون ( زامبي ها ) نشون ميدن. اما در مورد RE نه ميشه به طور قطع نظر داد و نه اينجا جاشه كه بحث كنيم ( اگه علاقه داشتي پيام بده تا بريم تو تاپيك مربوطه و بحث رو ادامه بديم ) اما در كل منم آينده ي نسبتا روشني رو براي RE7 پيش بيني ميكنم و حدس ميزنم كه يه Survival-Horror واقعي و درست و حسابي از آب درمياد.

در مورد تغيير و تحولم همون طور كه خودت اشاره كردي الان چند نسخه RE اكشن ساخته شده و هيچ كدوم هم نتونستن به موفقيت خاصي دست پيدا كنن و الان وقتش رسيده تا اون تغييري كه ازش نام بردم اعمال بشه. الان اگه كپكام اين تغيير رو ايجاد نكنه و RE7 رو با همون فرمول قبلي بسازه علاوه بر اينكه تير خلاصي به اين سري ميزنه تو بازار جهانيم با شكست بزرگي روبه رو ميشه و اين يعني دقيقا همون اتفاقي كه اگه ميكامي RE4 رو تغيير نميداد تو سال 2005 يا حداكثر كمي بعدترش اتفاق ميوفتاد.

به هرحال منم عين خودت مشتاقم كه دست پخت استاد ميكامي رو بچشم اميدوارم كه يه چيز درجه يك و ناب برامون تدارك ديده باشه تا بتونيم با خيالي آسوده و با شكوه و عظمت تمام با استاد خداحافظي كنيم.
 
شما احیانن امار فروش re2 یا re3 کلاسیک روی همه پلتفرمها رو دارید؟
دوست عزیز دیگه همه ی گیمرهای دنیا میدونن RE4 پرفروش ترین نسخه ی سریه،دیگه بحثی نمیخواد:دی

اون زمان که re اومد روی ps1 اصلا اینترنت تو دنیا درست راه افتاده بود که متایی باشه؟
یعنی میخوای بگی متای RE های کلاسیک با این دلیل "من در آوردی" و برفرض محال بالای 96 میشد و بالاتر از RE4 قرار میگرفت؟؟!!!
شما شباهت دیگه ایی بجز کراکترها و نام رزیددنت اویل بین نسخه 4 و 1.2.3 میبینید؟

رزیدنت اویل 5 و 6 بیشتر شباهت به 4 دارن یا 1و 2و3؟

انحرافی که منجر به ساخته شدن همچین فجایعی شد از نسخه4 شروع شد.
انحرافی که ایجاد شد ربطی به میکامی داره بنظرت؟؟میکامی بعد از نسخه چهارم دیگه دستی تو سری نداشته برادر من،مقصر کپکامه.نسخه پنجم هم به نظر من بازیه استاندارد و خوبی بود و تونست فروش خیلی خوبی داشته باشه.فقط نسخه شیشم دچار تزلزل شد. همچین میگی فجایع انگار جنایت علیه بشریت شده:دی

بحث شما سر اینه که میگی میکامی گند زده به سری RE!!!!!

چنتا سوال:
1 نسخه چهارم بنظرت الان از مکانیزمش استفاده میشه یا مکانیزم اویل های کلاسیک؟؟چرا نمیخواین با دنیای بازی همگام بشید و به روز باشید؟؟آخه کی دیگه تو نسل هشتم میاد از مکانیزم ایول کلاسیک استفاده کنه؟؟هنوز تو دهه ی 90 و PS1 سیر میکنید!!

2 کپکام اونقدر خوشی زیر دلش نزده که بخواد برای چهارتا فن بالای بیست پنج سال بازی بسازه،همین فجایعی که شما ازش نام میبرید از متاسفانه یا خوشبختانه فروش های برتر کپکام بودن و کپکام هم همینو میخواد دوست عزیز.غیر از اینه؟؟

و اما TEW بعد از سال 2005 یعنی 8سال استاد برای اولین بار میخواد دوباره بازی ترسناک بسازه،کسی که بهش میگن پدر سبک ترس!!
تو شرایطی که بازار بازیها پر شده از بازی های اکشن زرد و آبکی یه نفر پیدا شده با ذوق و شوق میخواد یه بازی ترسناک بسازه و طرحی نو درأندازه.تو بخش تصاویر بازی هم تصاویر شرکت ساخت بازی رو گذاشتم،همتون دیدین که با چه امکاناتی دارن بازی رو میسازن،بنظرتون به کسی که این سبک مدیونشه رواست که بگیم بسیار احمقه و بازیش فیلانو بیساره؟؟ بابا یکم ذوق ب خرج بدین:دی

استاد توی پروژه ی Shadow of the Damned بنظرم بصورت آزمون و خطا ایده های مختلفی رو که برای TEW در نظر داشت به فاز اجرایی رسوند و محکشون زد،یعنی با یه پیش درآمد به سمت ساخت یه بازی ترسناک رفت همینجوری از روی بیکاری نبوده،

و در آخر اینم اضافه کنم که دوستانی که اینقدر میکامی رو میکوبن دیگه خیالشون راحت باشه و میکامی بعد از این از دنیای کارگرانی خداحافظی میکنه و میتونید یه نفس راحت بکشین که دیگه به چیزی گند نمیزنه ایشون.

حالا ببینید باز میکامی یه سری استانداردها توی این بازیش(TEW)تعریف میکنه که تا ده سال بعد سازنده های دیگه نشخوارش کنن.
 
و در آخر اینم اضافه کنم که دوستانی که اینقدر میکامی رو میکوبن دیگه خیالشون راحت باشه و میکامی بعد از این از دنیای کارگرانی خداحافظی میکنه و میتونید یه نفس راحت بکشین که دیگه به چیزی گند نمیزنه ایشون.

اگه TEW موفق بشه شاید خداحافظی نکنه! اصلا چی میشه رزیدنت اویل 7 رو Capcom و Tango Gameworks مشارکتی بسازن ها؟ چی میشه؟:d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or