اولین نمایش عمومی از گیم پلی The Evil Within در QuakeCon 2013!

Turok-71

کاربر سایت
9.png


طبق اعلام شرکت بتسدا (ناشر بازی) در نمایشگاه امسال QuakeCon که هیجدهمین دوره این مراسم محسوب میشه،برای اولین بار و بصورت عمومی از گیم پلی این بازی رونمایی میشه،پیش تر گیم پلی این بازی پشت درهای بسته و برای تعداد محدودی از افراد به نمایش در اومده بود و افراد زیادی موفق به تماشای گیم پلی این بازی نشدند.

البته در نمایشگاه TGS امسال باید منتظر اطلاعات بیشتری از بازی باشیم!ولی تماشای گیم پلی جدیدترین ساخته ی میکامی برای اولین بار خالی از لطف نیست.

QuakeCon 2013 در هتل Hilton Anatole در شهر دالاس و از تاریخ یکم تا چهارم آگست برگزار میشه.(حدود 20 روز دیگه)


Hilton Anatole
 
@ 8030
بعد بازی ترسناک اهنگ گذاری و صدا گذاری هم بسیار تاثیر داره داخلش .هر کی گفته موزیک تاثیر نداره تو گیم بسیار غلط کرده
/:)
کسی منکر تاثیر موزیک نشده اما ب گفته ی میکامی سایکوبرک قصد نداره با موزیک ملتو بترسونه،بجاش با صداگذاری قوی و افکت های محیط این کارو انجام میده!
قرار نیست چون شما تو دوره ی PS1 با موزیک ترسیدی همه ی بازی ها هم تا هفت نسل بعد با موزیک ایجاد ترس کنن.دیگه نیازی به توهین کردن نیست!!!!
همین شینجی میکامی مقصر اصلی تغییر روند رزیدنت اویل از نسخه4 شد.گند اصلی به ip از اونجا زده شد.
به پُرفروشترین بازی تاریخ سبک وحشت
و ایضا بالاترین متای سری RE نمیگن "گند اصلی"
+
طبق اخبار واصله قراره توی نمایشگاه دموی 20 دقیقه ای E3 بنمایش دربیاد،ذوق مرگ شدیم:دی
 
آخرین ویرایش:
[QUOTEبه پُرفروشترین بازی تاریخ سبک وحشت
و ایضا بالاترین متای سری RE نمیگن "گند اصلی][/QUOTE]

شما احیانن امار فروش re2 یا re3 کلاسیک روی همه پلتفرمها رو دارید؟

اون زمان که re اومد روی ps1 اصلا اینترنت تو دنیا درست راه افتاده بود که متایی باشه؟

شما شباهت دیگه ایی بجز کراکترها و نام رزیددنت اویل بین نسخه 4 و 1.2.3 میبینید؟

رزیدنت اویل 5 و 6 بیشتر شباهت به 4 دارن یا 1و 2و3؟

اولین فیلم سینمایی رزیدنت اویل تو دوران کلاسیکش ساخته شد یا در زمان رزیدنت اویل4؟

کافیه؟!

انحرافی که منجر به ساخته شدن همچین فجایعی شد از نسخه4 شروع شد.
 
@ 8030
به پُرفروشترین بازی تاریخ سبک وحشت
و ایضا بالاترین متای سری RE نمیگن "گند اصلی"
شما احیانن امار فروش re2 یا re3 کلاسیک روی همه پلتفرمها رو دارید؟
اون زمان که re اومد روی ps1 اصلا اینترنت تو دنیا درست راه افتاده بود که متایی باشه؟
شما شباهت دیگه ایی بجز کراکترها و نام رزیددنت اویل بین نسخه 4 و 1.2.3 میبینید؟
رزیدنت اویل 5 و 6 بیشتر شباهت به 4 دارن یا 1و 2و3؟
اولین فیلم سینمایی رزیدنت اویل تو دوران کلاسیکش ساخته شد یا در زمان رزیدنت اویل4؟
کافیه؟!
انحرافی که منجر به ساخته شدن همچین فجایعی شد از نسخه4 شروع شد.
این رو دیگه همه میدونن و خود کپکام هم اعلام کرده پرفروش ترین نسخه ی سری RE، نسخه ی چهارمش بود.
اتفاقا با این که من اوایل با تغییراتی که میکامی توی این بازی انجام داده بود به شدت مخالف بود ولی دیدم کاملا کارش درست بود. اون زمان دیگه دوربین کلاسیک و ثابت محبوبیت نداشت و بازی داشت به یه سری تکراری تبدیل میشد. باید یه سری تغییرات توش به وجود میاوردن. نیگا بکنی میبینی تو اون بازی اصلا و ابدا بازی اکشن نشده بود و تنها با تغییر تم و دوربین و ... هنوز یه Survival Horror بود پس اصلا و ابدا نمیتونی RE5 و 6 باهاش مقایسه بکنی. تازه این دوربین On Shoulder اونقدر تاثیر گذار توی بازی ها بود که کلا سبک TPS رو به وجود آورد.
من خودم عاشق RE های کلاسیکم ولی دلیل نمیشه به RE4 بد بگم. چون کپکام از زمان RE4 حماقت هاش رو شروع کرد همه مشکل میکامی هست؟ این هم از اون حرف هاست.
جالبه نمیگی خود میکامی بود که سری رو خلق کرد ولی اون بود که به سری گند زد.
 
بعد بازی ترسناک اهنگ گذاری و صدا گذاری هم بسیار تاثیر داره داخلش .هر کی گفته موزیک تاثیر نداره تو گیم بسیار غلط کرده .بازیهای psone گرافیک نداشتن ولی بجاش برید اهنگهای داخل بازیهای معروفش رو گوش کنین ببینین چقدر تاثیر میزاره.

در کل زیاد خوشم نیومد از این بازی ..گاهی اوقات اصلا شک میکنم طراح اصلی رزیدنت اویلهای کلاسیک همین شینجی میکامی بوده.اینا یه تیم طراحی بودن باید دید داخل اون تیم دیگه چه کسایی بودن.
همین شینجی میکامی مقصر اصلی تغییر روند رزیدنت اویل از نسخه4 شد.گند اصلی به ip از اونجا زده شد.تغییر روند گیم پلی چند تا چیز دیگه که عوض شد تا رسید به همچین کوفتی که امروز میبینید .
دوستمون در جواب به شما يه سري نكات رو متذكر شدن و منم نمي خوام تكرار مكررات كنم از طرفيم اين تاپيك مربوط به عنوان The Evil Withinـه و ربطي به REهاي كلاسيك و تغييراتي كه اون سري بر خودش ديده نداره اما الان كه بحثش شد لازم ميدونم كه يه سري توضيحات تكميلي بدم.

درسته تو يه بازي ( به ويژه سبك Survival-Horror ) موسيقي بار سنگيني از بازي رو به دوش ميكشه ولي اين دليل نميشه كه تمامي بازي هاي ساخته شده از مكانيزمي مشابه استفاده كنن. هر سازنده اي دستش بازه تا بازيش رو با المان هاي متفاوتي گسترش بده و عنوان منحصر به فردي رو خلق كنه. براي مثال تو سري SH در كنار بسياري از ويژگي هاي برجسته و زيبا مثل داستان خارق العاده، طراحي شخصيت عالي و ... به لطف وجود آكيرا يامائوكا بخش موسيقي بازي از برجسته ترين قسمت هاي سري بود اما در عوض براي دشمناي موجود تو محيط، صداي خاصي در نظر گرفته نشده بود كه البته مشكليم نداشت. اما تو Evil Within با چيز متفاوت تري روبه رو هستيم به جاي اينكه آهنگ هاي بازي مارو از شنيدن صداهاي محيطي محروم كنن اينبار صداهاي محيطي و دشمناي موجود الويت دارن و بدن مارو به لرزه ميندازن. چه بازي موسيقي برجسته اي داشته باشه و چه تمركزش روي بخش صداگذاري باشه هيچ فرقي نميكنه. يه سازنده از طريق آهنگ وارد عمل ميشه و يكي ديگه از طريق صداگذاري!

در مورد RE هم جا داره كه بگم نه تنها حركت استاد ميكامي به اين سري ضربه اي وارد نكرد بلكه به سوي جلو سوقش داد. درسته هر عنواني بايد وفادار به ريشه و اصالتش باشه ولي زماني ميرسه كه تغييرات پا جاي پاي اصالت ميزارن و بازي رو تغيير ميدن. حالا اين بستگي به هنر سازنده داره كه چه تغييراتي در بازي اعمال كنه و چه عنواني رو تحويل مخاطبش بده. خوشبختانه ميكامي تو اين زمينه كم نذاشت و با تغييراتي كه اعمال كرد يه بازي با متاي 95-96 تحويل مخاطباش داد. نمي خوام بگم كه من يه فن دوآتيشه REـَم و هيچكس نبايد رو حرف من حرف بزنه اما به نظرم زمانش رسيده بود كه اين سري يه تكوني به خودش بده و خوشبختانه ميكامي اين كار رو به نحو احسن انجام داد. اگرم شما مي بيني كه RE5 و RE6 به اين روز افتادن نشان از ضعف كپكامه و نبايد وصلش كني به RE4 و كاري كه ميكامي كرد. به علاوه شما با استناد برچه سند و مدركي ميگي كه اگه ميكامي سري رو تغيير نميداد به جاي RE6 الان شاهد يه عنوان شاهكار بوديم؟

به هرحال اگه شما از RE4 خوشت نيومده دليل نميشه كه ببريش زير سوال محمدجان چون برخلاف عقيده شما و تعدادي از دوستان خيلي از منابع معتبر و طرفداراي اين سري RE4 رو جزء بهترين بازي هاي نسل ميدونن و رو اين حرفشونم پافشاري ميكنن.

535840_57544_thumb.jpg


رنكينگ بازي از 99 نقد 95.83ـه.
 
اون زمان دیگه دوربین کلاسیک و ثابت محبوبیت نداشت و بازی داشت به یه سری تکراری تبدیل میشد. باید یه سری تغییرات توش به وجود میاوردن. نیگا بکنی میبینی تو اون بازی اصلا و ابدا بازی اکشن نشده بود و تنها با تغییر تم و دوربین و ... هنوز یه Survival Horror بود پس اصلا و ابدا نمیتونی RE5 و 6 باهاش مقایسه بکنی. .

بردار عزیز طرف زد گیم پلی رزیدنت اویل رو کلا عوض کرد چکار زاویه دوربین دارم من؟
تا دیروز میخواست بگردی دنبال کلید و کارت و اسلحه و مهمات جدیدا بهت مهمات و پول و گنج جایزه میده.{داخل 4}
داخل 5 و 6 هدشات هم کنی یه افرین از پارتنر میگری .چند تا هدشات کنی جایزه هم میگیری!
به به بنازم بخدا هیچکس نمیتونست اینطور این ip رو بگند بکشه .منظورم مستقیم با میکامی نیست ولی من تقصیر کار اصلی شخص خودش میدونم.هر انسانی جایز الخطاست .اینکه این کار اشتباه بود یا نه بنظر من اشتباه محض بود چون الان نتیجش رو دارید میبینید.نباید بازی از اصالتش خارج بشه اون همه طرفدار فقط به عشق اون سبک گیم پلی و بازی جذب شدن نه بخاطر هد شات .کاری ندارم کسی از 4 با رزیدنت اویل اشنا شده بره یه دست ریمیک 1 رو بازی کنه بعد نتیجه گیری کلی کنه.ببینه اصلا این دو تا سبک با هم جور در میاد که شما میگی 4 هنوز به اصالت رزیدنت اویل پایبند بود یا نه؟
پس اصلا و ابدا نمیتونی RE5 و 6 باهاش مقایسه بکنی
چرا نباید با 5و 6 مقایسه بشه 4؟
از نظر تشابهی خیلی به هم شباهت دارن تو خیلی از چیزها بجز چند مورد جزئی.حالا 4 از نظر شما اکشن نبود باقی مواردش که خیلی شبیه 5 و 6 بود.
در مورد RE هم جا داره كه بگم نه تنها حركت استاد ميكامي به اين سري ضربه اي وارد نكرد بلكه به سوي جلو سوقش داد. درسته هر عنواني بايد وفادار به ريشه و اصالتش باشه ولي زماني ميرسه كه تغييرات پا جاي پاي اصالت ميزارن و بازي رو تغيير ميدن. حالا اين بستگي به هنر سازنده داره كه چه تغييراتي در بازي اعمال كنه
اتفاقا هر بازی که به اصالتش پشت کرد به گند کشیده شد.

این حرف شما مثل این میمونه از فردا کوجیما بشینه متال گیر اول شخص شوتر بده بعدش بگن چرا این کار رو کردی جواب بده وقتش بود تغییرات پا جای اصالت بازی بزاره!
 
آخرین ویرایش:
این حرف شما مثل این میمونه از فردا کوجیما بشینه متال گیر اول شخص شوتر بده بعدش بگن چرا این کار رو کردی جواب بده وقتش بود تغییرات پا جای اصالت بازی بزاره!
هروقت نتیجه بگیری که RE6 اول شخص ه شوتر ه, میتونی نتیجه بگیری MGS V هم شوتره اول شخصه! دیگه نیاز به تغییرات نیست!
 
نظر من دقيقا برعكسه حميد. به نظرم عامل ويروس سالهاست كه اون ترس و استرس خودش رو از دست داده و با گذشت زمان و پيشرفت بازي هاي كامپيوتري تنها چيزي كه همچنان ميتونه مخاطبو سرجاش ميخكوب كنه همين تم رواني و تاريكه كه اگرم دقت كني مي بيني كه خيلي از بازي هاي ديگه مثل Outlast هم به اين سبك رو آوردن. براي مثال الان اگه يه برگشتي داشته باشيم به REهاي كلاسيك شايد استرس داشته باشند اما هيچگونه ترسي برامون ايجاد نميكنن اما وقتي ميري سراغ SH همچنان رعشه به تنت ميوفته. نمي خوام مثال بزنم و يا چيزي رو اسپويل كنم اما اگه يادت باشه SH 3 يه مترويي داشت كه توش يه نُت افتاده بود و تو اون نت داستاني پيرامون اينكه اگه شخصي در شرايط خاصي كشته بشه روحش سرگردون باقي ميمونه و عذاب ميكشه توضيح داده شده بود. خوب تو خودت دقت كن ببين چنين المان هاي خوفي ترسناك ترن يا يه ويروس كه به انسان منتقل ميشه و اونو به موجودات ديگه تبديل ميكنه؟

به نظر منم تو چنين شرايطي كه نه خود Konami براي ساخت يه SH درست حسابي قدم برميداره و نه بازيسازي پيدا ميشه كه اين سبك رو پرورش بده وجود هر عنواني كه تداعي كننده سري SH باشه نعمته. حالا بگذريم كه وجود استاد ميكامي خودش ارزش كار رو چند برابر ميكنه.


منم اولش كه ديدم يكم نااميد شدم ولي وقتي متوجه شدم كه بازي داره رو 360 اجرا ميشه نظرم عوض شد. درسته كيفيت بازي در حد بهترين ها نيست ولي باتوجه به اينكه ليد پلتفرم بازي يكي از كنسولاي نسل بعده و يك سالم تا عرضه بازي مونده به نظرم كيفيتش عاليه.



ببین اتفاقا یکی از علت هایی که رزیدنت اویل رو از سایر بازی های ترسناک متمایز میکنه همین سبک ترس مدرنشه اگر نه در این سبک ترس مذهبی یا به قولی شیطانی بازی های زیادی هستند. من هیچ وقت نمیتونم با چیزی که حتی امیدی به اثباتش از نظر علمی نیست ارتباط درستی بر قرار کنم داستانش منو جذب نمیکنه برام هیجان نداره یکی از دلایلی که از سایلنت هیل خوشم نمیاد هم همینه شیطان درسته که وجود داره اما موجوداتی که از تاریکی و جهنم بیان به هیچ عناون برام قابل هضم نیست اما زامبی چیز هست که از نظر علمی قابل توجیه هست اما چون از نظر شرعی مشکل داره دانشمندا اجازه ندارن رو این موضوع زیاد کار کنند شاید آزمایشهای غیر قانونی تو بعضی جاها انجام بشه اما به این راحتیها نمیشه اینو علنی کرد چون باعث گسترش ترس و وحشت عمومی میشه و حتی مجسم کنید که اگر مثل فیلم ها و بازیها کنترل اینا از دستشون خارج شه چه فجایعی که اتفاق نمی افته اما من شک ندارم یه روزی شاید ما ها نباشیم ولی این اتفاق میفته!
کاری که شینجی مکیامی دقیقا تو این بازی انجام داده ترکیب انواع مختلف ترس چه در بازیها چه در فیلم ها بوده تا بتونه بازی رو تا جایی که میشه ترسناک بسازه شاید بعضی ها از این که یک زامبی دنبالشون راه بیفته احساس ترس نکنن ولی از اینکه یه نفر آدم ها رو سلاخی کنه بترسن چیزی که ما تو بازی میبینیم ههمینطور که اشاره کردم علاوه بر الهام گرفتن از بازیهایی مثب سایلنت هیل و تا حدودی رزیدنت اویل از فیلم های ترسناک مثل پیچ اشتباه و یا حتی اره نیز تاثیر گرفته تریلر هایی که تا الان از بازی اومده چه بصورت رسمی و چه بصورت غیر رسمی کمی این موضوع رو ثابت میکنن اون صحن های که اون مرده اره برقی بدست جنازه رو روی زمین کشید و برد روی میز انداخت و داشت تیکه تیکهش میکرد دقیقا کپی فیلم های پیچ اشتباه هست کافیه چند شماره از این فیلم رو دیده باشید تا منظور من رو کاملا متوجه بشید هنوز اطلاعات زیادی از بازی نیومده اما در بازی قطعا زامبی هایی که مثل رزیدنت اویل های کلاسیک تلو تلو میخورن و راه میرن وجود دارن همینطور معما ها میکامی اشاره کرد که این بازی بازی سختی است اما در مورد کپکام و رزیدنت اویلش من فکر میکنم رزیدنت اویل 7 قطعا ترسناک تر از رزیدنت اویل هایی هست که تا حالا عرضه شده ولی اون چیزی که فن های بازی های Survvial -Horror انتظار دارند به احتمال زیاد نخواهد بود. کپکام درسته فروش خوبی روی این رزیدنت اویل های اکشن کرده حداقل تو ژاپن و جزو بازی های پر فروشش بوده اما امتیاازت جالبی نگرفته و بازخورد های منفی بازی بیشتر از مثبتش هست گذشته از اینکه 80% وبسایت ها بشدت از بازی انتقاد کرده بودند. کپکام الان سر ردو راهی مونده از اون طرف هم رزیدنت اویل رولیشنز آنچنان که باید موفق ظاهر نشد بر خلاف ورژن 3DS! شما جای کپکام بودید چیکار میکردید رضایت فن ها به قیمت فروش کمتر بازی یا فروش بازی به قیمت نارضایتی بعضی از فن ها! کپکام واقعا انخاب سختی در پیش رو داره اما به نظر من ارزش یکبار ریسک کردن رو داره ت االن 3 4 تا رزیددنت اویل اکشن ساخته الان وقتشه که کلا تغیر جهت بده و ببینه آیا یک رزیدنت اویل ترسناک توی نسل جددی میتونه موفقیت های رزیدنت اویل های کلاسیک رو تکرار کنه یا نه! بازی هاس اکشن امروز بشدت در حال زیا دشدن هستند در حالی زمانی که رزیدنت اویل های کلاسیک اومده بود بازی ها بیشتر ادونچر بودند بازی هایی مثل COD یا BF هر گیمری رو به سمت خودش جذب میکنه اینو در نظر بگیرید که گیمر های این نسل آشنایی با رزیدنت اویل های کلاسیک یا بازی های Survvial -Horror کلاسیک ندارند اونا دارن با بازی های اکشن بزرگ میشن پس اگر کپکام بیاد و رزیدنت اویل رو کاملا ترسناک بسازه شاید بخش زیادی از طرفدارای بازی رو که اکشن پسند هستند از دست میده! بازارهای امروزی بیشتر متمایل به بازی های اکشن هستند متاسفانه و این یک واقعیت هست! The Evil Within که میشه گفت یک بازی کاملا Survival -Horror هست معادله ها رو بهم میزنه موفقیت این بازی قطعا به روند ساخت بازی های رزیدنت همچنین به احیا شدن سبک Survvial -Horror و برگشتن دوباره اون به اوج و ساخت بازی های Survival - Horror کمک بسزایی خواهد کرد فقط باید منتظر نشست و دید که شاهکار میکامی که ترکیب ترس هاست چطوری از آب در میاد! گفتم من با اینکه فن سایلنت هیل نیست ولی به این بازی امید دارم این چیزی که ما تا حالا از بازی دیدم شاید 1/100 اون نوآوریها و خلاقیت ها و سورپرایز هایی نباشه که میکامی برای طرفدارانش داره میسازه خب کنفرانس این بازی تو Quake Con قطعا همراه با یک تریلر جدید خواهد بود و هر تریلر از بازی موجی از ریوو ها و نقد های مثبت بازی رو به همراه خواهد داشت :)
 
اتفاقا هر بازی که به اصالتش پشت کرد به گند کشیده شد.

این حرف شما مثل این میمونه از فردا کوجیما بشینه متال گیر اول شخص شوتر بده بعدش بگن چرا این کار رو کردی جواب بده وقتش بود تغییرات پا جای اصالت بازی بزاره!
اتفاقاً مثال بسیار خوبی زدی برا اینکه نشون بده تغییرات ≠ گند زدن :دی
کوجیما از MGS 4 رفت به سمت MGS V یعنی حتی تو این دو شماره نحوه ی اسم گذاری بازی رو هم عوض کرد :دی MGS V تفاوت وحشتناک زیادی با MGSــی که سال 98 اومد داره!! از دوربینش گرفته تا حتی صدای صداپیشه و ....

اما در مورد RE !! :x من خودم از مخالفان RE4 ام ! هر موقع هم که یکی میگه خفن ترین RE این بوده قیافه ام اینجوری میشه : :-l اصلاً اسم RE4 رو گذاشتم جریان انحرافی:p
ولی یه چزی هست قبلاً صد بار گفتم وجود تغییرات تو بازی لازم بود!! متاسفانه یا خوشبختانه RE4 به قدری هم به لحاظ کیفی و همچنین وجود نوآوری خفن بود که اصلاً جای هیچگونه صوبتی رو نمیگذاره :دی هنوز که هنوزه بعد از این همه سال هرز چندگاهی بحثش میشه و بعضی بازی های امروزی باش مقایسه میشن :-"

اما موشکل چیه!؟ موشکل رو باید تو RE5&RE6 دید نه تو RE4!!!
 
آخرین ویرایش:
به قول Shibata کارگردان سری Fatal Frame, ترس واقعی تبدیل به یه مسئله کاملاََ شخصی شده و هر کسی تجربه ای متفاوت از اون چه که تجربه میکنه داره.
یکی از هیولاهای سایلنت هیل میترسه, یکی دیگه از زامبی های رزیدنت اویل. یکی دیگه از هیچکدوم اینها نمیترسه ولی از روح های Fatal Frame به شدت هراس داره...
-----
توی این نسل سایلنت هیل درست و حسابی که عرضه نشد, امیدوارم The Evil Within بتونه جای خالی سایلنت هیل رو پر کنه.
به شدت به این بازی امیدوارم و مطمئنم چیزه محشری در میاد.
در ضمن هیولاهای سایلنت هیل هم از تاریکی و جهنم(!!!) نمیاند...:)
اینجا جای مناسبی برای بحث نیست ولی لازمه که این نکته رو بگم. دنیاها و هیولاهایی که در سری سایلنت هیل با اونها رو به رو میشم همگی بر اساس ضمیر ناخودآگاه یک فرد ساخته میشند.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or