اوج شـــکـــوه : نقد و بررسی تحلیلی HALO 4

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
MGAME997903f69eb0ada20a9c44c49b728bb5.png



  • [*=center]Halo 4
    [*=center]
    [*=center]Xbox 360
    [*=center]Published by Microsoft Game Studios
    [*=center]Developed by 343 Industries
    [*=center]French release: November 6 2012
    [*=center]US release: November 6 2012

مقدمه :

15 ملیون نسخه فروش از یک نسخه ! میراث Bungie برای مایکروسافت ! این بهترین جمله در وصف کار بزرگی است که Bungie در مدت 10 سال و از زمان XBOX تا Xbox 360 موفق به انجام ان شد . استودیو بانجی (bungie) در سال 1991 توسط دو دانشجو به نام های Alex Seropian و Jason Jones تاسیس شد . در سال 1999 این استدیو مشغول کار بر روی عنوانی به نام Halo شد و در نهایت در سال 2000 این استدیو به عنوان خریدی جدید به Microsoft پیوست تا کنسول XBOX در مقابل رقبای شرقی اش سربلند باشد . اولین بازی اسن شرکت برای Microsoft بازی Halo:Combat Evolved بود که باز سازی ان چند وقت پیش منتشر شد و با استقبال نسبتا مناسبی روبرو شد . بعد از ان هم نسخه های جدیدی از سری Halo به عنوان سه گانه اول منتشر شد که اوج محبوبیت و اوج فروش این سری بازی ، HALO 3 است که میانگین امتیازاتش 99 از 100 است ! که نهایتا 15 ملیون نسخه فروش را بر روی فقط Xbox 360 داشته که رکوردی جاودانه را برای این بازی رقم زده .


پس از ساخت نسخه سوم بازی و ارائه دو بازی جانبی از این سری توسط Bungie این شرکت مذاکرات را برای جدایی از Microsoft اغاز کرد و بالاخره موفق به جدایی از Microsoft و پیوستن به Activision Blizzard و در این راه هم Martin O'Donnell اهنگ ساز بزرگ سری را هم با خود برد ! اما بعد از ساخته شدن Halo reach ، استدیویی جدید متولد شد که به نوعی تیم منتخب بازیسازان بزرگ را در اختیار داشت . این استدیو 343 Industries نام دارد و بهترین و خبره ترین سازنده گان صنعت گیم را برای ساخت Halo 4 گرد هم اورد ، که تیم DIRECT 3D هم از طرف Microsoft مامور پشتیبانی رسمی در ساخت بازی شد .

از طرفی در این نسخه که به نوعی یک سه گانه جدید است ، قهرمان اصلی این سری یعنی Master Chief هم بازگشته تا این بازی شروعی طوفانی برای ورود به نسل بعد باشد .
معرفی John-117 : معرف به :Master Chief :

07661614334549434367.jpg


John-117 ملقب به مستر چیف که متولد 2510 است . قهرمان اصلی انسانها در جنگ بزرگ با Covenant ها است که اکنون نزدیک به 50 سال سن دارد . کارهای چیف بود که باعث اتش بس میان انسانها، با نژادهای Flood و Covenant ها شد . مستر چیف از سن 14 سالگی وارد پروژه SPARTAN ها شد و بیش از 30 سال در جنگ های مختلف حضور داشته تا به فرمانده ای بی نظیر و قهرمانی افسانه ای تبدیل شود . بعد از پایان جنگ ها و اتفاقات HALO 3 ، مستر چیف از Cortana خواست که او را به خوابی مصنوعی فرو ببرد و بدین ترتیب قهرمان اصلی سری بعد از پایان اتفاقات HALO 3 تا زمان حال بازی جدید ، 5 سال در خواب مصنوعی بوده .

معرفی Cortana : هوش مصنوعی بازی :
Cortana_h3.png


Cortana بزرگترین و بهترین نتیجه برنامه است که در جریان برنامه پا به عرصه وجود گذاشت . Cortana هوش مصنوعی پیشرفته بازی است که در سال 2549 توسط دکتر Halsey ساخته شد . طبق تکنولوژی ای که انسانها در جریان برنامه SPARTAN داشتند ، هر هوش مصنوعی پیشرفته عمری 6 تا 7 سال داشت ، در صورتی که Cortana 8 سال عمر کرده و بسیار باهوش است . در سری جدید او مقداری عصبی شده و اگر اهمیت نقشش به اندازه چیف نباشد ، کمتر از او هم نخواهد بود .
معرفی DIDACT فرمانروای Promethean :

60259227983523088446.jpg


منفی ترین شخصیت در این سری جدید مطمئنا DIDACT رهبر Promethean ها است . او توانست طی جنگ بزرگی که بین انسانها و Forerunner ها درگرفت شهرت زیادی کسب کند و بدین تریتیب خود را نفر اول نژاد Promethean ( پرومتئان ها ) نامید . بعد از شهرت و قدرتی که کسب کرد با طرح بازسازی HALO ها مخالفت کرد و بعد از این مخالفت ، اعضای قدرتمند امپراطوری سیاره Requiem او را برای مدت نامعلومی تبعید کردند . DIDACT دشمنی سختی با Master Chief دارد و در جنگ بزرگ بین انسانها و Forerunner ها با Master Chief روبرو شده بود و همواره به خاطر Master Chief جایگاه و قدرت خود را در خطر میبیند . بنابر این مهمترین و بزرگترین دشمن Master Chief در این سری جدید همینDIDACT است که ارتش عظیمی را رهبری میکند .

قابل ذکر است که عدد 7 برای Forerunner ها عددی مقدس است و در واقع نمایانگر 7 سازه بسیار عظیم است که ارمانشهر Forerunner هاست . این سازه ها بسیار بزرگ هستند و تحت نیروی جاذبه در هوا شناورند . این سازه های عظیم به نوعی یک اکوسیستم هستند که شامل تمامی امکانات رفاهی برای زندگی اند . در جنگ سنگین بین انسانها و Forerunner این سازه ها از بین رفتند یا نابود شدند و رهبران امپراطوری سیاره Requiem در پی احیای ان بودند که مشهورترین فرمانده انها یعنی DIDACT که از نژاد Promethean ها است ، با بازسازی HALO ها مخالفت کرد . البته این سازه های عظیم جنبه دفاعی و موشکی هم داشتند . حالا که DIDACT بازگشته ، ارتش خود را هم جمع کرده تا هم بر علیه انسانها بجنگد و هم بر علیه Forerunner ها .


اطلاعات بیشتر
معرفی پروژه اسپارتانها در : Spartans Halo :

لینک زیر حاوی اطلاعات جامعی در رابطه با HALO : REACH / پروژه SPARTAN ها . شخصیت های مهم و مشهور این سری است .



داستان کلی ( بدون اسپویل ) Halo 4:

Halo 4 اغازگر سه انه ای جدید با حضور ( یا بهتر است بگوییم بازگشت ) Master Chief است . سه گانه ای که بعد از مدتها شامل تغییراتی گسترده شده و RECLAIMER نامگذاری شده . در این سه گانه جدید از خوابی مصنوعی بیدار میشود که اخرین حضورش ( به غیر از HALO : REACH ) بازی HALO 3 بوده .

بازی در سال 2557 میلادی اتفاق می افتد . یعنی زمانی که جنگ بین انسانها و Covenant تمام شده است . بعد از اتفاقاتی که در HALO 3 افتاد Master Chief توسط کپسول Cyro-Chamber به خوابی مصنوعی فرو رفت و به Cortana گفت که فقط در صورتی که اتفاق مهمی افتاد مرا از خواب بیدار کن . Master Chief در سفینه ای پیشرفته با هدایت Cortana ، به سیاره ای نامعلوم میرسند و در حال گذر از ان هستند که متوجه مشکلاتی در سفینه و سیستم ناوبری ان میشوند . بعد از مدتی Master Chief از خواب بیدار میشود و متوجه میشود که بر روی سیاره Requiem هستند و تنها یار فعلی او هم Cortana است . به نظر میرسد که سیاره خالی از سکنه است . اما Master Chief متوجه میشود که انها در سیاره Forerunner هستند که نژادی بسیار پیشرفته اند . این نژاد به قدری در زمینه تکنولوژی از زمینیان پیشرفته تر هستند که ، گروه UNSC به ناچار پروژه SPARTAN-IV را با کمک ( دکتر Dr. Catherine Elizabeth Halsey ) اغاز میکند ( که البته بابت کارهای قبلیش هم مواخذه میشود ) و امیدوارند که به پیشرفت های خوبی دست پیدا کنند . حاصل این پیشرفت ها دستیابی به ذره و کلاهخود هایی پیشرفته تر با قابلیت های بیشتر و همچنین توانایی هک سلاح های Forerunner ها و Covenant و حمل هوش مصنوعی است .

Halo-4-600x300.jpg

سفینه عظیم infinity که مستر چیف نزدیک 5 سال در ان به خواب مصنوعی فرو رفت .

قابل ذکر است که نژاد ها و Promethean ها ، هر دو با هم و در سیاره Requiem زندگی میکنند . منتهی به دلیل قدرت بسیار زیاد Forerunner ها ، انها قدرت کامل سیاره را در اختیار خود دارند . Promethean نژادی بسیار قدرتمند هستند که سلاح های پیشرفته ای هم دارند . Promethean ها در سری های قبلی جزء نژاد سخت ارتش Forerunner ها بودند که در حال حاضر با انها ناسازگاری دارند و نژاد Forerunner توانسته رهبر انها یعنی DIDACT را تبعید کند و این باعث درگیری بین این 2 نژاد شده .

گیم پلی :

استدیو 343 Industries به خوبی توانسته معجونی عالی را برای عاشقان سبک RPG فراهم کند . معجونی از سرعت ، قدرت و مبارزاتی بی نظیر . گیم پلی بازی واقعا عالیست و صد البته ایرادات کوچکی ه مدارد که اصلا قابل قیاس با این همه نکات مثبت نیست و به همین دلیل سعی میکنیم نکات مثبت گیم پلی را در کنار نکات منفی بیان کنیم تا حق مطلب را ادا کرده باشیم .

گیم پلی بازی همان گیم پلی مشهور این سری و وفادار به نسخه های قبل و با اندکی تغییرات ریز همراه است . مهمترین نکته مشترک این سه گانه جدید و سه گانه قبلی در محیط های وسیع ( SANDBOX ) ان است که این بازی را از سه گانه قبلی متمایز کرده .
همچنین برای اولین بار در این سری اندکی معما ب عنوان چاشنی به گیم پلی بازی اضافه شده که البته معمای اصلی و سخت نیستندو بیشتر شبیه پازلهایی هستند که با حل انها به سر منزل مورد نظر خود خواهید رسید . علاوه بر این موارد در این نسخه شاهد SETPIECE های بسیار عالی و زیبایی هستیم که در این نسخه های قبلی وجود نداشتند و در این نسخه به میان پرده هایی زیبا با تکنیک CG تبدیل شده اند .

halo-4.jpg


گیم پلی بازی شامل اضافه شدن موجودات جدید به دنیای HALO است که به Promethean معروفند . موجوداتی بسیار قدرتمند با وزرن 800 کیلوگرم و قدی حدود 4 متر که به کلی سبک گیم پلی بازی را تغییر میدهند . گیم پلی بازی شامل درگیری 3 نژاد انسانها ، Promethean و Forerunner ها است که هر کدام از این 3 نژاد با هم در حال جنگ و جدل اند و درگیری با هر نژاد هم استراتژی های خود را میطلبد .

در این بازی هم همانند نسخه های قبلی سواری وسایل نقیله زمینی و هوایی وجود دارد و بازیباز میتواند از تمامی وسایل نقیله موجود برای کار خود استفاده کند . البته مهم ترین مشکل این بخش که گاهی اوغات پیش می اید سوار نشدن یارهای همراه است که گاهی مسیر را گم میکنند و یا با تاخیر سوار میشوند . دیگر مشکل این بخش هم تیرهای بینهایت برای وسایل نقیله است که البته با توجه به تم بازی بد نمیباشد . همینطور باید به این نکته اشاره کرد که سواری بر انواع وسایل نقیله دشمنان در این بازی هم فراهم شده و حتی چیف میتواند دشمنان سوار بر وسایل نقیله را در حال حرکت پیاده کند و انها را متوقف کند .

واقعا یکی از جذاب ترین و زیبا ترین بخش های گیم پلی مربوط به درگیری و مبارزه Master Chief با Promethean هاست . موجوداتی که بسیار جان سخت و بزرگ هستند و از سلاح وتکنولوژیهای بسیار جالبی استفاده میکنند . همچنین یکی از مهمترین بخش های گیم پلی مربوط به ذره پیشرفته Master Chief میشود که دارای قابلیتهای زیادی است که به او اجازه مبارزه و درگیری با دشمنان را میدهد . همچنین چیف میتواند از پشت حرف خود را گرفته و یک FINISHER نهایی روی او اجرا کند که برای اولین بار به این سری اضافه شده . برخی از قابلیت های ذره به شرح زیر است :

halo412.jpg


قابلیت های ذره Master Chief

بازیبازان تمامی این قابلیت ها و CASTOMIZE های مربوط به ذره و اسلحه های Master Chief را میتوانند در بخشی به نام ARMOR ABILITY ببینند و انها را تغییر دهند . بخش CASTOMIZE بازی بسیار خوب طراحی شده و بازیباز با همان ذره و همان قابلیت ها قادر به بازی در شبکه یا به صورت CO-OP هم خواهد بود . در این بخش ازاد کردنی های بسار زیادی هم وجود دارد که شامل سلاح ، قابلیت های ذره و . میشود . همچنین خود قابلیت های ذره به بخش های کلاه خود ، سینه ، زانو و ... تقسیم میشوند که انگیزه زیادی را به بازیباز برای ازاد سازی این موراد میدهد .

- ACTIVE CAMO : قابلیتی که به چیف اجازه میدهد برای مدتی از دید دشمن پنهان شود که از ابتدای سری HALO وجود داشت .

- HARDLIGHT SHIELD : سپری ضد گلوله با مدت شارژ محدود . چیزی مشابه GIG های کاونانت ها .

- AUTOSENTRY : قابلیتی که باعث میشود یک مسلسل بزرگ بر روی شانه های Chief قرار بگیرد .

- EYE MASK : یک نوع دید مخصوص است که با کمک ان قدر به دیدن دشمنان پشت دیوار و اجسام هستید . چیزی مثل فیلم ( بیگانه و غارت گر ) .

- JETPACK : همانطور که از نامش مشخص است ، میتوانید با شارژی محدود به پرواز درایید .

timthumb.php


و قابلیتهای مختلف دیکری که به این نسخه اضافه شده از جمله حمل هوش مصنوعی و سپر حرارتی .

واقعا انقدر گیم پلی بازی سطح بالا و عالی است که ایراد خاصی را نمیشود به ان گرفت . در گیم بازی دشمنان جدیدی هم اضافه شده اند که برخی از انها به شرح زیر هستند :

دشمنان جدید


halo4-6-600x300.jpg

Promethean ها . خطرناک ترین دشمنان بازی

CRAWLER : نوعی Promethean که بسیار سریع است و بیشتر به صورت گروهی حمله میکند .

ALPHA CRAWLER : از نوع قبلی بسیار سر سخت تر و سریع تر است و به نوعی فرمانده محسوب میشود و به واسطه تاج های بنفش رنگ بزرگی که بر پشت دارد کاملا مشخص است . این گروه بیشتر از سلاح های دوربرد استفاده میکند و قدرت احضار سگهای وحشی ، پرنده تیر انداز و ربات پرنده را دارند .

WATCHER : رباتی پرنده که قابلیت خوب کردن و بهبودی 2 نوع قبلی را دارد و به وسیله شوالیه های Promethean ها احضار میشوند . این ربات اصلا سرسخت نیست و میشود انرا با چند تیر از بین برد .

KNIGHT BATTLE WAGON : خطرناک ترین شوالیه Promethean ها با قابلیت نامرئی شدن و سفر از نقطه ای به نقطه دیگر . سلاح های مورد استفاده این گروه بسیار خطرناک و قدرتمند است و تنها با یک شلیک میتوانند Master Chief را به دیار باقی بفرستند .

ELITE : شوالیه های Covenan ها . سربازانی قدرتمند با سپری حرارتی ، مغناطیسی که قابلیت شارژ مجدد را دارد . از قویترین سلاح ها استفاده میکنند که بیشتر موشک انداز است . این گروه قابلیت پرش و تعقیب و گریز و همچنین درگیری از نزدیک را دارد .

Forerunner ها : این نکته قابل ذکر است که فوررانرها به 2 دسته اصلی تقسیم بندی میشوند : البته اینها موجودنیستند و بیشتر شبیه دستگاه هایی هستند که در هوا به پرواز در می ایند . گاهی در بازی از همین سبک فوررانرها به کمک بازیباز هم می ایند که محصول ساخت زمین است که با لیزر هم کار میکنند . اما فوررانرهای فرا زمینی قدرت بسیار بیشتری دارند و توسط Promethean های شوالیه احضار میشوند که قدرت تخریب بسیار بالایی دارند . البته اکثر این فوررانرها به صورت ثابت هستند و حرکت نمیکنند که میتوان این مورد را به نوعی ایراد هم به حساب اورد .

دسته اول : 343 Guilty Spark و دسته دوم هم 05-032 Mendicant Bias نام دارد .

220px-Spark-halo3.jpg

شکل کلی Forerunner ها

علاوه بر این موجودات موجوات دیگری همچون Flood ها هم در بازی وجود دارند که نوعی انگل کرم مانند هستند . این موجودات در سری های قبلی هم حضور داشته اند و در این سری هم حضوری پررنگ دارند و علت برخی از درگیریها هم به خاطر وجود انهاست . این موجودات زیر مجموعه گروهی بزرگتر و قویتر هستند که به Gravemind ها معروفند . نهاست رشد این موجودات به اندازه 6 برابر انسانهاست که قدرت زیادی را به انها میدهد .


300px-Gravemindcapture.jpg

شکل یک Gravemind از نژاد Flood

اخرین موجودات این سری هم Covenant ها هستند که بازم در این سری حضور دارند و خود به دسته های مختلفی تقسیم بندی میشوند که مهمترین انها : با نام مستعار (Sangheili) / و Grunts با نام مستعار (Unggoy) / و .. هستند که بسیار قوی هستند . مخصوصا نوع اول این دسته که Elite نام دارد و خود به چند نوع مختلف تقسیم بندی میشود .


220px-Shieldandswordeq0.png

شکل کلی یک Elite فرمانده

گرافیک :

بی نقص ! به جرات میشود گفت بالاترین گرافیک کنسولی X360 متعلق به این بازی است و به جرات میشود گفت این بازی یکی از بالاترین گرافیک های تکنیکی بازی های این نسل را دارا میباشد . علت این گرافیک بی نظیر برای این بازی با محیطهای وسیع هم پشتیبانی رسمی و تکنیکی تیم DIRECT 3D مایکروسافت است . همانطور که میدانید کنسول X360 از API قدرتمند DIRECT X 10.1 پشتیبانی میکند و همین مورد قابلیت ساخت چنین گرافیک نرم و زیبایی را به سازندگان داده است . به این نکات باید استفاده از سیستم ذره ای و سیستم فیزیک وصدها منبع نور داینامیک را هم اضافه کرد و با یانکه هنوز موتور بازی نامی ندارد ، اما از همین الان میتوان مطمئن بود که این موتور قطعا برای نسل بعدی کنسولها طراحی شده است .

Halo4Achievements-CTFGameplay.jpeg

گرافیک بی نظیر بازی

تمامی بافت های موجود در بازی و همینطور TEXTURE های موجود بر روی دیوار و زمین با بالاترین کیفیت ممکن بر روی X360 طراحی شده اند و حتی دورترین بافت ها که ربطی به محیط اصلی بازی ندارند هم کیفیتی عالی دارند . ( میتونید با نزدیک شدن به دورترین قسمت های نقشه خودتون ببینید ) . DEPTH OF FIELD و DRAW DISTANCE محیط بازی هم بسیار بی نظیر ساخته شده است و دورترین سازه ها را میتوانید با مقیاسی عالی مشاهده کنید .

نورپردازی عالی این بازی حرفی برای گفتن باقی نگذاشته . نورپردازی حجمی بازی فوقالعاده زیبا از اب در امده و واقعا جاهایی در بازی هست که دهان بازیباز را تا مدتی باز نگاه میدارد . AMBIENT OCCLUSION تکنیکی است که باعث میشود نورپردازی و سایه است بر هر نقطه اثر خاصی داشته باشد . همینطور موتور بازی از تکنیک های HDR LIGHTING و HDR SOUND استفاده میکند که که باعث میشوند نور و صدا در هرجایی که بازیباز قرار دارد ، با توجه به فاصله او از منبع متفاوت باشد . واقعا تکنیک هایی کهدر موتور بازی استفاده شده بسیار زیاد است و البته از خیلی از این تکنیک ها استفاده درست و به جا هم شده .

شخصیت های بازی و طراحی مدل انها بسیار با کیفیت طراحی و ساخته شده اند و کیفیت بافت بینظیری دارند . این مورد در باره دشمنان بازی هم صدق میکند که بسیار با کیفیت و عالی ساخته شده اند و کیفیت بافت های به کار رفته در انها و چند ضلعی های موجود در طراحی انها بسیار زیاد و عالیست .

halo-4-featured-screenshot-2.jpg


طراحی محیط بازی هم که دست کمی از دیگر طراحی های بازی ندارد و میحط بازی بسیار عالی طراحی شده . هر چند برخی از قسمت های خطی است ، اما بسیار با کیفیت و عالی طراحی شده است و حس تنهایی در یک سیاره خالی از سکنه را به بازیباز منتقل میکند . در طراحی محیط از رنگهای روشن و زنده استفاده شده و بازیباز بارها در مسیر خود با سازه های عظیم در سیاره ریکوئیم برخورد میکند که نبوغ سازنده در طراحی محیط و بناهای عظیم را نشان میدهد .

از دیگر تکنیک های پیشرفته موتور هم میتوان موارد زیر را نام برد :


جلوه های دود و انفجار بسیار زیبا / میانن پرده های مبتنی بر موتور / هوش مصنوعی پیشرفته / پشتیبانی از جلوه های بصری عالی / پشتیبانی از محیط های وسیع و بدون لودینگ / پشتیبانی از جلوهای بصری فوق العاده / فیزیک پیشرفته و قابلیتهای صوتی بسیار قوی / پشتیبانی از یک تکنولوژی LIP SYNCE / جلوهای ذرات نور برای نورپردازی و ...

هوش مصنوعی و فیزیک :

هوش مصنوعی بازی کاملا وفادار به نسخه های قبلی مانده . همانطور که میدانید هوش مصنوعی درنسخه های قبلی عالی بود و نیاز به اندکی پولیش و باگ گیری داشت که دراین نسخه انجام شده . دشمنان به راحتی جاخالی میدهند ومکان خود را تغییر میدهند و حتی به سمت شما هجوم میاورند و شما را به دردسر میاندازند . فیزیک بازی هم نسبتا خوب است و البته برای این فیزیک در مورد سواری بر وسایل نقیله چندان مناسب نیست و بیشتر وسایل نقلیه موجود در بازی از زمینی تا هوایی به صورت ارکید طراحی شده اند .

صدا گذاری وموسیقی :


بی نقص ! با وجود اینکه Martin O'Donnell به همراه Bungie به Activision Blizzard پیوست اما خللی در زمنیه صدا گذاری این بازی پیش نیامد و بازی صدا گذاری و موسیقی بی نظیری دارد . بعد از این جدایی سران Microsoft تصمیم گرفتند که Neil Davidge را برای مدیریت بخش صدا گذاری دعوت کنند و او اجابت کرد و حال شاهد یکی از بی نقص ترین صدا گذاریهای موجود هستیم . قابل ذکر است که موتور بازی از صدای HDR SORRAUND و صدای دالبی 7.1 کانال به صورت MONO و STRRIO هم پشتیبانی میکند .


Neil_Davidge.png

Neil_Davidge اهنگ ساز و موزیسین جدید

از صدای بینظیر Promethean ها گرفته تا صدای Covenant ها و Flood ها ، همه و همه عالی ساخته شده اند . در زمنه موسیقی هم واقها شاهد تم هایی زیبا و حماسی از Neil Davidgeــی هستیم که تجربه ای در موزیک سازی بازی ها ندارد و کار اصلی او تهیه و تنظیم موسیقی گروههای راک و ... است . با این حال بازیباز یاد موزیک های بینظیر Martin O'Donnell میافتد . علاوه بر این موارد هم باید به دوبله و صدا گذاری شخصیت ها اشاره کرد که این موارد هم در سطحی بسیار بالا انجام گرفته نقصی ندارد .

نتیجه گیری :

واقعا HALO 4 سزاوار تعریف است . در اوج شکوه و زیبایی . سه گانه ای جدید و رستاخیزی جدید برای دگرکونی دنیاها . جنگی جدید و داستانی جدید با قهرمانی از خواب برگشته حکایت سری جدید HALO است که بازیبازان و طرفداران انرا میخکوب میکند .



امتیاز کلی : 9/6


داستان:
9
گرافیک : 10
گیم پلی : 9.5
هوش مصنوعی و فیزیک : 9.5
صدا گذاری وموسیقی :10


53524241574811033772.png


رنک جهانی و متاکرتیک تمامی سری های HALO را در این قسمت که میتوانید مشاهده کنید .

نکته 1 : رنک و متای HALO 4 هنوز منتشر نشده ( زمان نگارش این نقد )
نکته 2 : منبع این جدول : ویکی پدیا .

 
آخرین ویرایش:

574L|<3R

کاربر سایت
Oct 16, 2012
15
نام
محسن
نسخه قبلی رو که یه مرحله بازی کردم..... احتمالا این یکی باحالتر باشه....باید تا آخرشو برم..... نقد 10 روز جولو تر از عرضه بازی
 

آريوبرزن

کاربر سایت
Jul 17, 2012
18
نام
شهاب
ممنون. امتیازات شما و سایت های دیگه... نقل قول از ویکی پدیا و... که عالیه. امیدوارم Gamespotهم مثل همیشه یه امتیاز عالی به این بازی بده... دیگه 9.5 کمتر نباشه:d
توی اون تاپیک هم گفتم موسیقی، مناظر، دشمنان، وسایل حمل و نقل و هوش دشمنان و... کلا همه و همه فوق العادن:x
 

JeNeRaL ShAhiN

کاربر سایت
May 15, 2012
112
نام
شاهین رستم‌خانی
نه زیاد ناز نده بازی رو که اتفاقا سزاوار هم نیست!
.
اول مقدمه‌ات رو بگم: اون میانگینه 99 از 100 رو بینه کدوم امتیازا جمع کردی که این درومد..؟ دوم اینکه از کی تالا فروش دلیله قابله قبولی برای موفقیته یک بازی به حساب میآد..؟
.
بعدش از قصه‌ای که نمره 9 دادی بهش نمیفهمم چیزی من! یک قصه‌ی کلیشه‌ای که ماقبله لایه هست و نه فرازی و نه نشیبی داره چطور میشه نازش داد..؟
.
گیم‌پلی اون قدرها هم تعریفی نیست جانم! درسته بنیان‌گزاره این سبک یه جورایی میتونه به حساب بیاد اما توی کنترل‌ ماشین‌ها خیلی مشکل داره.. توی هوش مصنوعی مشکل داره (ادای هوشمندی درمیاره) و اساسا اون وسطه میدونه نبرد بد طراحی شده برای مبارزه
.
موسیقی عالیه هیچی نمیگم و تنها اتفاقه نظرمون
.
جدی..؟ به جرعت میشه گفت بی‌نقصه گرافیک..؟ انیمیشنای دشمنا که رو هواست! طراحی هنریم که ماشالله نداره! بافت‌های در و دیوارم توی تاریکی ظریف نیست.. فقط کات‌سین‌ها گرافیکش خوبه که اونم وقتی گیم‌پلی میاد تغییر میکنه.. آره پیشرفت کرده ولی نه 10..!!!!
.
پایان..!!!
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
نه زیاد ناز نده بازی رو که اتفاقا سزاوار هم نیست!
.
اول مقدمه‌ات رو بگم: اون میانگینه 99 از 100 رو بینه کدوم امتیازا جمع کردی که این درومد..؟ دوم اینکه از کی تالا فروش دلیله قابله قبولی برای موفقیته یک بازی به حساب میآد..؟
.
بعدش از قصه‌ای که نمره 9 دادی بهش نمیفهمم چیزی من! یک قصه‌ی کلیشه‌ای که ماقبله لایه هست و نه فرازی و نه نشیبی داره چطور میشه نازش داد..؟
.
گیم‌پلی اون قدرها هم تعریفی نیست جانم! درسته بنیان‌گزاره این سبک یه جورایی میتونه به حساب بیاد اما توی کنترل‌ ماشین‌ها خیلی مشکل داره.. توی هوش مصنوعی مشکل داره (ادای هوشمندی درمیاره) و اساسا اون وسطه میدونه نبرد بد طراحی شده برای مبارزه
.
موسیقی عالیه هیچی نمیگم و تنها اتفاقه نظرمون
.
جدی..؟ به جرعت میشه گفت بی‌نقصه گرافیک..؟ انیمیشنای دشمنا که رو هواست! طراحی هنریم که ماشالله نداره! بافت‌های در و دیوارم توی تاریکی ظریف نیست.. فقط کات‌سین‌ها گرافیکش خوبه که اونم وقتی گیم‌پلی میاد تغییر میکنه.. آره پیشرفت کرده ولی نه 10..!!!!
.
پایان..!!!

1- کدوم میانگین از 100 ؟ هر چی هست منبع داره ! دوم اینکه فروش بالا نشانه اینه که بازی مخاطب پسنده و این یعنی گیم پلی عالی .

2- داستان بازی واقعا لایق نمره ای کمتر از این نیست . داستان این بازی بسیار عظیمه . خیلی فراتر از این چند خط بالاست . تا جایی که چندین انیمیشن ( قبیل هیلو 4 ) از روی داستان بازی ساخته شده و ایون قدر این داستان پتانسیل بالایی داره که ساخت فیلم این بازی هم تایید شده . برای اینکه عظمت داستان این بازی رو ببینی میتونی به ادرس های زیر بری :

- Halo Nation - The Halo Franchise, Bungie, 343 Industries and more ( پورتال سری هیلو )
- Halo (series) - Wikipedia, the free encyclopedia

3- گیم پلی این بازی یکی از مخاطب پذیر ترین گیم پلی هاست . گیم پلی ای کاملا روون و عالی با نرمی فوق العاده ای که داره . هوش مصنوعی بازی همکه مطمئنا یه سر و گردن از تمام بازی های بازار بالاتره ! طراحی بازی هم بحث دیگه ای هست .

4- !!

5- گرافیک یه بازی تمام اون چیزهای دیداری ای هست که یه نفر میتونه ببینه .
از نظر مقایسه با نسخه های قبلی که فوق العاده پیشرفت داشته .
از نظر مقایسه با بهترین گرافیک های روز و بهترین موتورها هم اگر ، اولین نباشه ، جزو 5 تای اول هست . اینگرافیک تکنیکی ترین گرافیک این نسل بعد از 1 یا 2 تا بازی است .

فکر کنم که خودت هم فهمیدیکه بین کات سین ها و گرافیک بازی تفاوت خیلی خیلی زیادی قابل مشاهده نیست . این قدرت موتور بازیه که با تکنیک بی نظیر فریب چشم باعث این کار میشه .

موتور بازی کامل از نو نوشته شده و تمام انیمیشن ها و .. هم از نو تعریف شدن . نمیگیم ایرادی نداره اما جزو کاملترین بازی های و گرافیک های این نسله /.
-
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر