انتقاد کارگردان AC III از توجه رسانه ها به بازی های ژاپنی

Augustus

Caesar
کاربر سایت
Hutchinson_78841_screen.jpg

آقای Alex Hutchinson کارگردان هنری بازی ASSASSSI'S CREED III در صحبت هایش از بازی های ژاپنی و کسانی که آنها را نقد می کنند، انتقاد کرده است. اظهارات وی در پاسخ به این سوال مطرح شده است که چطور Nintendo قادر است یک سری بازی را در طول چند سال بدون کمترین
میزان انتقاد عرضه کند. وی در پاسخ به این سوال گفته است: "فقط نگاه کنید که چند تا از بازی های ژاپنی عرضه شده اند در حالیکه داستان شان نامفهوم بوده است. به هیچ وجه نمی شود از پای این داستان بی تفاوت گذشت اما خبرنگاران و منتقدان همیشه آن را فوق العاده قلمداد می کنند و سپس Gears of War عرضه می شود و احتمالا به بدترین داستان نویسی ممکن تبدیل می شود. با این حال من Gears of War را همیشه بالاتر از عنوانی مثل Bayonetta می دانم." Alex Hutchinson در ادامه عنوان کرده است: "من تصور می کنم گونه ای از نژادپرستی در این صنعت در حال رواج است، و بخصوص این مساله در مورد خبرنگاران وجود دارد. جایی که اشتباهات سازندگان ژاپنی بازی ها نادیده انگاشته می شود. من فکر می کنم نسبت به عملکرد آنها مهربانانه رفتار می شود." وی معتقد است که بازی ها باید بر اساس یک مقیاس ساده و مشخص مورد داوری قرار بگیرند و آن هم در پاسخ به خوب یا بد بودن داستان بازی ها خلاصه می شود.
منبع
{صفحه اصلی}
 
آخرین ویرایش:
آخه مردان مومن :d یه طوری میگین فشار انگار طرف سازنده ی Quantum Theory هست :|
باو AC هر سالی که اومده جزو بهترینا و پر فروشترینا بوده ! بعدم این نگفته همه ی بازیسازای ژاپنی داستان شر و ور مینویسن , گفته حتی اگه مثل بایونتا داستان خوبیم برای بازی نداشته باشن کسی نمیبینه ! منم خیلی به داستان GEOW فش دادم ولی به خدا در مقابل بایونتا شبیه خدا میمونه !
انصافا من دیدم 99% از بازیای ژاپنی نمره های بالا و نقدای مثبت میگیرن ! همین بایونتا یا Vanquish کلا چیزی به اسم داستان نداشتن سنگینتر بودن اما نمره های 9 و 10 بود که میبستن به نافشون ! درسته ژاپنیا داستان خوب و بازی خوب زیاد دارن اما به همون اندازه هم آشغال تولید میکنن ! بازیای غربی از هر 10 تا 5 تاش زیر 5 هست تو میانگین امتیاز اما بازیای ژاپنی از هر 10 تا 9 تاش نقدای فوق مثبت میگیرن ! به نظر من که طرف کاملا درست گفته ...
 
در این که این نسل ژاپنی ها تر زدن هیچ شکی نیست اما وقعا GEOW داستانش بهتر از Bayonetta بود ؟ lol داره به خدا هرچقدر هم GEOW رو ازش خوشم بیاد و باهاش حال کنم در این مورد اصلا حرفی برای گفتن نداره بخش داستان منظورمه .

در این سبک که همیشه فضایی ها حمله میکنن و .... دیگه داستانش به قول بچه ها آبکی شده . شده مثل داستان زامبی ها که یک دفعه یه منطقه زامبی میشن باید یا خودت رو نجات بدی یا بقیه رو هیچ چیز .... نداره تو این بخش یه RE داشتیم که انم از دست رفته دیگه با همین بخش تر زدن ژاپنی ها این نسل .

کلا بهتره به این بابا گفته بشه بازی خوب بساز عمرا هیچ کی نمیتونه دهنش رو باز کنه چیزی بگه مگه ND نیست با سری آنچارتد یا اسکایرم نبوده اینها که ژاپنی نبودن منتقد ها به به و چه چه میزدن شما بازی خوب بساز هرچقدر هم بخوان چرت و پرت بگن با بازی خوب میزنی تو دهنشون .
 
آخه مردان مومن :d یه طوری میگین فشار انگار طرف سازنده ی Quantum Theory هست :|
باو AC هر سالی که اومده جزو بهترینا و پر فروشترینا بوده ! بعدم این نگفته همه ی بازیسازای ژاپنی داستان شر و ور مینویسن , گفته حتی اگه مثل بایونتا داستان خوبیم برای بازی نداشته باشن کسی نمیبینه ! منم خیلی به داستان GEOW فش دادم ولی به خدا در مقابل بایونتا شبیه خدا میمونه !
انصافا من دیدم 99% از بازیای ژاپنی نمره های بالا و نقدای مثبت میگیرن ! همین بایونتا یا Vanquish کلا چیزی به اسم داستان نداشتن سنگینتر بودن اما نمره های 9 و 10 بود که میبستن به نافشون ! درسته ژاپنیا داستان خوب و بازی خوب زیاد دارن اما به همون اندازه هم آشغال تولید میکنن ! بازیای غربی از هر 10 تا 5 تاش زیر 5 هست تو میانگین امتیاز اما بازیای ژاپنی از هر 10 تا 9 تاش نقدای فوق مثبت میگیرن ! به نظر من که طرف کاملا درست گفته ...

سازنده هر بازي كه ميخاد باشه.چه ربطي داره آخه.جواب هر حرف بي ربط رو بايد داد.دليل نميشه چون طرف سازنده AC هست هرچي ميگه درست باشه.

اينم جو اين فرومه كه ملت فكر ميكنن اكثر بازيسازها خدا هستند و هر چي بگن حكم آيه ي الهي رو داره.

همون طور كه من و 100 نفر ديگه گفتيم ارزش اين بازيها به گيم پليشون هست.اگر اين بازي داستانش هم عالي بود مطمئن باش ميانگين امتيازيش 89 نبود حتما بالاي 95بود.
 
گفته حتی اگه مثل بایونتا داستان خوبیم برای بازی نداشته باشن کسی نمیبینه ! منم خیلی به داستان GEOW فش دادم ولی به خدا در مقابل بایونتا شبیه خدا میمونه !
انصافا من دیدم 99% از بازیای ژاپنی نمره های بالا و نقدای مثبت میگیرن ! همین بایونتا یا Vanquish کلا چیزی به اسم داستان نداشتن سنگینتر بودن اما نمره های 9 و 10 بود که میبستن به نافشون !

درباره ی ربط داستان و بازی های H&S:

http://forum.bazicenter.com/thread220/page271/#post2128262
 
حرفش رو باید طلا گرفت. وقتی ژاپنیا میان چرت و پرت میسازن با چارتا دختر چشم درشت و دامن کوتاه که دوزار Production Value نداره بازیشون و بیشتر از بازیای غربی تحویل گرفته میشن، باید هم یکی بیاد همچین حرفی بزنه بالاخره.

سینا خفه شو!:دی

به عنوان مثال همین داستان رو که ایشون مثال زده بیاییم بررسی کنیم:

خوب کسی هست که معتقد باشه مثلا داستان GeoW یا UC و ... بهتر از MGS یا FF و SH و ... هست؟ خوب اگه هست حتما خودش رو به یه روانکاو معرفی کنه! اگه بخوای مشت نمونه خروار مقایسه کنی داستان پردازی ژاپنیه خیلی بهتره (همونطور که در مقابل به لحاظ فنی قضیه برعکسه و ژاپنی ها تعطیلن!)

اما از بحث روی جزییات که خودمون رو خلاص کنیم و بخوایم کلی نگاه کنیم هیچ کس نگفته بازی های ژاپنی بهتر از بازی های غربی هستن یا برعکس چون چنین مقایسه از پایه ایراد داره و نشون دهنده درک پایین مطرح کننده از مقوله گیم هست. اما اگه مثلا یه بازی مثل Mario میاد خیلی راحت امتیازهایی رو میگیره که همین AC تو خواب هم نمیبینه مشکل از mario نیست، از منتقدها هم همینطور، حتی تقصیر رو نمیشه گردن نگاه متفاوت هم انداخت، جواب خیلی ساده هست. Mario از AC بهتره!

الان اینجا نیای بگی های چجوری Mario رو که پلتفرمره با AC که فلانه مقایسه کردی. اگه کتاب های مربوط به گیم رو خونده باشی، خصوصا ماله راف کاسترو، میبنی که جمیع بازیسازان بزرگ میگن بازی ها رسالتشون "سرگرم کردن" هست و هر بازی رو میشه با این فاکتور مقایسه کرد، حتی Fifa رو با UC! اکثر سازنده های قدیمی ژاپنی بخاطر تجربه خیلی بالاشون بهتر از هر کسی میدونن مفهوم اصلی یک بازی رایانه ای چیه؟ خصوصا Nintendo چون سابقش تو ساخت بازی به قبل از تولد پدر بزرگ همین آقای الکس میرسه! اینو من نمیگم، مطالعه داشته باشی میبین که بیشتر بازی سازها بهش معتقدن! برای همین هم هست که میاموتو بازی میسازه از منتقدین تا گیمرها جلوش تعظیم میکنن!

ایشون هم اگه متوجه بشه که هدف هر بازی در درجه اول و آخر سرگرم کردن هست نه دادن پیام اخلاقی و چه و چه و چه دیگه اینجوری دری وری نمیگه!
 
یکی به این آقا بگه بازیسازان ژاپنی خلاقیت دارند، مفهوم بازی‌سازی رو می‌فهمند و خواسته گیمر رو درک می‌کنند و نمیان یک فرمول موفق را با یک سناریوی آبکی هر ساله به خورد جماعت گیمر بدند. برای همینه که همیشه بازیهاشون مورد توجه منتقدها هست.
 
کله سریه AC قشنگی و سرگمیش اندازه ی ماریو کنسول میکرو نمیشه....یه بار اگه تونست یه بازی بسازه که ملت همه حال کنن بعدا بیاد بگه اونا بلد نیستن بازی درست کنن....من خودم بیشتر بازی ها کنسول ds رو با شبیه ساز تو کامپیوتر میزنم .بیشترش هم ژاپنیه.گرافیکم که اصلا نداره...ولی قشنگه. حالش از 100 تا AC بیشتره....البته نمیگم بازی های غربی بدن....بهترین بازی ای که بازی کردم Soul reaver بود که اخره همه ی داستاناس و گیم پلی خیلی باحالی داشت...برای سال 99 هم هستش....dragon age 1 اخره همه ی بازیاست....مثلا الان دارم darksiders 2 بازی میکنم ...واقعا قشنگه...شماره ی یکشم قشنگ بود
ولی یه بازی به اسم Chrono Trigger که قدیمی هم هستش،ژاپنی هستش ...100 تای همه ی این بازیا داستان داره
AC1 خوب بودش ولی AC2 که خیلی ضایع بود ....یعنی اون که داستانش از ماریو هم ضعیف تر بود ....اگه بازی ساز Elder skryim یا heavy rain میومد یه چیز میگفت باز یه چیزی...
 
آخرین ویرایش:
یکی به این آقا بگه بازیسازان ژاپنی خلاقیت دارند، مفهوم بازی‌سازی رو می‌فهمند و خواسته گیمر رو درک می‌کنند و نمیان یک فرمول موفق را با یک سناریوی آبکی هر ساله به خورد جماعت گیمر بدند. برای همینه که همیشه بازیهاشون مورد توجه منتقدها هست.
مثل RESIDENT EVIL ها و DMC كه اصلا سناريو ابكي هرساله ندارند و كاملا به خواسته گيمر توجه ميكنند.
 
مثل RESIDENT EVIL ها و DMC كه اصلا سناريو ابكي ندارند و كاملا به خواسته گيمر درك ميكنند.

اتفاقاً دوتا مثال زدی که به شدت از ریشه‌هاشون دور شدند و نسخه‌های جدیدشون با ایده‌های غربی ساخته میشه. ضمناً اگر شما داستان دو بازی RE و DMC رو آبکی می‌دونید حرفی برای گفتن نمی‌مونه.
 
منم باهاش هم عقیدم !

الان بازیهای ژاپنی رو دارن میپرستن و هرچقدرم اشکالات مسخره ای داشته باشه میگن حکمتی توشه ولی بازی های دیگه نه !:|

حالا داستان رو نمیدونم چرا گفته بد ( چون ACسازه N00B_ه :d ) ولی کلا تم بیخودی این بازیها دارن ! کار بازی سازای ژاپنی هم فقط از خود رازی بودن و توهین به بازیهای دیگست ...
 
هر چقدر هم چرند گفته باشه نژاد پرستی‌ رو گًل گفته منتقد‌های جوگیر (که نمونش تو همین مجلات داخلی‌ ایران هم بیداد میکنند) می‌خواد بگه من خیلی‌ خفن و خاصم میاد .... به call میگه پیف پیف بعد یه بازی ژاپنی ds معلوم نیست از کجاش در میاره نقد می‌کنه میگه اوف عجب داستانی‌! حالا واسه کاراکتر اصلی‌ صدا هم نزاشتن ها!
 
اتفاقاً دوتا مثال زدی که به شدت از ریشه‌هاشون دور شدند و نسخه‌های جدیدشون با ایده‌های غربی ساخته میشه. ضمناً اگر شما داستان دو بازی RE و DMC رو آبکی می‌دونید حرفی برای گفتن نمی‌مونه.

تا اونجايي كه بنده ميدونم RE هنوزم در دست سازندگان ژاپني هست . برعكس اين نشون ميده كه چقدر سازنده هاي ژاپني هي طرفداراشون اهميت ميدند كه بازي هاي به اين مهمي رو ميدن دست مشتي ادم بي عرضه و سازنده هاي كم كار . اين اوج مشتري پروريشون هست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or