انتظارات از اکس باکس در نسل نهم ( تایپک مخصوص اخبار و شایعات مربوط به اکس باکس نسل بعدی)

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی

105187

هر لحظه که به کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 سال جاری نزدیک میشویم ، پیش بینی هایمان هم هر لحظه در باره معرفی های این کنفرانس هم بیشتر میشود . حال تصور کنید که امسال آخرین سال نسل 8 هم باشد و لحظه به لحظه منتظر معرفی کنسول نسل بعدی این شرکت باشیم ... چه بازی های معرفی میشوند؟ ... چه استودیو هایی نمایش دارند ؟ ... چه افراد معروفی رو استیچ می آیند ؟ یا طبق اتفاقات اخیری که برای اکس باکس رخ داده چه استودیو هایی تصاحب شده اند؟

حالا بیایید با علم به این که به پایان نسل هشتم کنسول های بازی رسیده ایم ، انتظاراتمان را از اکس باکس در نسل بعد جمع بندی کنیم.

میتوانید تمام مصاحبه ها و مقالات و شایعات مربوط به نسل بعدی اکس باکس را در این تایپک قرار بدهید
***

-*باید ها*-

اول: گرفتن عبرت از اشتباهات گذشته

105188
گیمر کنسول اکس باکس باشید و این نسل از دست مایکروسافت رنج نکشیده باشید؟ کاملا قابل درک هست ... مایکروسافت به قدری مفتضحانه نسل هشتم را برای طرفدارانش رقم زد که اگر بگوییم رقابت را از همان لحظه معرفی اکس باکس وان به رقیب خودش سونی واگذار کرد ، بی راه نگفته ایم. شتاب زدگی در معرفی مشخصات سخت افزاری باعث شد سونی فاصله معرفی دو کنسول را غنیمت شمارد و کنسول خودش را که از قضا بسیار ضعیف تر از وان بود را با 40 درصد قدرت بیشتر نسبت به وان عرضه کند . از آن طرف شاهکار مدیریتی دان متریک (بخوانید قاتل اکس باکس) که همه جور قوانین دیکتاتوری برای کاربران در درون وان در نظر گرفته بود هم داشته باشید تا عرض کنم که اکس باکس را تا مرز فروخته شدن به آمازون پیش برد... در کنار این ها باید مایکروسافت یک کلکسیون در شان طرفدارانش برای عناوین زمان عرضه کنسول نسل بعدی اش در نظر بگیرد .... درسی که مایکروسافت باید بگیرد عدم شتاب زدگی و کاربر دوست بودن است.

دوم: سخت افزار ، کاربران قدرت فنی کنسول را ملاک قرار می دهند!
105190
صادقانه بگویم مایکروسافت همه راه ها را برای رنجاندن کاربران اکس باکس در نسل هشتم را به کار گرفت ، حتی طرفداران وفادار اکس باکس! اگر شما باشید حاظر به خریدن کنسول 500 دلاری با سخت افزاری به شدت ضعیف 1.3 ترافلاپسی با سوهان روحی به نام کینکت خواهید بود؟ حالا در نظر بگیرید 90 درصد بازی های موجود نسل هشت را هم حتی در رزولوشن 1080p هم نمیتواند اجرا کند بد تر از آن در رزولوشن های پایین تر از آن هم عملکرد فاجعه باری داشته باشد ... البته که مایکروسافت با تعویض تیم طراح سخت افزار ، شاهکار مهندسی به نام اکس باکس وان اکس را عرضه کرد اما باید حسابی قوای خود را برای معرفی سخت افزار جدید نسل نهمی جمع کند تا نکند دوباره اتفاقات اسفناک ابتدای نسل هشتم رخ دهد.
سوم: شبکه لایو عالی هست اما باید عالی تر از این شود!
105191
همه ی ما قبول داریم که سونی این نسل را با عنوان برنده به پایان می رساند، اما آیا مایکروسافت بازنده نسل بود؟ من که چنین فکر نمی کنم! مایکروسافت عوض گذاشتن زمان بیهوده بر روی سخت افزار شکست خورده اش سعی کرد توجه خود را معطوف بازوی اصلی و سنتی اش یعنی نرم افزار کند ! این شرکت حدود سه نسل میشود که کنسول میسازد و اگر در زمینه ای قدرت برتر و دست بالایی را داشته باشد آن نرم افزار و به طور واضه شبکه قدرتمند XBOX LIVE است. این نسل هم آن ها سعی کردند تا نمونه های جدیدی از کسب و کار اکس باکس را با معرفی سرویس ها و طرح های بشدت جذابی امتحان بکنند که دست برقضا بشدت مورد توجه کاربران شبکه لایو هم قرار گرفت ... ابتدا از سرویس پشتیبانی از بازی های نسل قبل که شاهکاری در نوع خود بود تا معرفی سرویس فوق العاده گیم پس و جدیدا هم گیم پس التیمیت . همه اینها با اینکه برای فن های اکس باکس راضی کننده هستند اما برای نسل بعد کافی نیستند ، سونی هم شاید بزودی با الگو برداری از همین ها سرویس خودرا راه اندازی بکند و آن وقت مایکروسافت چه برتری دارد؟ بیایید خوش بین بمانیم که مایکروسافت عاقل باقی بماند و نسل بعد هم با سرویس های نو آورانه ماررا مهمان کند!

چهارم: محتوا ... محتوا ... محتوای قابل بازی!!!
105192

حتی خوش بین ترین کاربر اکس باکس هم قبول دارد ، اصلا اوضاع انحصاری های اکس باکس وان جالب نبود ... بدهم نبود، اما بعد از نسل خاطره انگیز هفتم آیا چنین بازی هایی عطش گیمیری را ارضا می کند؟
بدتر از آن حتی بعضی بازی ها را اصلا تجربه نکردیم (مثل اسکول باند یا فیل لجندز) یا بازی های بودند که اصلا فکر کردن به آن ها هم وقت تلف کردن بود( مثل State of Decay یا Recore یا We happy few ) ... امیدواریم تیم تازه نفس XBOX GAME STUDIOS با مدیریت مت بوتی بتواند نسل بعد را قدرتمندانه و البته با ثبات و آزادی عمل بیشتر پشت سر بگذارند و چه بسا شاهد پیوستن استودیو ها و اشخاص شاخص نیز به اکس باکس گیم استودیوز باشیم .

پنجم: شاید یک آرزو باشد اما شاید روزی دوباره XBOX Entertainment را ببینیم ...
105193
تا قبل از تعطیلی ، این بخش اکس باکس وظیفه ساخت سریال ها و کتاب های مصور اقتباسی از بازی های اکس باکس را برعهده داشت ،ولی به دلایلی تصمیم بر بسته شدنش گرفته شد ... اما حالا یک فرصت به وجود آمده ؟! دیزنی با شخصیت های مارول پول پارو می کند پس چرا مایکروسافت چنین نکند؟ از Sci- Fi هیلو بگیر تا اکشن های نفس گیر گیرز تا فانتزی زیبا فیبل ... آثار رمدی هم که یک کریستوفر نولان را کم دارند! همین الآنش هم فیلم اقتباس شده از gears of war در مراحل پیش تولید است، سریال هیلو شبکه شوتایم درحال ساخت است و کوانتوم بریک هم تجربه موفقی داشته ... کارگردان های بزرگی هم علاقه به دنیای بازی هیلو نشان داده اند همچون اسپیلبرگ کبیر یا پیترجکسون بزرگ و نیل بلومکمپ عاشق مستر چیف ... بگذارید رویا پردازی کنیم که روزی مسترچیف در کنار مارکوس فنیکس دربرابر ژنرال رام قرار بگیرند!!!

نباید ها

اول: مایکروسافت عزیز، خواهشا دست از سر بازی ها آنلاین محور بردار !!!
سو تفاهم نشود! اصلا بازی های آنلاین بد نیستند اما میدانید؟ این نسل مایکروسافت انگار روی دکمه جاست مولتی پلیر نشسته بود!!! تایتان فال بعد هیلو 5 بعد SOT بعد SoD و در نهایت شاهکار بازی های تاریخ Crackdown 3 دیگر نیاز به توضیح بیشتر نیست!!!

دوم : سخت افزار اضافی ممنوع!!!
فکر نکنم دیگر تحمل کینکت یا چیز شبیه آن را داشته باشید!!! بیخیال esRAM و فلان RAM هم بشوید ...

سوم: توجه به Cloud نباید حواس هارا از سخت افزار فیزیکی دور کند
ابتدا اگر اجرای بازی از طریق پلتفرم ابری را آینده دور صنعت بازی تصور میکردیم اما با ظهور ناگهانی گوگل استادیا ، انگار نسل نهم شاید آخرین شکوه سخت افزار ها باشد. البته مایکروسافت هم XCloud را دارد با کتاب خانه ای بشدت قوی تر و مملو ازبازی و پشتوانه ای به نام شبکه لایو که نسبت به گوگل دست بازتر و مشتی قوی تر هم در اختیار دارد... اما نسل نهم جای این رقابت نیست ... حداقل نه اوایل آن ! تا جا افتادن این متد جدید اجرای بازی ها شاید در اواسط نسل باشیم و تا آن موقع داریم با سخت افزار و شکل سنتی بازی می کنیم ، به این راحتی ها هم که تغییر پذیر نیستیم! پس مایکروسافت بایدعاقلانه تر عمل کند و هیچ عجله ای در اجرای برنامه هایش برای XCloud نداشته باشد.

چهارم : هایپ گاهی اثر منفی دارد!!!
105194
delivery hype

اضافه سخن نمی گویم! فقط نگاهی به عناوین شاهکاری مثل crackdown یا Sea of Thieves بیندازید با ان همه هایپ قبل از عرضه وقتی با آن ها مواجه شدید و بازی شان کردید چه حسی داشتید؟




***

به پایان این مطلب رسیدیم و امیدوارم سرتون را درد نیاورده باشم
میتونید از تایپک برای قرار دادن اخبار ، مصاحبه ها و مقالات و شایعات مربوط به کنسول نسل بعدی مایکروسافت استفاده کنید....
 

Attachments

  • xbox.png
    xbox.png
    75.3 KB · مشاهده: 23
  • Embargoed_Confidential_Studios-Asset-630x354.jpg
    Embargoed_Confidential_Studios-Asset-630x354.jpg
    71.6 KB · مشاهده: 22
  • xbox-FA.jpg
    xbox-FA.jpg
    74.3 KB · مشاهده: 16

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
چند سال پیش اسپسنر میگفت لازم نیست ماهم مثل سونی دست به چک بشیم ... ولی اوضاع مثل اینکه بعد چند سال عوض شده :D:D:D
اجازه نفس کشیدن نمیدن ، دائما درحال بزرگ کردن تیم هاشون هستند!!!
Turn 10 Expands With GTA V, RDR2 Devs for Next Forza Game – FullThrottle Media

اون دست به چک شدن برای خریدن کانتنت انحصاری و انحصار زمانی کردن و ... بود نه خرید استودیو یا استخدام نیروی جدید و قرار داد ساخت بازی با استودیوهای دیگه.
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
اسپنسر گفته بوده قرار نیست کسی رو استخدام کنن؟؟ خیلی عجیب واقعا طراح و برنامه نویس استخدام کردن
اون دست به چک شدن برای خریدن کانتنت انحصاری و انحصار زمانی کردن و ... بود نه خرید استودیو یا استخدام نیروی جدید و قرار داد ساخت بازی با استودیوهای دیگه.
البته نمیخوام مبالغه کنم ولی اون دوران همچین پولی هم به بخش اکس باکس نمیرسید که بخواد خرج کنه ... از نخاله های زمان بالمر فقط تری مایرسون بود که تقریبا تمام بودجه عملیاتی مایکروسافت رو برای بخش ویندوز گرفته بود و نتیجش هم فاجعه هایی مثل ویندوزفون&موبایل و ویندوز 8 بود ، دیگر بخش های مایکروسافت تا 1-2 سال پیش تقریبا بودجه ای دربرابر ویندوز نمیگرفتند ... خدارو شکر نادلا انداختش بیرون و سریعا بعدش اسپنسر و بخش تحت کنترلش رو به تیم عملیاتی مایکروسافت اضافه کرد
 
آخرین ویرایش:

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
#شایعه:
پتنتی از کنترلر اکس باکس (احتمالا نسل بعدی) که نسل بعدی الیت کنترلر های این کنسول نیز خواهند بود منتشر شده که سال 2018 به ثبت رسیده است، در این کنترلر گیمر میتواند با زدن ضربه بخش های خاصی از آن عملیات خاصی را در هنگام جریان گیمپلی بازی اجرا کنند ...در واقع این کنترلر دارای سنسور های هپتیک (که سابقا در ایرپاد ها اپل برای دادن فرمان خاص با ضربه زدن به بخش های خاص ایرپاد استفاده میشد) است تا کاربر بتواند اعمال بیشتری در روند بازی انجام دهد ... 106376
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
AMD در نمایشگاه E3 امسال از تراشه های نسل بعدش رونمایی میکنه که باید پردازنده های گرافیکی NAVI باشند ، چون که تو CES گذشته از پردازنده های 7 نانومتری ZEN رو نمایی کرده بود عدد 7 هم تو هورایزن معلومه ...
Annotation 2019-05-15 090220.jpg
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
mat corcoran بعنوان سرپرست طراحی شخصیت به the initiative پیوسته
106798

Sze Jones هم که سابقه کار در وایلدکارد و ناتی داگ و کریستال داینامیکز هم داره به عنوان طراح شخصیت در همین استودیو فعال هست
106799

خبر بعدی هم اینه که moon studio در حال جذب نیرو برای پروژه های خودش هست ( نکته همین که پیش از 1 پروژه در حال کار دارند)
106800
 

X B I T B

کاربر سایت
Apr 11, 2019
621
بیشترین انتظاری که اکثر ما ایرانیا از XBOX نسل بعد و کلا همه ی کنسولای نسل بعد داریم اینه که زود نهایت سه سال هک شن =))
هک با وجود اکانت های افلاین معنایی نداره
کاری که همین الان دارن با ONE انجام میدن و اکانت میریزن با یه مبلغ ناچیز و کلی بازی
و دیگه هکی وجود نداره
نسل بعدم هم همین طوره دیگه با وجود این اکانت ها نیازی به هک نیست
 

Aperture

کاربر سایت
Apr 30, 2012
1,381
هک با وجود اکانت های افلاین معنایی نداره
کاری که همین الان دارن با ONE انجام میدن و اکانت میریزن با یه مبلغ ناچیز و کلی بازی
و دیگه هکی وجود نداره
نسل بعدم هم همین طوره دیگه با وجود این اکانت ها نیازی به هک نیست
کلا ایده ال من برای هک اینه که یه کنسول بکوارد داشته باشه مثل وان هکم بشه بتونه بازی ها رو از طریق هارد و فلش بازی کنی نه از روی دیسک کپی بازی های بکوارد هم همین طور و بتونی با بازی های اورجینالش هم انلاین بازی کنی بدون ترس از بن شدن خیلی عالی میشه :hearteyes:
اکانت والا زیاد چیز جالبی نیست به نظر من هم اینکه اصلا نمیتونی کنسول رو انلاین کنی هم این که کی حوصله داره کنسول رو بزاره زیر بقلش ببره براش بازی بریزن قیمتش هم نسبتا گرونه به عنوان هک راستی یه سوال برام پیش اومد بازی های بکوارد 360 و ایکس باکس اورجینال رو هم میشه با اکانت هکی ریخت رو دستگاه؟
 

Aperture

کاربر سایت
Apr 30, 2012
1,381
کلا من زیاد علاقه ای این نسل به PS4 نداشتم نه این که بد باشه ولی باهاش حال نکردم با ایکس باکس وان حال کردم هر چند که اشکالات زیادی داشت چند وقت پیش به خودم گفتم چرا این کنسول هک نمیشه PS4 هک شد ولی این نشده هنوز رفتم سایتای خارجی زبان یه مقدار سرچ کردم فهمیدم دو دلیل عمده داره هک نشدش یکی اینکه زیاد اهمیتی نداره هکش برا هکرا و دوم اینکه سیستم امنیتیش وحشتناک بالاست خیلی خفنه سیستم امنیتیش برعکس 360 که اصلا نمیدونست امنیت چیه وان خیلی خیلی امنیتش بالاست ولی یه روز هک شه بازی های بکوارد هم هکی اجرا کنه حتما یدونه میخرم چون انگار رفتی 3 تا کنسول خریدی یه حسی بهم میگه اواخر این نسل یا اوخر نسل بعد هک میشه بالاخره
 

X B I T B

کاربر سایت
Apr 11, 2019
621
کلا ایده ال من برای هک اینه که یه کنسول بکوارد داشته باشه مثل وان هکم بشه بتونه بازی ها رو از طریق هارد و فلش بازی کنی نه از روی دیسک کپی بازی های بکوارد هم همین طور و بتونی با بازی های اورجینالش هم انلاین بازی کنی بدون ترس از بن شدن خیلی عالی میشه :hearteyes:
اکانت والا زیاد چیز جالبی نیست به نظر من هم اینکه اصلا نمیتونی کنسول رو انلاین کنی هم این که کی حوصله داره کنسول رو بزاره زیر بقلش ببره براش بازی بریزن قیمتش هم نسبتا گرونه به عنوان هک راستی یه سوال برام پیش اومد بازی های بکوارد 360 و ایکس باکس اورجینال رو هم میشه با اکانت هکی ریخت رو دستگاه؟
نمیدونم میشه ریخت یا نه ولی احتمالا که بشه
باید از فروشنده بپرسی
 

gamer123456

کاربر سایت
Feb 27, 2019
355
هک با وجود اکانت های افلاین معنایی نداره
کاری که همین الان دارن با ONE انجام میدن و اکانت میریزن با یه مبلغ ناچیز و کلی بازی
و دیگه هکی وجود نداره
نسل بعدم هم همین طوره دیگه با وجود این اکانت ها نیازی به هک نیست


این قابلیت مایکروسافت عمدا فعال گذاشته که بشه روی هر چند تا دستگاه که خواستی بتونی اکانت خودتو هوم کنی بعد غیر فعالش کنی
در نتیجه نسل بعد این قابلیت به این راحتیا قابل استفاده نخواهد بود و هر اکانت به تعداد محدودی میشه HOME کرد
در نتیجه در آینده احتمالا باید اکانت اشتراکی استفاده بشه

کلا ایده ال من برای هک اینه که یه کنسول بکوارد داشته باشه مثل وان هکم بشه بتونه بازی ها رو از طریق هارد و فلش بازی کنی نه از روی دیسک کپی بازی های بکوارد هم همین طور و بتونی با بازی های اورجینالش هم انلاین بازی کنی بدون ترس از بن شدن خیلی عالی میشه :hearteyes:
اکانت والا زیاد چیز جالبی نیست به نظر من هم اینکه اصلا نمیتونی کنسول رو انلاین کنی هم این که کی حوصله داره کنسول رو بزاره زیر بقلش ببره براش بازی بریزن قیمتش هم نسبتا گرونه به عنوان هک راستی یه سوال برام پیش اومد بازی های بکوارد 360 و ایکس باکس اورجینال رو هم میشه با اکانت هکی ریخت رو دستگاه؟


نکته اول اینه که اکانت هایی که روی XBOX ONE بازی میریزن هکی نیستن
این اکانت ها متعلق به همون شخصی که بازی هارو میریزه ، بازی های داخل اکانت هم قانونی خریداری شدن
فقط مایکروسافت اجازه داده بی نهایت بتونی اکانت رو Home کنی روی کنسول و ایرانی ها دارن از این قضیه سو استفاده میکنن
بازی های 360 و ارجینال هم قابل نصصبه به شرطی که صاحب اکانت اون بازی خریداری کرده باشه داخل اکانت
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
دقت کردین پارسال ماکرو رسما نسل بعدشو تایید کردو سونی الان داره جولون تکنولوژی های مختلف ps5 رو میده و ماکرویی ک خودش مشتاق به سمت جلو و اکس باکس بعدی بود چقدر محکم سکوت کرده
بنظرم اتفاقای خیلی خوبو بزرگی تو راهه که اکس باکس مثل 360 قراره تو اوج برگرده
 

angel of grief

کاربر سایت
Sep 12, 2010
202
دوستان سلام
می دونم اصلاً جاش نیست
شرمنده بازم
من تا الان کنسول نداشتم فقط با pc بازی میکردم ولی الان با توجه به گرونی گرافیک به کنسول رو اوردم، لنگ چهارتا بازی اختصاصی سونی هم نیستم
با توجه به اینکه شنیدم xbox کپی خورش راحتر از ps4
و دسته‌ی ایکس‌باکس به دسته من خیلی بهتر از ps4 اومد
می خوام یک xbox s بخرم
ولی اول تاپیک گفتید قدرت سخت افزاری xbox پایین تر بوده
من الان اگر یک xbox s بخرم جواب بازی‌های این نسل رو نمی ده؟ راسته میگن بهش فشار میاد؟
کپی خورش راحته؟
 
  • Like
Reactions: che-jaleb

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,162
نام
سبحان
انتظاری که من دارم اینه که مایکروسافت یه کنسول قوی و خوب بده که بتونه بازی ها رو 4k 60 اجرا کنه حتی شده با افزایش قیمت که فردا بازی ها دانگرید نشن مثل نسل 8
امیدوارم برای لانچ کنسول جدیدش هم چن تا انحصاری خیلی خوب هم عرضه کنه و سوپرایز بشیم
 

D_grayman

کاربر سایت
Apr 13, 2010
154
نام
بابک
انتظار دارم ماکروسافت محدودیت های کشورهای جهان سوم رو هم در نظر بگیره.نمی دونید چه حالی شدم موقعی که برای اولین بار دیسک گیرز چهار و داخل دستگاه گذاشتم و دیدم دستگاه پیغام دانلود 110 گیگ به من داد در حالی که حاضر نبود یک مگ از بازی رو از روی دیسک کپی کنه . (در حالیکه شما دیسک بازی رو دارید تمام حجم بازی رو باید دانلود کنید!)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر