امتیاز های STARFIELD

پیش بینی شما از امتیاز بازی در سایت Metacritic

  • +98

    رای‌ها: 10 2.8%
  • 95-98

    رای‌ها: 42 11.6%
  • 92-94

    رای‌ها: 124 34.3%
  • 90-91

    رای‌ها: 90 24.9%
  • 87-89

    رای‌ها: 71 19.7%
  • 84-86

    رای‌ها: 19 5.3%
  • 83-

    رای‌ها: 5 1.4%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    361
  • نظرسنجی بسته شده است .

Natural Killer

ناظم انجمن
1692284586133.jpeg

release date: September 6, 2023
Engine: Creation Engine 2
Platforms: Xbox Series X and Series S, Microsoft Windows
Developer: Bethesda Game Studios
Genres: Action role-playing game


تاریخ و ساعت برداشته شدن امبارگوی نقد بازی

پنجشنبه ۳۱ آگوست (۹ شهریور)
ساعت ۷:۳۰ عصر به وقت ایران





metacritic


Screenshot (2032).png
Screenshot (2031).png


opencritic


Screenshot (1908).png




 

Attachments

  • 1693510278170.jpeg
    1693510278170.jpeg
    1.8 MB · مشاهده: 969
  • F5XSweqXcAArpEk.jpeg
    F5XSweqXcAArpEk.jpeg
    798.3 KB · مشاهده: 429
آخرین ویرایش:
ربط دادن تعداد نسخه‌های "شیپ" شده با تعداد "پلیر" دقیقاً پیوند گودرز و شقایقه. تموم کپی هایی که میرن تو خرده فروشی‌ها و معلوم نیست کی فروش برن جزو آمار نسخه‌های شیپ شده حساب می‌شن...
میدونستم همچین جواب خنده داری قراره بدید
اولا تعداد نسخه هایی که وارد خورده فروشی ها میشه با آمار درخواست خرید بازی و پیش خرید رابطه مستقیم داره یعنی هیچوقت برا بازی که قراره 2 میلیون بفروشه 12میلیون شیپ نمیکنن
دوما در بدترین حالت و تخیلی ترین حالت ممکن نصف 12 میلیون شیپ هم فروخته باشن (که قطعا بیشتر فروختن) بازم 6 میلیون نسخه فروش رفته که 6 میلیون فروش خیلی فرقشه با 6 میلیون پلیر با گیمپس
و جالب اینه که غیر از این 12 میلیون 1.2 میلیون روز لانچ رو استیم فروش داشته
IMG_20230908_120622_539.jpg
و جالبتر اینکه پیک پلیر فالوت4 رو استیم اونم 8سال پیش 470هزار بوده ولی استارفیلد 260هزارتا
خلاصه که این شوآف های همیشگی خوراک شماهاس ولی آمار و ارقام واقعی یه چیز دیگه میگه
 
آخرین ویرایش:
تاد تعریف میکنه میگه یک روز رفتم پیش جناب اسپنسر گفتم اقا به نظرم سایتای انگلیسی نمره بالا ندن بهمون، ایشان یه نگاهی به اطراف کردن و کمی مکث کردن و گفتن ای تاد، گفتم جان تاد، گفتن که کد به اونها نده ...، اصلا ایده ی مهندسی دقیقا از همونجا شکل گرفت، فرداش رفتم سر کار دیدم بنده رو صدا کردن، گفتم چیشده عمو، گفتن نگران نمره نباش، از دیشب ۸ تا سایت ساختم قراره نمره بالا بدن به بازی، یه نمره عالی هم برای سایت مترو ثبت کردم (خودشون خبر ندارن فقط) اینه که صداشو در نیار :D
کتاب خاطرات تاد و عمو، جلد سوم (همون کتاب زرد رنگ :D)
تموم شد؟
حالا بپر پیچ های ایسگاه رو باز کن فن رو گردگیری کن که چند ماهه روشن نکردی تار عنکبوت بسته یه وقت موقع اجرای عنکبوت اورهیت نکنه راستی دوال دریفت هم یه اسپری ناهید بزن
 
اول تعداد کل ریفاند استیم سند خورد برا sf
حالام آمار شیپ مقایسه میشه با تعداد پلیر
همه شیپینگ همون روز اول رفته تو کنسول ملت و روز دوم دیگه بازی نبوده بخرن چند روز موندن تا شیپینگ دوم برسه
چه اسپشالیستهایی احیا شدن سر این بازی
همون بهتر کمین کنیم نمرات غیرمهندسی برسه بلکه یک نمره متا بیاد پایین سریع شاتشو بزاریم
"در تخیلی ترین حالت ۶ ملیون و بیشتر فروختن"
روز اول؟ شیپینگ گیم مگه نونه که هر روز بزارن دم مغازه، کل ۱۲ میلیون برای حداقل بازه ی ۱۰ روز تا یکماهه
 
آخرین ویرایش:
میدونستم همچین جواب خنده داری قراره بدید
اولا تعداد نسخه هایی که وارد خورده فروشی ها میشه با آمار درخواست خرید بازی و پیش خرید رابطه مستقیم داره یعنی هیچوقت برا بازی که قراره 2 میلیون بفروشه 12میلیون شیپ نمیکنن
دوما در بدترین حالت و تخیلی ترین حالت ممکن نصف 12 میلیون شیپ هم فروخته باشن (که قطعا بیشتر فروختن) بازم 6 میلیون نسخه فروش رفته که 6 میلیون فروش خیلی فرقشه با 6 میلیون پلیر با گیمپس
و جالب اینه که غیر از این 12 میلیون 1.2 میلیون روز لانچ رو استیم فروش داشته
View attachment 308228
و جالبتر اینکه پیک پلیر فالوت4 رو استیم اونم 8سال پیش 470هزار بوده ولی استارفیلد 260هزارتا
خلاصه که این شوآف های همیشگی خوراک شماهاس ولی آمار و ارقام واقعی یه چیز دیگه میگه
ببین شاید منهای PS5 پلی استیشن در نظر گرفتن که گفتن بهترین بازی تاریخ بتزدا، حتما اینطوری حساب کردن، F4 هم واقعا پرفروش بود بر اساس تمام شواهد، گویا بیشترین فروش هم رو PS4 داشته طبق روال نسل قبل... (حالا نمیدونم PC بیشترین بوده یا PS4، فکر کنم امار درست حسابی وجود نداره)
 
  • Like
Reactions: ali-ps
یه نتیجه گیری با مدل متخصصین bc:
فروش sf بدون سونی و با گیمپس بیشتر از فروش فالوت با سونی بی گیمپس در نتیجه
گیمپس > سونی
و از اونجایی که گیمپس جزیی از کل اکس باکس پس
اکسباکس>> سونی
 
اول تعداد کل ریفاند استیم سند خورد برا sf
حالام آمار شیپ مقایسه میشه با تعداد پلیر
همه شیپینگ همون روز اول رفته تو کنسول ملت و روز دوم دیگه بازی نبوده بخرن چند روز موندن تا شیپینگ دوم برسه
چه اسپشالیستهایی احیا شدن سر این بازی
همون بهتر کمین کنیم نمرات غیرمهندسی برسه بلکه یک نمره متا بیاد پایین سریع شاتشو بزاریم
"در تخیلی ترین حالت ۶ ملیون و بیشتر فروختن"
روز اول؟ شیپینگ گیم مگه نونه که هر روز بزارن دم مغازه، کل ۱۲ میلیون برای حداقل بازه ی ۱۰ روز تا یکماهه
ببین اصلش این بود که این بازی 90+ نشد و گوتی هم نمیشه وگرنه اگر این اتفاق میفتاد اسپنسر و فنهاش خدا رو هم بنده نبودند و خرید ۷ میلیاردی بتسدا هم کاملا توجیه میشد.

بقیه ی حرفها مثل این قضیه پلیر و این چیزا که دیگه وقتی بازی رو گیمپس و کلاود و موبایل و تلویزیون سامسونگ و این چیزا در دسترسه فاقد اهمیته و فقط برای فرار از اون شکستی هست که اتفاق افتاد.

این آمار فروشه که برای کمپانی مهمه. اینو ول کردید چسبیدید به پلیر؟ سازنده درآمد نمیخواد؟ پلیر به چه دردش میخوره؟ شما اگه آمار فروش از هیلو اینفینیت و فورتزا هورایزن ۵ دیدی از استارفیلد هم می‌بینی. فالوت ۴ بیست میلیون نسخه فروخته استارفیلد به جرات یک چهارم این هم نمیفروشه حالا هی بگید پلیر.

ایکس باکس دیگه تا آخر نسل بازی به بزرگی استارفیلد نخواهد داشت. این نسل دیگه برا ایکس باکس تموم شد رفت. وقتی استارفیلد و هیلو که بزرگترین بازیهای ایکس باکس هستند اینطور شدند، نکنه توقع دارین AA هایی مثل هلبلید و فیبل و پرفکت دارک و Avowed بیان گیم او جنریشن بشن؟
 
ببین شاید منهای PS5 پلی استیشن در نظر گرفتن که گفتن بهترین بازی تاریخ بتزدا، حتما اینطوری حساب کردن، F4 هم واقعا پرفروش بود بر اساس تمام شواهد، گویا بیشترین فروش هم رو PS4 داشته طبق روال نسل قبل... (حالا نمیدونم PC بیشترین بوده یا PS4، فکر کنم امار درست حسابی وجود نداره)
منم همین فکر رو میکردم ، یعنی میگم چجوری میتونن همچین دروغ شاخداری رو بگن و واقعا هم اختلاف استارفیلد و فالوت ۴ خیلی زیاد هستش به دو دلیل مهم یکی عرضه نشدن رو برند پلی استیشن که با اختلاف درصد مهمی از فروش رو تعیین میکنه و ۲ کلا برند فالوت از یک ای پی جدید شناخته تر شده هست ( بخصوص فالوت ۴ که تا قبل از عرضه اش بتزدا زیر شاهکار نمی ساخت )
این آمار احتمالا بزرگ‌ترین لانچ بتزدا رو ایکس باکس در تاریخ هست که اون ایکس باکس رو داخل جمله حذف کردن تا شواف کنن و جنبه تبلیغاتی کار کنن .

یا شاید هم بزرگ‌ترین لانچ بتزدا بعد از خریده شدن توسط مایکروسافت
 
ببین اصلش این بود که این بازی 90+ نشد و گوتی هم نمیشه وگرنه اگر این اتفاق میفتاد اسپنسر و فنهاش خدا رو هم بنده نبودند و خرید ۷ میلیاردی بتسدا هم کاملا توجیه میشد.

بقیه ی حرفها مثل این قضیه پلیر و این چیزا که دیگه وقتی بازی رو گیمپس و کلاود و موبایل و تلویزیون سامسونگ و این چیزا در دسترسه فاقد اهمیته و فقط برای فرار از اون شکستی هست که اتفاق افتاد.

این آمار فروشه که برای کمپانی مهمه. اینو ول کردید چسبیدید به پلیر؟ سازنده درآمد نمیخواد؟ پلیر به چه دردش میخوره؟ شما اگه آمار فروش از هیلو اینفینیت و فورتزا هورایزن ۵ دیدی از استارفیلد هم می‌بینی. فالوت ۴ بیست میلیون نسخه فروخته استارفیلد به جرات یک چهارم این هم نمیفروشه حالا هی بگید پلیر.

ایکس باکس دیگه تا آخر نسل بازی به بزرگی استارفیلد نخواهد داشت. این نسل دیگه برا ایکس باکس تموم شد رفت. وقتی استارفیلد و هیلو که بزرگترین بازیهای ایکس باکس هستند اینطور شدند، نکنه توقع دارین AA هایی مثل هلبلید و فیبل و پرفکت دارک و Avowed بیان گیم او جنریشن بشن؟
شما انسان دغدغه مندی هستی و این از تعهد میاد که قابل احترامه
اینکه این واکنش رو به پست من نشون دادی یعنی تایید حرفم و رد اون نظر کارشناس که ممنون ازت
راجع به کامنتت که من اصلا تعهد و دغدغه شما رو ندارم و منتظرم متا بیاد ۸۵ و اولین کسی هم که شاتشو بزاره به قید قرعه جایزه میدم تا آتیش این جنگ خاموش نشه که بازم از نظرات تخصصی استفاده کنم، اخرش یه کتاب ازشون دربیارم
 
  • Like
Reactions: dark souls
اولا تعداد نسخه هایی که وارد خورده فروشی ها میشه با آمار درخواست خرید بازی و پیش خرید رابطه مستقیم داره یعنی هیچوقت برا بازی که قراره 2 میلیون بفروشه 12میلیون شیپ نمیکنن
دوما در بدترین حالت و تخیلی ترین حالت ممکن نصف 12 میلیون شیپ هم فروخته باشن (که قطعا بیشتر فروختن) بازم 6 میلیون نسخه فروش رفته که 6 میلیون فروش خیلی فرقشه با 6 میلیون پلیر با گیمپس
قسمت اول صحبت که درسته، و قاعدتا کل اون ۱۲ میلیون بالاخره به فروش رفتن. ولی آیا همه این نسخه‌ها همون روز اول فروخته شدن؟ قطعا این ۱۲ میلیون در طی چندین هفته به فروش رفتن.
سیستم که اینجوری نیست که ۱۲ میلیون واسه روز اول شیپ کنن، بعد همه‌ش همون یکی دو روز اول فروش بره، بعد دوباره فردا یا پسفرداش شیپ کنن و...
وقتی تعداد عدد دقیق فروش روز اول Fallout 4 رو ندونیم، نمیتونیم با چیزی مقایسه کنیمش.
و جالب اینه که غیر از این 12 میلیون 1.2 میلیون روز لانچ رو استیم فروش داشته
و جالبتر اینکه پیک پلیر فالوت4 رو استیم اونم 8سال پیش 470هزار بوده ولی استارفیلد 260هزارتا
مقایسه فروش و تعداد پلیرهای همزمان Fallout 4 و Starfield روی استیم منصفانه نیست. مسلما بخش زیادی از بازیکنان استارفیلد دارن بازی رو از گیم‌پس انجام میدن که جزو آمار استیم حساب نمیشن.
 
فالوت ۴ روز عرضه بر روی استیم ۱.۲ میلیون نسخه فروش داشته است،استارفیلد نسخه دسترسی زودهنگام و قبل از عرضه بیشتر از ۱ میلیون نسخه بر روی استیم فروش داشته است.حالا دروغ بتزدا کجا هست مشخص نیست.آمار شیپ به فروشگاه با آمار فروش واقعی فرق دارد،همون طور که آمار فروش با آمار پلیر فرق دارد.اینجا بتزدا گفته تعداد پلیر بازی ۶ میلیون نفر است که در تاریخ استودیو بی سابقه بوده،حالا دروغش کجا بوده و چه ربطی به آمار شیپ فالوت ۴ دارد خدا عالم است.
 
منم همین فکر رو میکردم ، یعنی میگم چجوری میتونن همچین دروغ شاخداری رو بگن و واقعا هم اختلاف استارفیلد و فالوت ۴ خیلی زیاد هستش به دو دلیل مهم یکی عرضه نشدن رو برند پلی استیشن که با اختلاف درصد مهمی از فروش رو تعیین میکنه و ۲ کلا برند فالوت از یک ای پی جدید شناخته تر شده هست ( بخصوص فالوت ۴ که تا قبل از عرضه اش بتزدا زیر شاهکار نمی ساخت )
این آمار احتمالا بزرگ‌ترین لانچ بتزدا رو ایکس باکس در تاریخ هست که اون ایکس باکس رو داخل جمله حذف کردن تا شواف کنن و جنبه تبلیغاتی کار کنن .

یا شاید هم بزرگ‌ترین لانچ بتزدا بعد از خریده شدن توسط مایکروسافت
نمیدونم والا،

ولی کلا از نظر منم بازی حتما از نظر "فروش" حالا با هر نوع و مدلی، از فروش فیزیکی دیجیتالی تا خرید اشتراک از ناشر، حتما از منتشر نشدن رو PS5 ضربه خورده، این به نظرم انکار نشدنیه،

از طرفی، بازی هرچی الان هست و نیست، حتما، حتما، حتما در این 2-3 سال اخیر تحت مدیریت و "ساپورت" مایکروسافت، بهبود پیدا کرده، اینم فکر کنم بدیهی باشه، یعنی نمیخوام از مایکرو شیطان رجیم بسازم، مایکرو برای خرید ناشر بازی 7 8 بیلیون هزینه کرده، طبعا در این 2-3 سال و از این به بعد، هزینه ساخت بازی و کار کردن استودیو هارو هم مدیریت میکنه، پس طبیعیه وقتی مالک شده و تاثیر داشته، به نفع خودش ازش بهره‌برداری کنه (=>انحصاری سیستم های خودش)

یعنی اتفاقیه که افتاده، کسی که حوصله داشته باشه میتونه این بحث رو راجع به ناتی داگ هم راه بندازه، البته وضعیت ناتی سال هاست کاملا متفاوته، در واقع از وقتی ناتی ناتی شده متفاوته، به قول معروف ناتی انحصاری "تولید" شده، نه اینکه انحصاری "اختیار گرفته شده باشه" شبیه بتزدا، اینم باز تا حدودی و نصفه نیمه برای استارفیلد فقط صدق میکرد، و از نسل بعدی بازی های بتزدا، دیگه میشه گفت فرقی بین TES VI و انحصاری ناتی برای سونی، نیست، چون جفتشون تمام وکمال زیر نظر ناشر جدید شکل میگیرند و عرضه میشند (حالا پیشینه و کانسپت عظیم و ساختمان اماده فرنچایزی مثل TES و Fallout رو هم در نظر نمیگیریم چون فرض بر این هست که در هر حال برای استودیویی با عظمت و تجربه و مهارت BGS، میشد از اول هم خلق کرد، کمااینکه استارفیلد از اول خلق شده)
 
  • Like
Reactions: dark souls
خوبیه این تاپیک اینه که اسپویل نمیشی چون اکثر بحث های اینجا در مورد "بازی" نیست و در مورد "خارج از بازی" هست :-" گوشه کنار البته یک خلاصه نقدی هم فن بیس بازی منتشر میکنن که همین "خلاصه" بودنش برای اسپویل نشدن عالیه، من فکر کنم یکی دو ماه دیگه، که احتمالا پلی تایمم میشه بین 100 تا 200 ساعت، تازه وقتیه که با اشتیاق میتونم نقد ها و نظرات رو بخونم که ببینم ملت راجع به بازی چی میگن :-" (فکر کنم کارم بین 200 تا 300 ساعت با بازی تموم شه البته شاید بخش ساخت و ساز بیشتر مشغولم کنه نمیدونم، تا سال های بعدتر ببینم کی دوباره میام سراغش، حدسم 2025 2026 ایناست که حتما کلی محتوای جدید هم اومده و بازی کاملا پخته و جا افتاده)

برعکس اینجا، تاپیک خود بازی که حالا حالاها جرئت رد شدن از نزدیکش رو ندارم.... (همون احتمالا تا یکی دو ماه اینده)
 
این قدر اینطوری امار دادن الکیه که صدا paul tassi جیره خور ماکروسافت تو forbes هم درومده :D
میشه رو یه اکانت با ۱۰ دلار گیم پس خرید و هومش کرد بعد با ۱۰ تا اکانت دیگه فقط دکمه استارت بازی رو زد تا جز این امار حساب بشن :))
جالبه نینتندو که تو ۳ روز ۱۲ میلیون نسخه زلدا روی یک کنسولفروخت اینقدر روش مانور نداد که اسپنسر داره رو ۶ میلیون پلیر روی pc و xbox و tv و موبایل و xcloud و یخچال و غیره مانور میده :))

 
خوبیه این تاپیک اینه که اسپویل نمیشی چون اکثر بحث های اینجا در مورد "بازی" نیست و در مورد "خارج از بازی" هست :-" گوشه کنار البته یک خلاصه نقدی هم فن بیس بازی منتشر میکنن که همین "خلاصه" بودنش برای اسپویل نشدن عالیه، من فکر کنم یکی دو ماه دیگه، که احتمالا پلی تایمم میشه بین 100 تا 200 ساعت، تازه وقتیه که با اشتیاق میتونم نقد ها و نظرات رو بخونم که ببینم ملت راجع به بازی چی میگن :-" (فکر کنم کارم بین 200 تا 300 ساعت با بازی تموم شه البته شاید بخش ساخت و ساز بیشتر مشغولم کنه نمیدونم، تا سال های بعدتر ببینم کی دوباره میام سراغش، حدسم 2025 2026 ایناست که حتما کلی محتوای جدید هم اومده و بازی کاملا پخته و جا افتاده)

برعکس اینجا، تاپیک خود بازی که حالا حالاها جرئت رد شدن از نزدیکش رو ندارم.... (همون احتمالا تا یکی دو ماه اینده)
بیا تو کاریت نداریم
بیا تو کاریت نداریم.jpg

====================
حالا که اخبار و ... رو دنبال نمیکنی یه چیز غیر اسپویل بگم.
فقط بازی رو که دور اول تموم کردی نیو گیم پلاس رو شروع نکن ، برگرد و تا میتونی از گیم پلی سندباکس و کارهایی که میتونی لذت ببر.
NG که شروع کنی تمام اونها رو از دست میدی.
 
ربط دادن تعداد نسخه‌های "شیپ" شده با تعداد "پلیر" دقیقاً پیوند گودرز و شقایقه. تموم کپی هایی که میرن تو خرده فروشی‌ها و معلوم نیست کی فروش برن جزو آمار نسخه‌های شیپ شده حساب می‌شن...
پیوند گوز و شقیقه واقعی میدونی چیه؟ اینکه میخواید نمرات ناامید کننده بازی رو با میزان فروش بازی ماستمالی کنید.
برای یه بارم شده با خودتون رو راست باشید،اکثر شماها منتظر یه بازی کم نقص با یه متای رویایی بودید که هیچکدومش محقق نشد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or