کنترل ضعیف؟!بازی بعدی Resident Evil Zero بود که نسخه Wii رو بازی کردم. با اینکه حالم از این سیستم نشونه گیری و راه رفتن چلاق وار قدیم رزیدنت اویل بهم میخوره ولی واقعا ترس و هیجانش ارزشش رو داشت و می شد با کنترل ضعیفش کنار اومد.
کنترل ضعیف؟!بازی بعدی Resident Evil Zero بود که نسخه Wii رو بازی کردم. با اینکه حالم از این سیستم نشونه گیری و راه رفتن چلاق وار قدیم رزیدنت اویل بهم میخوره ولی واقعا ترس و هیجانش ارزشش رو داشت و می شد با کنترل ضعیفش کنار اومد.
کنترل ضعیف؟!شاید کنترل بازی با Wii برای چند دقیقه ی اول سخت باشه ولی به هیچ وجه ضعیف نیست. مخصوصا نشونه گیری.
اینکه کنترل بازی الان اون بازده ایی رو که اون قدیم ها داشت نداره دلیل نمیشه مشکل داشتن!من خودم از طرفدار های این سری هستم ولی باید قبول کرد که کنترل کلاسیک شماره های قدیمی واقعا مشکل داشتن و روی اعصاب بودن
پیشنهاد می کنم بازی رو ادامه بدی.جلوتر که بری بازی شدیدا سخت میشه.جون دشمنا هم بسته به level خودت بیشتر میشه (که به نظرم یه نکته منفی بزرگه) غول اولش هم که خیلی زپرتی بود بذار برسی به یکسری اژدها و.... اونوقت ببین غول یعنی چی:dیکی Maramusa Demon Blade بود که خیلی بیشتر از این ازش انتظار داشتم ولی واقعا ناامید کننده بود چون یه Beat'em Up صرف بود و غیر از نقاشی های زیباش هیچ جذابیتی برای من نداشت. هر دکمه ای می زدی یه ضربه می زد و دشمنا هم مثل آب خوردن کتک می خوردن
فکر کنم درجه سختی ایزی مدیوم هارد داشت که من مدیوم برداشتمآره بابا حتما ادامه بده . باور کن یه جاهایی اشکتو در میاره . خیلی بازی قشنگیه . از دستش ندی
به احتمال زیاد رو درجه ی راحت هم بازی رو شروع کردی . همون اول میگه Shuru یا یه چیز دیگه رو بازی میکنی که من دقیقا اون یکی رو یادم نیست . اما زیرش توضیح داده که یکیش بازی با تاکتیک و تکنیکه . اون سخت تر هم هست . با اون درجه ی سختی برو
منظورت کی هست؟ اون زمان که سری Fatal Frame هم بود که کنترلش مثل اویل روی اعصاب نبود. حتی سایلنت هیل هم کنترلش رو بعد از شماره 1 که روی پلی 1 اومد عوض کرد و مثل ادم شخصیت اصلی کنترل میشد. این فقط اویل بود که تا شماره 4 گیر داده بود به اون کنترل قدیمی. مگه چه اشکالی داره کاراکتر اصلی با آنالوگ آدم وار به 4 جهت حرکت کنه به جای چرخیدن روی پاشنه پا و این کار فوق مسخره برای یه گردش 180 درجه ای. مشکل نشونه گیری آزاد چیه که توی اویل این سیستم نشونه گیری محدود و شلیک به 3 جهت بالا و پایین و روبرو باید اجرا بشه و کاراکتر اصلی نتونه مثلا یه دشمن رو از چند متری هدشات کنه و حتما باید نزدیکش باشه تا بتونه با شلیک هوایی هدشات کنه؟!اینکه کنترل بازی الان اون بازده ایی رو که اون قدیم ها داشت نداره دلیل نمیشه مشکل داشتن!
کنترل بازی زمان خودش بهترین بود.
منظورم از اولین شماره تا (Remake (2002 و (Zero (2003 و حتی Outbreak که سال 2004 و 2005 عرضه شد هست.منظورت کی هست؟ اون زمان که سری Fatal Frame هم بود که کنترلش مثل اویل روی اعصاب نبود. حتی سایلنت هیل هم کنترلش رو بعد از شماره 1 که روی پلی 1 اومد عوض کرد و مثل ادم شخصیت اصلی کنترل میشد. این فقط اویل بود که تا شماره 4 گیر داده بود به اون کنترل قدیمی. مگه چه اشکالی داره کاراکتر اصلی با آنالوگ آدم وار به 4 جهت حرکت کنه به جای چرخیدن روی پاشنه پا و این کار فوق مسخره برای یه گردش 180 درجه ای. مشکل نشونه گیری آزاد چیه که توی اویل این سیستم نشونه گیری محدود و شلیک به 3 جهت بالا و پایین و روبرو باید اجرا بشه و کاراکتر اصلی نتونه مثلا یه دشمن رو از چند متری هدشات کنه و حتما باید نزدیکش باشه تا بتونه با شلیک هوایی هدشات کنه؟!
این موضوع برمی گرده به اعتقاد بازی ساز های ژاپنی تو اون زمون که با سخت کردن کنترل بازی می خواستن ترسش رو بیشتر کنن و الا خودشون هم میدونستن که میشه کنترل بازی رو بهتر کرد
آخ دس رو دلم نزار که خونه ....پ.ن
حقیقتش الان نوشتم رو خوندم خندم گرفت و واقعا نمی دونم چرا اون رو نوشتم چون برام اصلا اهمیتی نداشت که رسولی از کلیک رفت و الکی درامش کردم!:d در کل ندیده بگیرید! خستگی سر کار واقعا بعضی مواقع باعث میشه آدم اینجوری بشه!
متروید فکر کنم 10-15 ساعتی داره. البته حتما وقتی تموم کردی یه دور دیگه برگرد چون یه چیزی انتظارت رو می کشه! اسپویل نمی کنم!
ماراموسا رو نمی رم چون از سبک بزن و بکش بدم میاد و button-mashing برام جذابیتی نداره
فرق زیادی نداره اما به عنوان یه بازی متفاوت میتونین روش حساب کنین . جالبه مخصوصا گرافیک هنریش که شاهکاره . البته چون ماجرایی هستش طولانیهکسی Okami رو بازی کرده؟ یکم درمودش بگید و فرق با نگارش ps2 و اینا رو خلاصه .