امتیازات The Last of Us Part II

  • Thread starter Thread starter Nima
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

پیش بینی دقیق شما از امتیاز بازی در سایت Metacritic ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    369
  • نظرسنجی بسته شده است .

Nima

مدیر انجمن
146004

The Last of Us Part II

Release Date: 19 June 2020
Developer: Naughty Dog
Publisher: Sony Interactive Entertainment
Platforms: PS4, PS4 Pro

SmartSelect_20240127_112654_Samsung Internet.jpg
KeenGamer-----------------100
The Digital Fix-------------100
BaziCenter-----------------100
Gaming Age----------------100
The Sydney-----------------100
Digital Chumps------------100
Games.cz-------------------100
Screen Rant----------------100
GameOver.gr--------------100
Washington Post---------100
GRYOnline.pl---------------100
Digital Trends--------------100
Gamer.nl--------------------100
Comicbook.com----------100
Vgames---------------------100
Gamersky-------------------100
Power Unlimited----------100
Everyeye.it-----------------100
SpazioGames-------------100
Malditos Nerds------------100
Game Rant------------------100
Impulsegamer--------------100
Telegraph-------------------100
Guardian---------------------100
DarkStation-----------------100
Shacknews------------------100
Gameblog.fr-----------------100
VG247------------------------100
IGN-----------------------------100
Game Informer--------------100
Trusted Reviews------------100
VGC-----------------------------100
We Got This Covered------100
JeuxActu----------------------100
M3-------------------------------100
PlayStation LifeStyle-------100
PlayStation Universe-------100
Post Arcade------------------100
Push Square------------------100
TheSixthAxis-----------------100
GameSpew--------------------100
GamesRadar+----------------100
GamingTrend-----------------100
God is a Geek----------------100
Hardcore Gamer------------100
Attack of the Fanboy-------100
Carole Quintaine-------------100
COGconnected--------------100
Critical Hit--------------------100
Daily Star----------------------100
Digitally Downloaded------100
EGM----------------------------100
Eurogamer Italy-------------100
Areajugones-----------------100


Hobby Consolas-------------99
Game Over Online-----------98
XGN------------------------------98
Atomix--------------------------98
GamePro Germany----------97
Vandal---------------------------97
Multiplayer.it------------------97
Cheat Code Central----------96
Forbes--------------------------95
LevelUp-------------------------95
Worth Playing-----------------95
Gaming Nexus----------------95
3DJuegos----------------------95
Merlin'in Kazan---------------95
The Games Machine--------95
Jeuxvideo.com---------------95
Millenium-----------------------95
Easy Allies----------------------95
Wccftech------------------------95
Press Start Australia--------95
PSX-Sense.nl------------------95
GamesBeat---------------------95
IGN Italia------------------------95
4Players.de--------------------94
Meristation---------------------93
AusGamers--------------------92
Player 2--------------------------91
DualShockers-----------------90
Noisy Pixel---------------------90

Edge Magazine---------------90
USgamer------------------------90
VideoGamer--------------------90
Video Chums-------------------90
Metro GameCentral----------90
CGMagazine--------------------90
Gamer.no------------------------90


Destructoid----------------------85
Gamers Heroes----------------80
New York Daily News---------80
Digital Spy-----------------------80
New Game Network-----------80
Stevivor---------------------------80
GameSpot------------------------80


ZTGD------------------------------75
Riot Pixels------------------------72
TheGamer------------------------70
Game Revolution---------------70
GAMINGbible--------------------70
IGN Japan------------------------70
Cultured Vultures---------------65
 
اتفاقا یک بار دیگه معیار و ارزش بالای متا مشخص شد ! نظر 100 نفر و میانگینشون مهمه نه چند نفر ! بازی که متاش 83 میشه خیلی اختلاف داره با یه متا 96 و هیچ ربطی به هم ندارن.
منظور حرفمو اشتباه متوجه شدی ... منظورم نمره هایی هست که منطقی توشون نیست کی دوتا بازی رو مقایسه کردم ... ?
 
پسر مگه میشه این همه سال تو اوج باشی و خودتو همیشه تو اوج نگه داری اخه ، چندتا داریم مثل اینا ؟ فوقش یدونه

به اوج و موفقت رسیدن خیلی سخته ، اما در موفقیت موندن و ادامه خیلی خیلی سخت و دشواره .
هر IP ساختن تو زمان خودش از گولاخ ترین برندها بوده ، از کرش بگیر تا بیا تا دلست .

به شدت تو نسل بعد منتظر IP و برند جدید ناتی داگ هستم تا بار دیگر برود در تالار افتخارات دنیای گیم .

اینم میگم خطاب به برخی ها که بصورت هیجانی ظهور میکنن و بعد یه هو غیب میشن :
# غار
 
منتقد Game Spot بیوگرافیه جالبی داره. عاشق مدیریت inventory باشی بعد نتونی با Collectibleهای بازی کنار بیای.

View attachment 146956

بخش پایانی نقدش رو بررسی کنیم:

By the time I finished The Last of Us Part II, I wasn't sure if I liked it. It's a hard game to stomach, in part because so much of who Ellie is and what she does is beyond your control. She is deeply complicated and flawed, and her selfishness hurts a lot of people. At times, the pain you inflict feels so senseless that it can leave you numb. It's all messy and bleak and made me profoundly sad for myriad reasons, but the more I reflect on it, the more I appreciate the story and characters at its core. I wanted almost none of it to happen the way it did, and that's what's both beautiful and devastating about it

جملاتی که نشون میدن ایشون یحتمل بازی رو نفهمیده:
It's a hard game to stomach= دلیلش رو این ذکر کرده که بنظر میرسه گیمر متوجه خلقیات الی نمیشه و کنترل کامل روی اون نداره.
She is deeply complicated, flawed, selfish= الی به عقیده ایشون شخصیتی پیچیده، پر از احوالات مختلف و خودخواه هست. صفتی که ایشون برای توصیف الی استفاده کرده flawed و Selfish کار رو برای این منتقد بیشتر خراب کرده. دو تا حالت ممکنه داشته باشه که ایشون این واژه ها رو به کار برده:
1. شخصیت الی در مقایسه با نسخه اول پسرفت داشته و دلچسب نبوده براش.
2. شخصیت الی در مقایسه با نسخه اول بسیار پیشرفت داشته به قدری که منتقد توانایی هضم این حجم از جزئیات رو نداره و بنظرم همین مورد دوم علت کم شدن نمره ی بازیه.
ایشون داره شخصیت الی رو خودخواه توصیف میکنه. این واقعاً مسخره س. شما تو دنیای این بازی پیش فرضت اینه که همه چیز بر علیه تو هست و همه میخوان به نحوی سر به تنت نباشه. در چنین دنیایی جایی برای خودخواه نبودن نیست. اتفاقاً اگر در آخرالزمانی این چنین که در بازی به تصویر کشیده میشه، خودخواه نباشی باختی و مسخره تر اینکه نوشته خودخواهی این شخص به افراد زیاد آسیب میزنه! Really؟ WTF؟

در ادامه بازی رو با صفاتی مثل bleak توصیف کرده. یکی از تعاریف این لغت رو در دیکشنری لانگمن براتون ترجمه کنم:
وقتی چیزی برای امیدواری و خوشحالی در میان نباشد از صفت bleak استفاده میشود. اگر این واژه رو برای توصیف شخصیت الی استفاده کرده (که مرجع ضمیرش این نیست)، به معنی این هست که به طور کامل نتونسته با شخصیت ارتباط برقرار کنه. اگر برای توصیف اتمسفر و کانتسکت بازی استفاده کرده باشه به معنی اینه که نتونسته دنیای بازی رو هضم کنه.


این مسئله باعث شده که منتقد بیان کنه عمیقاً ناراحته که بازی سرد و بی روحه (made me profoundly sad).تا اینجا قبول، هرچی میگی درست ولی ادامه ی صحبتات چرا گفتی که هرچقدر بیشتر به بازی فکر میکنم، به ارزشمند بودن شخصیت ها، داستان و هسته اساسی بازی پی میبرم؟ (خط قرمز)

و حسن ختامش هم جمله ایه که میگه دوست داشتم خیلی ازین چیزا که تجربه کردم اتفاق نمی افتادن و همینه که باعث میشه بازی زیبا بشه (خط سبز). قشـــــــنگ با یه دو قطبی مواجهیم که فازش مشخص نیست.



با این تفاسیر تنها نتیجه گیری معقول از نقد گیم اسپات اینه که توسط یک نوجوان در سن بلوغ و دوره عادت ماهیانه منتشر شده و در ثبات فکری کامل تایپ نشده در نتیجه نمره ای که سایت ثبت کرده Reliable و Valid نیست. اونایی که پایان نامه دادن میدونن که روایی و پایایی تفاسیر ما از تست هایی که به عمل میاریم تاثیر مستقیم در تفاسیر و تحلیل ما برای توصیف یک پدیده داره. انتخاب ایشون برای نقد بازی به این مهمی، بزرگترین اشتباه در بین وبسایت های مرجع گیمینگ در نسل فعلی بود.
قصد توهین ندارم ولی به نظرم منظورشو درست متوجه نشدید. شما فیلم The Road رو دیدی؟ شما کتاب 1984 رو خوندی؟ خب من اگه بخوام اونها رو توصیف کنم، از همون صفت Bleak استفاده میکنم. همون طور که خودت هم گفتی، این صفت وقتی به کار برده میشه که جایی برای خوشحالی و امیدواری وجود نداشته باشه. حالا توی این فیلم، توی این کتاب، توی این موقعیت فرضی، جهان تیره و تاری به تصویر کشیده شده که توش جایی برای امید وجود نداشته باشه. حالا این که من این صفت رو برای توصیف این فیلم یا کتاب استفاده میکنم، ربطی چندانی به این که نتونستم بفهممشون یا هضمشون کنم نداره. و بعلاوه استفاده از این صفت در مورد یک اثر، بار منفی در مورد کیفیتش نداره.
در ادامه، شما تا حالا داستانی رو نخوندی که با کارکترش خیلی ارتباط برقرار کرده باشی، خیلی توش سرمایه گذاری احساسی کرده باشی، و بعد اثر تراژدی از آب در اومده باشه؟ چون سطح داستان گویی، هنر نویسندگی، خیلی بالاست کارکترها و وضعیتشون برات مهمن، دوست داری خوشبخت بشن، دوست داری پایان شاد داشته باشن، ولی ماهیت قصه، داستانی که نویسنده میخواد تعریف کنه، تراژدیه. در تراژدیه که قصه واقعا شکوفا میشه. و وقتی بهش فکر میکنی، میگی که بله من برای کارکترهایی که دوستشون دارم ناراحتم، ولی داستانی که گفته شد، داستانی که منو ناراحت و دلگیر میکنه، تنها در این صورت غم انگیزی که گفته شد میتونست به بالاترین پتانسیل خودش برسه، تنها در این صورت میتونست بدرخشه. شما ابله رو خوندی؟ شما تراژدی های شکسپیر رو خوندی؟
متنی که منتقد نوشته، بیشتر به نظر من یک تعریفه. من که ازش استنباط کردم که با یک اثر استثنایی طرفیم.
 
منظور حرفمو اشتباه متوجه شدی ... منظورم نمره هایی هست که منطقی توشون نیست کی دوتا بازی رو مقایسه کردم ... ?
متوجه شدم کاملا . برای همین عرض کردم چند نفر مهم نیستن . مهم میانگین هست که اینجور نقد های مسخره رو میشوره و میبره !
 
  • Like
Reactions: Tolkien
ea2n_e395d9aa-0a56-4ecb-ac01-32358e816d80.jpeg
 
قصد توهین ندارم ولی به نظرم منظورشو درست متوجه نشدید. شما فیلم The Road رو دیدی؟ شما کتاب 1984 رو خوندی؟ خب من اگه بخوام اونها رو توصیف کنم، از همون صفت Bleak استفاده میکنم. همون طور که خودت هم گفتی، این صفت وقتی به کار برده میشه که جایی برای خوشحالی و امیدواری وجود نداشته باشه. حالا توی این فیلم، توی این کتاب، توی این موقعیت فرضی، جهان تیره و تاری به تصویر کشیده شده که توش جایی برای امید وجود نداشته باشه. حالا این که من این صفت رو برای توصیف این فیلم یا کتاب استفاده میکنم، ربطی چندانی به این که نتونستم بفهممشون یا هضمشون کنم نداره. و بعلاوه استفاده از این صفت در مورد یک اثر، بار منفی در مورد کیفیتش نداره.
در ادامه، شما تا حالا داستانی رو نخوندی که با کارکترش خیلی ارتباط برقرار کرده باشی، خیلی توش سرمایه گذاری احساسی کرده باشی، و بعد اثر تراژدی از آب در اومده باشه؟ چون سطح داستان گویی، هنر نویسندگی، خیلی بالاست کارکترها و وضعیتشون برات مهمن، دوست داری خوشبخت بشن، دوست داری پایان شاد داشته باشن، ولی ماهیت قصه، داستانی که نویسنده میخواد تعریف کنه، تراژدیه. در تراژدیه که قصه واقعا شکوفا میشه. و وقتی بهش فکر میکنی، میگی که بله من برای کارکترهایی که دوستشون دارم ناراحتم، ولی داستانی که گفته شد، داستانی که منو ناراحت و دلگیر میکنه، تنها در این صورت غم انگیزی که گفته شد میتونست به بالاترین پتانسیل خودش برسه، تنها در این صورت میتونست بدرخشه. شما ابله رو خوندی؟ شما تراژدی های شکسپیر رو خوندی؟
متنی که منتقد نوشته، بیشتر به نظر من یک تعریفه. من که ازش استنباط کردم که با یک اثر استثنایی طرفیم.

همه اینایی که گفتی رو خوندم. ابله یکی از بهترین هایی هست که خوندم. صحبت من بخاطر تناقض های زیادی که تو متنش استفاده کرده برام سوال پیش اومد که چرا اینطور هست. یعنی مشخص نیست از بازی تعریف کرده یا بدش اومده. یه جور نوشته که نه سیخ بسوزه نه کباب. همه ی اینا هم بخاطر دلایل منفی ای هست که در انتهای نقد ذکر کرده. من هیچ مشکلی با نمره 8 ندارم اگر بر اساس منطق نمره کم شده باشه. گیر دادن به کالکتیبل های درون بازی شوکه کننده بود. وگرنه منتقد هست و نظرش محترم.

درباره توصیف دنیای بازی و استفاده از واژه Bleak؛ دو تا سناریو وجود داره.

یا ایشون بازی بنظرش ناامیدکننده بوده
یا بازی براش اوکی بوده ولی یه سری شاخصه های ناامید کننده تو ذوقش زدن که من باز طرف حسابم مورد دومه. مطمئنم اگر بازی Collectibleنمیداشت، باز هم همین ایشون میومد میگفت برای بازی متاسفیم که نتونسته چهار پنج تا کالکتیبل بزاره تو محیط.

وگرنه علاوه بر داستان ها و شاهکارهایی که خودت نام بردی، من هم خیلی از داستان هایی که تلخ پیش برن و باب میل خودم نباشن و شوکه کننده باشن خوشم میاد. من یه کم از لحاظ فرم متنی که ایشون نوشته دچار تردید شدم همین. وگرنه نظر ایشون و شما و همه منتقدا محترم.
 
این جمله‌ی “بازی با متای ۹۵ پر ایراد” منو یاد جمله تاریخیِ “خانواده شهید پرور امریکایی انداخت” :دی
بازی از روی راحتی پتانسیل ۹۷ رو داشت و داره ولی حیف من ک ی تو گوشی رفت تو پاچم البته هنوز امید دارم ب ۹۷ شدن :دی
 
دوستان، با اینکه من موافق این همه فحاشی به گیم‌اسپات نیستم(نقد‌های معتبر هم زیاد داره) ولی یک چیزی رو خطاب به دوستانی بگم که میگن بالاخره نظرشو گفته. ببینید یه سری معیار وجود داره همیشه که باید توی نقد شما رعایت کنی. من به عنوان شخص عادی اگه بخوام نظر بدم مثلا میگم از همشهری‌کین بدم میاد و واسم خسته‌کننده بوده ولی وقتی در جایگاه یک منتقد قرار میگیرم حق ندارم اینطوری سطحی نظر بدم. باید اثر هنری رو از صافی معیارها عبور بدم و بررسیش کنم. اونوقت مثلا تنها ایرادی که بتونم بگیرم اینه که پیری‌های شخصیت کین مثل جوونی‌هاش خوب پرداخته نشده بود جون شاید اورسون‌ولز اونقدرم از یک شخصیت مسن آگاهی نداشته باشه. ولی دیگه معیارهارو که ببینم نمیتونم زیر ده بدم. مثلا بیام از فیلمبرداری ایراد بگیرم؟ خب صددرصد ایراد فنی نداره این اثر(یا خیلی کمه). منتقد وقتی در جایگاه منتقد قرار میگیره حق نداره مثل یک انسان عادی نظر بده چون نقدش معیاره و روی تصمیم‌گیری کلی آدم قراره تاثیر بزاره. من ذاتا از قیافه یکی خوشم نمیاد ولی دلیل نمیشه به اعدام محکومش کنم تو دادگاه. این نقد گیم‌اسپات یک ننگ به کارنامه این سایت بود(با اینکه خیلی از نقداشونو قبول دارم) منتقد فقط زمانی میتونه از خشونت یا صحنه جنسی ایراد بگیره که توی اون اثر نگنجه این قضیه و توش افراط شده باشه یعنی در قدمت فیلمنامه یا بازینامه اثر نباشه. مثلا به نظرم از گرگ وال‌استریت میشه سر افراط تو سکانس‌های جنسی ایراد گرفت ولی دنیای تلو تاریک‌ترین دنیای ویدیوگیمه یجورایی ولی هرگونه ایرادی مبنی بر خشونت، مبتذله و جایی در نقد نداره
 
هالی‌وود ریپورتر
Beautifully and even gruesomely crafted, The Last of Us Part II represents the pinnacle of what video games can be. It’s an unflinching, impeccable example of how the medium can be used to propel the art form forward by employing the same visceral storytelling techniques and disturbing imagery you’d see from Oscar-nominated films. Critics have been asking when video games would “grow up” for years. The real question is this: when will films catch up with video games like The Last of Us Part II?
'The Last of Us Part II': Game Review
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or