امتیازات MGS: Master Collection Vol.1

خب...نمره که مهم نی بازی با توجه به امروزه قدیمی شده ولی کسی که یه تجربه مجدد خاطرات میخواد عالیه
فقط نا امید شدم وقتی فهمیدم کونامی خواسته برا آپدیت بازی صبر کنیم چون روز عرضه مشکل داره خب چی میشد مگه دو روز تاخیر مینداختی حالا؟
 
هر سه عنوان این کالکشن بصورت 4k@60 روی پی سی با شبیه ساز قابل دسترس هستند.
خرید این شبیه ساز برای کسی که یک pc متوسط داره پول دور ریختن هست

نگین شبیه ساز بدرد نمیخوره چون خود کونامی هم احتمال بسیار زیاد شبیه ساز استفاده کرده
 
  • Like
Reactions: z2s sas and m.a.t
بنظرم تنها نکته مثبت این کالکشن اینه که دوستان مترجم زحمت بکشن و زیر نویس فارسی بازی رو تولید کنن
و اینکه ما یبار دیگه دلیلی داشته باشیم برای بار شونصدم mgs3 رو تجربه کنیم

وگرنه با اون حرف دوستمون که گفت شاید نسل جدید بخاطر گرافیک و مکانیزم قدیمی نپسندن رو قبول دارم
این کالکشن رو باید میدادن دست بلوپوینت...خوراک خودش بود.
این حرکت که اسم کوجیما و بقیه عوامل سازنده رو هم حذف کردن حرکت چیپی بود از کونامی...عین بچه ها رفتار کرد
من موندم اگه کالکشن دوم شامل mgs4 باشه اون حرکت اسنیک برای معرفی کوجیما رو چیکار میکنن
 
خیلی حرفه بعد از ۲۰-۲۵ سال بدون ریمیک درست درمون و فقط با پورت مستقیم هنوز انقدر Relevant باشی و متا سبز بشه.
یادمه کونامی برای PS3 یک کالکشن همینطوری داد تازه MGS4 هم تو پکیج بود ولی متال گیر و MGS رو به عنوان دانلود گذاشته بود و روی دیسک نبود.

اینم همسفر من که من رو به دوران نوجوانی میبره. احتمالا تا آخر عمر نگهش دارم
 
شما رو به متا quake 2 ارجاع میدم که اونم ریمیک نبود
اتفاقا این متا برای این بازی ها فاجعس و نشون میده در حال حاضر چقدر تاریخ مصرف گذشته اند
Quake 2 اسمش روشه Enhanced Edition نه پورت مستقیم برو یک بار دیگه پست من رو بخون. ببین این کالکشن با کنترل فاجعه اون زمان بازم سبزه حالا بگذریم از اینکه سری MGS چقدر گیمپلیش پیچیده تره حالا بگذریم از این که این کالکشنه و اون یک بازی.

حالا چرا خصومت شخصی داری با MGS؟ آدم از یک بازی خوشش نمیاد درک میکنم دیگه دلیل نداره انقدر hate بده آخه انحصاری هم نبوده متال گیر.
 
گیمر جدید رو نمیدونم ولی انتشار mgs4 واسه منی که فنش نیستم ارزش ۷۰ دلار رو داره.

مولتی پلتفرم نخواستیم حداقل واسه کنسول سونی منتشرش کنه.
 
توسعه بازی ویدیویی کار یه نفر نیست که اسم یک نفر فقط در کنار اسم Title بازی بیاد. یعنی تیم ها بازی میسازن نه یه شخص. حتی به غیر از کوجیما سه قسمت اول یه نویسنده دیگه هم داشته.

در این بین یکی مثل همیشه کوجیما به ژاپنی مینویسه که نوشته هاش رو مترجم به انگلیسی تبدیل میکنه و خیلی وقتها اصلا اون معنی و قصدی که کوجیما داشته رو در انگلیسی نمیده (translation redundancy) که مترجم به غیر از ترجمه مستقیم وظیفه داشته معادلی که انگلیسی که برای مخاطب غربی معنی بده رو پیدا کنه و یا وقتی به دلیل جمله بلند بوده معادل کوتاه اون رو پیدا کنه. حتی مترجم هم میگه یه سری ها اصلا معنی نمیداد دیالوگ ها من سعی میکردم بفهمم کوجیما میخواد به گیمر چی بگه. یا مثلا اکثر اصطلاحات نظامی در دنیای MG اصلا معادل ژاپنی نداشته و Jeremy Blaustein اونارو نوشته که 14 در Konami مشغول.

این یه مثال رو زدم برای اینکه خیلی ها به شکل های مختلف در ساخت یه بازی دست دارن و صرفا بازی، بازی تکنفره نیست.

در ادامه هم اینکه وقتی در بازی خودت رو "خدا" تلقب کنی یا حتی قسمت کردیت بازی بخاطر اینکه از Voice خودت استفاده شده، خودت رو به عنوان Voice of God کردیت میدی، این نشون میده که چقدر خودت رو مرکز جهان میدونی و عقده داری.

در آخر هم Konami صاحب IP و استودیویی که بازی ساخته بوده و کاملا حق داره هرکاری میخواد. طرفدار بازیها باشین نه بازیسازها.
تو داری از تمام کار های کونامی دفاع میکنی چون کوجیما اسمش اول بازی‌هاش میزنه؟ :D خدا میگه به خودش مثلا باید دهنش سرویس کرد وقتی به ارحمن الراحمین توهین میکنه. خدا یکیه این بشر رو باید سنگ سار کرد اصلا:D
اون آخر که دیگه اوج منطق رو به رخ کشیدی :D طرف چون آیپی دستشه میتونه کارگردان بزنه عباس بوعذار. حق داره مال خودشه:D EA هم میتونه بزنه زن و بچه مردم رو بکشه. کشور دست اوناست دیگه حق دارن :D
 
توسعه بازی ویدیویی کار یه نفر نیست که اسم یک نفر فقط در کنار اسم Title بازی بیاد. یعنی تیم ها بازی میسازن نه یه شخص. حتی به غیر از کوجیما سه قسمت اول یه نویسنده دیگه هم داشته.

در این بین یکی مثل همیشه کوجیما به ژاپنی مینویسه که نوشته هاش رو مترجم به انگلیسی تبدیل میکنه و خیلی وقتها اصلا اون معنی و قصدی که کوجیما داشته رو در انگلیسی نمیده (translation redundancy) که مترجم به غیر از ترجمه مستقیم وظیفه داشته معادلی که انگلیسی که برای مخاطب غربی معنی بده رو پیدا کنه و یا وقتی به دلیل جمله بلند بوده معادل کوتاه اون رو پیدا کنه. حتی مترجم هم میگه یه سری ها اصلا معنی نمیداد دیالوگ ها من سعی میکردم بفهمم کوجیما میخواد به گیمر چی بگه. یا مثلا اکثر اصطلاحات نظامی در دنیای MG اصلا معادل ژاپنی نداشته و Jeremy Blaustein اونارو نوشته که 14 در Konami مشغول.

این یه مثال رو زدم برای اینکه خیلی ها به شکل های مختلف در ساخت یه بازی دست دارن و صرفا بازی، بازی تکنفره نیست.

در ادامه هم اینکه وقتی در بازی خودت رو "خدا" تلقب کنی یا حتی قسمت کردیت بازی بخاطر اینکه از Voice خودت استفاده شده، خودت رو به عنوان Voice of God کردیت میدی، این نشون میده که چقدر خودت رو مرکز جهان میدونی و عقده داری.

در آخر هم Konami صاحب IP و استودیویی که بازی ساخته بوده و کاملا حق داره هرکاری میخواد. طرفدار بازیها باشین نه بازیسازها.
به نظر میاد مشکلت با کوجیما یه چیز دیگه ای هست و اینا فقط سفسطه هایی برای کاور کردن اون مشکل اصلی هست :-? :-? :-?
مشکل اصلی رو بگو
 
آخرین ویرایش:
رفقا چیزی که مشخص هست Metal Gear با اسم کوجیما پیوند خورده و بدون کوجیما این سری حتی سایه ای از گذشته خودش هم نخواهد بود.حالا کونامی اسم کوجیما رو از هر جایی پاک کند این واقعیت تغییر نخواهد کرد.کونامی بدون کوجیما حتی نمی تواند یک تریلر درست و حسابی از این سری منتشر کند وای به روزی که بخواهد دنباله آن را بسازد.
 
مگه میشه...اینکه هروقت دلت خواست اسم طرف رو پاک کنن و بعد یکی بیاد بگه کاملا حق با اوناست؟
تیتراژای اخر بازی رو نگاه میکنی اسم هر کسی که چه کوچیک چه بزرگ توی پروژه دخیل بوده رو مینویسن...حتی اگه یه گروه کوچیک از بیرون بیاد و یه کار یکساعته انجام بده هم اسمش هست...اونوقت اسم کارگردان و کل تیم سازنده رو حذف کردن شما میگی کارشون درسته؟ میتونن...شما خودت باشی ناراحت نمیشی؟ نادیده بگیرن تورو
بله شرکت صاحب ای پی هست ولی بدون خالق میخواد چی بسازه؟
 
تنها راه فهموندن به کونامی نخریدن این کالکشنه .
حالا ریمیک ∆ رو میگیم دارن کار میکنن روش ، هرچند اونم سازنده معنوی اثر همچنان کوجیماست اما اینکه یه پورت ساده بزنی و اسمی از سازنده اثر نیاری کاریه که تنها از کونامی برمیاد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or