امتیازات METAL GEAR SOLID DELTA SNAKE EATER

BLACK-MYTH

کاربر سایت
1755851275756.png




1755851177235.png



نقد IGN :

نکات مثبت ✅


  • وفاداری کامل به نسخه اصلی؛ همان داستان، شخصیت‌ها و حال‌وهوای جاسوسی/سیاسی.
  • گرافیک ارتقایافته با Unreal Engine 5؛ محیط‌ها زیبا، طبیعی و جزئیات بالا.
  • مکانیک‌های کلاسیک استتار، گرسنگی و جراحت هنوز سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد.
  • کنترل‌ها تا حد زیادی مدرن‌سازی شده‌اند (الهام‌گرفته از MGS V).
  • گزینه‌های متنوع برای تجربه شخصی (Legacy/New Style، فیلترهای رنگی، UI قدیمی).
  • نوستالژی قوی همراه با روایت سینماتیک و لحظات نمادین (مثل مبارزه با The End یا سکانس نهایی با The Boss).
  • شخصیت‌پردازی قوی؛ روابط Snake با The Boss، Eva و حتی Ocelot.
  • بهترین نسخه برای تجربه‌ی Snake Eater، چه برای تازه‌کارها چه قدیمی‌ها.

نکات منفی ❌


  • در مقایسه با استانداردهای امروزی، بازی کوچک‌تر و ساده‌تر به نظر می‌رسه.
  • برخی باس‌فایت‌ها ضعیف و خسته‌کننده باقی موندن (مثل The Pain و The Fear).
  • طراحی مراحل و چیدمان دشمنان تغییر نکرده؛ در نتیجه گاهی یکنواخت یا قدیمی حس می‌شه.
  • برخی حرکات و کنترل‌ها هنوز سخت و خسته‌کننده‌ان (مثل چسبیدن به کاور یا CQC).
  • فوتورئالیسم گرافیکی با فضای اغراق‌آمیز و کمیک بازی همیشه هماهنگ نیست.
  • تغییرات بزرگ و نوآورانه‌ای فراتر از ارتقای بصری ارائه نشده.
  • بعضی لحظات روایت (به‌ویژه برخورد با شخصیت Eva) می‌تونست بهتر بازسازی بشه.

IGN می‌گه: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بیشتر از اینکه یک بازسازی خلاقانه باشه، یک نسخه مدرن‌شده و وفادار از بازی کلاسیکه. گرافیک فوق‌العاده و نوستالژی قوی ارزش تجربه دوباره رو داره، اما کسانی که انتظار نوآوری یا تغییرات اساسی داشتن ممکنه کمی ناامید بشن. با این حال، اگر کسی بخواد Snake Eater رو تجربه کنه، این بهترین نسخه برای توصیه‌ست.
 
آخرین ویرایش:
ریمیک ها از سه جهت خوب هستند :

اول اینکه گیمرها نسل جدید با عناوین ناب قدیم آشنا شده و لذت واقعی رو می برند و از دنیای بازی های آنلاین پوچ فاصله می گیرند

دوم گیمرهای قدیمی نوستالژی بازی می کنند.

سوم اینکه گیمرهای قدیمی مثل خودم بعضی عناوین قدیمی جا مانده رو بازی کرده و به کارنامه گیمری خود اضافه می کنند


حقیقتا مانند این بازی یا رزیدنت ۲ تا ۴ گرافیک ها خیلی منسوخ شده و توی ذوق زن هستند .

اصلا در سال ۲۰۲۵ حال نمی ده . باید ریمیک شوند . حالا استاندارد امروزی گیمپلی و تغییر در اون در عناوین ریمیک شده بحث دیگری هستش و سلیقه ای
 
کونامی یک دستی به کسلوینیا هم بکشه عالی میشه، بازی های رترو سری رو خوب تو این سال ها کالکشن و زنده کردند، ولی لردز اف شدو هام باید ریمستر بشند، یک نسخه جدید اصلی هم بسازه و ادامه بده، دیگه بهتر از این نمیشه...

جدی جدی یک زمانی اسم کونامی اول بازی ها میومد (از دوران میکرو تا اخر نسل هفت) چه حس خوبی میداد... از تاینی تون و کسلوینیا بگیر تا بازی های شاخص بزرگی مثل سایلنت هیل و متال گر و کلی بازی دیگه...
 
گیریم بسازن به نظرت چه فایده ای داره وقتی ادامه معنوی بازی داره با کیفیت بالاتر عرضه میشه و ادامه پیدا میکنه؟
طرفدارا قطعا میرن Physint رو پلی میدن. اصلا پرونده سری MGS هم به لحاظ داستانی بسته شده تقریبا و چیزی نیست ایجاب کنه ادامه مهمی بسازن که ما بخوایم از دست ندیم.
من که اینهمه پافشاری برای ساخت MGS جدید رو درک نمیکنم. نه چیزی برای ادامه دادنش از لحاظ داستانی مونده، نه نفرات و تیمش رو کونامی داره نه اصلا کلا بهش احتیاجی هست وقتی ادامه معنوی و یا شاید در اصل ریبوتش در راهه.
یه چیز نشدیم هست با شرایط فعلی کونامی واقعا، با اما و اگر آبی گرم نمیشه، یا باید سازنده های کلیدیش رو برگردونه یا استدیو درست و درمون بسازه کارو بهشون بده/به استدیو درست درمون محول کنه که هیچ یک از این کارا رو از شواهد برمیاد نمیکنه اصلا.
پست من طعنه به این بود که بدون کوجیما و با حضور شینکاوا میشه MGS ساخت.
===============
اول بزار یه چیزی از Physint ببینیم.
بعد اینکه ادامه معنوی هست یا نه رو بهش نسبت بدیم.
==============
بدون کوجیما فقط میشه MGS رو ریبوت کرد و یه چیز جدید ساخت، با داستان و شخصیت های تازه که اونم میشه یه New IP و دیگه MGS نیست. MGS عین یه سری بازی دیگه مثلا GoW نیست مثلا که هر نسخه اش رو یکی کارگردانی کنه و داستانش رو بنویسه و باز خوب در بیاد. این بازی خیلی مبتنی بر دنیای ذهنی کوجیماست و به شدت کار شخصی شده. فکر میکنم همه ماهایی هم که عاشق MGS هستیم رو حساب ایده های بدیع کوجیما و کارگردانی هاشه. همه اون فضای ذهنی رو دوست داریم تا مثلا اینکه چقدر از حیث گیم پلی مخفی کاری خفنی هست! در نتیجه یا یه نفر باید بتونه عینن اون دنیای کوجیما رو تکرار کنه که ممکن نیست به نظرم، یا کلا ریبوتش کنه و از کل سری تنها یه اسم باقی بمونه که باز خوش آیند فن ها نمیتونه باشه.
خب حرف منم همینه.
دنیای MGS اونقدری کشش داره که یه آدم جدید بیاد و یه گوشه ای بشینه و نون و ماستش رو بخوره.
اینکه هیچ کس نمیتونه مثل کوجیما MGS بسازه که مشخصه.

اصلا اون آدم جدید باید سری رو به مسیر جدیدی بره که همش با کوجیما مقایسه نشه.
این رو بخشی از طرفدارها نمیپسندن که طبق معمول از هیچ رویکردی که باعث تغییر بشه حمایت نمیکنن.

در مورد تک تک شخصیتهایی که تو این بازیها بودن میشه نسخه های اصلی و فرعی ساخت.

این رو همیشه میگم که من حاضرم این دنیا ادامه پیدا کنه حتی اگه خروجی کار نهایتا 70 درصد کیفیت کارهای کوجیما هم نشه.

فقط کونامی باید یکی دوتا آدم کاربلد و عاشق سری رو پیدا کنه، همین.
 
پست من طعنه به این بود که بدون کوجیما و با حضور شینکاوا میشه MGS ساخت.
===============
اول بزار یه چیزی از Physint ببینیم.
بعد اینکه ادامه معنوی هست یا نه رو بهش نسبت بدیم.
==============

خب حرف منم همینه.
دنیای MGS اونقدری کشش داره که یه آدم جدید بیاد و یه گوشه ای بشینه و نون و ماستش رو بخوره.
اینکه هیچ کس نمیتونه مثل کوجیما MGS بسازه که مشخصه.

اصلا اون آدم جدید باید سری رو به مسیر جدیدی بره که همش با کوجیما مقایسه نشه.
این رو بخشی از طرفدارها نمیپسندن که طبق معمول از هیچ رویکردی که باعث تغییر بشه حمایت نمیکنن.

در مورد تک تک شخصیتهایی که تو این بازیها بودن میشه نسخه های اصلی و فرعی ساخت.

این رو همیشه میگم که من حاضرم این دنیا ادامه پیدا کنه حتی اگه خروجی کار نهایتا 70 درصد کیفیت کارهای کوجیما هم نشه.

فقط کونامی باید یکی دوتا آدم کاربلد و عاشق سری رو پیدا کنه، همین.
بنظرم تنها راه ادامه سری اینکه یک بازی Prequel با The Boss بسازن یا اینکه همین بازی های رایدن رو ادامه بدن.
همین بازی رایدن از لحاظ خرکی بودن حتی از بعضی جاها هم از سری اصلی بیشتر بود.
 
بنظرم تنها راه ادامه سری اینکه یک بازی Prequel با The Boss بسازن یا اینکه همین بازی های رایدن رو ادامه بدن.
همین بازی رایدن از لحاظ خرکی بودن حتی از بعضی جاها هم از سری اصلی بیشتر بود.
واقعا.
اگه اسامی شخصیتهایی که تو نسخه های مختلف بودن رو بنویسی و جدا جدا بندازی توی این گوی های رای گیری و چشم بسته یکی رو انتخاب کنی...
هر اسمی اومد بالا خودش میتونه به تنهایی یه سه گانه بگیره.
 
  • Like
Reactions: Dante _Sparda
اول بزار یه چیزی از Physint ببینیم.
بعد اینکه ادامه معنوی هست یا نه رو بهش نسبت بدیم.
تو هم که از اونور بوم افتادی تو اصرار به اینکه دست کونامی باشه و کارو درمیاره:دی طرف از اولم تو ذهنش همین بوده فقط به درستی صبر کرده اصطلاحا آبا از آسیاب بیفته، و مهمتر از اون کمک سونی رو جذب کنه، استدیوی جدیدش رو قشنگ محک بزنه و... چیز واضحیه به جان خودم:دی
به نظرم باید فقط گفت چند دهم درصد احتمال داره ادامه معنوی MGS نباشه الانی که واضحا و علنا گفته تو همون سبک و سیاقه و داره برای دل فنهای MGS میسازتش:دی
بنظرم تنها راه ادامه سری اینکه یک بازی Prequel با The Boss بسازن یا اینکه همین بازی های رایدن رو ادامه بدن.
همین بازی رایدن از لحاظ خرکی بودن حتی از بعضی جاها هم از سری اصلی بیشتر بود.
Rising خب Metal Gear Rising بود و اشتباه نکنم پسوند Solid نداشت
دوما اصلا سبکش فرق داشت البته بازی خوبیم بود و تمومش کردم هرچند در حد عناوین MGS نبود
ولی اگه بخوان MGS بسازن درمورد شخصیت باس خیلی لقمه بزرگیه مگر اینکه مثل Risnig سبکش فرق کنه که اونم نمیشه چون باس یکی مثل بیگ باس و اسنیک بوده و فنون رزمی اونا در اصل مال اونه، رایدن یه نینجای شمشیر به دست بود تو رایزینگ.
یه چیز دیگه باز داستان و شخصیت پردازیش و کلی مکانیسم گیم پلی و چی و چی سخته نمیتونن همه رو از متال گیر سالیدهای قبل کپی کنن. چرا؟ چون داستان باس برای زمان دورتر و تو جنگ جهانی دوم هست که علیه نازیها جنگیده.
یه ایده رو فقط ممکن میبینم که سال ۲۰۰۸ اینطورا شایعه ش بود:
بازی بر اساس شخصیت سایبورگ نینجا (نول) که تو شادو موزس از دید اون اتفاق بیفته، این شاید راحتتر باشه مخصوصا اگه بدن دست یه استدیو که کارش ساخت بازی شمشیری (:دی) باشه.
 
یه چیزی رو در مورد MGS همیشه شما در نظر بگیرید.
این بازی به طور کامل با نسلی که بعد از 2017 وارد سرگرمی ویدیو گیم شدن رابطه ای برقرار نکرده.
برخلاف چیزی که ما دوست داریم تو ذهنمون تصور کنیم، گیمرهای نسل جوون کلا سمت MGS نرفتن و سری ایه که احتمالا اگه اتفاقاتی نظیر ریمیک و ریبوت و اینا نیفته تقریبا قاطی صفحات تاریخ محو میشه و خارج از فن بیس سه آتیشه قدیمیش، کسی نتونه فرنچایز رو زنده نگه داره.
توضیح این که چرا این طوریه این فرنچایز یخورده سخته
ولی حتی بعضی بازی های قدیمی تر و معمولی تر هم شانس بیشتری واسه جذب مخاطب های جدید دارن تا MGS

امیدوارم کونامی در هر صورت یه راهی پیدا کنه که علاقه ملت به تجربه این سری دوباره زنده شه. چون در کل این بازی های سری این قدر خاص اند که در دایره زمان نمی گنجن
 
من هنوز نفهمیدم از کونامی جز این ریمیکهای کاملا کپی برابر اصل که واقعا باید میگفتیم چند درصد ممکنه موفق نشن دیدین که امیدوار شدید حالا عناوین دیگه شم نه، MGS رو اونم بدون کوجیما و نفراتی که با خودش برد مثل شینکاوا احیا کنه:دی
واقعا شرکتش تو اوت هست
حالا سوای وضع عناوینش که گفتم وضع نمراتشون چطوری بوده اخیرا در جواب دوستان، حرف فاکس انجین شد. انجین ساختن هزینه کردن بهترین انجین باشه و دیدیم خوبم بود من درمورد MGS V حقیقتا راضی بودم. کلا انداختن سطل آشغال نسل نه و رفت.
یه مشکلی که کونامی داره چند بار گفتم و اصلا مساله نفرت ازشم نیست اینه که باید با خودش این موضوعو حل کنه میخواد همون بازیساز بزرگ قدیمی باشه یا شرکت پاچینکو و قمار؟ چون بازی ساختن الان بودجه های سنگین میخواد مثل قدیم نیست. اینام نسل هفت سر همین هزینه ها با کوجیما به مشکل خوردن در اصل و اون زمان هزینه ها به مراتب کمتر بود. الانم فقط یه MGS نیست کلی بازی تو صف دارن که بسازن.
اگه بیان از سیاست اعلامیشون که فکر کنم ده سال قبل حدودا اعلام کردن میخوان هزینه ها رو کاهش بدن و برن تو نخ موبایل گیمینگ رسما انصراف بدن و بودجه بیارن وسط اونوقت تازه میتونیم از آرزوهامون صحبت کنیم.
 
بنظرم تنها راه ادامه سری اینکه یک بازی Prequel با The Boss بسازن یا اینکه همین بازی های رایدن رو ادامه بدن.
همین بازی رایدن از لحاظ خرکی بودن حتی از بعضی جاها هم از سری اصلی بیشتر بود.
یه بازی جدا فقط واسه این شخصیت میخوایم
27397.png
 
@zack fair
در مورد فاکس انجین و اینکه میگی انداختن دور.
خب کی باید باشه که اون رو توسعه بده و به روزش کنه و نهایتا تو بازیهای جدید ازش استفاده کنه؟
این بازیهاشون که همه برون سپاری شدست.
داخلیها رو هم که اکثرشون که آشنا بودن یا رفتن و یا ترجیح داده شده که با آنریل کار کنن.
چون اون انجین برای نسل جدید آماده نشده.
حتما سرمایه گذاری روی اون انجین بهینه و باکیفیت خیلی متونست جذاب تر باشه ولی خب این مسیریه که کلی از کمپانی ها رفتن.

حتی EA هم که فراستبایت داره بعضی از عناوینش با UE ساخته میشن.
مایکروسافت ،اسکوئر ، الان بتسدا و...
حتی سونی/پلی استیشن که خیلی دستش تو این مورد بازه میبینیم که با UE بازی بسازن.
من هنوز نفهمیدم از کونامی جز این ریمیکهای کاملا کپی برابر اصل که واقعا باید میگفتیم چند درصد ممکنه موفق نشن دیدین که امیدوار شدید حالا عناوین دیگه شم نه، MGS رو اونم بدون کوجیما و نفراتی که با خودش برد مثل شینکاوا احیا کنه:دی
واقعا شرکتش تو اوت هست
صبح به صبح کنار صبحانه کندر بزن:D

یعنی کسی جز خودت هم تو تاپیکها بود که میگفت MGS 3 Delta و SH2 Remake چیزی جز زباله نمیتونن باشن؟
حالا ریمیکها که عالی در اومدن ، شیفت شد روی اینکه نسخه های جدید رو نمیتونن خوب بسازن؟ :D

عقب نشینی تا کی ؟
تا کجا؟:))

اینطور پیش بری دیگه گزینه ای برای زدن کونامی باقی نمیمونه ها.
 
صبح به صبح کنار صبحانه کندر بزن:D

یعنی کسی جز خودت هم تو تاپیکها بود که میگفت MGS 3 Delta و SH2 Remake چیزی جز زباله نمیتونن باشن؟
حالا ریمیکها که عالی در اومدن ، شیفت شد روی اینکه نسخه های جدید رو نمیتونن خوب بسازن؟ :D

عقب نشینی تا کی ؟
تا کجا؟:))

اینطور پیش بری دیگه گزینه ای برای زدن کونامی باقی نمیمونه ها.
چرا خود خود من بودم!
ولی تو اون مقطع زمانی که ریلیز نشده بودن و فقط نمایش ورژن پری آلفای سایلنت هیل ۲ بود چی بود همه رو ناامید کرد رو داشتیم، علم غیب نداشتم میخوان کپی پیست و ریمیک ۱ به ۱ باشن! :دی
سایلنت هیل۲ که نیومده بود گفتن تغییرات داره و با سوییت بیبی خبرش اومد همکاری کردن... که ما هم رکب خوردیم مخصوصا به واسطه اینکه ورژن های اولیه رو نمایش دادن... اینم گفتیم وقتی سایلنت هیل۲ ریمیکش اینه واقعا نمیشه به یه تیم گمنام امید داشت ریمیک موفق با تغییرات بزنه (اینم واقعا هر کسی بود میگفت اگه میخواستن تغییرات ندن همون نسخه پاچینکو رو تکمیل میکردن یه دستی میکشیدن ریلیز میکردن:دی :دی)
و اینکه ریمیک های دیگه که دیدم این نسل والا اینطور نبود مثلا FF VII هر دو پارتش، میخواستن مثل اینا بسازن ریبرث کلش تو محیط جنگل و دشت و بیابون بودیم و Kalm و شهرهای مشابهش چند تا خونه وسط مپ و راحتم یه متای ۸۰ و خرده ای میگرفت و فروششم میکرد از قضا:دی شخصیتهای جدید مثل Roche هم طراحی نمیکردن و راحت.
اتفاقا میخواستم خودم بگم که خودمم فکر نمیکردم اینا ریمیک ۱ به ۱ باشن ولی چون چیز واضحی بود (همونطور که گفتم=اخباری که قبل عرضه ریمیک SH2 دادن و واقعا مبنی بر این نبود که بازی کاملا وفاداره به نسخه اصلی) دیگه ذکر نکردم پست قبلیم. بعد عرضه SH2 هم متوجه اشتباهم شدم چون دیدم برخلاف چیزی که میگفتن واقعا فرق آنچنانی نداره همون شخصیتها و دیالوگا و مکان ها و فقط یه سری تغییرات بگیم میلی متری نه اینکه مثلا مثل FF VII Rebirth دهات شده باشه شهر، فلان شخصیت زنده شده باشه و...

حالا ریمیکها که عالی در اومدن ، شیفت شد روی اینکه نسخه های جدید رو نمیتونن خوب بسازن؟
والا شما جواب ما رو ندادین هنوز کدوم کنترا رو احیا کرد :دی
سویکدون ها هم ادامه معنویشون از هر لحاظ حساب کردم بهتر از اون کالکشن ریمستر شماره ۱ و ۲ ش هست. بنده خدا سازنده همونم از دست کونامی فرار کرده رفته ادامه معنوی بازیشو ساخته:))
ریمیک ۱ به ۱ به خدا به پیغمبر به مسیح :دی کار شاقی نیست. اسکوئر مثلا میخواست اینطور ریمیک کنه FF VII رو همون نسل هشت تموم میکرد.
الان دارم سوال درستی میپرسم اتفاقا. بازی جدید چی ساخته؟
چون اینطوری که در واقع عمه منم مدیر اونجا بود راحت میداد یکی با گرافیک این نسل کارو دربیاره و یه متای ۸۰ هم جور میکرد.
 
آخرین ویرایش:
دوستان سعى كنيد joy killer نباشيد.
نه واسه خودتون نه واسه بقيه.
يكى از بهترين آثار كلاسيك گيم به عالى ترين شيوه ممكن ريميك و مدرن شده! خوشحال باشيد و از تجربش لذت ببريد.
چرا انقد دنبال قاتل بروسلى ميگرديد؟
 
ولی تصور کنید بازنشر MGS 4 چه در قالب ریمیک و چه در قالب ریمستر، عجب غوغایی تو بازار ویدیوگیم به پا کنه! ۱۷ سال از انتشارش می‌گذره و در تمام این مدت، به طرز عجیبی، تک پلتفرمی باقی مونده! رسما حکم جواهر دست نخورده و خوش‌تراش رو داره و یه کامیونیتی خیلی عظیم، چشم به راه تجربه دوباره و حتی چندباره‌اش هستن. شخصا ریمیک MGS 4 رو بدون ذره‌ای تعلّل، پیش‌خرید می‌کنم.

کونامی یک دستی به کسلوینیا هم بکشه عالی میشه، بازی های رترو سری رو خوب تو این سال ها کالکشن و زنده کردند، ولی لردز اف شدو هام باید ریمستر بشند، یک نسخه جدید اصلی هم بسازه و ادامه بده، دیگه بهتر از این نمیشه...

جدی جدی یک زمانی اسم کونامی اول بازی ها میومد (از دوران میکرو تا اخر نسل هفت) چه حس خوبی میداد... از تاینی تون و کسلوینیا بگیر تا بازی های شاخص بزرگی مثل سایلنت هیل و متال گر و کلی بازی دیگه...
یکی از فانتزی‌های تقریبا غیر ممکنِ من اینه که یه نسخه از کسلوِینیا توسط Santa Monica ساخته و از این طریق ریبوت بشه. با وجود اینکه بعیده سانتا مانیکا، کار روی آی‌پی‌های غیر خودی رو گردن بگیره، ولی همچنان از لیست آرزوهای من حذف نمیشه :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or