امتیازات METAL GEAR SOLID DELTA SNAKE EATER

BLACK-MYTH

کاربر سایت
1755851275756.png




1755851177235.png



نقد IGN :

نکات مثبت ✅


  • وفاداری کامل به نسخه اصلی؛ همان داستان، شخصیت‌ها و حال‌وهوای جاسوسی/سیاسی.
  • گرافیک ارتقایافته با Unreal Engine 5؛ محیط‌ها زیبا، طبیعی و جزئیات بالا.
  • مکانیک‌های کلاسیک استتار، گرسنگی و جراحت هنوز سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد.
  • کنترل‌ها تا حد زیادی مدرن‌سازی شده‌اند (الهام‌گرفته از MGS V).
  • گزینه‌های متنوع برای تجربه شخصی (Legacy/New Style، فیلترهای رنگی، UI قدیمی).
  • نوستالژی قوی همراه با روایت سینماتیک و لحظات نمادین (مثل مبارزه با The End یا سکانس نهایی با The Boss).
  • شخصیت‌پردازی قوی؛ روابط Snake با The Boss، Eva و حتی Ocelot.
  • بهترین نسخه برای تجربه‌ی Snake Eater، چه برای تازه‌کارها چه قدیمی‌ها.

نکات منفی ❌


  • در مقایسه با استانداردهای امروزی، بازی کوچک‌تر و ساده‌تر به نظر می‌رسه.
  • برخی باس‌فایت‌ها ضعیف و خسته‌کننده باقی موندن (مثل The Pain و The Fear).
  • طراحی مراحل و چیدمان دشمنان تغییر نکرده؛ در نتیجه گاهی یکنواخت یا قدیمی حس می‌شه.
  • برخی حرکات و کنترل‌ها هنوز سخت و خسته‌کننده‌ان (مثل چسبیدن به کاور یا CQC).
  • فوتورئالیسم گرافیکی با فضای اغراق‌آمیز و کمیک بازی همیشه هماهنگ نیست.
  • تغییرات بزرگ و نوآورانه‌ای فراتر از ارتقای بصری ارائه نشده.
  • بعضی لحظات روایت (به‌ویژه برخورد با شخصیت Eva) می‌تونست بهتر بازسازی بشه.

IGN می‌گه: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بیشتر از اینکه یک بازسازی خلاقانه باشه، یک نسخه مدرن‌شده و وفادار از بازی کلاسیکه. گرافیک فوق‌العاده و نوستالژی قوی ارزش تجربه دوباره رو داره، اما کسانی که انتظار نوآوری یا تغییرات اساسی داشتن ممکنه کمی ناامید بشن. با این حال، اگر کسی بخواد Snake Eater رو تجربه کنه، این بهترین نسخه برای توصیه‌ست.
 
آخرین ویرایش:
پیرو این بحث...

بنظرم وقتی به ابلیویون می گن ریمستر... اینم باید برچسب ریمستر می گرفت...

همونطور که اسکوئر crisis core رو با اون تغییرات ویژوالی بیشتر ریمستر می دونست...

اما خوب تغییر دیزاین دادن کار اسونی برای MGS اصلا نیست... یعنی اگر کوجیما هم بالاسر پروژه بود قطعا همون مسیر فنتوم پین رو می رفت و بازی رو جهان باز سافت ریبوت می کرد با آزادی عمل فراوان...که بودجه ای شاید بیش از AAA معمول بازار برای ریمیک ها نیاز می داشت!!!!!

کوجیما تو بازی هاش به مسائل فنی خیلی اهمیت می ده... اینطوری نیست صرفا گیمپلی و داستان گویی تمام ماجرا براش باشه و با است های تکراری چهار پنج تا پروژه همزمان در دست تولید داشته باشه... حداکثر تمرکز روی یک عنوان می تونه داشته باشه... در نتیجه روی اینکه اگه کوجیما روی پروژه بود یا هنوز تو کونامی بود... در نهایت به این می رسید که نه DS رو می شد دید نه پروژه های دیگه رو...!(اصلا یکی از دلایل اختلافات کوجیما با کونامی همین بود... کوجیما تو هر پروژه اش هی تکنولوژی های جدید می خواست که قطعا هزینه زیاد می طلبه...از اونطرف سایر ژاپنی ها... از یک تکنولوژی شیردوشی می کنن و گاهی تاریخ مصرفشونم می گذره باز ادامه می دن... ولی کوجیما همچین فردی نیست!!!!!!)

MGS مدرن هرچی که تو فکر کوجیما هست... همون Physint هست... همونطور که خیلی ها از MGS5 ناراضی بودند... از همین حالا هم از برخی از مصاحبه های کوجیما بر میاد که قراره خیلی تغییرات عظیمی داشته باشه و خیلی هارو دلسرد کرده... اگر کوجیما تو کونامی هم بود... قطعا همین مسیر رو برا MGS می رفت... خواه کسی خوشش بیاد یا نیاد...
 
ریمیکه این بازی و خوب شما رو به ریمیک sh2 و re2 ارجاع میدم.
این بازی همونقدر ریمیکه که یه بازی مثل Tlou Part 1 ریمیک بود و همونقدر ریمیک نیست که Oblivion Remastered ریمیک نبود.
بازی تغییراتی نسبت به بازی اصلی داره ولی تا جای ممکن وفادار موندن.
حتی خیلی بیشتر از Demon's Souls ریمیک.

هدف زنده کردن و در دسترس قرار داد یه MGS در دوران اوج خودش برای پلیرهای جدید بوده و همینطور همچنان راضی نگه داشتن طرفدارهای هاردکور سری و وفادار موندن به نسخه اصلیه.
مطمئنا برای کسی که چندین بار بازی رو انجام داده و زیر و بمش رو در آورده خب حتما چیز جدیدی نداره.
اون بخش از پلیرها باید برای نسخه های جدید صبر کنن.
 
ریمیکه این بازی و خوب شما رو به ریمیک sh2 و re2 ارجاع میدم.
از اونور هم ما "ریمیک" تلو داریم. بخوای از بعد Safe بودن مقایسه کنیم، اصلا وضعش از اینم خراب تره!:دی
بنظرم مقایسه بخوایم کنیم، RE4 مناسب تر هست، چون SH2 یا RE2 تغییرات اساسی نیاز داشتن. حالا RE4 ریمیک هرچقدرم خوب باشه واقعا فکر نکنم بتونه جای بازی اصلی رو بگیره. همین الان هم بخش هایی از بازی اورجینال ازش بهتر هستند.

من اگر MGS4 هم بخواد بیاد دوست دارم همون ریمستر بازی اصلی باشه. چون به قدری خوب مونده نیاز خاصی به ریمیک کردن نداره.

اما خوب تغییر دیزاین دادن کار اسونی برای MGS اصلا نیست... یعنی اگر کوجیما هم بالاسر پروژه بود قطعا همون مسیر فنتوم پین رو می رفت و بازی رو جهان باز سافت ریبوت می کرد با آزادی عمل فراوان...که بودجه ای شاید بیش از AAA معمول بازار برای ریمیک ها نیاز می داشت!!!!!
همون این کار رو نکنه بهتره.
یک تنه گند زده بود به داستان و روایت در این سری.
 
ریمیکه این بازی و خوب شما رو به ریمیک sh2 و re2 ارجاع میدم.
همه خوب هستند

من حتی با ریمیک re3 کلی حال کردم . جمع و جور و عالی

ملت ناشکرا به خدا ...
یارو برداشته بازی ۲۰ سال پیش رو به بهترین شکل بازسازی کرده و یه چیز تر و تمیز تحویل داده بعد میگن بازی ارزش نداره....=))=))
والا به خدا
.
.
.


Keep calm and play monster 👻 snake 🐍
 
آخرین ویرایش:
  • Love
Reactions: Love Console
MGS مدرن هرچی که تو فکر کوجیما هست... همون Physint هست... همونطور که خیلی ها از MGS5 ناراضی بودند... از همین حالا هم از برخی از مصاحبه های کوجیما بر میاد که قراره خیلی تغییرات عظیمی داشته باشه و خیلی هارو دلسرد کرده... اگر کوجیما تو کونامی هم بود... قطعا همین مسیر رو برا MGS می رفت... خواه کسی خوشش بیاد یا نیاد...
آقا قربون دهنت و ختم بحث.
منم دقیقا میخواستم همینو بگم رو زبونم نچرخید:دی زده به سیم آخر و خواسته MGS رو اینطور ادامه بده و درخواست طرفدارا و بیمار شدن و تا دم مرگ رفتن و... به نظر من بهانه س:دی فقط امیدوارم اونقدر شباهت نداشته باشه کونامی گیر بهش بده البته اونطوریم باز راه داره یکم تغییرات میده و عرضه میکنه:دی
من خودم بشخصه یه درصد منتظر MGS بعدی نیستم چون همون Physint هست قطعا که دیگه بدون سنگ اندازیهای کونامی داره راحت میسازه.
MGS=Physint
 
حالا یکم به بازی بتوپیم.:دی
بازی از منظر لیپ سینک و Uncanny Valley بودن حرکات چهره و صورت بشدت توی افسایده!
متاسفانه بعضی صحنه های احساسی رو خراب کردن. خلاصه امیدوارم یک اپدیتی چیزی بدن یکم این مورد ماسمالی بشه.
 
حالا یکم به بازی بتوپیم.:دی
بازی از منظر لیپ سینک و Uncanny Valley بودن حرکات چهره و صورت بشدت توی افسایده!
متاسفانه بعضی صحنه های احساسی رو خراب کردن. خلاصه امیدوارم یک اپدیتی چیزی بدن یکم این مورد ماسمالی بشه.
مگه شما پلی دادی !!؟
 
درباب اینکه چرا MGS بعدی نمیتونه یه MGS درست و حسابی باشه، به نظرم نبود شینکاوا هم میتونه به اندازه خود کوجیما مهم و موثر باشه. یعنی MGS همونقدر که بدون کوجیما هرکاری کنه و هرچقدر بازی خوبی باشه باز یه چیز کم داره، و اون نبوغ و ایده های عجیب غریب کوجیما و کارگردانی درجه یکشه، به همون اندازه به طراحی های مافوق خفن شینکاوا هم نیازمنده. یعنی تصور کنید چطور میشه یه Metal Gear جدید یا دشمن عجیب غریب خفن بدون حضور شینکاوا ساخت؟ واقعا نمیشه! تو همین DS2 با دیزاین هاش واقعا شاهکار کرده! نبوغ این بشر و ایده هاش تو دیزاین تکرار نشدنیه!
 
درباب اینکه چرا MGS بعدی نمیتونه یه MGS درست و حسابی باشه، به نظرم نبود شینکاوا هم میتونه به اندازه خود کوجیما مهم و موثر باشه. یعنی MGS همونقدر که بدون کوجیما هرکاری کنه و هرچقدر بازی خوبی باشه باز یه چیز کم داره، و اون نبوغ و ایده های عجیب غریب کوجیما و کارگردانی درجه یکشه، به همون اندازه به طراحی های مافوق خفن شینکاوا هم نیازمنده. یعنی تصور کنید چطور میشه یه Metal Gear جدید یا دشمن عجیب غریب خفن بدون حضور شینکاوا ساخت؟ واقعا نمیشه! تو همین DS2 با دیزاین هاش واقعا شاهکار کرده! نبوغ این بشر و ایده هاش تو دیزاین تکرار نشدنیه!
به نظرم بدون کوجیما میشه MGS ساخت اگه از طراحیهای شینکاوا استفاده بشه

Left Alive​


:D :D
=============
واقعا تیم باید یه دست باشن ، این تیم کنار هم میتونن چنین خروجی داشته باشن.
اینها رو از کوجیما بگیری یا کوجیما رو از اونها عملا نتیجه اونی که باید بشه نیست.
بودجه بالا و درست و حسابی که دیگه بماند.
 
به نظرم بدون کوجیما میشه MGS ساخت اگه از طراحیهای شینکاوا استفاده بشه

Left Alive​


:D :D
=============
واقعا تیم باید یه دست باشن ، این تیم کنار هم میتونن چنین خروجی داشته باشن.
اینها رو از کوجیما بگیری یا کوجیما رو از اونها عملا نتیجه اونی که باید بشه نیست.
بودجه بالا و درست و حسابی که دیگه بماند.
گیریم بسازن به نظرت چه فایده ای داره وقتی ادامه معنوی بازی داره با کیفیت بالاتر عرضه میشه و ادامه پیدا میکنه؟
طرفدارا قطعا میرن Physint رو پلی میدن. اصلا پرونده سری MGS هم به لحاظ داستانی بسته شده تقریبا و چیزی نیست ایجاب کنه ادامه مهمی بسازن که ما بخوایم از دست ندیم.
من که اینهمه پافشاری برای ساخت MGS جدید رو درک نمیکنم. نه چیزی برای ادامه دادنش از لحاظ داستانی مونده، نه نفرات و تیمش رو کونامی داره نه اصلا کلا بهش احتیاجی هست وقتی ادامه معنوی و یا شاید در اصل ریبوتش در راهه.
یه چیز نشدیم هست با شرایط فعلی کونامی واقعا، با اما و اگر آبی گرم نمیشه، یا باید سازنده های کلیدیش رو برگردونه یا استدیو درست و درمون بسازه کارو بهشون بده/به استدیو درست درمون محول کنه که هیچ یک از این کارا رو از شواهد برمیاد نمیکنه اصلا.
 
  • Like
Reactions: Love Console
به نظرم بدون کوجیما میشه MGS ساخت اگه از طراحیهای شینکاوا استفاده بشه

Left Alive​


:D :D
=============
واقعا تیم باید یه دست باشن ، این تیم کنار هم میتونن چنین خروجی داشته باشن.
اینها رو از کوجیما بگیری یا کوجیما رو از اونها عملا نتیجه اونی که باید بشه نیست.
بودجه بالا و درست و حسابی که دیگه بماند.

بدون کوجیما فقط میشه MGS رو ریبوت کرد و یه چیز جدید ساخت، با داستان و شخصیت های تازه که اونم میشه یه New IP و دیگه MGS نیست. MGS عین یه سری بازی دیگه مثلا GoW نیست مثلا که هر نسخه اش رو یکی کارگردانی کنه و داستانش رو بنویسه و باز خوب در بیاد. این بازی خیلی مبتنی بر دنیای ذهنی کوجیماست و به شدت کار شخصی شده. فکر میکنم همه ماهایی هم که عاشق MGS هستیم رو حساب ایده های بدیع کوجیما و کارگردانی هاشه. همه اون فضای ذهنی رو دوست داریم تا مثلا اینکه چقدر از حیث گیم پلی مخفی کاری خفنی هست! در نتیجه یا یه نفر باید بتونه عینن اون دنیای کوجیما رو تکرار کنه که ممکن نیست به نظرم، یا کلا ریبوتش کنه و از کل سری تنها یه اسم باقی بمونه که باز خوش آیند فن ها نمیتونه باشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or